Marvel Snap

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Denne har tagit mig upp till lvl 65 på stegen nu, får se om jag orkar spela mer. Men den är riktigt kul och lagom stökig för motståndaren!

# (1) Ant Man
# (1) Quinjet
# (2) Luke Cage
# (2) Hazmat
# (2) Armor
# (2) Lizard
# (3) Cosmo
# (4) Wong
# (4) Namor
# (4) Typhoid Mary
# (5) Sera
# (6) Spectrum

Den går faktiskt riktigt bra även om jag måste erkänna att jag stött på förkrossande få Enchantress. Spectrum + Hazmat på en Wong location är kraftfullt.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Den tuggar på bra, level 75 nu. Men det finns inte så många bra priser kvar uppåt på stegen så nu får det nog räcka…
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,018
# (1) Ant Man
# (1) Quinjet
# (2) Luke Cage
# (2) Hazmat
# (2) Armor
# (2) Lizard
# (3) Cosmo
# (4) Wong
# (4) Namor
# (4) Typhoid Mary
# (5) Sera
# (6) Spectrum
Kort jag skulle vara frestad att stoppa in (men inte vet exakt hur): Odin. Debrii. Mystique.

Är en rent opportunistisk Quinjet värd det, när faktiskt produktiva alternativ som Ebony Maw, Mojo, Colossus och (kanske särskilt) Zabu finns?
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Kort jag skulle vara frestad att stoppa in (men inte vet exakt hur): Odin. Debrii. Mystique.

Är en rent opportunistisk Quinjet värd det, när faktiskt produktiva alternativ som Ebony Maw, Mojo, Colossus och (kanske särskilt) Zabu finns?
Mm, Mystique har jag funderat på men valt bort då hon är rätt dålig om hon inte kopierar just Wong. Debrii och Odin hamnar lite i samma slot, de kräver Wong och Hazmat viket gör dem lite comborific…

Quinjet är den skakigaste delen i bandet och den är bara där för att den är ett one drop Ongoing som oncein a blue moon producerar något bra, men jag vill ha så mycket som möjligt på bordet för att maxa Spectrum. Leken vinner inte utan Spectrum, det är i princip så enkelt. Någon match här och där kan plockas av Wong Hazmat med Luke, men det kräver ganska optimala placeringar etc.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag är inte vidare fan av Krakoas play skillz... Runda 6 så kan jag spela 18+18, men jag vet! Armor borde vi spela!
Dum AI.jpg

Sedan tänker jag att denna lek får sig en liten törn av Negasonic Teenage Warhead kombad med Daredevil. Runda 5 Red skull utan Armor att gömma sig under (Cosmo funkar ju inte på Negasonic) är nu ganska farligt givet uppdateringen på Taskmaster.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,018
Jag önskar att AIn inte spelade bara helt slumpmässigt, utan i alla fall försökte använda upp sin energi.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag önskar att AIn inte spelade bara helt slumpmässigt, utan i alla fall försökte använda upp sin energi.
Håller med, det är riktigt illa...

Edit: Det är galet galet illa... Jag har en location med två kort på, en med ett och en tom runda 5 och Wolfsbane på handen. Så wolfsbane spelas. Först. På den tomma location:en. Följd av Nova. När jag också har Lizard på handen.

Kvalitet.
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,018
Denne har tagit mig upp till lvl 65 på stegen nu, får se om jag orkar spela mer. Men den är riktigt kul och lagom stökig för motståndaren!

# (1) Ant Man
# (1) Quinjet
# (2) Luke Cage
# (2) Hazmat
# (2) Armor
# (2) Lizard
# (3) Cosmo
# (4) Wong
# (4) Namor
# (4) Typhoid Mary
# (5) Sera
# (6) Spectrum

Den går faktiskt riktigt bra även om jag måste erkänna att jag stött på förkrossande få Enchantress. Spectrum + Hazmat på en Wong location är kraftfullt.
Har nu spelat den här (fast med Zabu i stället för Quinjet, som definitivt funkar), och det är oväntat dels hur ofta man vinner fast det inte känns som att det går så bra, dels hur ofta man vinner med liten marginal (vilket ju är fullt tillräckligt, men jag har aldrig fått så många oavgjort heller). Och hur mycket saker Luke Cage faktiskt hjälper mot.

