Nekromanti Mäster Ulv - Runda 3

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Empiricus;n249861 said:
Vem jag vaktade skall jag väl självklart absolut inte avslöja nu, eller hur tänker du Basse?
Eftersom KK blev nattmördad så är ju den jag vaktade ett öppet mål för nattmord oavsett om väktarförmågan är trasig eller inte. Då skall jag ju inte ge ut den informationen.
För övrigt anser jag nog att de flesta tvivel om att empis är väktare nu kan suddas bort för en ulv som fejkade hade antagligen inte tänkt på det där
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Nu skäms jag för att jag var så inne på att det var Xyas. Fast jag hade ingen som helst lead på Mukwa. Borde frågat er runda två om honom.. gör det nu istället. Varför tror ni att Mukwa är en ulv?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Empiricus;n249861 said:
Vem jag vaktade skall jag väl självklart absolut inte avslöja nu, eller hur tänker du Basse?
Eftersom KK blev nattmördad så är ju den jag vaktade ett öppet mål för nattmord oavsett om väktarförmågan är trasig eller inte. Då skall jag ju inte ge ut den informationen.
Väktare. Check. Grön ett tag då. Det är ballsy att skippa nattmord första rundan för att få claima väktare senare ifall de har valt bort väktaren, men det är en väldigt bra strategi. Grön for now. Och den du väktade är såklart också grön. Och det var inte KK eller Xyas, för då hade du sagt det redan. Så kommer det fram att du väktade KK förra rundan så måste vi hänga dig.

Nej, jag tror också att det är bra om du sparar på det gröna namnet. Håller vi på att dreva ut den personen så får du outa så att vi hinner flytta till någon annan. Ta inte med dig något i graven bara, så outa vid stopptid ifall du inte väktar dig själv.

Skönt att nattmorden är igång igen! Även om det såklart är synd att bli av med KK så här tidigt så tar det spelet framåt en hel del. Dels vet vi mer om upplägget nu och sen blir det trots allt färre att misstänka, så oddsen borde gå upp för att pricka någon (ja, jag vet att oddsen för att vinna också går ner för varje bybo som lämnar).

Ulvarna tjänade ofantligt på att ta ut en lågflygare, och på att spara mig, så i mitt drev tror jag inte att det ligger lika många ulvar. Jag ska läsa R2 igen nu och kolla röstförflyttningarna.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Mukwa;n249872 said:
Väktare. Check. Grön ett tag då. Det är ballsy att skippa nattmord första rundan för att få claima väktare senare ifall de har valt bort väktaren, men det är en väldigt bra strategi. Grön for now. Och den du väktade är såklart också grön. Och det var inte KK eller Xyas, för då hade du sagt det redan. Så kommer det fram att du väktade KK förra rundan så måste vi hänga dig.

Nej, jag tror också att det är bra om du sparar på det gröna namnet. Håller vi på att dreva ut den personen så får du outa så att vi hinner flytta till någon annan. Ta inte med dig något i graven bara, så outa vid stopptid ifall du inte väktar dig själv.

Skönt att nattmorden är igång igen! Även om det såklart är synd att bli av med KK så här tidigt så tar det spelet framåt en hel del. Dels vet vi mer om upplägget nu och sen blir det trots allt färre att misstänka, så oddsen borde gå upp för att pricka någon (ja, jag vet att oddsen för att vinna också går ner för varje bybo som lämnar).

Ulvarna tjänade ofantligt på att ta ut en lågflygare, och på att spara mig, så i mitt drev tror jag inte att det ligger lika många ulvar. Jag ska läsa R2 igen nu och kolla röstförflyttningarna.
Han kan inte outa för då vet ulvarna om de ska mörda Han direkt
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Det är också väldigt dyrt: nattmord 2p, ingen väkater 2p
.
Men jag utesluter inget längre. Empiricus hade ju t.ex fel om vem som hade utslagsrösten, fast det var nog bara en miss.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Halo77;n249876 said:
Det är också väldigt dyrt: nattmord 2p, ingen väkater 2p
.
Men jag utesluter inget längre. Empiricus hade ju t.ex fel om vem som hade utslagsrösten, fast det var nog bara en miss.

Vars hade jag fel om det?
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Det var Inlägg #345.

