Marvel Snap

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Är inte Nebula rätt… bra? Asså, galet bra?
Nerf känns oundviklig. Jag börjar vid det här laget tro att man systematisk gör säsongskorten OP i släppet. Antagligen räcker det uppenbara 1/0 en bit.

Eftersom det medför mer Killmonger fuckar det andra weenie-lekar också.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Nerf känns oundviklig. Jag börjar vid det här laget tro att man systematisk gör säsongskorten OP i släppet. Antagligen räcker det uppenbara 1/0 en bit.

Eftersom det medför mer Killmonger fuckar det andra weenie-lekar också.
Håller med. Fast jag tror snarare nere:en kommer bli ”unless any player”.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag föll för frestelsen för första gången i karriären och köpte Premium. Nebula är verkligen otroligt bra. Hon är oftast inget kort man vinner med, men sablar vad hon är.stökig att spela mot. Jag känner att jag hör lite vånda på motståndarsidan hela tiden.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
När vi väl får Kitty blir hon en hard counter mot Nebula. :)
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Sunspot och colossus -> ebony maw och maximus.

Nu är jag rätt nöjd med leken med de kort jag har (sauron och zabu hade varit trevliga).

det är en mycket mer aktiv spelstil jämfört med andra lekar som är mer patiens - man behöver verkligen få till att maxa både nyttan av cosmo, enchantress och armor för en själv, samtidigt som man förstör för motståndaren.

lekar man gärna möter: destroy (en väl placerad armor eller cosmo vinner matchen), wong reveal (cosmo eller enchantress), alla lekar med leech (ah, du plockar bort alla förmågor från mina kort? Tack snälla!).

Lekar man förlorar mot: patriot (brukar kunna kräma ut tillräckligt mycket power för att vinna), shuri-lekar (men de förlorar man mot oavsett).
För ett tag sedan fick jag Zabu, och kör nu med följande lek:

  • Yellowjacket
  • Zero
  • Zabu
  • Armor
  • Cosmo
  • Maximus
  • Enchantress
  • Attuma
  • Sentry
  • Typhoid Mary
  • Red Skull
  • Destroyer
Leken fungerar riktigt bra, och är framför allt kul att spela med! I och med att du har armor, cosmo en enchantress så finns goda möjligheter att messa med motståndaren. Har du Zabu på bordet så brukar runda 6 erbjuda många möjligheter (peta ner en start destroyer ELLER två starka 4-1 kort).

Jag saknar fortfarande sauron (och titana), och jag velar lite fram och tillbaka om Ebony Maw eller lizard ska få vara med istället för yellowjacket.
 
  • Like
Reactions: Ram

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Det enda som är trist är att alla verkar ha helt slutat spela leech - sprang på det kortet titt som tätt förut, men nu var det väldigt länge sedan jag såg honom.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
För ett tag sedan fick jag Zabu, och kör nu med följande lek:

  • Yellowjacket
  • Zero
  • Zabu
  • Armor
  • Cosmo
  • Maximus
  • Enchantress
  • Attuma
  • Sentry
  • Typhoid Mary
  • Red Skull
  • Destroyer
Leken fungerar riktigt bra, och är framför allt kul att spela med! I och med att du har armor, cosmo en enchantress så finns goda möjligheter att messa med motståndaren. Har du Zabu på bordet så brukar runda 6 erbjuda många möjligheter (peta ner en start destroyer ELLER två starka 4-1 kort).

Jag saknar fortfarande sauron (och titana), och jag velar lite fram och tillbaka om Ebony Maw eller lizard ska få vara med istället för yellowjacket.
Om du får tag på Sauron så är det väl värt att komma ihåg att även Zabu och Cosmo blankas av honom. Du, är Yellowjacket bra där...? Har lite svårt att se vad den bidrar med som gör den bättre än andra kort? Nu kan man säga det om allt, men Nebula skulle vara bra däri. :)
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Om du får tag på Sauron så är det väl värt att komma ihåg att även Zabu och Cosmo blankas av honom. Du, är Yellowjacket bra där...? Har lite svårt att se vad den bidrar med som gör den bättre än andra kort? Nu kan man säga det om allt, men Nebula skulle vara bra däri. :)
Yellowjacket bidrar med två lätta poäng på någon ruta. Jag märker att jag ofta får en superstark location (med ett eller två 10-power kort), och så en till (ytterligare ett-två 10-power kort eller kanske en destroyer) medan det blir lite tomt på den tredje. Om jag bara petar dit en yellowjacket tvingar jag motspelaren att lägga minst ett kort där (och det kostar mig "bara" ett kort, ingen energi). Nackdelen (minus på de kort som ligger) kommer man ofta runt (spela på tom ruta eller på cosmo).

