Varulv Mörkret Mellan Stjärnorna [R3] Tredje rundan

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Trodde det var VR men det är sant, då har jag tydligen det.
Har du inte koll på vad du utvecklat?
Är du ensammörker så erkänn bara för mig (inte för fjodor) så att jag kan se till att samla Krediter på hög.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Nu har jag PM:att mina gissningar till SL, ska bli kul att följa spelet. :)

Lycka till mörkret, hoppas att ni käkar upp girigbukarna som röstar ut en stackars fattig småplanetare som mig utan anledning!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Den kör vi på. Nu känns det mycket tryggare med Rasmuståget än Siddtåget så jag byter. Borde förstås vara grönande för Sidd om det är rätt också.
Jag funderar på om allt det här med närhet på kartan är att övertänka ulvarnas förmågor, och det var ju det som jag baserade Siddrösten på. Vi lär få mer info i R4 om hur många korpar folk får rapporterat ändå.

RÖST: RasmusL
Hur baserade du Sidd-rösten på det?
Förklara så jag förstår för du är med i min röda 3korpar-grupp.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Jo, kan du inte läsa? :)
Jo men får oftast läsa om ett par ggr för jag har tydligen svårt att förstå.
Det är bla därför jag ställer så många frågor…
…och använder en massa punkter som typ oavslutade funderingar…
Har visserligen försökt sluta med punkterna efter Basses uppläxning förra gången (sprider tydligen bara osäkerhet) men kan inte låta bli alltid…
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Hur baserade du Sidd-rösten på det?
Förklara så jag förstår för du är med i min röda 3korpar-grupp.
Härifrån. Kortfattat: Du och Empi är eller överlappar med de som fick veta att det "är 8 korpar i spel", men inte med oss som fick att det är 6 korpar i spel. Alltså skulle ni ha någon förmåga som stör ut korpräkningen för närliggande.

Men som sagt, det låter överarbetat.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Härifrån. Kortfattat: Du och Empi är eller överlappar med de som fick veta att det "är 8 korpar i spel", men inte med oss som fick att det är 6 korpar i spel. Alltså skulle ni ha någon förmåga som stör ut korpräkningen för närliggande.

Men som sagt, det låter överarbetat.
Framförallt så låter det ju som en rakt av kass förmåga för mörkret. Att veta hur många korpar det är i spel är ju knappast en avgörande fördel för oss, men att kunna lokalisera vem som stör ut räkningen är ju superanvändbart. Vore jag mörker skulle jag undvika att aktivera den förmågan om jag alls hade möjlighet.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Härifrån. Kortfattat: Du och Empi är eller överlappar med de som fick veta att det "är 8 korpar i spel", men inte med oss som fick att det är 6 korpar i spel. Alltså skulle ni ha någon förmåga som stör ut korpräkningen för närliggande.

Men som sagt, det låter överarbetat.
Jag försökte att hjälpa byn med att snabbt ge ut (vad jag då trodde var) hårdfakta från Basse.
Vore just snyggt att där snabbt plantera falks-info men så snajdig är jag inte (än) på varulvsspel. 😇

Vad säger du om ditt Varuhus-drev då mot BBunkern?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Framförallt så låter det ju som en rakt av kass förmåga för mörkret. Att veta hur många korpar det är i spel är ju knappast en avgörande fördel för oss, men att kunna lokalisera vem som stör ut räkningen är ju superanvändbart. Vore jag mörker skulle jag undvika att aktivera den förmågan om jag alls hade möjlighet.
Det har dock hjälpt Mörkret få oss att dryfta typ bara en grej hela rundan.
Och vi har inte blivit så mkt klokare än så länge.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Vad säger du om ditt Varuhus-drev då mot BBunkern?
Jadu, såhär i efterhand får jag erkänna att jag fastnade på Biobunker och tolkade allt han gjorde efter att drevet startat som sprattlande ulv. Han la sig platt och kom med udda motanklagelser om vartannat.

Framförallt så låter det ju som en rakt av kass förmåga för mörkret. Att veta hur många korpar det är i spel är ju knappast en avgörande fördel för oss, men att kunna lokalisera vem som stör ut räkningen är ju superanvändbart. Vore jag mörker skulle jag undvika att aktivera den förmågan om jag alls hade möjlighet.
Det har dock hjälpt Mörkret få oss att dryfta typ bara en grej hela rundan.
Och vi har inte blivit så mkt klokare än så länge.
Ni har ju rätt bägge två men Genesis har mest rätt. Att kunna pejla in Mörkret baserat på en passiv förmåga vore ju förödande för dem. Jämför med hur handlingsförlamade ulvarna var i Varulvar på ett tåg.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Räknar kallt med att bli mörkermördad.

Väldigt misstänk att ingen vill expandera framför allt av martin3 men jag följer råden då och expanderar men bygger annan infrastruktur än handelshus.

Siar den jag är mest intresserad av. Följer ej kedjan så ni får hoppa över mig.

Väktning kan ske eller inte. Hade ärligt missat att den bara var en gång.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Räknar kallt med att bli mörkermördad.

Väldigt misstänk att ingen vill expandera framför allt av martin3 men jag följer råden då och expanderar men bygger annan infrastruktur än handelshus.

Siar den jag är mest intresserad av. Följer ej kedjan så ni får hoppa över mig.

Väktning kan ske eller inte. Hade ärligt missat att den bara var en gång.
Suck
 
Top