Nekromanti Mäster Ulv - Runda 3

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Summa summarum:
Basse kör en kritik mot mig och LJSLarsson som är helt otrolig, både i volym och långsökthet. Här en sammanfattning med referenser som ser ut så här: [Runda inläggsnummer]

1) Basse pushar redan från början för att högprofilspelarna Mukwa, LJSLarsson, Sodivra, KK och Empiricus är hotet, för de är vargarnas top picks. Fast inte högprofilspelaren Vicotnik. Då kan man bara dreva på där spelarna i inlägg efter inlägg efter inlägg, utan att någonsin ha något av substans. [R1, #64, #93, #121] [R2, #13, #51, #58 #110, #186] För man hittar dem inte på tells, man måste rösta ut dem trots att de inte visar tells. [R1 #100,]
Och egentligen är nog inte KK heller en riktigt misstänkt högprofilspelare, för han börjar Basse verkligen gilla någon gång i runda 2. [R2, #77] Konstigt nog alldeles innan KK blir nattmördad och officiellt grön. Märkligt det där. Mukwa faller också liksom bort efter ett tag. [R2 #186] Så egentligen bara LJSLarsson och Sodivra, då. De är hotet. Klart som korvspad.

2) Vad är det då för mer konkreta misstankar mot LJSLarsson och Sodivra?
- LJSLarsson är ulv för att han är försiktig med sina teorier. [R2 #247]
- Sodivra är ulv för att han postar röstsammanställningar. (?!!?) [R1 #121, 122] [R2 #110]
- Man är ulv när man inte prioriterar varulvsspelet, iallafall om man heter Sodivra, [R1 #71, #86, #122] inte om man heter Mukwa eller KK då är det hej hej och välkommen in i spelet när man kommer med. [R1 #165]
- Heter man Sodivra och inte spelar på toppnivå så är det också misstänkt, förresten. [R1 #88, #121] Heter man Konrad Konvalj och inte spelar på toppnivå så är det också lite misstänkt. Fast bara lite. LJSLarsson är misstänkt för att han föreslår tre olika misstänkta och bara röstar på en av dem (???) [R1 #73] Oj, Sodivra började spela bättre i runda 2. Det är faktiskt också misstänkt. [R2, #64]
-Ifall man gör spekulationer där man missförstått spelupplägget är det också misstänkt. Om man heter Sodivra. Inte om man heter Basenanji eller Vicotnik [R1 #88, #121]
-Misstror man siaren är det misstänkt. Om LJSLarsson gör det, alltså. När andra gör det är det okej. [R1 #93] Och när Basse delger sig av vilka ulvar han hade valt är det en bra grej. När Sodivra gör det är det misstänkt. [R1 #100]
-Och finns det inget att speciellt att anklaga dem för kan man bara upprepa att det är LJS och Sodivra som är ulvarna. Helst tre gånger i samma inlägg. [R2, #256]

3) Basse visar tydligt hur mycket kompis han är med KK, (trots KK är högprofilspelare och därmed borde vara ulv enligt hans resonemang?) fast han läser inte KK ordentligt. Han blir lyrisk över Kks analys av LJSLarsson som bara är blaj om man läser den noga, [R2, #255] och han säger att KK ”legat på Sodivra/LJSLarsson hårt och länge”. Fast egentligen ligger han inte på tillräckligt mycket tycker Basse. [R2, #77]

4) Men man kan alltid be om ursäkt, ångra sig och backa undan från att elda på Sodivra och LJSLarsson. Fast man misstänker dem ändå, eller uppmuntrar andra att misstänka dem. [R1 #119, #121] [R2, #244, #271, #273] Och sedan börjar man elda på igen! [R2, #307, #308]


[HR][/HR]

Så antingen är du en ulv. Du är med i en ulvgrupp som har strategin att kasta skit på och få upp paranoian på högprofilspelarna så de misstros och röstas ut. Er rational är att högprofilspelarna är nog varulvarna. Fast inte KK för han bestämmer ni er för att mörda i runda 2 (samtidigt som du verkligen börjar gilla honom) och inte Vico (av samma anledning?) och inte Mukwa (för att han är ulv eller för inaktiv?) Du har inte tid att läsa alla inläggen ordentligt, så du läser alla mina och LJSLarssons inlägg och kritiserar oss för vadhelst du kan komma på, fastän andra begår liknande synder. Eftersom du är ulv har du har heller inte tid att läsa och förstå vad KK skriver, fastän du skriver att det är kattens pyjamas. Det viktiga för dig här är positionering, inte detektivarbete eller att få en nyanserad och bra bild av spelet.

