Marvel Snap

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Mm, förstår. Tänkte mer om du inte dragit Beast tidigt så vill man kanske gärna ha ut Wong tidigt för att få liknande effekt från sina Millare? Fast man kanske vill Milla tidigt? Det kanske är lite sent runda 4 och framåt?
Wong är typ bara relevant tillsammans med beast. Man vill köra ut wong och spela en 0 kostnad yondu på runda 4. Milla på runda 5 är inte så relevant (helst vill jag milla bort leken innan runda 4 vilket kan hända med rätt locations :))
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
Är ni lika fåniga som jag, förresten, och slutar uppgradera de kort ni tycker är fina när de har fått den bäst matchande ramen (oftast blå, lila eller gul)? Det är korten jag inte tycker är lika fina som jag snurrar upp till fula animerade ramar och dåliga bakgrunder.

Pixel-varianterna blir hårt uppgraderade.
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
Ska du spela din Power 2-Cerebro någon dag är det idag! Helt galen med Quantum World.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Uppgradera kort: jag uppgraderar konsekvent det kort som råkar komma överst i sorteringen "sort by upgradeability".
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Vilken lek kör du med nu?
Kazoo, letar efter Shang-Chi för att den ska kännas åtminståne nästan komplett:

# (1) Ant Man
# (1) Elektra
# (1) Squirrel Girl
# (1) Iceman
# (1) Nightcrawler
# (1) Rocket Raccoon
# (2) Angela
# (2) Okoye
# (3) Bishop
# (3) Captain America
# (4) Ka-Zar
# (5) Blue Marvel
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiQ2FwdGFpbkFtZXJpY2EifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkFuZ2VsYSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQmx1ZU1hcnZlbCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQW50TWFuIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJFbGVrdHJhIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTcXVpcnJlbEdpcmwifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlJvY2tldFJhY2Nvb24ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkthWmFyIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJJY2VtYW4ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik9rb3llIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJCaXNob3AifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik5pZ2h0Y3Jhd2xlciJ9XX0=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.

Tanken är att alltid ha en stor turn 6 och släppa en drös 1-drops då. Funkar bra, mer än 50 % win fortsatt, men å andra sidan har jag typ ingen annan lek som jag känner att jag kan spela! Discard/destroy är så himla random på min level, ongoing/on reveal känns väl hyfsat stabilt men de vinner inte lika mycket så gissar att de just nu är svagare. Flytta-runt-saker-leken är utesluten pga det verkar vara så många dåliga kort som blir bra i väldigt särskilda lägen.

Jag har iofs fått Jubilee nyligen, den leken kanske är OK i pool 2?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Kazoo, letar efter Shang-Chi för att den ska kännas åtminståne nästan komplett:

# (1) Ant Man
# (1) Elektra
# (1) Squirrel Girl
# (1) Iceman
# (1) Nightcrawler
# (1) Rocket Raccoon
# (2) Angela
# (2) Okoye
# (3) Bishop
# (3) Captain America
# (4) Ka-Zar
# (5) Blue Marvel
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiQ2FwdGFpbkFtZXJpY2EifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkFuZ2VsYSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQmx1ZU1hcnZlbCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQW50TWFuIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJFbGVrdHJhIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTcXVpcnJlbEdpcmwifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlJvY2tldFJhY2Nvb24ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkthWmFyIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJJY2VtYW4ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik9rb3llIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJCaXNob3AifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik5pZ2h0Y3Jhd2xlciJ9XX0=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.

Tanken är att alltid ha en stor turn 6 och släppa en drös 1-drops då. Funkar bra, mer än 50 % win fortsatt, men å andra sidan har jag typ ingen annan lek som jag känner att jag kan spela! Discard/destroy är så himla random på min level, ongoing/on reveal känns väl hyfsat stabilt men de vinner inte lika mycket så gissar att de just nu är svagare. Flytta-runt-saker-leken är utesluten pga det verkar vara så många dåliga kort som blir bra i väldigt särskilda lägen.