Empiricus;n249774 said:
Äldsta rösten i relevanta drev är Lukas röst på Mukwa, den lades 2017-07-01 11.52.
Spelets äldsta fortfarande aktiva röst är xyas röst på Halo77
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
I inlägg 345 så var Lukas röst på Mukwa äldst av rösterna i dreven på xyas och Mukwa. Lukas ändrade sin röst 7 minuter senare.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Tänkte inte så noga på datumet då. Kan också vara så att jag har missat en regel här?
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Empiricus;n249880 said:
I inlägg 345 så var Lukas röst på Mukwa äldst av rösterna i dreven på xyas och Mukwa. Lukas ändrade sin röst 7 minuter senare.
Du har rätt!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Innan jag fortsätter läsa igenom R2 - Haha, jisses. hur dålig ulv tror ni jag är?! Tror ni att jag skulle ligga på LJSL hela matchen för att sedan ,det sista jag gör, är att lägga en stark röst på xyas som visar sig vara bybo? Anledningen till att jag inte fortsatte på LJSL var för att det inte var tillräckligt med folk i det drevet och jag var nära att dingla. Att ligga kvar på LJSL hade inneburit större risk att åka, så därför la jag den sjätte rösten på Xyas. Det såg ut så här när jag bytte:

Xyas (5): Sodivra, Halo, 113, Vicotnik, LJS
LJSLarsson (3): Mukwa, KK, Basse
Mukwa (1): Jocke
Halo77 (1): xyas
Konrad Konvalj (1): Lukas

Jag skrev hela tiden att jag hellre sparade lågflygarna för att jag inte tyckte att det var värt att nacka dem än, så jag hade varit en ytterst dum ulv som lade en cementerad röst på en bybo som var på väg att åka även utan min röst... Som ni ser så vägde inte min röst över drevet, den såg bara till att det var svårare för byn att vända drevet till mig. Som sagt - dålig ulvstrategi.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Visste att det var en annan röstsammanställning som florerade. På den jag skrev nu så hade jag bara en röst, och så uppfattade jag det inte när jag var inloggad igår. Då hade jag kunnat stanna kvar på LJSL (eller kanske röstat Jocke)

Här fanns en annan i närliggande tid som mer färgade mitt beslut:

Detta gör röstläget till följande:
Mukwa har 4 röster (Lukas, LJSLarsson, Jocke, Sodivra)
xyas har 4 röster (Halo77, .113, Vicotnik, Empiricus)
LJSLarsson har 3 röster (Mukwa, KK, Basenanji)
Halo77 har 1 röst (xyas)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Att jag bara hade en röst vid tillfället förklarar ju mer varför Jocke blev sur när jag röstade på Xyas - någon jag inte ville skulle åka, istället för att ligga kvar på LJSL. Kolla mitt svar till Jocke så ser ni hur jag tänkte där och då:

haha... Jocke - Ja, klart jag röstar på någon som inte är mig. Är det ulvigt? Nej. Chansen att Xyas är ulv är ju större än att jag är det (eftersom jag vet att jag inte är ulv och jag inte är säker på om xyas är det). Ska jag lägga ned min röst menar du? Det hade varit sloppy bybospel anser jag.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Basenanji;n249859 said:
Ja, Empiricus, LJS var min huvudmisstänkte. Jag var lite inne på Jocke ett tag, men så skrev LJS det där om att han skulle utveckla svar på följdfrågor i R3 - vilket var scummigt i mina ögon. Hur kan någon vara så säker på att överleva, inte minst om det är många som röstar på en.
Min första tanke med att inte ta följdfrågor på en gång var för att låta bli att skapa mer brus. Det såg ut att bli tre drev (mig, Mukwa och Xyas), och att det blivit ett fjärde drev på Lukas hade vi inte haft glädje av.

Jag såg mig inte som ett troligt mål för nattmord. Folk har velat dreva mig både runda 1 och runda 2 - det är inte omöjligt att en slug ulv eller ovetande bybo till slut lyckas med den taktiken.

Om Lukas nattmördades skulle mina frågor till honom inte längre vara relevanta.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
113.s ogiltiga röst på mig kl 22 är grönande. Hade han varit ulv så hade han varit mer fine med att xyas åkte än att jag gjorde det eftersom jag redan har brunstämpel och för att .113 inte hade behövt vara så aggressiv i valet mellan mig och xyas.