Eller så är du bybo. Men det hoppas jag faktiskt inte att du är. För då har du betett dig som en colossal douche mot mig LJSLarsson hela spelet. Du har haft ett massivt bias, läst slarvigt och inte låtit det hindra dig från att slänga ur dig anklagelser om, och om, och om igen. Du har sabbat för byn genom att hela tiden försöka rösta ut oss istället för att ta tiden att ta reda på vilka ulvarna är. Jag gillar dig, och vill hellre att du är en ulv än en orättvis och jävel som slänger omotiverad skit. Och jag vet egentligen att du inte är det. Så du måste nästan vara ulv.

Så hjälp mig att förstå vad det är som har hänt om du är bybo, hur det kan ha blivit så här.

Jag vet en sak till iallafall. När jag skrev det här inlägget så kändes det jävligt gött. Det kändes som att alla dina ”åh förlåt mig, jag spelar så dåligt” och ”nä, nu ska jag backa från Sodivra och LJSLarsson, promiss” rann av mig och jag bara kände mig arg och rättmätig när jag såg hur du konsekvent faktiskt inte alls velat backa från dina grundlösa utsagor utan bara fortsatt snackat skit.
Precis samma insikt som jag fick när jag satte mig och verkligen gick igenom alla dina inlägg i varulvsdisco och insåg att du var en ulv som försökte playa mig.


Röst: Basenanji
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Ja jävlar anamma anfäkta och regera. Vet inte varför men jag tror nog att festen i vargalyan är slut.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jag har svårt att se att en ulv skulle lägga ner så mycket tid på att göra analyser som Sodivra gör och framför allt så pass noggrana analyser.

Det jag noterade när jag läste igenom analysen var att Basse mer eller mindre konstant påpekar att jag är grön och att han gärna nämner sig själv i samband med det. Personligen ser jag inte vad jag har gjort för att kunna räknas som grön men jag finner det intressant att Basse gärna kopplar ihop sig med mig.

I nuläget så håller jag Sodivra och Empiricus som bybor, jag anser även att LJSLarsson mycket troligt till hör byn.
Jag är fortfarande skeptisk till Mukwa och Jocke samt jag börjar bli starkt övertygad om att Basse är ulv.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Till synes bra skrivet Sodivra, men det var en sak jag reagerade på.

Sodivra;n249989 said:

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Låg KK på kombon LJS/Sodivra som ulvar hårt och länge? Det enda gången KK ens nämner en sådan möjlighet, vad jag kan hitta, är i en lång lista möjligheter i inlägg #135 runda 2. Och då är du ulv tillsammans med oss! Sanningshalt: Total konfabulation.[/FONT]


Du missade att KK också slängde ihop dig och mig i inlägg 254:

Konrad Konvalj;n249515 said:
Fånga två grejer. Alltså, K.K is on fire!

Mukwas start var ju så slö den bara kan bli och den har inte blivit bättre. Reagerade i R1 på hans slaka röst på Larsson mest för att jag tyckte Larsson var fresh så jag tror att jag påpekat detta med rösten tidiare. Dock vid genomläsningen nu så läser jag mig till "Du är insatt i tråden producera för mig".

Mukwa är ju skitslö och orkar inte läsa om tråden. Han är trött som bara den. Dock har han noterat att Larsson är insatt i tråden. Hur lyckades den trötte Mukwa göra det? Är det för att de har haft snacket precis i ulvlägret för Mukwas röst på Larsson är ju inte direkt stark och lätt att ta sig ur.


.113 har röstat på Larsson. Det är troligen ett drev. Frågorna ställs till .113. fetade lite. Det borde stå ulv där men är Larsson ulv så är han inne i hamsterhjulet och kör en klassisk sådan där freudiansk felskrivning eller vad det heter. Mycket fint fångat av K.K!

