Varulv Mörkret Mellan Stjärnorna [R3] Tredje rundan

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Ditt case är väldigt svagt och bygger på ett beteende som i grunden är byboigt: att ta in input och ändra åsikt. Jag vet att det är en psykologisk effekt att se folk som opålitliga när de byter åsikt, även när de byter till "rätt" alternativ och det kan jag ju inte göra så mycket åt.
Mitt case mot dig bygger inte bara på att du bytte åsikt. Det var en komponent, men nu är det mer ditt spel i R2, som jag kommenterat tidigare. Du röstade på Sidd vilket var att helt undvika att ta ställning till de drev som fanns. Du sade att du trodde att BB var grön, men gjorde inget för att rädda honom, och när jag började tveka ("Tycker att det är konstigt att han lägger sig platt sådär") så försökte du se till att jag fortfarande var på honom ("Nejdå, det är typiskt ulvigt att göra sådär"). För mig känns det som att du visste att BB var grön och du ville gärna se honom ryka, men ville inte själv sitta på tåget själv.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Alltså jag tycker också att Empi spelar bra men hur är det mer grönt än vanligt att göra exakt det han gör varje parti? (Inte för att förringa din insats Empi, du är en klippa!)
Jag misstänker att Sidd tycker jag är grönare än vanligt för att jag inte gnabbas med honom? Och det känns lite lättgrönat från Mr S.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Själv har jag två spelare som seglat upp lite på min rödlista. Röstningen i R2 ger mig känslan av att ulven/ulvarna är nöjda med en by som håller på att rösta ut sig själv, och helst står bredvid. Maken till slött och spretigt röstläge har jag aldrig sett. Detta tycker jag grönar Xyas något. Hans ganska ballsy expansion till det Joniska systemet likaså. Men han har kanske sett att vi inte ger oss på de rika såsom vi lovat och tänker att han kan gröna sig på samma sätt som Fjodor?

@RasmusL ligger nu med röster på sig, och jag tycker att hans agerande runt utröstningen av BB är skum. Han säger att han själv tror att BB är grön. Fair enough. Han röstar på Sidd = en ickeröst, vill inte ta ställning till dreven som finns. Även om han håller både BB och Xyas som gröna så känns det underligt att han inte bryr sig om vem av dem som ska ryka. Uppfattar det som att han är helt okej med att låta BB gå till stupstocken. För det som sticker ut är hur han reagerar när jag börjar vackla. Jag säger att jag tycker att BB:s beteende inte känns så ulvigt nu när han är pressad. Då svarar Rasmus:

Han vill inte själv sitta på drevet mot BB och hävdar att han själv ser honom som grön, men när jag börjar vackla slänger han in en "Nä, det där är ingen anledning att tveka. Sitt du kvar på tåget mot Bunker!". Det tycker jag känns lite suspekt.

Den andra personen jag tycker är skum är @Martin3. Lite samma grej där. Vill absolut inte ta ställning. "Det bästa tycker jag vore att ingen röstar ut någon alls." Jo, det vore det bästa för mörkret som kan sitta och vänta till R8 och vinna på walkover. Vill satsa allt på siande när vi vet att naivt siande är en risk. Och nu när jag läser honom med röda glasögon tycker jag att hans "Jag tänker inte satsa på att vinna"-grej i R1 också är lite unken.

Så Rasmus och Martin är i toppen på min rödlista just nu. Och eftersom vi har ett Rasmusdrev på gång så kan jag väl lika gärna hoppa på det och se om vi kan pressa honom lite och se hur han reagerar.

RÖST: RASMUSL
Hela din argumentation för att jag agerar konstigt utgår ju från antagandet att jag skulle ha en dold agenda. "Hm, med en dold agenda hade det här varit jättekonstigt!" Men du överväger inte alls alternativet att jag objektivt försöker se på situationen och leta ulvar? Sån där defeatist attitude är inte grönande imo. (Uppenbarligen inte heller rörande med faciit i hand. :p ) Det är min åsikt och jag delar den för att resonera, inte för att försöka driva röster i en eller annan riktning.

Du bygger lite luftslott baserade på halvkonstiga antaganden, jag minns dig som skarpare än så. I alla fall som bybo.

Röst: Genesis
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Mitt case mot dig bygger inte bara på att du bytte åsikt. Det var en komponent, men nu är det mer ditt spel i R2, som jag kommenterat tidigare. Du röstade på Sidd vilket var att helt undvika att ta ställning till de drev som fanns. Du sade att du trodde att BB var grön, men gjorde inget för att rädda honom, och när jag började tveka ("Tycker att det är konstigt att han lägger sig platt sådär") så försökte du se till att jag fortfarande var på honom ("Nejdå, det är typiskt ulvigt att göra sådär"). För mig känns det som att du visste att BB var grön och du ville gärna se honom ryka, men ville inte själv sitta på tåget själv.
Jag såg inga bra alternativ i dreven som låg och då röstar jag som regel på den jag tycker är rödast.

