Varulv Mörkret Mellan Stjärnorna [R3] Tredje rundan

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
MegakorpAntal megakorp redovisat enligt labbPengar
fjodorsenuba6 st (misstänker korrupt info pga Mörker)300
RasmusLvet men inte berättat
Impetigo8350
Genesisej nog med forskning
Sidd8350
martin38350
xyasokänt
empiricusokänt
Hellzonvet men inte berättat
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Okej, om det nu är så viktigt att veta. Jag byggde VR-salong i R1. Tyckte att det var mer värt att bli skyddad från nattmord. Då trodde jag ju att det var en risk, men det har ju visat sig inte vara fallet hittills. Detta kostade mig 100 och jag fick in 150, så började R2 med 250 kR.

I R2 köpte jag expansion och handelshus, samt betalade för min röst, för en kostnad på 225 kR. Jag fick en inkomst på 300 och har nu 325 kR. Planen är att köpa labb för att nå siande i nästa runda. Jag tänker inte expandera denna runda. Vet inte vad jag ska göra med de andra krediterna. En idé är att köpa labb + militär, vilket gör att jag får veta om det existerar naiva sianden samt ger mig förmågan att väkta någon.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
@fjodorsenuba, Xyas har sagt att han inte byggde labb i R1, så samma grej som mig. Varför alla pressar mig till att avslöja vad jag byggde men ingen bryr sig om vad Empi och Xyas byggde är mig en gåta.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
@fjodorsenuba, Xyas har sagt att han inte byggde labb i R1, så samma grej som mig. Varför alla pressar mig till att avslöja vad jag byggde men ingen bryr sig om vad Empi och Xyas byggde är mig en gåta.
Det gör jag. Har pingat och anmärkt dem också.


MegakorpAntal megakorp redovisat enligt labbPengar
fjodorsenuba6 st (misstänker korrupt info pga Mörker)300
RasmusLvet men inte berättat350
Impetigo8350
Genesisej nog med forskning325
Sidd8350
martin38350
xyasokänt
empiricusokänt
Hellzonvet men inte berättat
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Återigen, Xyas sade (#43) att han inte byggde labb i R1, så han har ingen info (om han nu inte byggde det i R2 istället för HH, men det betvivlar jag).
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
Återigen, Xyas sade (#43) att han inte byggde labb i R1, så han har ingen info (om han nu inte byggde det i R2 istället för HH, men det betvivlar jag).
Okej lägger till det nästa uppdatering. Saknar dock info om vad han gjorde istället.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@fjodorsenubaVarför alla pressar mig till att avslöja vad jag byggde men ingen bryr sig om vad Empi och Xyas byggde är mig en gåta.
Jag har skrivit tidigare om att jag tycker att du haft en defensiv stil och du har svarat på det. I kombination med ditt fuffens har det sett rött ut i mina ögon hur som helst.

VR kan jag förstå att du inte ville annonsera men det går ju inte att verifiera att det inte är en efterhandskonstruktion så du står kvar på samma plats på min röda lista (VR är ju en verksamhet som är potentiellt väldigt bra att ge sken av att ha iom att man potentiellt kan avvärja ett nattmord med bara ulvarnas misstanke om ett VR)

Röst: EMPIRICUS

Både Xyas och Empi figurerar ju också på ovan nämnda röda lista. Vad har du gjort med alla dina krediter, Empiricus?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Jag har två handelshus och en vr-salong, och 325 pengat. Så samma som Genesis.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
MegakorpAntal megakorp redovisat enligt labbPengar
fjodorsenuba6 st (misstänker korrupt info pga Mörker)300
RasmusLvet men inte berättat350
Impetigo8350
Genesisej nog med forskning325
Sidd8350
martin38350
xyasej nog med forskning325
empiricusokänt
Hellzonvet men inte berättat
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Äre pengaoutning som gäller så har jag 375 rymdpesetas. Vad jag lagt resten på utöver siande/veta antal korpar får ni klura på.

På tal om antal korpar så behöver vi rycka upp oss. Fjodor säger att det är sex korpar i spel, det är den infon jag har fått också. Jag tror det är mer sant än åtta och då har vi tre Mörkerspelare och det kan vara slut snart om vi röstar fel och de dingar in ett nattmord.

Om vi går efter hypotesen att Mörkret har en egen prislista så har de nog skippat nattmord hittills och köpt:
Rekrytering - för tre ulvar och jättenerfad by låter mycket.
Naivt siande - enligt Xyas resonemang. Iså fall blir mycket riktigt Rasmus Paktivraren lite misstänkt.
Kamouflage från korpräkningen - säkert billigare än naiva siare på samma träd, analogt med vårt Vetenskap-techträd. Uppenbarligen med nån slags förbehåll eftersom vi får olika resultat.

(Teori - Mörkret måste nudda de som ska påverkas, vilket straffar expansiva korps. Men Impetigo, Sidd och Martin rapporterar 8 korps och ffa Sidd har bara Impetigo i sin rymd. Impetigo borde vara oskyldig då Rasmus rapporterar "inte 8 korps". Empi kan paja Martin men nej, det håller ju inte.)

Jag har en annan teori, kanske samma teori som Rasmus men den ska vi kanske hålla på någon timme till.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
På tal om antal korpar så behöver vi rycka upp oss. Fjodor säger att det är sex korpar i spel, det är den infon jag har fått också. Jag tror det är mer sant än åtta och då har vi tre Mörkerspelare och det kan vara slut snart om vi röstar fel och de dingar in ett nattmord.
Sorry, vi är nio totalt. Om inte Mörkret har köpt nån massmordsförmåga borde vi få spela R4 oavsett.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Äre pengaoutning som gäller så har jag 375 rymdpesetas. Vad jag lagt resten på utöver siande/veta antal korpar får ni klura på.