Släng in Arvidos i det här ulvgänget så är saken biff. Empis också för den delen. Winds of change!
Jag förstår att du har gjort ett enormt jobb och att slarvmissar är oundvikliga... men var det inte Basses lögner om att KK varit på dig och mig som var pudelns kärna i det hela? Och det var inte som att Konrads inlägg flöt in i mängden - det börjar ju med 'KK is on fire', och han nämner dig på ett läsvänligt och pedagogiskt sätt på sista raden för sig själv.

Är det inte skumt att du missar något sådant?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
LJSLarsson;n250004 said:
Jag förstår att du har gjort ett enormt jobb och att slarvmissar är oundvikliga... men var det inte Basses lögner om att KK varit på dig och mig som var pudelns kärna i det hela?
Det kanske var kärnan först, men det blev mer gnistan som tände att göra en ordentlig genomgång av Basses inlägg i relation till dig och mig. Lögnen om "hårt och länge" är bara symtomatiskt på det större mönstret.

Klockan var ett på natten när jag började bli klar, så jag sket i att dubbelkolla och called it a night. Inte så skumt alls, tycker jag.

Och till syvende och sist höjer det där inlägget inte sanningshalten i utsagan "KK låg på Sodivr/LJS hårt och länge", för Basse själv nämner det inte när han nu förklarar var han fick "hårt och länge" från:
https://www.rollspel.nu/threads/66230/post-923982
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Lukas;n249986 said:
Jag tycker förresten att Sodivas aggressiva försvar på Brasses fel är spännande, För jag mins han som mycket lugnare och tålmodig som spelare. och även om det är fascinerande att brasse gör ett sådant fel så tycker jag att Sodivas försvar pekar på att han inte vill ha fokus på sig själv, och det tycker jag är spännande.

Röst: Sodiva

tre frågor till dig.
1. om du var mäster ulv hade du övervägt att välja mig som medspelare?
2. Hur kändes det när brasse kom med ett så pass felaktig utalande om kk och dig.
3. Om var ulv hur hade du spelat så.
1. Nej, jag hade valt bland Larsson, Vico, KK, Empiricus.
2. Se https://www.rollspel.nu/threads/66230/post-985508
3. ?
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Känns solklart att en ulv är inblandad i detta för jag skulle aldrig skulle kunna tänka mig en ulv vs ulv stunt i en sådan här situation. Grön vs grön?... möjligheten finns förstås men jag tycker allt talar emot.

Kan Basse verkligen snöat in sig på ett par spelare sådär? Är Sodivras långa analytiska inlägg fabricerade för att mota ut ytterligare en bybo. Tycker det verkar tveksamt.

Fortsätter rösta på Basse tills han kommer med ett saftigt försvar. Skulle det vid hängning visa sig att Basse är grön så borde allt krut läggas på Sovidra.

Under tiden kan vi titta på vilka Basse och Sovidra anser är gröna och röda. Basse tycker uppenbarligen att LJS är jätteröd medans Sovidra verkar var mer på att gröna LJS(?). Det sista måste jag kolla upp eller varför inte fråga Sovidra. Sovidra vad anser du om LJSL?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Halo77;n250014 said:
Under tiden kan vi titta på vilka Basse och Sovidra anser är gröna och röda. Basse tycker uppenbarligen att LJS är jätteröd medans Sovidra verkar var mer på att gröna LJS(?). Det sista måste jag kolla upp eller varför inte fråga Sovidra. Sovidra vad anser du om LJSL?
Jag är glad att du frågade, Halo77.

Vi börjar med de röda. Om Basse är ulv så tror jag nästa ulv är Mukwa.

För det första: Med några korta avstick på Halo och .113 spelar han med i Basses slappa kritik av LJSL och kör konsekvent en linje mot LJSL i hela spelet, utan att någonsin leverera riktiga argument.

För det andra: Låt oss titta på den avslutande biten av Mukwas första i R1.

Basse känns så där "entusiastisk över vettig" som bara Basse kan. Han känns grön.
Det pingade när jag läste LJSL, så där har jag min ulv.

Röst: LJSLarsson
Motivering kommer när jag orkar läsa om tråden. Ge mig dina två mest misstänkta och motivera varför. Du är insatt i tråde så producera för mig. Ge mig case.
1- Mukwa säger att det pingar, förklarar aldrig varför. Det är skumt.

