Nekromanti Mäster Ulv - Runda 3

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
.113;n250085 said:
Är vi helt nöjda med att rösta ut basse nu då? Både ulvar och bybor?
Det känns oroväckande lugnt igen.

Antingen är Basse grön och ulvarna inte bryr sig (det verkar inte vara någon risk för att Mukwa dinglar just nu), eller så har ulvarna valt att offra honom istället för att dra på sig uppmärksamhet när de försöker föra dreven någonannanstans.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
LJSLarsson;n250086 said:
Det känns oroväckande lugnt igen.

Antingen är Basse grön och ulvarna inte bryr sig (det verkar inte vara någon risk för att Mukwa dinglar just nu), eller så har ulvarna valt att offra honom istället för att dra på sig uppmärksamhet när de försöker föra dreven någonannanstans.
Jo. Samtidigt måste ju nån ut nån gång.

Jag kan tänka mig att byta till mukwa eller Jocke I vilket fall, Basse är ju iaf bland de mest aktiva så även som ulv ökar ju all info vi får ut ju mer Han snackar ;) Men jag vet inte..
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jag kommer ha begränsad tillgång till forumet de närmsta 3 timmarna då jag ska plugga japanska tillsammans med några vänner men räknar med att kunna vara med i slutet.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
.113;n250085 said:
Är vi helt nöjda med att rösta ut basse nu då? Både ulvar och bybor?
Nej jag är inte nöjd med det,
Hade jag haft tid idag hade jag kollat närmare på Sodiva för det är fortfarande något där som inte ringer rätt i mina ögon.
min uppfattning utan att ha haft tid att gå tillbaka och bekräfta det är att han varje gång någon påbörjat att rikta en strålkstare mot honom har svarat med en lång analys om något helt annat.
Det känns för mig som om han desperat försöker hålla sig borta ifrån ljuset.

jag hoppas hinna titta närmare på det ikväll innan rundan är slut.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Lukas;n250090 said:
Nej jag är inte nöjd med det,
Hade jag haft tid idag hade jag kollat närmare på Sodiva för det är fortfarande något där som inte ringer rätt i mina ögon.
min uppfattning utan att ha haft tid att gå tillbaka och bekräfta det är att han varje gång någon påbörjat att rikta en strålkstare mot honom har svarat med en lång analys om något helt annat.
Det känns för mig som om han desperat försöker hålla sig borta ifrån ljuset.

jag hoppas hinna titta närmare på det ikväll innan rundan är slut.
Han kan så klart vara en superulv men personligen tycker jag det är bättre lägga krut på att fånga lättare mål.


För övrigt varför skulle du vara så dålig som ulv?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Vicotnik har du nått att säga om att du legat på alla (två) bybor som åkt ut?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Vi har haft en jättefin dag med bad och kajakpaddling. Nu ska vi snart spela lite fotboll och tänk er – på en allmän gräsmatta ligger en w-stång , fyra 5kg:s vikter och ett traktordäck! Jag ska ta upp kampen med Solvebring som forumets starkaste man och passa på att köra lite cirkelfys! Frontböj, traktordäck, axelpress och nån sorts djupa armhävningar får det bli! :D

---

Utöver det är jag mest bekymrad över läget och tycker nog att det fortfarande är en bra idé att rösta ut mig för att på så sätt skapa klarhet kring min status. Samtidigt blir jag villrådig – tycker ju att Mukwa är en given kandidat annars. Vad är bäst för byn? Om vi röstar ut en ulv-Mukwa så kan vi rösta ut mig sedan?! Men om Mukwa är grön då?

Vore det bra att ha ett drev mellan mig och Mukwa för att se hur folk röstar?

Vad tycker ni för övrigt om folks aktivitet under R2 och R3?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
En HELT annan tanke: Mäster ulv har alltså valt bort

Rasmus
KK
Xyas.

Hm. Det känns ändå som att de där tre är erfarna och duktiga. Nån idé om vem det kan vara som har valt bort de där? Jag börjar undra om det är Halo 77 som styr och ställer?

---

Jag skulle vilja se mer diskussioner i stil med: "Jag tror att det är just de här TRE ulvarna!". Mäster ulv har trots allt värvat ihop sitt lag och det borde betyda något. Att skriva en list med röd-gröna och grön-röda ger liksom inte lika mycket.

