Varulv Mörkret Mellan Stjärnorna [R3] Tredje rundan

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Alternativet är att de Mörka avslöjat sig själva genom att säga 8 och nu försöker dölja tabben, dvs Sidd, martin3 och Impetigo är camp Mörker.
Occam säger väl det här iofs, men det finns ju en gemensam nämnare.

RÖST: Sidd
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,624
Location
Oktoberlandet
Men du tänker alltså att "6 korpar" är falskt och 8 är det rätta? Jag tänker tvärtom.

På Genesis karta

...så täcker jag, Fjodor och Rasmus östra sidan (en kedja från Dorian till Lydian). De som är utanför den är Sidd och Empi, som skulle kunna påverka Impetigo och Martin3 om det är närhetsbaserat.

Ligger nära till hands med en röst på Sidd/Empi.
Tänkte precis det.

Det kan alltså vara så att RasmusL och Fjodorsenuba stör info på de planeter de etablerat sig på.

Måste kolla kartan på större skärm än mobil, återkommer. Ni andra kan väl också kika på detta.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,780
Location
Göteborg
Det är ju också möjligt att mörkrets närvaro inte är densamma som mörkerspelarnas närvaro. Eller att de har någon ”hemlig expansion” som sträcker sig utanför deras faktiska läge. Typ att det täcker även angränsande system. Om nu detta är en lokal grej alls.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,758
Location
Stockholm
6 korpar. gissar att mörkret skjuter på planeter snarare än spelare. Två planeter isf givet att både hellzon och fjodor byggt sina forskningsbaser på Mixolydia? kan det stämma?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,036
Tänkte precis det.

Det kan alltså vara så att RasmusL och Fjodorsenuba stör info på de planeter de etablerat sig på.

Måste kolla kartan på större skärm än mobil, återkommer. Ni andra kan väl också kika på detta.
Varför skulle jag med flit ange fel antal korpar som Mörker? Låter som ett väldigt luftigt argument.

6 korpar. gissar att mörkret skjuter på planeter snarare än spelare. Två planeter isf givet att både hellzon och fjodor byggt sina forskningsbaser på Mixolydia? kan det stämma?
Intressant teori. Jag kan bekräfta att jag har forskningslabb på Mixolydia.
Var har du för siffra på antalet korpar @RasmusL ? Du har fortfarande många osvarade frågor från mig.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,036
Gah jag är sämst på att läsa. Tack RasmusL, du skrev 6 korpar. Jag som läser för fort.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,036
MegakorpAntal megakorp redovisat enligt labbPengarFLVRHHMA
fjodorsenuba6 st (misstänker korrupt info pga Mörker)3001121
RasmusL6 st3500021
Impetigo83501021
Genesisej nog med forskning3250120
Sidd8350
martin383501021
xyasej nog med forskning3250120
empiricusej nog med forskning2750120
Hellzon6 st (misstänker korrupt info pga Mörker)375

@Sidd @Hellzon redovisa er infrastruktur! :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,758
Location
Stockholm
Varför skulle jag med flit ange fel antal korpar som Mörker? Låter som ett väldigt luftigt argument.


Intressant teori. Jag kan bekräfta att jag har forskningslabb på Mixolydia.
Var har du för siffra på antalet korpar @RasmusL ? Du har fortfarande många osvarade frågor från mig.
sex korpar. Sorry, sitter i möte så lite splittrad :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,758
Location
Stockholm
Så du struntar altså också i att kunna sia den här rundan?

@RasmusL var har du satt upp dina byggnader för vetenskap?
Med risk att ge bort info till mörkret (men det verkar ju redan vara kört, om det inte är ni andra som blivit trixade med, coin flip): Locriana
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,758
Location
Stockholm
Om det är Impetigo, Sidd och Martin som har blivit hackade så är ju Empi en fin bro mellan dem.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,758
Location
Stockholm
Jaha, gör alla andra det så riskerar man väl däng om man låter bli.
Jag har ett forskningslabb och en VR-salong. Mitt labb ligger inte på Mixolydia.
Okej! Då föll den gissningen, men bra att inte behöva dra iväg ner i ett kaninhål.

Frågan är vad som är troligast, tre eller ett mörker? Kan vi luska oss fram till det så kan vi ha en kvalificerad gissning om vilka som blev hackade.

Jag tror inte att tre mörker är orimligt i och med att byn är helt galet buffad.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
En spekulation:
Om vi nu antar att mörker kan påverka byggnader med vetenskap för att störa ut oss så känns det ändå rimligast att det är vi som fått 8 som är påverkade då 3 mörker är ett rimligare antal.

Då skulle det innebära att Empiricus stör ut mig (eller att jag är skum och ljuger) och att någon av Impetigo och Sidd stör ut den andra. Rasmus har enlig utsago sin vetenskap på Locriana vilket gör att han inte påverkas av Impetigo och det finns ingen annan planetär koppling till Sidd och Impetigo. Det borde också innebära att ingen aktiv mörkläggning skett på Locriana, Mixolydia, och Dorian.

Vad ska jag då dra för växlar på det här? Enligt den här teorin är Empiricus (eller jag själv då) mörker tillsammans med antingen Sidd eller Impetigo och någon mer.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,780
Location
Göteborg
Eller så är det helt enkelt så att det finns två mörker och deras förmåga gör att alla rapporterar en för mycket eller en för lite?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
vetenskapskarta.png
Här är en karta med utmärkta siffror för vad man fått reda på och röda pluppar är ställen där folk har vetenskapsbyggnader.
 
Top