Marvel Snap

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Jag försökte spela Cerebro-3, men det är det absolut sjukaste jag har sett i det här spelet - jag drar Cerebro i under 20% av matcherna över massvis med matcher (däremot nästan alltid Mystique). Det är så galet att jag saknar ord - den överväldigande majoriteten matcher slutar med att jag måste göra retreat efter att inte ha dragit det.
Det känns verkligen som spelet straffar en ibland. Vet inte alls vad det är för kriterier, men jag har klagat på precis det du beskriver flera gånger i den här tråden. Det är inte statistiskt rimligt att det händer som det gör. Det känns som det inte bara finns en matchningsmotor utan även en draw-motor som skall balansera saker (eller vad den nu gör...) så att spelet inte är för lätt, att man stiger för fort eller liknande. Jag har haft liknande serier med Shuri, att jag säkert 10 marcher i rad inte drar henne innan runda 4. Det är 0,15 promilles chans att det händer om jag inte räknat galet. Och det är i omgångar återkommande. Så ja, galet är ordet.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Fick just Super Skrull, och förmågan är ju häftig, men vad fan gör man med honom? Någon sorts anti-meta när vissa saker blir för poppis? Stoppar in i en Ongoing-lek och hoppas?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Han är väl hyfsat okej med Mr Negative och borde vara skaplig nu när Darkhawk/Dino-lekarna är poppis. Men allt som allt är han nog ingen höjdare.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Jag fick tag på Zero, vilket föranledde mig att bygga en lek med negativa on reveal/ongoing som man sedan plockar bort.

Rätt kul, inte riktigt lika jämn som patriot-leken. Å andra sidan får man spela lite mer ”aktivt” - och försöka förstöra så mycket som möjligt för motståndaren med armor/cosmo/enchantress samtidigt som man själv drar nytta av dem.


# (1) Sunspot
# (1) Iceman
# (1) Zero
# (2) Armor
# (2) Colossus
# (2) Lizard
# (3) Cosmo
# (4) Enchantress
# (4) Attuma
# (4) Typhoid Mary
# (5) Red Skull
# (6) Destroyer
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiQXR0dW1hIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEZXN0cm95ZXIifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkFybW9yIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJDb3NtbyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTGl6YXJkIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJDb2xvc3N1cyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiUmVkU2t1bGwifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlN1bnNwb3QifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkljZW1hbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiVHlwaG9pZE1hcnkifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkVuY2hhbnRyZXNzIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJaZXJvIn1dfQ==
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Trist att både sunspot och red skull nerfades i senaste patchen. Om jag hade haft en Zabu så hade jag nog funderat på att lägga till en sentry för att kunna spela ut en massa billiga 4:or.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Borde du inte ha spectrum i den leken?
Kanske! Sunspot, iceman, zero, enchantress och attuma är inte ongoing, och zero och enchantress har (förhoppningsvis) nollat någon av lizard, mary och skull.

Hm, byter direkt sunspot -> ebony maw. Ska fundera på vilket kort som skulle kunna ersättas av spectrum.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Jag fick tag på Zero, vilket föranledde mig att bygga en lek med negativa on reveal/ongoing som man sedan plockar bort.

Rätt kul, inte riktigt lika jämn som patriot-leken. Å andra sidan får man spela lite mer ”aktivt” - och försöka förstöra så mycket som möjligt för motståndaren med armor/cosmo/enchantress samtidigt som man själv drar nytta av dem.


# (1) Sunspot
# (1) Iceman
# (1) Zero
# (2) Armor
# (2) Colossus
# (2) Lizard
# (3) Cosmo
# (4) Enchantress
# (4) Attuma
# (4) Typhoid Mary
# (5) Red Skull
# (6) Destroyer
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiQXR0dW1hIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEZXN0cm95ZXIifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkFybW9yIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJDb3NtbyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTGl6YXJkIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJDb2xvc3N1cyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiUmVkU2t1bGwifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlN1bnNwb3QifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkljZW1hbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiVHlwaG9pZE1hcnkifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkVuY2hhbnRyZXNzIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJaZXJvIn1dfQ==
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
Antar att du inte har Sauron?

Med tre fyror i leken kan Zabu vara på banan också.

