Marvel Snap

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Super Skrull kan vara det mest meningslösa kortet i hela spelet.

Också Super Skrull:
Skrull.jpg

Jag retirerade... :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Patriot med Super Skrull vinner automatiskt med Patriot utan Super Skrull, har jag märkt (på bägge sidorna).

Jag har omvärderat kortet ordentligt - visst, ibland är det helt poänglöst, men då kan man förhoppningsvis låta bli att spela det. Men det hård-kontrar också Mr. Negative-lekar (de lever på Iron Man + Mystique), Darkhawk (Darkhawk + Mystique), Patriot (Patriot + Mystique), och har i alla fall en chans att vara elaka mot Devil Dinosaur. Och har man Onslaught (som jag har i min Patriot-lek) kan man inte sällan kopiera någons förmåga och sedan dominera med den genom att själv dubbla den.
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Tycker om hur Super Skrull drar fördel av den här designdefekten i spelet, att man möter sin egen lek helt disproportionerligt ofta - det gör att man oftare kopierar saker man har glädje av (som Patriot).
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Var spelar ni Bast? Mr Negative kanske, Cerebro 3, Surfer? Men finns det någon annan kul synnergi som jag inte tänkt på?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Tusan, det är nästan ingen ide att spela nu för tiden om man inte har Shang eller Cosmo i leken... Jag möter så galet galet mycket Galactus på båda mina konton att det bara gör mig ledsen. Därtill har de obegripligt bra skillz vad gäller att dra Death och Knull vilket inte gör saker roligare...

Så, counters... Viper, Debrii, Green goblin, Cosmo, eventuellt Hobgoblin före flip. Shang efter. Möjligen Enchantress om jag inte har prio, men det hjälper inte mot Death. Dags för Goose igen kanske? Damma av min Ongoing-lek?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Tusan, det är nästan ingen ide att spela nu för tiden om man inte har Shang eller Cosmo i leken... Jag möter så galet galet mycket Galactus på båda mina konton att det bara gör mig ledsen.
Att spela Debrii gör att man gärna möter Galactus-lekar. Billig men extremt tillfredsställande vinst.
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Rimliga men som vanligt för veka balanspatchar idag. Shuri-nerf till slut trots att den varit uppenbar i månader (den räcker knappast), en vek Lockjaw-nerf som mest bara slår mot Thanos-Lockjaw, och en hård Leech-nerf (behövde vi verkligen det mer än en Galactus-nerf?).
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Ja, jag velar om vad jag tycker om dem. Shuri tar bort Cosmo cover vilket är bra och gör att bara Armor kan skydda så det blir lite lättare att försvara sig, men det är fortfarande på nivån att om jag inte spelar Shang, Cosmo eller Valkyre (plus något mer kanske)så måste jag fortsatt slå väligt mycket power i två lanes. Lockjaw tycker jag var bra, Leech var rimlig men som du säger, Galactus... Om man inte spelar motmedel mot Galactus och möter den så förlorar man...

Nej, hade väntat mig mer. Det känns som det saknas något kort som stökar med de två stora. Något som t.ex. 4/3 "Cards that the opponent plays here next turn cost +1 energy" kanske. EDIT:Nae, det blir alltför kraftfullt. Tur jag inte är designer... :D
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Har ni några kort som känns så där lite småfånigt tillfredsställande att spela? Som ger kanske en liten känsla av att man är riktigt bra eller att man är oh ever so sneaky?

Just nu har jag precis den känslan när jag spelar Iron Man eller egentligen mer Mystique kopierandes Iron man när jag spelat en Bast. I min senaste match gick jag från 5 (2+3) poäng till 28 på en location via en 3-power Mystique som kopierade Iron man samt Captain America.

Vilka är era motsvarigheter? (Jag misstänker att Johans kan komma involvera Debrii :) )
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Vilka är era motsvarigheter? (Jag misstänker att Johans kan komma involvera Debrii :) )
För att variera mig är Odin för att skicka tillbaka Hobgoblin också orimligt tillfredsställande. :)

(Jag misstänker att vinna med Jeff rätt genom alla hinder är en höjdare också.)
 