Jag funderar på att byta mot ebony maw (men jag gillar inte att det kortet hänger på att du får det på handen före runda 3), eller kanske mot lizard (som går bra ihop med enchantress, eller i värsta fall, en sent spelad zero).

Nebula hade varit trevlig (men saknas i samlingen).
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Jag funderar på att byta mot ebony maw (men jag gillar inte att det kortet hänger på att du får det på handen före runda 3)
När/om du kör Sauron stärks Ebony Maw, eftersom det suddas helt (jag blev hemskt överraskad första gången jag såg det, men Sauron suddar inte specifikt Ongoing-effekten, utan alla effekter på kort som innehåller Ongoing), så EM blir fritt spelbar.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
När/om du kör Sauron stärks Ebony Maw, eftersom det suddas helt (jag blev hemskt överraskad första gången jag såg det, men Sauron suddar inte specifikt Ongoing-effekten, utan alla effekter på kort som innehåller Ongoing), så EM blir fritt spelbar.
Aha, så den suddar både "kan inte spela ut fler kort på den här rutan" (som är ongoing-effekten) och även "kan inte spelas ut efter runda 3" (som inte är en ongoing-effekt? Coolt, det blir ju absolut en rätt stark synergi i den leken! Antingen köra en zero + ebony, eller sudda ut honom med sauron (men kanske fundera på om man i så fall vill ha med även zabu).
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Yellowjacket bidrar med två lätta poäng på någon ruta. Jag märker att jag ofta får en superstark location (med ett eller två 10-power kort), och så en till (ytterligare ett-två 10-power kort eller kanske en destroyer) medan det blir lite tomt på den tredje. Om jag bara petar dit en yellowjacket tvingar jag motspelaren att lägga minst ett kort där (och det kostar mig "bara" ett kort, ingen energi). Nackdelen (minus på de kort som ligger) kommer man ofta runt (spela på tom ruta eller på cosmo).
Mycket intressant! Ja, jag ser att din kurva är ganska tight. Jag hade nog varit frestad att spela Shang i stället, men mycket intressant tech!
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Har någon testat en sudda-lek som sedan använder Patriot för att bättra på de suddade korten? Jag kan inte avgöra om det är produktivt eller ej.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Har någon testat en sudda-lek som sedan använder Patriot för att bättra på de suddade korten? Jag kan inte avgöra om det är produktivt eller ej.
Det känns som det blir rätt knepigt spel, gör det inte? Mycket sekvenser som måste landa rätt? Ordningen på Sauron kontra Patriot och annat meck?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Det känns som det blir rätt knepigt spel, gör det inte? Mycket sekvenser som måste landa rätt? Ordningen på Sauron kontra Patriot och annat meck?
Jo, men när folk spelar mot mig verkar de inte ha några problem att landa sina femkortscombon och så.

Och det är inte bara Sauron utan även Enchantress och Zero som suddar.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Min Sauron/Shuri mash:

# (1) Zero
# (1) Titania
# (1) Ebony Maw
# (2) Armor
# (2) Lizard
# (3) Storm
# (3) Sauron
# (4) Shuri
# (4) Typhoid Mary
# (5) Taskmaster
# (5) Captain Marvel
# (5) Red Skull

Den har gått rätt dåligt för att vara ärlig men jag förstår inte helt varför. Just nu känns det som om det är läge att ta bort Storm för hon stökar lite väl mycket. Hon är mest där för att tankarna började med Shuri + Captain marvel...
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Jag tror inte på en "naken" Storm på det viset - spelar man Storm är det antingen för att man litar på att man kan hålla motståndaren borta (Juggernaut, Stegron), för att man kan få in kort där ändå, för att man spelar hård denial, eller för att man har en fet buff på slutet (Silver Surfer).
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jo, men när folk spelar mot mig verkar de inte ha några problem att landa sina femkortscombon och så.
:D
Och det är inte bara Sauron utan även Enchantress och Zero som suddar.
Jao... Jag har svårt att få ihop det hela energikurvsmässigt, men det går säkert... kanske.... Problemet är nog att man för att få massa nog för att få utväxling av Patriot nästan måste (?) spela Sauron eller Enchantress på en någorlunda välfylld location. Spontant känns det som det kan komma att vara lite fullt runda 3-6 med både tech och power. Men kan vara kul att testa. När kombos sitter så kan den vara direkt awesome kanske.
 
Top