Varulv Mörkret Mellan Stjärnorna [R3] Tredje rundan

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Förste vetenskapliga datamaskinstekniker Roberta Heineken skyndar på stegen.

”Kapten, vi har nu fått information om antalet Megakorpar!” Men innan kaptenen kan fira att hans forskningslaboratorium äntligen har börjat leverera sprakar internkommunikationen till och Stjärnrådssekreterarens stränga röst hörs. ”Den Intergalaktiska Röstningen är avgjord. Megakorpen Biobunker VII har exkluderats i den intergalaktiska samlingen. Också Biobunker VII var ren, så god man kan bli.”

Grolsch rör inte en min.

Han vet att mörkret – det är kvar därute.

Vi tackar Biobunker VII för spel som blev utröstad. Han får inte delta mer i tråden, men får skicka ett sista kodat meddelande genom rymdens mörker.

Deltagande spelare:

Empiricus
Hypodoria, Phrygia
Fjodorsenuba Mixolydia, Ionian system
Genesis Ionian system, Mixolydia
Hellzon Dorian, Mixolydia
Impetigo Hypophrygia, Lydian
Martin3 Phrygia, Dorian
RasmusL Lydian, Locriana
Sidd Hypophrygia, Eolian twins
Xyas Locriana, Ionian system

Utröstade:

Vimes
(Megakorp)
Biobunker VII (Megakorp)

Obs! Nu har jag börjat skicka ut massa PM till er med ny information. PM får ej citeras eller på annat sätt användas för att jämföra mellan spelare. Däremot får ni skriva om själva innehållet.

Lycka till! Rundan avslutas 21.00 måndag 15/11. Kom ihåg reflexer, det är mörkt därute.
 
Last edited:

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Wow!

nu börjar det snurra i huvet.

8 korpar kvar i spel just nu.

vi har alltså bara 1(!) mörker totalt. Ska vi börja misstänka förmågor som att ta över andra till mörkret?

kan mörker gömma sig från den informationen?

fortfarande inget nattmord. Vad satsar mörkret på? Blir mer osannolikt att mörkret ärbland dom som inte gick ekonomi först som enda mörker med dålig ekonomi känns hål i huvet.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Jag har nu 3 spelare som rödast och Rasmus som den scummaste.

Lite kortfattat från mina anteckningar:
- postar (R1:4, 15) om att vi inte ska sammarbeta och hålla i pengarna (alltså vara sparsamma med utvecklande) säger sig helt plötsligt (när Siandeförmågor verkar fördröjjas hos paktförsöket) ändrat uppfattning…
- #R2:155 riktigt svagt: kom igen, radar upp typ alla som mellanmjölk

Röst: RasmusL

Jag vet att det finns 8 megakorpar i spel.
Alltså 2 Mörker scum.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Tack för spelet Biobunker! Och jag noterar att inget nattmord skett - felskott från mörkret, eller avstod de från att mörda?
Xyas gick till Ionian, jag till Phrygia och Genesis till Mixolydia. Att vi är så försiktiga med expansionen kanske är en bonus då - om det är som vissa filurat på att nattmord sker på lokal ort och det sticker ut att mörda på ställen det bara står två-tre på.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
fortfarande inget nattmord. Vad satsar mörkret på? Blir mer osannolikt att mörkret ärbland dom som inte gick ekonomi först som enda mörker med dålig ekonomi känns hål i huvet.
Om det bara finns ett mörker och denne inte har nattmord från börjar så är det en ganska självklar taktik att välja bort nattmord och istället försöker gömma sig i mängden till efter runda 7 iom att denne vinner då oavsett.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Om det bara finns ett mörker och denne inte har nattmord från börjar så är det en ganska självklar taktik att välja bort nattmord och istället försöker gömma sig i mängden till efter runda 7 iom att denne vinner då oavsett.
Så jag tror att det är en stor chans att vi inte kommer se något nattmord förens sista rundan. Detta gör ju pakt-ivrarna ytterligare röda i mina ögon i och med att "rösta in ut någon i runda 1" passar fint ihop med en mörkerplan att behålla så många spelare som möjligt i spel och då troligtvis rusha navit siande för att göra paktens plan verkningslös.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Nu ni! Jag har annan info om antal megakorpar än ni! Vilka har byggt den förmågan och vilka av er har fått samma eller annat svar? Säg inte siffran ännu!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Antingen så är jag eller ni naiva eller liknande. Jättespännande att se vilka fler som fått resultat, samma eller avvikande!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Spelet tar alltså troligtvis slut om vi röstar ut den enda Mörkerfixaren.
Kan vi nå gemensam ekonomisk status.
Vi gör ett försök:
Jag utvecklade 2 brattha för 200 kR.
Har nu kassa på : 350 kR.

Empi kan du rodda ekonomikalkyl 😇
Jag kan bokföra Mörka Listan.

Nu gäller det att Sia fram Mörkret.
Funderar på om Mörkret kanske kan utveckla att förstöra andras grejjer.
Det verkar så starkt att byn kan få till så många powerroller.
Vad tror ni?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Röst: RasmusL

Nu har Sidd redan sin röst där, men om han skulle flytta vill jag gärna ha äldsta rösten på Rasmus, just in case.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Vad är caset mot mig? Att jag ändrade uppfattning? News flash, bybor ändrar uppfattning.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Så nu blir det upp till bevis.
Jag har investerat brett och kan nu sia, skydda samt vet hur många megaKorpar det är i spel.
Om någon vågar så kan de ingå i en skyddspakt med mig.

Vad har ni andra skaffat för förmågor?

Jag har precis RasmusL fått annan information än Sidd och martin3 på antalet megaKorpar, men min gissning är att de fått samma info och räknat själva med annat.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
@Martin3 du som är grym på att knäcka koder. Vad tror du står i de två kodade transmissionerna från BiobunkerVII och Vimes?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Nu ni! Jag har annan info om antal megakorpar än ni! Vilka har byggt den förmågan och vilka av er har fått samma eller annat svar? Säg inte siffran ännu!
Det här låter väldigt spännande!
Jag har byggt förmågan och har redan outat…
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Jag har precis RasmusL fått annan information än Sidd och martin3 på antalet megaKorpar, men min gissning är att de fått samma info och räknat själva med annat.
Wait what vad menar du? Att de ljuger? Eller att de fått samma som varandra?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
...men kan vi sitta ner bara lite i båten tills övriga outat "samma" eller "lika"? Jag tror att vi har något här!
 
Top