Jocke, Halo 77 och Mukwa! Börja ni! Ge oss era förslag på ulvtrios! Motivera hur de har rekryterat varandra!
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Jag blev bortbjuden på middag på kort varsel. Kommer försöka vara inne och kolla, men kommer inte skriva supermycket pga mobiltelefon i stället för dator osv.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
LJSLarsson;n250086 said:
Det känns oroväckande lugnt igen.

Antingen är Basse grön och ulvarna inte bryr sig (det verkar inte vara någon risk för att Mukwa dinglar just nu), eller så har ulvarna valt att offra honom istället för att dra på sig uppmärksamhet när de försöker föra dreven någonannanstans.
Jag tror en betydande faktor just nu är att det är en sådan övervägande majoritet röster på Basenanji att om Basse är ulv så skulle eventuella försök till räddningsaktioner synas väldigt tydligt. Det finns som mest två ulvar till, och är dessa inte bägge antingen i Bassetåget och redo att flytta ut eller på någon/några annan och självsäkra nog för att skapa ett konkurrerande drev såhär nära deadline så skulle ett försök bara synliggöra dem.
Vid en grön flip så har å andra sidan inte ulvarna någon som helst anledning att skaka båten just nu hursomhelst. Så det här lugnet är svåranalyserat.

Röstläget just nu är:
Basenanji har 5 röster (.113, Vicotnik, Halo77, LJSLarsson, Sodivra)
Lukas har 2 röster (Empiricus, Jocke)
Jocke har 1 röst (Mukwa)
Mukwa har 1 röst (Basenanji)
Sodivra har 1 röst (Lukas)

Av oss som inte röstar Basse så är ju åtminstone jag tydlig med att jag har honom som misstänkt, och kan tänka mig att flytta min röst dit istället.
Jocke, Mukwa och Lukas verkar alla tre Basse på någon form av mellanregister men av dessa tre så är Lukas den som är mest otydlig med var han har Basse samtidigt som

@Lukas, om du skulle ställa Sodivras spel mot Basses, vem pingar mest ulv i dina ögon?

@Mukwa, var är du? Din röst på Jocke lades innan hela tåget på Basse drog igång, och du har inte gjort någon signifikant post sedan post #51 strax efter att Basse rullade upp på 4 röster. Tidigare har du Basse och Sodivra på samma nivå i din misstankelista, vad tycker du om röstläget just nu?

@Jocke, jag tänkte försöka ha bra frågor till alla tre av er men kom inte på någon bra till dig. Har du hunnit smälta caset på Basse ännu och förändrar det på något sätt din syn på ditt mellanregister av misstänkta?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Empiricus;n250098 said:
Jag tror en betydande faktor just nu är att det är en sådan övervägande majoritet röster på Basenanji att om Basse är ulv så skulle eventuella försök till räddningsaktioner synas väldigt tydligt. Det finns som mest två ulvar till, och är dessa inte bägge antingen i Bassetåget och redo att flytta ut eller på någon/några annan och självsäkra nog för att skapa ett konkurrerande drev såhär nära deadline så skulle ett försök bara synliggöra dem.
Vid en grön flip så har å andra sidan inte ulvarna någon som helst anledning att skaka båten just nu hursomhelst. Så det här lugnet är svåranalyserat.

Röstläget just nu är:
Basenanji har 5 röster (.113, Vicotnik, Halo77, LJSLarsson, Sodivra)
Lukas har 2 röster (Empiricus, Jocke)
Jocke har 1 röst (Mukwa)
Mukwa har 1 röst (Basenanji)
Sodivra har 1 röst (Lukas)

Av oss som inte röstar Basse så är ju åtminstone jag tydlig med att jag har honom som misstänkt, och kan tänka mig att flytta min röst dit istället.
Jocke, Mukwa och Lukas verkar alla tre Basse på någon form av mellanregister men av dessa tre så är Lukas den som är mest otydlig med var han har Basse samtidigt som

@Lukas, om du skulle ställa Sodivras spel mot Basses, vem pingar mest ulv i dina ögon?