  • Haha
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Hm, nu har mitt spel fastnat i en krash-loop. Jag har bara Reconnect to game som option och om jag gör det så krashar det. Hoppas det finns någon timeout eller garbage collection som löser det, annars är det lite trist...
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Oväntad kvaddning av Galactus: jag hade fått dra Doc Ock ur hans lek, och samma runda som han spelade Galactus spelade jag (som gick först) hans Doc Ock på samma ställe och förstörde alltihop. :)
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Hm, nu har mitt spel fastnat i en krash-loop. Jag har bara Reconnect to game som option och om jag gör det så krashar det. Hoppas det finns någon timeout eller garbage collection som löser det, annars är det lite trist...
Det löste sig efter någon halvtimme.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Okej, tillslut har jag fått ihop en halvhyfsad lek (thanos ongoing-kontroll)! Men... Vad gör jag nu? Även om jag har bra win % tar det ju en jäkla tid att bli hög rank, så det är uteslutet. Vad gör ni som har de flesta korten för att få spelet att fortsätta vara kul? Finns det några mål att sikta mot? Eller är det spelandet för spelandets skull nu? (vilket ju inte är fy skam, det är ett kul spel även om jag inte fastnar mer än ett par matcher i taget)
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Okej, tillslut har jag fått ihop en halvhyfsad lek (thanos ongoing-kontroll)! Men... Vad gör jag nu? Även om jag har bra win % tar det ju en jäkla tid att bli hög rank, så det är uteslutet. Vad gör ni som har de flesta korten för att få spelet att fortsätta vara kul? Finns det några mål att sikta mot? Eller är det spelandet för spelandets skull nu? (vilket ju inte är fy skam, det är ett kul spel även om jag inte fastnar mer än ett par matcher i taget)
Tjao, mål och mål… Lär man sig bemästra Snap:pen så går det ofta rätt fort att klättra tycker jag. Sedan är väl priserna i stegen lite kul i sig Om man gillar sådant. Men jag spelar mest för Collectors tokens nu för tiden. När jag har alla kort så kommer jag nog sluta spela. :)
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag fick stature häromdagen och har spelat en hel del med henne. Hon är… verkligen inte bra, speciellt som just det kontot visade sig sakna Moon knight. Men… Hon är rolig! Jag spelar henne i en riktig gegga som bara spelar smådisruption (Iceman, Korg, Scorpion), kort med bra power to cost (Maximus, Lizard, Crossbones) och sedan Thor-duon och Black bolt/Stature toppat med Iron Man samt en mycket random Coulson.

Och den bara vinner och vinner! Jag har ingen aning om varför, matchningen verkar funka som den ska för det är mycket Shuri, Patriot, Discard, Galactus etc. Den förlorar ofta mot Galactus och Electro Sandman, men inte ens där så är det konsekvent. Jag skall ta ut Coulson för… något. Sneglar på Green goblin, Debrii eller Professor X. Den sista har jag verkligen fått större respekt för efter att ha spelat honom mycket i min Destroyer-lek. Han är jättebra mot Galactus (om de inte har Wolverine) och nya Shuri.

Det är en sådan där random pile som bara levererar… Och jag älskar Iron man!
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Jag blir inte klok på matchmakingen. Ett långt tag var mellan varannan och var tredje lek jag mötte Galactus, och så plötsligt, noll.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Är det någon som vet om Viper faktiskt är random? På dussintals fall har jag aldrig sett annat än lägsta kortet skickas, så det verkar vara så och inte random det är, eller? Men borde inte det stå på kortet i så fall?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Är det någon som vet om Viper faktiskt är random? På dussintals fall har jag aldrig sett annat än lägsta kortet skickas, så det verkar vara så och inte random det är, eller? Men borde inte det stå på kortet i så fall?
Hm, om man läser på kortet så står det i och för sig inte explicit "random", utan bara att det är "one of your other cards at this location".

Jag har tänkt på något närliggande, nämligen hur korten som puttas med bifrost eller flyttas av strange academy. Där tror jag att korten som flyttas alltid gör det i den ordning de spelats. (Innebär att om det inte går att flytta alla kort stannar alltid de sist spelade kvar).
 
Top