På tal om antal korpar så behöver vi rycka upp oss. Fjodor säger att det är sex korpar i spel, det är den infon jag har fått också. Jag tror det är mer sant än åtta och då har vi tre Mörkerspelare och det kan vara slut snart om vi röstar fel och de dingar in ett nattmord.

Om vi går efter hypotesen att Mörkret har en egen prislista så har de nog skippat nattmord hittills och köpt:
Rekrytering - för tre ulvar och jättenerfad by låter mycket.
Naivt siande - enligt Xyas resonemang. Iså fall blir mycket riktigt Rasmus Paktivraren lite misstänkt.
Kamouflage från korpräkningen - säkert billigare än naiva siare på samma träd, analogt med vårt Vetenskap-techträd. Uppenbarligen med nån slags förbehåll eftersom vi får olika resultat.

(Teori - Mörkret måste nudda de som ska påverkas, vilket straffar expansiva korps. Men Impetigo, Sidd och Martin rapporterar 8 korps och ffa Sidd har bara Impetigo i sin rymd. Impetigo borde vara oskyldig då Rasmus rapporterar "inte 8 korps". Empi kan paja Martin men nej, det håller ju inte.)

Jag har en annan teori, kanske samma teori som Rasmus men den ska vi kanske hålla på någon timme till.
Du outar näst sist saker såsom krediter och Megakorpar i spel.
Trovärdigheten minskar. Siffrorna kanske tillrättalagda då.
Att du känner till hemlig info blir jätteintresant och du behöver fixa till nåt nu för att inte verka suspekt.
Berätta!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
@Empiricus och @Xyas nu borde även ni kunna redovisa vad ni byggt i R1. Xyas har redan sagt att hen inte byggde ett forskingslabb R1. Vad använd ni era kR till?

MegakorpAntal megakorp redovisat enligt labbPengar
fjodorsenuba6 st (misstänker korrupt info pga Mörker)300
RasmusLvet men inte berättat
Impetigo8350
Genesisej nog med forskning
Sidd8350
martin38
xyasokänt
empiricusokänt
Hellzonvet men inte berättat


Enligt rådanded galaxnorm så redovisar megakorp fjodorsenuba sina tillgångar:

Pengar: 300 BioBucks
Planetnärvaro: Ionian System och Mixolydia
Infrastruktur: 2 x handelshus, 1 VR rum, 1 forskningslabb, 1 militärakademi.

Planer för R3 är följande: Sia någon, Skydda någon, expandera till Hypodorian och bygga handelshus och spara 100 BioBucks.
Skriver lite snabbt från mobil nu på lunchen, passar sig inte riktigt att hänga på forumet på regiondatorer. :)
Jag skaffade en VR-salong för att ladda för 3p vetenskap vid köp av labb samt prioritera att skydda mig också. Jag hade 225 i början av R2, röstade och expade +hh istället för labb, nu har jag 275.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
MegakorpAntal megakorp redovisat enligt labbPengarFLVRHHMA
fjodorsenuba6 st (misstänker korrupt info pga Mörker)3001121
RasmusLvet men inte berättat3500021
Impetigo83501021
Genesisej nog med forskning3250120
Sidd8350
martin383501021
xyasej nog med forskning3250120
empiricusej nog med forskning2750120
Hellzon6 st (misstänker korrupt info pga Mörker)375

@Sidd @Hellzon saknar redovising på er infrastruktur
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Jag snor Fjodors tabell
MegakorpAntal megakorp redovisat enligt labbPengar
fjodorsenuba6 st (misstänker korrupt info pga Mörker)300
RasmusLvet men inte berättat350
Impetigo8350
Genesisej nog med forskning325
Sidd8350
martin38350
xyasej nog med forskning325
empiricusej nog med forskning275
Hellzon6375
Tänker inte ens försöka sortera i pengaordning på mobil men sorterat på pengar blir det nåt sånt här:
375 kr: 6 korpar
350 kr: 3 st 8 korpar, Rasmus säger "något annat", jag gissar väl på 6 korpar
325 kr: Har inte köpt Vetenskap
300 kr: 6 korpar
275 kr: Har inte techat Vetenskap

Spridda bud. Jag tänkte att eftersom förmågor slår till i rikhetsordning skulle de rikaste få rätt info innan Mörkrets kamouflage slår till men det håller ju inte eftersom vi har "6 korpar" både högt och lågt.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
Om nu Mörkret behöver röra vid spelare för att utöva inflytande så är följande på min mörkerlista:

Som kan påverka mig:
Hellzon
Xyas
Genesis

Som kan påverka Hellzon:
martin3
fjodorsenuba

Som kan påverka RasmusL:
Impetigo
Xyas

Alternativet är att de Mörka avslöjat sig själva genom att säga 8 och nu försöker dölja tabben, dvs Sidd, martin3 och Impetigo är camp Mörker.

@RasmusL : Kom igen nu, släng ur dig din teori och vilket antal korpar du forskat fram.

RÖST: RasmusL
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Om nu Mörkret behöver röra vid spelare för att utöva inflytande så är följande på min mörkerlista:
Men du tänker alltså att "6 korpar" är falskt och 8 är det rätta? Jag tänker tvärtom.

På Genesis karta
...så täcker jag, Fjodor och Rasmus östra sidan (en kedja från Dorian till Lydian). De som är utanför den är Sidd och Empi, som skulle kunna påverka Impetigo och Martin3 om det är närhetsbaserat.

Ligger nära till hands med en röst på Sidd/Empi.
 
Top