2- Sedan säger han "du är insatt i tråden, så producera för mig". Detta är både skumt och sneaky. Det är skumt för att: Mukwa är inte insatt i tråden, men vet ändå att LJSL är insatt? För att en ulvkompis kommunicerat till honom? Denna smarta observation gör KK någonstans i R1 eller R2.

3- Och det är sneaky för att han också skriver "jag röstar på dig för att du ska bli mer aktiv", och sedan ligger den rösten kvar där. Tills han byter till Halo, och sen tillbaka. I runda 1 kunde Larsson ha blivit hängd, Basses och Mukwas röster räcker nästan eftersom röstläget är så splittrat. När Larsson åker ut och visar sig grön och byn frågar Basse och Mukwa "hallå, varför röstade ni ut gröna Larsson?" så kan Mukwa säga "Ojdå, jag la bara en röst för att lägga lite press på honom, men sedan hade jag inte tid att gå in och följa spelet, så den låg kvar där"

I runda 2 ligger det också ett drev på Larsson, och det är därför som Basse aldrig släpper att slänga gliringar på Larsson. De är nära på att rösta ut honom, och det lockar att rösta ut en skicklig bybo sådär. De behöver lite push till bara, men tyvärr har de inget riktigt av tyngd, så därför blir det en massa små teknikaliteter som de försöker göra det bästa av för att sprida misstankar på Larsson.

För det tredje: Han blir vädjande och apologetisk när han är på väg att röstas ut. Det blir man som ulv, för även om det kan verka coolt att vara ulvamördaren så är ulvarna jävligt utsatta och skraja. Deras makt finns endast när de är dolda, när byn fått korn på dem är de chanslösa. Notera även svaga argument för att hänga LJSL.

Ser att det börjar vända mot mig igen. Vad får ni ut av att hänga mig när ni får se att jag är bybo? Nästan ingenting. Alltså - välj en annan kandidat. Att jag lågflyger är inte ett argument i runda 2. Jag har anklagat LJSL och .113, men det är lösa anklagelser och när ni ser att jag är grön kan ni ändå inte lyncha LJSL bara för att jag trodde att han var ulv, eftersom jag aldrig haft något starkt case. Läste igenom Sodivras sammanställning av LJSL och det pingar ju inte värst. KK är alldeles för snäll för att vara bybo så där tror jag att jag har hittat en ulv. Men jag tror fortfarande att LJSL är en bra kandidat för hängning eftersom vi kommer kunna se mer av en grön hängning. Klart vi ska leta ulvar, men när ingen känns ulv är det bättre att ta ut den byn vinner mest på vid grönande. Jag håller kvar rösten på LJSL och hoppas som sagt att ni väljer att bordlägga lågflygarna. Och ja, jag vet att jag är kass som inte bidrar mer. Det var inte tänkt så här.
För det fjärde: Han vill ha en ersättare. Bybor som inte riktigt har tid med spelet kan ofta nöja sig med att bidra lite grann och rycka på axlarna om de blir utröstade. Men blir man lottad som ulv så ökar plötsligt både arbetsmängden man måste bidra med och pressen på en - Istället för att vara en spelare bland 10 så är du en spelare bland 3. Stort ansvar. Knäckande.

Vem är då tredje ulv? Vet ej, måste göra mer analys för det. Jag kan se .113 (också slapp Larssonkritik) eller Jocke (lågflygare) som den tredje ulven. För en twist ending så är Basenanji och Larsson ulvar tillsammans, och när en av dem ryker kan de peka på det här skitsnackandet från Basses sida och säga "Men kolla, vi var osams hela tiden!" Men då tror jag knappast att Mukwa är ulv, galet av två ulvar att försöka smygrösta ut den tredje. Så jag tror mer på Mukwa som ulv.

Utifrån att Basse är ulv och LJSLarsson inte är med i en hejdundrande ulvkonspiration så är mina gröna spelare: Vico, Empiricus och LJSLarsson.

Är Basse inte ulv så är jag skyldig honom en ursäkt och en valfri bira, och då får jag tänka om listan.

Lukas får ligga precis i mitten, men åt det grönare hållet iallafall.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Åh, och så du Halo! Dig sätter jag också i mitten.