Grön-listan:
Mukwa
Empis + empis kompis
.113

Mellanmjölk
Basse
Lukas
Sodivra
Halo

Röda
Jocke
Vico
LJSL

Lukas röst i slutet på mig är inte lika grönande som .113s. När Lukas lade den så gick han från ett omöjligt drev - dvs LJSL till mig, men drevet vägde inte över. Lukas röst signalerar snarare att han ville att xyas skulle åka men att rösten på mig skulle ligga fint till nästa runda. Då var han inte med och drevade ut bybo-xyas men hade ändå en icke-ulvig röst på mig. Att den kom i slutminuten kan förklaras med att det inte gjorde något vem av mig och xyas som åkte. Lukas röst på mig är en följa-john-röst, men den är nog mer grön än röd. Jag har svårt att se att Lukas skulle bli vald som ulv, men han kan ju trots allt ha lottats ut som mästerulv. Men jag är lite mindre benägen att röda ned honom för att jag inte tror att någon annan hade valt honom. Arvidos och Basse hade kanske gjort det för att det skulle bli kul och för att ge Lukas en chans till redemption. Men Basse har låg tilltro till sitt eget ulvande så han hade nog valt säkrare kort, Arvidos är väldigt tävlingsinriktad när han väl är i spel, men innan tror jag att han helt går in med inställningen att det ska vara kul. Typiskt livsnjutarpsykolog. så där glad och alla ska med-tänk.

Vico känns som att han bara har spelat följa john och då tror jag att han förtjänar att åka ut. Jocke är den enda jag har synat i sömmarna och det var ett par grejer som pingade där, så därför är han fortfarande en kandidat.

LJSL har räddats i två hängningar nu och eftersom vi har röstat ut två bybor så seglar han upp mer. Det är ballsy att rädda sina ulvkamrater, men i början betyder inte röstningarna jättemycket och byn har svängt och trevat rejält i båda rundorna så jag tror att ulvarna har kunnat kosta på sig den risken.

Så länge:

Röst: Jocke
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Basenanji;n249834 said:
LJS/Sodivra inte ska släppas. KK låg på hårt där länge.
Vafan gör du, blåljuger du om en spelare som inte ens kan svara?

Leta igenom KKs alla inlägg, du kommer inte hitta det du snackar om här.

Ulvar du eller slarvar du?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Vafan gör du, blåljuger du om en spelare som inte ens kan svara?

Leta igenom KKs alla inlägg, du kommer inte hitta det du snackar om här.

Ulvar du eller slarvar du?
Om jag ska använda mig lite av Sodivra-psykologi skulle jag säga att du är rätt upphetsad här. Varför den hårda tonen? (Ja, jag läste också att du i din analys av LJS skrev att jag tydligen provocerade fram en aggressiv stil från dig. Fattar inte riktigt hur jag lyckas med det. Vad blir du så arg på?)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Tja, just nu känner jag mig dummare än nånsin.
Jag blev bara så konfunderad över att ulvarna inte genomförde något nattmord i R1 och tvivlar därför på att Empiricus är väktare. Men, okejrå han är grön – att köpa bort en väktarförmåga blir för dyrt om ulvarna har valt tre ulvar+nattmord.

Jag vill egentligen inte stirra mer mot LJS/Sodivrahållet, men hur jag än vrider och vänder på det hamnar jag där. Nu med Mukwa.

Jag är bybo. Jag vet att många tycker att jag är skum och det kan jag knappast gnälla över - jag har spelat under all kritik. Sorry byn!

Lukas är bybo i min läsning. Han är grön, kör gröna argument och tänker väl ungefär som jag med väktarprylen. Det är byboigt.

Empiricus är grön väktare.

.113 är grön för att…han går på mig nu. Jag tror ju att ulvlaget just nu gör high-five:s och ser vinsten trilla in av sig själv. De vill inte hamna mer i strålkastarljuset genom att ge sig på en Basenanji som just nu själv är sin värsta fiende, drullar omkring och gör bort sig. Det enda som får mig att tvivla på .113 .är hans konstiga förslag om att rösta på Jocke i slutet av rundorna förbryllar mig.

Vicotnik är också grön. Inte misnt eftersom han faktiskt röstar och misstänker mig.

Kvar blir då Halo 77 som för mig känns som en rätt grön nybörjare*, Jocke som skulle kunna vara skum (skriv mer goddammit! Misstänk mer godammit!), LJS, Mukwa och Sodivra.

Och så är jag tillbaka i mitt terrierrevir igen. Just nu röstar jag på Mukwa för att jag tror att han är en ulv som egentligen inte orkar bry sig, men av lojalitet till sitt lag förstås gör vad han kan för att inte bli utröstad. LJS+Mukwa+Sodivra känns också som en trolig kombination. Att peta in Jocke i det där gänget känns betydligt mer svårt och ointuitivt.

*Tja, han skulle ju kunna vara ulv och fullkomligt trolla hela byn med ett oväntat ulvteam, mm. Hittills har jag räknat bort den möjligheten. Överlag tycker jag nog att Halo77 ändå spelat bra och grönt.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Mukwa dina inlägg #31 #32 #33 känns förvirrande. Vilken av de båda röstsammanräkningarna utgick du ifrån när du röstade igår?
 
Top