Jag kommenterade dreven innan, gav min analys.

Du är förhoppningsvis inte så viljelös att jag skulle kunna vända dig bort från BB bara sådär, och menar du då att det hade varit bättre och byboigt att ljuga och säga "jaaaa det är VERKLIGEN grönande att spela offer. BRA fångat Genesis!"

Åter igen utgår du från att jag är ulv och försöker bevisa baklänges snarare än tvärt om, du som ju funderar en del kring ulvspel vet ju vart det leder.

Xyasär väl inte här ikväll gissar jag, jag har ingen röstminskande infrastruktur (mest själviska byggnaden btw) så det ser mörkt ut! Jag ska göra en gissning på Ulvarna när jag läst om tråden.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Jag misstänker att Sidd tycker jag är grönare än vanligt för att jag inte gnabbas med honom? Och det känns lite lättgrönat från Mr S.
Ja, men ganska klassisk Sidd, rött likt förra partiet med mycket "men durå!". Den gången var jag ju ulv och försökte väva historien att Sidd spelade sådär gåpåigt som ulv men sanningen var att jag hade svårt att få ihop det och cherrypickade som fan för att röda honom med högst selektiv citering av tidigare spel.

Ulv-Sidd var mycket mer chill än bybo-Sidd.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Hellzon har antingen fått en felskrivning från tabellskaparen, själv skrivt fel eller slarvat med hur mycket pengar han har. Iom att han i denna post säger att han borde ligga i paritet med Martin3 så får vi ju anta att siffran 375 är skriven av Mörkret mellan Tangenterna. :)
Det här blev en grej. Jag har dubbelräknat och bett Basse om ursäkt i PM, för visst är det så att jag har 350 kR. :poop:

Vad tycker du om Hellzons spel då tex post R1:16: där denne snackar strunt om slumpad naiv siare
Men det här hajar jag inte, vad har jag gjort för konstigt?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Jag såg inga bra alternativ i dreven som låg och då röstar jag som regel på den jag tycker är rödast.

Jag kommenterade dreven innan, gav min analys.

Du är förhoppningsvis inte så viljelös att jag skulle kunna vända dig bort från BB bara sådär, och menar du då att det hade varit bättre och byboigt att ljuga och säga "jaaaa det är VERKLIGEN grönande att spela offer. BRA fångat Genesis!"

Åter igen utgår du från att jag är ulv och försöker bevisa baklänges snarare än tvärt om, du som ju funderar en del kring ulvspel vet ju vart det leder.

Xyasär väl inte här ikväll gissar jag, jag har ingen röstminskande infrastruktur (mest själviska byggnaden btw) så det ser mörkt ut! Jag ska göra en gissning på Ulvarna när jag läst om tråden.
Du skriver här: ”jag har ingen röstminskande infrastruktur”…
Enligt tabellen som någr petat ihop står det väl att du har sagt att du har MA: Militärakademi: Alla röster som du får minskas med en.
Missade du det helt plötsligt?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Hela din argumentation för att jag agerar konstigt utgår ju från antagandet att jag skulle ha en dold agenda. "Hm, med en dold agenda hade det här varit jättekonstigt!" Men du överväger inte alls alternativet att jag objektivt försöker se på situationen och leta ulvar? Sån där defeatist attitude är inte grönande imo. (Uppenbarligen inte heller rörande med faciit i hand. :p ) Det är min åsikt och jag delar den för att resonera, inte för att försöka driva röster i en eller annan riktning.

Du bygger lite luftslott baserade på halvkonstiga antaganden, jag minns dig som skarpare än så. I alla fall som bybo.

Röst: Genesis
Visst, jag kan hålla med om att det inte är ett lufttätt case, men det är det sällan. Det är mycket maggänsla och antaganden och sällan vi har lyxen att jobba med hårda fakta. Jag är inte alls säker på att du är röd, men jag läser dig som rödare än andra just nu. Den ende som är rödare än dig är Martin, som jag kommenterat innan, men som ingen verkar hålla med mig om. Blir det ett Martintåg så är jag på det, men annars ser jag hellre dig dingla än Sidd.

Men du får gärna lägga fram ditt Sidd-case. I förra rundan röstade du ju med väldigt lite på fötterna.