Litar på: Empiricus, Vicotnik, LJSLarsson
Varken eller: Halo77, Lukas
Misstänker: Jocke, .113
Röda: Basenanji, Mukwa
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Tyvärr Sodivra, jag är bybo. :(

Eller så är du bybo. Men det hoppas jag faktiskt inte att du är. För då har du betett dig som en colossal douche mot mig LJSLarsson hela spelet. Du har haft ett massivt bias, läst slarvigt och inte låtit det hindra dig från att slänga ur dig anklagelser om, och om, och om igen. Du har sabbat för byn genom att hela tiden försöka rösta ut oss istället för att ta tiden att ta reda på vilka ulvarna är. Jag gillar dig, och vill hellre att du är en ulv än en orättvis och jävel som slänger omotiverad skit. Och jag vet egentligen att du inte är det. Så du måste nästan vara ulv.
Det här smärtar mest:

Du har sabbat för byn genom att hela tiden försöka rösta ut oss istället för att ta tiden att ta reda på vilka ulvarna är.
Så, sedan när ni läser mig så kom ihåg att jag har försökt att hitta ulvar. De jag under R1 och R2 tyckt varit mest ulviga är tyvärr LJS och Sodivra. För mitt ulvfångar-jag har inte varit inställt på lågflygande, frånvarande eller nybörjarulvar.

Okej, vad kan jag bidra med nu – efter att ha spelat så här jävla uselt då? Tja, jag kan kolla på de andra och utgå från att Sodivra, Empiricus och LJS är gröna:

Empiricus, grön pga väktarclaim
LJS grön pga snyggt spelat
Sodivra grön pga snyggt spelat

Basenanji - utröstad

.113
Halo77
Jocke
Lukas
Mukwa
Vicotnik

I så fall tycker jag att Mukwa är skum. Lågflyger, men dyker påpassligt upp i slutet på R2 och räddar sitt eget skinn. Plus det Sodivra och KK skriver. Inte minst KKs fynd där han ser att Mukwa inte har hängt med, men ändå "vet" att LJS har koll. Möjligen tror Mukwa i det läget att jag skulle vara nån sorts hot shot som folk lyssnar på och alltså tryggt tar rygg på mig.

Vidare.

Är Mukwa Mäster ulv eller en rekryterad ulv? Mukwa ser ut att vara en rekryterad ulv eftersom han inte skulle vilja hoppa av som Mästern tror jag. Att vara Mäster ulv låter i mina öron som ett jätteroligt uppdrag och jag tror nog att Mukwa skulle ta det på allvar. Möjligen spelar Mukwa "trött och oinitierad", men det känn lite väl extrovert.

Om Mukwa är rekryterad av någon, vem skulle det kunna vara? .113 och Halo77 räknar jag i så fall bort stenhårt. De har inte kol på Mukwa som varit borta länge från varulvsspelsscenen. Däremot kan jag se att Vicotnik kanske rekryterat Mukwa. Eller Lukas? Men har alltså ulv-Lukas, ulv-Vicotnik och ulv-Mukwa spelat ihop? Hm, tycker att det låter lite konstigt.

---

Vad kan jag annars se för ulvkonstellationer?

1. Jocke och .113 hade ett framgångsrikt ulvteam ihop förut. Är det de plus en ytterligare som är ulvarna?
2. Halo77 har trollat oss all, slumpmässigt valt ut ulvar och badar i champagne just nu. (Det vore ju iofs jävligt roligt om det var så!)
3. Eller nån mer udda kombo som .113+Jocke+Halo77, Jocke+Mukwa+.113. Men jag klarar inte av att tänka i de banorna på nåt bra sätt.

---

Jag röstar just nu på Mukwa och tycker att det är en bra kandidat. Å andra sidan vore det bra för byn att rösta ut mig så min status kommer ut.

---

Jag skulle bli väldigt skeptisk mot de som efter en hängning av bybo-Basenanji vänder sig mot Sodivra (och eller) LJS med argument typ: "Se där, Basse var grön trots allt! NI är ulvarna!" Tyvärr byn så har jag spelat soppigt, ni får tänka om och tänka rätt i stället. En bra grej med mig är att jag inte är siare. Jag är vanilj-bybo, så ni riskerar inte rösta ut en siare.

