Marvel Snap

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Med Luke Cage, antar jag?
Jag har åkt på den combon, och då vann motståndaren utan cage genom att bara ha kort i en lane - jag halkade helt enkelt ned på minus i övriga lanes! Oklart hur pass bra/opålitlig en sån lek är, men kul att se när det väl klickar :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Jag har åkt på den combon, och då vann motståndaren utan cage genom att bara ha kort i en lane - jag halkade helt enkelt ned på minus i övriga lanes! Oklart hur pass bra/opålitlig en sån lek är, men kul att se när det väl klickar :)
Exakt samma som hände mig! Jag hade en massa kort ute och de blev plötsligt minus högar
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Så någon spöade just skiten ut mig. De spelade Wong, Mystique, Hazmat och sedan Absorbing man. Alla mina kort fick massiva minus. Det var en kul strategi jag inte sett innan!
Ja, den är bra när den klickar men den är rejält kortberoende (behöver Luke Cage också) och väldigt skör. Och en av anledningarna till att jag spelar massor massor med Cosmo. :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
Jag har börjat snappa hyperaggressivt med Patriot-leken - får jag Patriot till runda 1-2 och det inte är något annat som ser dumt ut, så dubblar jag. Resonemanget är att det är så mycket som hänger på Patriot (Mystique och Onslaught är usla annars) att om jag vet att jag har honom ser allt bättre ut redan. Och eftersom folk verkar absolut hata att fly så tidigt, blir det högre insatser när jag vet att jag har bra kort.

Inställningen man måste göra sig av med är att man på något vis klantat till det när man förlorar efter en Snap. Det är sådant som händer, och så länge statistiken ser bra ut är det lugnt. Även om det bara är 60-40 efter Snap går det som det ska. Sedan får folk vara så stöddiga de vill med emotes, vem bryr sig?
 
Last edited:

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Nu när jag varvat patriot med destroy-leken har jag börjat uppskatta hur stabil patriot är.

Destroy stoppas rätt hårt av armor och cosmo (båda är rätt ofarliga för patriot). Och så kan man säkra lite genom att ha patriot i en lane och mystique i en annan - vilket mildrar effekten av en enchantress.

När väl destroy fungerar är den awesome (kopiera en 25 power venom med taskmaster OCH spela en 16 power deathpool är nice), men rätt ofta förlorar man runda tre efter att motspelaren kört en armor och cosmo.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
Patriot är till och med Sandman-solid, med Blue Marvel, Doom och Onslaught. Och ibland får man så mycket Power att man kan köra rätt över lekar som ändå landat sitt combo (senast att jag vann trots motståndarens två 37p-Venom).
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag fick Aero på mobilen för ett par dagar sedan och spelar nu ett litet hastigt hopkok enligt följande:
(1) Ant Man
(1) Sunspot
(2) Armor
(2) Sentinel
(2) Lizard
(3) Wolfsbane
(3) Captain America
(4) Jessica Jones
(5) Aero
(5) Red Skull
(6) America Chavez
(6) She-Hulk

Jag har bara spelat den något tiotal matcher, men den går verkligen bra. Det lilla tricket med den är att oftast inte spela ut någonting runda 5 för att sedan spela endera Aero och She Hulk för att flytta motståndarens stora drop till en lane där de redan vinner eller att dumpa 25 power från Red skull och She Hulk sista rundan. Sunspot är såklart bra när man skall skippa att spela runda 5.

Jag har inte optat den, slängde ihop den på 20 sekunder. Saknar vissa kort som jag skulle tycka kan göra den bättre som till exempel Maximus och (till mitt förtret) Psylocke som skulle kunna möjliggöra det ännu lite saftigare Infinaut + She Hulk. Men lång histora kort, jag har under en tid nu spelat She Hulk främst som 4-drop (inget eller 1-drop runda 3) vilket är bra och så, men hon är mycket bättre som ett kompleterande runda 6-drop, främst med Aero som disruption eller med den gigantiska Red Skull. Tycker hon är galet bra.

