Marvel Snap

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Måste säga att Nidavellir-fokuset just nu, gör Venom + Knull-combon ganska tacksam.1DDACEBE-7D62-4F5A-B1EC-76A71733F9EC.jpeg
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Jag skall göra ett experiment. Jag har spelat kanske 30 matcher med min nya Serra control-lek och har ännu inte mött någon lek där min Enchantress varit relevant. Jag plockade en Wong en gång men har aldrig fått tag på en Patriot, Cerebro eller någon annan intressant vettig ongoing. Nu plockar jag ut den och stoppar in Maximus i stället så får vi se om det dyker upp något kul på andra sidan bordet.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Jag skall göra ett experiment. Jag har spelat kanske 30 matcher med min nya Serra control-lek och har ännu inte mött någon lek där min Enchantress varit relevant. Jag plockade en Wong en gång men har aldrig fått tag på en Patriot, Cerebro eller någon annan intressant vettig ongoing. Nu plockar jag ut den och stoppar in Maximus i stället så får vi se om det dyker upp något kul på andra sidan bordet.
Aha? Jag tycker att jag ofta använder Enchantress i min Sera-lek. Men jag har redan Maximus i min. 😅
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Aha? Jag tycker att jag ofta använder Enchantress i min Sera-lek. Men jag har redan Maximus i min. 😅
Ja asså, det jag tänker att jag kollar är om match-motorn är avsiktligt djävlig med mig… :) Men det verkar inte så just nu. Förutom att jag under 5 av mina 6 matcher inte drog Sera så mötte jag fortfarande inte en enda lek där hon behövts. Men jag har spelat väldigt lite efter nya säsongen startade och är på låg level så det är mycket bottar för mig nu så vi får se.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Ett möjligt trick här om det passar in är att se till att man kan ha Enchantress mot sitt eget också, som Lizard, Typhoid Mary, Enchantress.
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Ett möjligt trick här om det passar in är att se till att man kan ha Enchantress mot sitt eget också, som Lizard, Typhoid Mary, Enchantress.
Ja, bra grejor. Mary ligger lite wierd i kurvan för Sera men intressant.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Jag blir alltid lite nervös då det blandas "dåliga" och "bra" ongoing på andra sidan bordet. Den enda "countern" jag kör i min patriot-lek är Rogue (som stjäl en random ongoing från andra sidan). Då är det lite svettigt om andra sidan har både en Lizard (eller electro eller...) OCH en devil dinosaur. Typ, 50/50 att antingen få +massor i styrka ELLER att bli lite svagare.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Jag fick Sentry i går. Jösses så utdaterat det kortet känns… De flesta andra kort som kostar 4 och har en begränsning har fått power boosts så de är starkare. Men jag måste erkänna att det ger en varm och fjunig känsla inombords varje gång man lyckas spela Viper på Void. :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Jag fick Sentry i går. Jösses så utdaterat det kortet känns… De flesta andra kort som kostar 4 och har en begränsning har fått power boosts så de är starkare. Men jag måste erkänna att det ger en varm och fjunig känsla inombords varje gång man lyckas spela Viper på Void. :)
Ja, det duger inte att bara slippa The Void - man måste aktivt göra något med honom också.
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Hittade just ett nytt sätt att knäcka Luke’s Bar på - kort kan bara komma tillbaka till handen om det finns plats, så jag spammade den med ofta Beast-reducerade The Hood, Agent 13 och Maria Hill tills dess de inte kunde studsa upp igen. Det blev en bunt The Demon och en väldigt glad Bishop under tiden också.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Ja, det duger inte att bara slippa The Void - man måste aktivt göra något med honom också.
Ja, just nu så är han en del i en dålig destroy-lek. Jag har funderingar på att spela honom med Debri också. Men mest funderar jag på att inte spela honom alls... :)

Fast nu när du säger det så kanske han borde spelas med Beast också... Men han ligger väldigt snett till i energikurvan. Runda fem vill jag inte bounca eller pusha egentligen... Kan man göra något annat kul med den?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Jag rider på en ganska kul våg med 3 power Cerebro just nu. Det har en del av stabiliteten hos Patriot och är samtidigt betydligt mer techy med olika kontrollkort som Juggernaut, Killmonger och Shang. Tycker den går riktigt bra.

Sedan har jag reflekterat över hur många kort i 4 power slotten som är villkorade 8-10 power. Det känns som fantasin hos spelets designers blivit lite blaskig där även om det finns många kul kort också.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Det är jättekul att spela Thanos, och han har minst två bra lekar.

Att landa det kompletta combot är inte det vanligaste, dock.
 
  • Like
Reactions: Ram

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Jag rider på en ganska kul våg med 3 power Cerebro just nu. Det har en del av stabiliteten hos Patriot och är samtidigt betydligt mer techy med olika kontrollkort som Juggernaut, Killmonger och Shang. Tycker den går riktigt bra.

Sedan har jag reflekterat över hur många kort i 4 power slotten som är villkorade 8-10 power. Det känns som fantasin hos spelets designers blivit lite blaskig där även om det finns många kul kort också.
Vilka andra kort kör du med?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,085
Jag rider på en ganska kul våg med 3 power Cerebro just nu. Det har en del av stabiliteten hos Patriot och är samtidigt betydligt mer techy med olika kontrollkort som Juggernaut, Killmonger och Shang. Tycker den går riktigt bra.
En av få lekar där Valkyrie känns påkallad också, för Cerebro -> Mystique -> Valkyrie.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Okej, nu börjar jag samla på mig några sådana där tokens (och en hel hög med kort som verkar helt ospelbara :( kan jag bara inte få bygga min lek som jag vill!?!?!?), är det några staples som återkommer i många lekar och som är rimligt att investera i när de dyker upp?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Undrar om Master Mold äntligen gör Ronan spelbar? Jag tänker att det kan vara så och att den därtill är ett kul kontroll-kort. Jag menar, de blir ju inte av med sina Sentinels så de kommer klogga upp handen till slut.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Det beror såklart lite på vilken typ av lek du samlar till, för vissa kort ”behöver” en viss sorts lek. De flesta av ”mina” lekar har kort som fungerar bra tillsammans, men absolut kräver andra kort för att fungera öht.

Det sagt, här är en lista på kort som jag tror är rätt bra generellt - det vill säga, kort som jag ofta möter som kan ingå i flera olika sorters lekar:

Sunspot, iceman, cosmo, mystique, rogue, enchantress, leech, leader
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,538
Location
Slätta
Okej, nu börjar jag samla på mig några sådana där tokens (och en hel hög med kort som verkar helt ospelbara :( kan jag bara inte få bygga min lek som jag vill!?!?!?), är det några staples som återkommer i många lekar och som är rimligt att investera i när de dyker upp?
Det finns massor. Vad föredrar du att spela för lekar? Patriot och Mystique är ett par, Cerebro tycker jag är jättekul, gillar du destroy så är Death, Venom, Hood och Deadpool bra, Sera är riktigt rolig. Zabu och Silver surfer driver hela egna lekarketyper. Får du upp Shuri så är hon strålande i många saker. Lockjaw och Mr Negative har egna arketyper. Sedan är en av mina favvos DeathWave så Wave är också en att kolla efter. Electro, med eller utan Sandman, gör att du får spela ut två 6-kort om så önskas. Sedan älskar jag She Hulk. Och då har jag säkert glömt massor... Darkhawk, ...

Här är lite av the hotness just nu, kan vara kul som inspiration: https://mobalytics.gg/blog/tier-lists/best-marvel-snap-deck-tier-list/
 
Top