---

Till sist undrar jag hur siaren har siat och vilka resultat siaren har fått från R1 och R2. Hoppas att det kommer fram någon gång.

GL HF!

?:D
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag skulle vilja börja grilla Jocke under den här rundan.

Jocke, vilka är dina misstänkta och gröna i nuläget? Vad tänker du om Basse och Mukwa? Andra tankar och teorier?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
Sodivra;n250050 said:
Jag skulle vilja börja grilla Jocke under den här rundan.

Jocke, vilka är dina misstänkta och gröna i nuläget? Vad tänker du om Basse och Mukwa? Andra tankar och teorier?
Jag har nog inte ändrat mig sen igår, alltså:
Så nu tycker jag att det ser ut mer så här
Gröna: Jocke, Empiricus, Arvidos
Grön-Röda Basse, 113, Vickotnic
Röd-gröna: Mukwa Halo, Larson, Lukas

Mukwa-Lukas från slutet av förra rundan, Larson blir skyddad av dem så så passar de in i en trio. Det är mitt starkaste spår nu.
Halo har jag haft åt misstänkthållet ganska länge. 113 tycker jag spelade värdigt grönt i förra rundan.
Har inte riktigt smällt caset mot basse ännu, möjligtvis kommer jag att få tänka om om honom.
Vickotnic har inte gjort något för att bli mer grön under spel, men inte heller så mycket för att bli rödare, förutom lågt antal poster, men det är ju jag också skyldig till.
Köper Emp som väktare. Tycker att Sordiva har analyserat på bra. Vet min egen grönhet.

Typ så.

Men jag tycker att det här en extremt svår omgång. Har jättestora problem med att ens hitta något att bygga case på.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Basenanji;n250049 said:
Tyvärr Sodivra, jag är bybo. :(



Det här smärtar mest:



Så, sedan när ni läser mig så kom ihåg att jag har försökt att hitta ulvar. De jag under R1 och R2 tyckt varit mest ulviga är tyvärr LJS och Sodivra. För mitt ulvfångar-jag har inte varit inställt på lågflygande, frånvarande eller nybörjarulvar.

Okej, vad kan jag bidra med nu – efter att ha spelat så här jävla uselt då? Tja, jag kan kolla på de andra och utgå från att Sodivra, Empiricus och LJS är gröna:

Empiricus, grön pga väktarclaim
LJS grön pga snyggt spelat
Sodivra grön pga snyggt spelat

Basenanji - utröstad

.113
Halo77
Jocke
Lukas
Mukwa
Vicotnik

I så fall tycker jag att Mukwa är skum. Lågflyger, men dyker påpassligt upp i slutet på R2 och räddar sitt eget skinn. Plus det Sodivra och KK skriver. Inte minst KKs fynd där han ser att Mukwa inte har hängt med, men ändå "vet" att LJS har koll. Möjligen tror Mukwa i det läget att jag skulle vara nån sorts hot shot som folk lyssnar på och alltså tryggt tar rygg på mig.

Vidare.

Är Mukwa Mäster ulv eller en rekryterad ulv? Mukwa ser ut att vara en rekryterad ulv eftersom han inte skulle vilja hoppa av som Mästern tror jag. Att vara Mäster ulv låter i mina öron som ett jätteroligt uppdrag och jag tror nog att Mukwa skulle ta det på allvar. Möjligen spelar Mukwa "trött och oinitierad", men det känn lite väl extrovert.

Om Mukwa är rekryterad av någon, vem skulle det kunna vara? .113 och Halo77 räknar jag i så fall bort stenhårt. De har inte kol på Mukwa som varit borta länge från varulvsspelsscenen. Däremot kan jag se att Vicotnik kanske rekryterat Mukwa. Eller Lukas? Men har alltså ulv-Lukas, ulv-Vicotnik och ulv-Mukwa spelat ihop? Hm, tycker att det låter lite konstigt.

---

Vad kan jag annars se för ulvkonstellationer?

1. Jocke och .113 hade ett framgångsrikt ulvteam ihop förut. Är det de plus en ytterligare som är ulvarna?
2. Halo77 har trollat oss all, slumpmässigt valt ut ulvar och badar i champagne just nu. (Det vore ju iofs jävligt roligt om det var så!)
3. Eller nån mer udda kombo som .113+Jocke+Halo77, Jocke+Mukwa+.113. Men jag klarar inte av att tänka i de banorna på nåt bra sätt.