Sedan fick jag också Helicarrier. Jag har alltid tyckt den var ganska bappig, men hittade en kul lek med den:
Agent 13
Sentinel
Collector
Cable
Lady Sif
Mystique
Ghost rider
Moon girl
White queen
Devil Dinosaur
Taskmaster
Helicarrier

Saknar Quinnjet (pinnad i shoppen, men vet inte om jag skall behålla den...). Har Maria Hill men tycker inte hon är så bra utan QuinnJet, saknar Agent Coulson. Skall byta in She Hulk här med i stället för Moon Girl tror jag. Det är en kombolek så den är sådär kombo-skör men ger bra oomph om den klickar.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Aero är riktigt elak mot en destroy-lek också. "Jaha, du trodde att du skulle spela venom på lanen med nova, bucky och sabertooth? Nä, det skulle du inte, du skulle spela den i lanen där jag har armor..."
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Kan man spela Helicarrier på något sätt utan Devil Dino...? Jag är sjukt trött på Dino. Men utan Quinnjet eller Modok så är den inte användbar, eller hur...? Collector är inte stark nog på egen hand.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Aero är riktigt elak mot en destroy-lek också. "Jaha, du trodde att du skulle spela venom på lanen med nova, bucky och sabertooth? Nä, det skulle du inte, du skulle spela den i lanen där jag har armor..."
Ja, Aero är fantastisk på att strula med motståndarens planer. Den ligger rätt högt upp på min lista över de kort som stökar mest med motståndaren om än kanske inte högst.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Nu har ni säkert redan sett det, men det finns en deal i shoppen i dag att köpa Collectors tokens för guld. Riktigt bra deal.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Spelade precis en otroligt tillfredsställande match.

Första rundan får vi ”spela ut random kort på rutan” locationen.

Jag får taskmaster som kopierar min 1-power, motspelaren får ultron.

Resten av matchen petar jag ut lite småkort i lane 2-3. Motspelaren kör tarzan, blue marvel och onslaught.

Sista kortet jag lägger är…. killmonger. Popp-popp-popp.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Ytterligare en bra bundle att använda guld på nu, tokens, boosters, credits och en variant... självklart får jag den här spyan av färger
Screenshot_20230301-091445_SNAP.jpg
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Inget som jag sett ännu i alla fall...

Men det kommer, troligen om mindre än någon dag för jag använde precis 1200 guld per konto och har nu mindre Guld. Det brukar oftast vara ett bra tecken på att nya möjligheter kommer dyka upp. ;)

För övrigt så landade mig ett av mina chase-kort per enhet, Mystique på mobben och Aero på plattan. Så jag är rätt nöjd får jag säga. :)
Jag känner med de senaste dagarnas tokens-för-guld-erbjudanden att denna post mår bra av att återknytas till... ;) :( :)
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
# (1) Ant Man
# (1) Elektra
# (1) Iceman
# (1) Mantis
# (1) Yondu
# (2) Beast
# (2) Cable
# (2) Baron Mordo
# (3) Maximus
# (4) Wong
# (5) Doctor Octopus
# (6) America Chavez

Lekt runt lite med denna, en mill lek som går ut på att få slut på motståndarens kort, funkar ok, men är framförallt kul att spela :)
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
# (1) Ant Man
# (1) Elektra
# (1) Iceman
# (1) Mantis
# (1) Yondu
# (2) Beast
# (2) Cable
# (2) Baron Mordo
# (3) Maximus
# (4) Wong
# (5) Doctor Octopus
# (6) America Chavez

Lekt runt lite med denna, en mill lek som går ut på att få slut på motståndarens kort, funkar ok, men är framförallt kul att spela :)
Kul lek! Hm, vill man inte Psylocke-accelerera ut Wong i den där...?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Kul lek! Hm, vill man inte Psylocke-accelerera ut Wong i den där...?
Har funderat på det, men har man beast på handen så vill man oftast spela han på runda 2 eller 3 för att bounca tillbaka yondu, mantis, baron mm.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Har funderat på det, men har man beast på handen så vill man oftast spela han på runda 2 eller 3 för att bounca tillbaka yondu, mantis, baron mm.
Mm, förstår. Tänkte mer om du inte dragit Beast tidigt så vill man kanske gärna ha ut Wong tidigt för att få liknande effekt från sina Millare? Fast man kanske vill Milla tidigt? Det kanske är lite sent runda 4 och framåt?
 
Top