Varulv Mörkret Mellan Stjärnorna [R3] Tredje rundan

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Så nu blir det upp till bevis.
Jag har investerat brett och kan nu sia, skydda samt vet hur många megaKorpar det är i spel.
Om någon vågar så kan de ingå i en skyddspakt med mig.

Vad har ni andra skaffat för förmågor?

Jag har precis RasmusL fått annan information än Sidd och martin3 på antalet megaKorpar, men min gissning är att de fått samma info och räknat själva med annat.
Intressant: hoppas fler har info att komma med.
Om det inte är ljug inblandat så kanske Mörkret kan sabba våra förmågor.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Intressant: hoppas fler har info att komma med.
Om det inte är ljug inblandat så kanske Mörkret kan sabba våra förmågor.
Om det är så som Fjodor insinuerar att du ljuger så är det läge att erkänna nu då lögn = hängning
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag hoppas vi kan få en ny karta av Genesis. Får vi olika information lär det ju vara platsbaserat tänker jag…
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Om det är så som Fjodor insinuerar att du ljuger så är det läge att erkänna nu då lögn = hängning
Tror ni andra som Rasmus att jag som scum skulle gå ut med fel info först av alla.
Ännu ett svagt försök till brunsmetning Rasmus.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Jag hoppas vi kan få en ny karta av Genesis. Får vi olika information lär det ju vara platsbaserat tänker jag…
Ja men snälla chilla lite med analysen om varför innan folk svarat ety det blir lättare att ljuga in i vårt narrativ om vi ger det på förhand.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Tror ni andra som Rasmus att jag som scum skulle gå ut med fel info först av alla.
Ännu ett svagt försök till brunsmetning Rasmus.
Det är inte ett försök att brunsmeta dig, det är en stark kritik av Fjodors resonemang. Han säger ju rakt ut att han tror att du ljög eller hade gjort någon räkneanalys, att hugga på en fråga om det som "brunsmetning" är väl defensivt imo. Kom in i matchen nu Sidd!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Tror ni andra som Rasmus att jag som scum skulle gå ut med fel info först av alla.
Ännu ett svagt försök till brunsmetning Rasmus.
Jag sa som sagt inget om att du skulle vara scum. Jag frågade om du ljög och du har inte svarat på den frågan.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Det är inte ett försök att brunsmeta dig, det är en stark kritik av Fjodors resonemang. Han säger ju rakt ut att han tror att du ljög eller hade gjort någon räkneanalys, att hugga på en fråga om det som "brunsmetning" är väl defensivt imo. Kom in i matchen nu Sidd!
Sorry Rasmus om jag missförstått: Du frågar väl om jag ljuger.
Är inte det att sk brunsmeta?
Nej Jag ljuger inte.
Jag gick ut med infon först av alla för att just förekomma den diskussionen.

Du fortsätter att insinuera (och skyller på Fjodor).
Nån av er andra kanske kan förklara om jag är otydlig.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Sorry Rasmus om jag missförstått: Du frågar väl om jag ljuger.
Är inte det att sk brunsmeta?
Nej Jag ljuger inte.
Jag gick ut med infon först av alla för att just förekomma den diskussionen.

Du fortsätter att insinuera (och skyller på Fjodor).
Nån av er andra kanske kan förklara om jag är otydlig.
Du såg Fjodors post?:

[qutoe=Fjodor]
Jag har precis RasmusL fått annan information än Sidd och martin3 på antalet megaKorpar, men min gissning är att de fått samma info och räknat själva med annat.
[/quote]

Vad tror du själv att han menar?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Och jag noterar att inget nattmord skett - felskott från mörkret, eller avstod de från att mörda?
Hur är det, är det omöjligt eller bara osannolikt att vi faktiskt har en väktare i spel sen R2 som kunnat åstadkomma detta?
Det blir väl omöjligt, då klubb "en planet i R2" har expat nu i R3, och inte kan ha haft råd att köpa 3p Militär (minst 200 kR) i R1 och dessutom expa för minst 200 kR i R2 som de då inte har.
Nån i enplanetsklubben kan ju ha expanderat utan att köpa handelshus men det är ju inte rationellt utan sätter bara en måltavla i ansiktet.

6p Kultur är det ingen som har (kräver tre planeter då bara VR-salong ger Kultur).