Jag ifrågasätter Spectrum som föreslagits, dock - poängen är ju att ta bort Ongoing!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Påbyggnad på underlag för spel som djävlas: 10 matcher på raken utan arr dra Spectrum i min Zabu Ongoing.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Jag fick tag på Zero, vilket föranledde mig att bygga en lek med negativa on reveal/ongoing som man sedan plockar bort.

Rätt kul, inte riktigt lika jämn som patriot-leken. Å andra sidan får man spela lite mer ”aktivt” - och försöka förstöra så mycket som möjligt för motståndaren med armor/cosmo/enchantress samtidigt som man själv drar nytta av dem.


# (1) Sunspot
# (1) Iceman
# (1) Zero
# (2) Armor
# (2) Colossus
# (2) Lizard
# (3) Cosmo
# (4) Enchantress
# (4) Attuma
# (4) Typhoid Mary
# (5) Red Skull
# (6) Destroyer
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiQXR0dW1hIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJEZXN0cm95ZXIifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkFybW9yIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJDb3NtbyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTGl6YXJkIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJDb2xvc3N1cyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiUmVkU2t1bGwifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlN1bnNwb3QifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkljZW1hbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiVHlwaG9pZE1hcnkifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkVuY2hhbnRyZXNzIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJaZXJvIn1dfQ==
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
Sunspot och colossus -> ebony maw och maximus.

Nu är jag rätt nöjd med leken med de kort jag har (sauron och zabu hade varit trevliga).

det är en mycket mer aktiv spelstil jämfört med andra lekar som är mer patiens - man behöver verkligen få till att maxa både nyttan av cosmo, enchantress och armor för en själv, samtidigt som man förstör för motståndaren.

lekar man gärna möter: destroy (en väl placerad armor eller cosmo vinner matchen), wong reveal (cosmo eller enchantress), alla lekar med leech (ah, du plockar bort alla förmågor från mina kort? Tack snälla!).

Lekar man förlorar mot: patriot (brukar kunna kräma ut tillräckligt mycket power för att vinna), shuri-lekar (men de förlorar man mot oavsett).
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Är Silver surfer något att ha nu för tiden eller har metat sprungit ifrån den helt? Jag har den pinnad inhoppen men vet inte om den har det som krävs nu för tiden…
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Är Silver surfer något att ha nu för tiden eller har metat sprungit ifrån den helt? Jag har den pinnad inhoppen men vet inte om den har det som krävs nu för tiden…
Det var i alla fall väldigt länge sedan jag sprang på surfarn.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Det var i alla fall väldigt länge sedan jag sprang på surfarn.
Ja, samma här och det känns som det som krävs för att vinna en location har ökat mycket sedan surfer var hetast. Nu kommer en Nerf på Shuri i närtid så kanske metat lugnar sig något, men surfer är fortfarande tveksam…
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Just nu är det så sjukt mycket Galactus att jag spelar Debrii i min Patriot-lek och är nöjd. Särskilt fint de få gånger man lyckas glida in en Rock under Galactus samma runda.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Finns det något bra sätt att se hur många series 3-kort man har, vilka man saknar, hur många de skall vara eller liknande? Jag tror jag saknar en del, men får bara Maria Hill och Colleen Wing i shoppen om och om igen.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Jösses så stelt metat är nu... Det är massor med Shuri, massor med Galactus och sedan kanske fem andra lekar som vevas om och om igen. Väntar ivrigt på Shuri-patchen och sedan behöver de verkligen se över Galactus... Det suger att behöva spela Green goblin eller Debrii i varenda lek.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Ville bara meddela att jag nu för första gången lyckats slå en Shuri-lek med Valkyre. Jag kan också meddela att det var mycket mycket tillfredsställande!
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Helt brutalt att spela Patriot-leken med Onslaught’s Citadel som dagens Location. :) Närmast rutin att vinna alla tre lanes.

29-poängs Wasp är väl helt normalt? :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Stoppade in Super-Skrull dagen till ära, och det är sjukt kul i alla fall - man vet aldrig vad man får!

Edit: Dagens bästa = Klaw + Mr. Fantastic + Blue Marvel + 3 x Ant-Man. :)

Edit 2: Eller kanske 4 x Blue Marvel slår det?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Ram
Top