Sidd Hypophrygia, Eolian twins : Vetifaan alltså. Asmycket magkänsla bakom denna snarare än bevis men jag tycker att "Sidd spelar mer som när den är varulv än när den är grön", viss skillnad från förra gejmet och mer likt förrförra. 40 % grön.
Det här är ju typ precis som du sade att du resonerade när du var ulv, och knappast en stark analys. Jag minns dig som skarpare än så. I alla fall som bybo. :gremtongue: Har du bättre argument så är jag villig att lyssna.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Fast Sidd sitter ju med två röster, och var uppe i tre mot din ett tag där med din röst, och har egentligen inte agerat alls på att vara drev-tvåa såhär en åttio minuter innan deadline. Du har en poäng där med att Sidd inte är lika gåpåig som innan.

RÖST: SIDD

Röstläget just nu:
RasmusL
har 4 röster (Sidd (tidigast röst), Xyas, Genesis, fjodorsenuba)
Sidd har 3 röster (Hellzon, Martin3, Empiricus)
Empiricus har 1 röst (Impetigo)
Genesis har 1 röst (RasmusL)

Skrev han.
Och så kommer den här väldigt bra poängen från Mr S
Du skriver här: ”jag har ingen röstminskande infrastruktur”…
Enligt tabellen som någr petat ihop står det väl att du har sagt att du har MA: Militärakademi: Alla röster som du får minskas med en.
Missade du det helt plötsligt?

Om ulvarna har verksamheter och cash som oss men andra förmågor så kan en militärakademi för RasmusL innebära saknad röstminskning såklart - om han har någon annan förmåga från sina militärpoäng istället som mörkerulv! Nice fångat!

RÖST: RASMUSL

Röstläget just nu:
RasmusL
har 5 röster (Sidd (tidigast röst), Xyas, Genesis, fjodorsenuba, Empiricus)
Sidd har 2 röster (Hellzon, Martin3)
Empiricus har 1 röst (Impetigo)
Genesis har 1 röst (RasmusL)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Du skriver här: ”jag har ingen röstminskande infrastruktur”…
Enligt tabellen som någr petat ihop står det väl att du har sagt att du har MA: Militärakademi: Alla röster som du får minskas med en.
Missade du det helt plötsligt?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Du skriver här: ”jag har ingen röstminskande infrastruktur”…
Enligt tabellen som någr petat ihop står det väl att du har sagt att du har MA: Militärakademi: Alla röster som du får minskas med en.
Missade du det helt plötsligt?
Oh snap! Bra fångat. Kommentar på det Rasmus?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Så himla najs om Rasmus visar sig vara mörker nu för då är ju Sidd helt genomgrön.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Fast Sidd sitter ju med två röster, och var uppe i tre mot din ett tag där med din röst, och har egentligen inte agerat alls på att vara drev-tvåa såhär en åttio minuter innan deadline. Du har en poäng där med att Sidd inte är lika gåpåig som innan.

RÖST: SIDD

Röstläget just nu:
RasmusL
har 4 röster (Sidd (tidigast röst), Xyas, Genesis, fjodorsenuba)
Sidd har 3 röster (Hellzon, Martin3, Empiricus)
Empiricus har 1 röst (Impetigo)
Genesis har 1 röst (RasmusL)

Skrev han.
Och så kommer den här väldigt bra poängen från Mr S



Om ulvarna har verksamheter och cash som oss men andra förmågor så kan en militärakademi för RasmusL innebära saknad röstminskning såklart - om han har någon annan förmåga från sina militärpoäng istället som mörkerulv! Nice fångat!

RÖST: RASMUSL

Röstläget just nu:
RasmusL
har 5 röster (Sidd (tidigast röst), Xyas, Genesis, fjodorsenuba, Empiricus)
Sidd har 2 röster (Hellzon, Martin3)
Empiricus har 1 röst (Impetigo)
Genesis har 1 röst (RasmusL)
Den kör vi på. Nu känns det mycket tryggare med Rasmuståget än Siddtåget så jag byter. Borde förstås vara grönande för Sidd om det är rätt också.
Jag funderar på om allt det här med närhet på kartan är att övertänka ulvarnas förmågor, och det var ju det som jag baserade Siddrösten på. Vi lär få mer info i R4 om hur många korpar folk får rapporterat ändå.

RÖST: RasmusL
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Så himla najs om Rasmus visar sig vara mörker nu för då är ju Sidd helt genomgrön.
Ja men nu är det ju inte så och jag tror att också känner det på dig. Du vet att det inte finns ett case på mig och din röst är baserad på en förhoppning och en önskan snarare än någon fakta. :)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Menar du inte "för då tar spelet slut?" Eller vet du något om spelarantalet?
Nej, men jag köper inte att ni bara är en mörkerspelare. Tror inte Basse skulle göra ett spel som kan ta slut första rundan på slump.
 
Top