Xyas har ju en vettig teori om att Mörkret siktar på att vänta ut klockan - men Mörkret fattar väl att vi röstar nu och kommer hinna peta sju spelare innan spelslut. Men att Mörkret avstått eller helt enkelt inte haft nattmord är ändå det rimligaste. Förhoppningsvis har vi drivit dem till detta då de behövt köpa siarblockningsförmåga.

Nu ni! Jag har annan info om antal megakorpar än ni! Vilka har byggt den förmågan och vilka av er har fått samma eller annat svar? Säg inte siffran ännu!
Jag har också ett annat svar än "8 korpar". Jag har en liten teori om varför det skiljer som inte är platsbaserad.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Du såg Fjodors post?:

Fjodor said:
Jag har precis RasmusL fått annan information än Sidd och martin3 på antalet megaKorpar, men min gissning är att de fått samma info och räknat själva med annat.
Vad tror du själv att han menar? Du är inte orydlig, jag brunsmetar inte, jag ber dig att ta ställning till Fjodors uttalande. Chilla lite nu hörrö!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Du såg Fjodors post?:



Vad tror du själv att han menar? Du är inte orydlig, jag brunsmetar inte, jag ber dig att ta ställning till Fjodors uttalande. Chilla lite nu hörrö!
Det är lugnt jag är chill.
Kollar på Fjodors formulering och förstår faktiskt inte vad denne menar med sista där:” och räknat själva med annat”
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Så jag tror att det är en stor chans att vi inte kommer se något nattmord förens sista rundan. Detta gör ju pakt-ivrarna ytterligare röda i mina ögon i och med att "rösta in ut någon i runda 1" passar fint ihop med en mörkerplan att behålla så många spelare som möjligt i spel och då troligtvis rusha navit siande för att göra paktens plan verkningslös.
Så vad du säger är att du tror att ingen siare kommer kunna hitta mörkret och iom att alla kan bli immuna så kommer den enda taktiken kvar vara att som mörker spela bybo och be till högra makter att denne inte blir utröstad? Det känns som att är det så, så är det den enda möjliga taktiken att spela vilket känns tråkigt och inte alls meningen eller tanken med spelet. Jag har flera alternativa teorier att diskutera men ska försöka hålla mig till fler pratat…
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Så vad du säger är att du tror att ingen siare kommer kunna hitta mörkret och iom att alla kan bli immuna så kommer den enda taktiken kvar vara att som mörker spela bybo och be till högra makter att denne inte blir utröstad? Det känns som att är det så, så är det den enda möjliga taktiken att spela vilket känns tråkigt och inte alls meningen eller tanken med spelet. Jag har flera alternativa teorier att diskutera men ska försöka hålla mig till fler pratat…
Jag tror att om mörkret är ensamt, vilket ju inte är säkert då det verkar komma lite olika bud om det nu, så är det absolut en rimligt strategi att satsa på att hålla ut till runda 7, snarare än att försöka utgöra hälften av spelarantalet.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
@fjodorsenuba Hur skulle de ha räknat sig fram till ett annat resultat?
Att de lagt ihop döda korpar och levande korpar t.ex. eller de utgår från gammal info och inte avslöjat att de hade forskningslabb i R2 osv.
Jag ser inte det som rödande utan snarare att de gått ut med annan info än jag hade presenterat den.

Jag tror bara som sagt det är olika sätt att presentera materialet som förvirrar.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
Nu går jag och lägger mig. Åter till datorn vid jobbstart i hopp om att ni avslöjat mer om vad ni företagit er.

Slänger iväg en röst på impetigo till han skrivit nått och redovisat vad han har för sig.

RÖST: Impetigo
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
Just det. Kan vara bra att prata klartext. Jag har med mitt forskningslabb koll på att det är 6 st megaKorpar i spel just nu. Ingen ide att sitta inne med den infon känner jag. Jag försöker spela med öpöna kort och lögga fram infon så snart jag har den.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Skulle vi cirkelsia nu i R3 eller? Vilket håll ska vi sia åt i så fall om vi ställer upp på det - nästa i bokstavsordning som Basse så prydligt ställt upp i rundans första inlägg (Xyas siar Empiricus)?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Skulle vi cirkelsia nu i R3 eller? Vilket håll ska vi sia åt i så fall om vi ställer upp på det - nästa i bokstavsordning som Basse så prydligt ställt upp i rundans första inlägg (Xyas siar Empiricus)?
Tänker att vi ska kolla lite på det här som pågår innan vi fattar beslut?
 
Top