Jag har iofs fått Jubilee nyligen, den leken kanske är OK i pool 2?
Lite fler kort som kanske kan tänkas passa (om du har dem, vill säga...):

Sunspot - om du "väntar in" några rundor så kan du lika gärna få lite energi för det.
Onslaught - för att boosta kazaa och blå stålmannen om du fått ut lite kort tidigare.
Debrii - messa med motståndaren samtidigt som du spawnar lite fler ettor.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
@God45, har du Spectrum? En av de bättre låg-pool-lekarna är att ladda upp med alla skapliga Ongoings som du har och Spectrum. Armor är bra mot destroy, Cosmo är bra som disruption, Ant man och Cap är staples etc.

Sedan är det på lägre nivåer en hel del en fråga om vilka bra kort man faktiskt fått. Vad har du för 5- och 6/6+ -drop?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
@God45, har du Spectrum? En av de bättre låg-pool-lekarna är att ladda upp med alla skapliga Ongoings som du har och Spectrum. Armor är bra mot destroy, Cosmo är bra som disruption etc.

Sedan är det på lägre nivåer en hel del en fråga om vilka bra kort man faktiskt fått. Vad har du för 5- och 6/6+ -drop?
Spectrum Ongoing var min go-to tills jag fick ihop min Wong-lek. Och man kan ha en passabel Odin Reveal även utan Wong.

Har man tre av Carnage, Deathlok, Killmonger och Venom borde man kunna göra en Destroy-lek.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Jag började tröttna på destroy och patriot, och slängde ihop den här. Den påminner lite om patriot (cerebo och mystique och blue marvel boostar), men istället för att boosta kort utan egenskaper får jag leka med en massa disrupts (alla med 3 power).


# (2) Armor
# (2) Baron Mordo
# (2) Quake
# (2) Scarlet Witch
# (3) Cerebro
# (3) Mystique
# (3) Cosmo
# (3) Juggernaut
# (4) Shang-Chi
# (5) Blue Marvel
# (5) Leech
# (5) Professor X
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiQ2VyZWJybyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTXlzdGlxdWUifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkFybW9yIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJCYXJvbk1vcmRvIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJCbHVlTWFydmVsIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJDb3NtbyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSnVnZ2VybmF1dCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTGVlY2gifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlF1YWtlIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJQcm9mZXNzb3JYIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTaGFuZ0NoaSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU2NhcmxldFdpdGNoIn1dfQ==
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
På Collection Level 3192 och rank 74 är jag till slut helt klar med Pool 3 (Agent Coulson höll ut längst). Nästa stopp: Thanos.
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag började tröttna på destroy och patriot, och slängde ihop den här. Den påminner lite om patriot (cerebo och mystique och blue marvel boostar), men istället för att boosta kort utan egenskaper får jag leka med en massa disrupts (alla med 3 power).

# (2) Armor
# (2) Baron Mordo
# (2) Quake
# (2) Scarlet Witch
# (3) Cerebro
# (3) Mystique
# (3) Cosmo
# (3) Juggernaut
# (4) Shang-Chi
# (5) Blue Marvel
# (5) Leech
# (5) Professor X
Den där ser riktigt kul ut! Skall nog ta och testa den. Fick Cerebro bara för några dagar sedan.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Den där ser riktigt kul ut! Skall nog ta och testa den. Fick Cerebro bara för några dagar sedan.
Än så länge tror jag att patriot är mer robust (men också lite tråkigare att spela). Cerebro-leken hänger väldigt mycket på att countra motspelaren (med cosmo, shang-chi eller armor), eller förvilla/frustrera dem (med juggernaut, scarlet eller Quake).

Jag får sällan ut professorn eller leech, men vet av egen erfarenhet hur dödliga de kan vara vid fel tillfälle.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Collection level 2508, season rank 72, och strax runt 50 på vad nu den tredje ranken heter. Känns som jag måste spela lite smartare, och bli bättre på att snappa/fly om jag ska avancera längre upp på den.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
På Collection Level 3192 och rank 74 är jag till slut helt klar med Pool 3 (Agent Coulson höll ut längst). Nästa stopp: Thanos.
Bra jobbat! Finns det något trick för att veta att man är klar med pool 3 eller är det räkning/avbockning som gäller?
 
Top