---

Jag röstar just nu på Mukwa och tycker att det är en bra kandidat. Å andra sidan vore det bra för byn att rösta ut mig så min status kommer ut.

---

Jag skulle bli väldigt skeptisk mot de som efter en hängning av bybo-Basenanji vänder sig mot Sodivra (och eller) LJS med argument typ: "Se där, Basse var grön trots allt! NI är ulvarna!" Tyvärr byn så har jag spelat soppigt, ni får tänka om och tänka rätt i stället. En bra grej med mig är att jag inte är siare. Jag är vanilj-bybo, så ni riskerar inte rösta ut en siare.

---

Till sist undrar jag hur siaren har siat och vilka resultat siaren har fått från R1 och R2. Hoppas att det kommer fram någon gång.

GL HF!

?:D
Hur tänker du när du sätter mig I ulvteam med Jocke när nästan fick honom utröstad istället för en bybo?
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Basse du kastar alltså in handuken? Synd för jag hade gärna sett lite mer om varför du trodde Sovidra och LJS var ulv. Lite fight eller bara mer försök att hålla sig kvar i spelet. Jag menar om du är bybo så är väl Sovidras spel allt annat än snyggt? Men istället ser det ut som att du som ulv uppgivet medger att Sovidra gjorde en väldigt snygg catch.

Sovidra jag tycker din lead på Mukwa är bra och tycker han spelar rätt mysko men det gör även Jocke samt LJS och jag har inte räknat bort Empiricus pga en möjlig slopad väktare. Men det lutar allt mer åt att han och LJS är grön. Lukas och Vico har jag väldigt lite på. De är ungefär lika misstänkta som Jocke. 113 har jag sett som grönaktig ett bra tag bortsett från att han verkar ha en stor mani att rösta på Jocke.

För att sammanfatta så tror jag så här:

Basse = Ulv
Mukwa = rödaktig
Jocke, Vicotnic, LJS och Lukas = rödgröna
Empiricus, 113 = grönaktiga
Sodivra = Grön
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
Jag hänger hellre Mukwa än Basse om det står mellan dem
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jocke;n250051 said:
Jag har nog inte ändrat mig sen igår, alltså:
Så nu tycker jag att det ser ut mer så här
Gröna: Jocke, Empiricus, Arvidos
Grön-Röda Basse, 113, Vickotnic
Röd-gröna: Mukwa Halo, Larson, Lukas

Mukwa-Lukas från slutet av förra rundan, Larson blir skyddad av dem så så passar de in i en trio. Det är mitt starkaste spår nu.
Halo har jag haft åt misstänkthållet ganska länge. 113 tycker jag spelade värdigt grönt i förra rundan.
Har inte riktigt smällt caset mot basse ännu, möjligtvis kommer jag att få tänka om om honom.
Vickotnic har inte gjort något för att bli mer grön under spel, men inte heller så mycket för att bli rödare, förutom lågt antal poster, men det är ju jag också skyldig till.
Köper Emp som väktare. Tycker att Sordiva har analyserat på bra. Vet min egen grönhet.

Typ så.

Men jag tycker att det här en extremt svår omgång. Har jättestora problem med att ens hitta något att bygga case på.
Tror jag kanske håller kvar att jag tror Jocke är ulv med basse faktiskt, jag tycker nog inte alls jag spelade bra förra rundan? Eller minns jag fel, jag har för mig jag spelade väldigt lite förra rundan snarare.

Hur tänker ni andra, var jag rent av bra förra?

Iofs var jag kanske bra I början, mot slutet var jag väldigt passiv.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
.113;n250057 said:
Tror jag kanske håller kvar att jag tror Jocke är ulv med basse faktiskt, jag tycker nog inte alls jag spelade bra förra rundan? Eller minns jag fel, jag har för mig jag spelade väldigt lite förra rundan snarare.

Hur tänker ni andra, var jag rent av bra förra?

Iofs var jag kanske bra I början, mot slutet var jag väldigt passiv.
Bra sa jag inte. Grönare än tidigare.
 
Top