@Mukwa, var är du? Din röst på Jocke lades innan hela tåget på Basse drog igång, och du har inte gjort någon signifikant post sedan post #51 strax efter att Basse rullade upp på 4 röster. Tidigare har du Basse och Sodivra på samma nivå i din misstankelista, vad tycker du om röstläget just nu?

@Jocke, jag tänkte försöka ha bra frågor till alla tre av er men kom inte på någon bra till dig. Har du hunnit smälta caset på Basse ännu och förändrar det på något sätt din syn på ditt mellanregister av misstänkta?
Btw tack för rösträkningen och för historiken tidigare!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
LJSLarsson;n249858 said:
Nu blir jag rådvill.

Först visar sig Mukwa/Jocke/Xyas-teorin inte att stämma, och sedan visar sig min reservteori att nysta i - KK/Lukas - också falla ihop som ett korthus.

Jag behöver läsa om, samla mina tankar och göra en ny analys. Återkommer under dagen.
Hur går det?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Mukwa;n249872 said:
Väktare. Check. Grön ett tag då. Det är ballsy att skippa nattmord första rundan för att få claima väktare senare ifall de har valt bort väktaren, men det är en väldigt bra strategi. Grön for now. Och den du väktade är såklart också grön. Och det var inte KK eller Xyas, för då hade du sagt det redan. Så kommer det fram att du väktade KK förra rundan så måste vi hänga dig.

Nej, jag tror också att det är bra om du sparar på det gröna namnet. Håller vi på att dreva ut den personen så får du outa så att vi hinner flytta till någon annan. Ta inte med dig något i graven bara, så outa vid stopptid ifall du inte väktar dig själv.

Skönt att nattmorden är igång igen! Även om det såklart är synd att bli av med KK så här tidigt så tar det spelet framåt en hel del. Dels vet vi mer om upplägget nu och sen blir det trots allt färre att misstänka, så oddsen borde gå upp för att pricka någon (ja, jag vet att oddsen för att vinna också går ner för varje bybo som lämnar).

Ulvarna tjänade ofantligt på att ta ut en lågflygare, och på att spara mig, så i mitt drev tror jag inte att det ligger lika många ulvar. Jag ska läsa R2 igen nu och kolla röstförflyttningarna.
Du inser att om Han outar för tidigt hinner ulvarna byta nattmord till denne?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Empiricus;n250098 said:
@Lukas, om du skulle ställa Sodivras spel mot Basses, vem pingar mest ulv i dina ögon?
Jag är lite åt samma håll som jag var med KK,
Basse har haft en massa fel om många saker det här spelet. Det tror jag inte han haft om han vra ulv. Ulvar brukar bli så besatta av att göra rätt och stressade över det att sådana missar inte sker.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Kuk inlägg försvann.

Iaf.

Om empis lever nästa runda, oavsett om Han väktat rätt eller fel, måste siaren stiga fram.

Varför? Ja vi behöver veta vissa saker. Dels vilka sianden som gjorts så man kan ta ställning till det sen, men framförallt så är det så att om vi INTE har en siare är empis 100% grön. Han kan dock fortfarande vara trasig. Men att ta bort väktaren och siaren Kostar 5 poäng och eftersom de har nattmord kan de inte ta bort båda.

Att ta bort väktaren för två poäng, claima lyckad väktare runda ett, släppa igenom nattmord sen, är nog precis vad empis kunde göra ;) släng på en ulvkompis och galen siare eller roleblocker så är ju saken biff typ.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
.113;n250104 said:
Du inser att om Han outar för tidigt hinner ulvarna byta nattmord till denne?

Ja, det är därför jag tycker att Empis ska skriva det kl 21:59:59.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Lukas;n250105 said:
Jag är lite åt samma håll som jag var med KK,
Basse har haft en massa fel om många saker det här spelet. Det tror jag inte han haft om han vra ulv. Ulvar brukar bli så besatta av att göra rätt och stressade över det att sådana missar inte sker.
Å Andra sidan är det mer stressigt att vara ulv så vissa gör misstag pga det. Plus att de har mer Information och därför tänker annorlunda.

Men du anser att Sodivras är mer skum än Basse då?
 
Top