Min uppfattning är att leken nog passar bra i metat, helt enkelt. Nästan alla spelar med Shang-Chi, men han får inte mycket måltavlor här. Det finns väldigt få Enchantress. Man äör hemskt elak mot olika Destroy-lekar (och kan stoppa Galactus med litet flyt och framförhållning).
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Har nu spelat den här (fast med Zabu i stället för Quinjet, som definitivt funkar), och det är oväntat dels hur ofta man vinner fast det inte känns som att det går så bra, dels hur ofta man vinner med liten marginal (vilket ju är fullt tillräckligt, men jag har aldrig fått så många oavgjort heller). Och hur mycket saker Luke Cage faktiskt hjälper mot.

Min uppfattning är att leken nog passar bra i metat, helt enkelt. Nästan alla spelar med Shang-Chi, men han får inte mycket måltavlor här. Det finns väldigt få Enchantress. Man äör hemskt elak mot olika Destroy-lekar (och kan stoppa Galactus med litet flyt och framförhållning).
Kul att du testat den! Det är den leken som tagit mig upp till 86 ovan och den går fånigt bra.

Att leken vinner fast det inte egentligen går bra och med liten marginal stämmer till hundra procent med hur jag känner för den också. Den slutar inte så ofta på enorma mängder power och sällan jättehögt i mer än en location. Det är såpass att jag i vanlig konspiratorisk ordning tycker det luktar unket för jag har fruktansvärt svårt att få till några segrar när jag spelar Patriot eller Shuri på mobilen och förlorar inte sällan med typ två lanes på 30+ power, men den där leken vinner med 7/18/12 typ.

Men ja, den är mångsidig och får inte sällan till rätt bra turn 6. Alla lekar med Armor och Cosmo har potentialen att vara lite utmanande, Luke gör den lite mindre känslig för elaka locations och förmågor och Hazmat genererar faktiskt ett rätt rejält poängsving på upp till 24 power vid fullt bord runda 6 vilket är lätt att glömma bort. Jag är 400 tokens från att kunna testa den med Zabu själv, det skall bli kul att se hur det går. Den borde bli mycket mer robust med Zabu, inte lika beroende av Spectrum runda 6.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,018
Jag undrar också om den kanske vinner på Marvel Snaps skumma matchmaking - när jag spelar Patriot eller Thanos känns det som att spelet anstränger sig för att ge mig usla matchups, men det gör det inte här.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,018
Utan Zabu skulle jag inte spela Namor - då skulle det nog bli Mr. Fantastic eller Colossus i stället.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag undrar också om den kanske vinner på Marvel Snaps skumma matchmaking - när jag spelar Patriot eller Thanos känns det som att spelet anstränger sig för att ge mig usla matchups, men det gör det inte här.
Nej, det är precis så jag känner också. Leken är inte så bra och ändå seglar mig upp i rankingen... Även uppe på lvl 80+ så ser jag inte alls många riktigt bra lekar.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Utan Zabu skulle jag inte spela Namor - då skulle det nog bli Mr. Fantastic eller Colossus i stället.
Jag har velat en del runt detta och är lite kluven. Namor är liksom inte där för 11 power och för att vinna en Location, han är där för att tvinga måtståndaren att commita resurser till hans location så att jag kan vinna de andra. Han borde inte vara bra, men på samma sätt som leken så är han det ändå... ;)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,018
Inte 100% på Sera heller - går det som man vill blir det ju Spectrum runda 6 och så får man bara en en tvåa till. Men det är jättebra när det hjälps till med Wave, Project Pegasus, eller något sådant.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Inte 100% på Sera heller - går det som man vill blir det ju Spectrum runda 6 och så får man bara en en tvåa till. Men det är jättebra när det hjälps till med Wave, Project Pegasus, eller något sådant.
Ja, jag har hafs samma känsla, speciellt då jag inte har Zabu. Jag tog ut Sera och har testat med Colossus och Captain America och leken går lite bättre tycker jag. Det känns som man gör mer relevanta saker runda 5. Min nästa fundering är faktiskt om Hazmat gör sitt jobb. Det är ganska glest på bordet för de lekar jag möter just nu så jag får se om hon ryker också. Det är mycket Shuri och Galactus för mig nu och till och med Thanks städar inte sällan av sina lanes med Carnage etc.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Det här var en stor jäkla black panther... men inte hjälpte det :D

Hazmat lek är kul!
Screenshot_20230402-201123_SNAP.jpg
 
  • Haha
Reactions: Ram
Top