Nekromanti Mäster Ulv - Runda 3

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag håller med dig om att siaren ska fram, men Empis blir inte alls 100% grön för det. Empis kan ha valt 1 p kompis, 2 p nattmord, 2 p ingen väktare och 1 p galen siare. Att vi inte har så mycket aktivitet i tråden kan peka på att vi bara har två ulvar. Det skulle såklart också innebära att Empis plus brunpäls valde att inte nattdöda i första rundan. Vad är oddsen för att väktaren ska pricka rätt i första rundan liksom? Kommer Empis sen ut med att han väktade KK i första rundan så kan vi räkna med att han är ulv.

Men ett grönt namn till i byn skulle sitta väldigt fint till nästa rujnda.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
.113;n250104 said:
Du inser att om Han outar för tidigt hinner ulvarna byta nattmord till denne?
Men vänta lite här nu... ulvarna vet ju redan vem Empis väktade, så för dem är det bara ett gissningsspel om Empis ska väkta sig själv eller det gröna namnet inatt. Eller så dödar de någon annan för att vara säkra på att få igenom det. Empis ger inte ulvarna någonting alls.

Röst: .113

Du är ulv.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Mukwa;n250110 said:
Jag håller med dig om att siaren ska fram, men Empis blir inte alls 100% grön för det. Empis kan ha valt 1 p kompis, 2 p nattmord, 2 p ingen väktare och 1 p galen siare. Att vi inte har så mycket aktivitet i tråden kan peka på att vi bara har två ulvar. Det skulle såklart också innebära att Empis plus brunpäls valde att inte nattdöda i första rundan. Vad är oddsen för att väktaren ska pricka rätt i första rundan liksom? Kommer Empis sen ut med att han väktade KK i första rundan så kan vi räkna med att han är ulv.

Men ett grönt namn till i byn skulle sitta väldigt fint till nästa rujnda.
Fast jag skrev att om vi INTE har en siare är han grön, det står rätt tydligt med stora bokstäver just INTE. Sen har jag visat med poäng räkning också varför.

Så hur tänkte du nu?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
.113;n250112 said:
Fast jag skrev att om vi INTE har en siare är han grön, det står rätt tydligt med stora bokstäver just INTE. Sen har jag visat med poäng räkning också varför.

Så hur tänkte du nu?
Ah, ja, men då har du rätt såklart.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Empis - ut med det gröna namnet nu. Det finns ju ingen som helst anledning att vänta med det. Då kan vi följa gröna röster i byn.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
.113;n250093 said:
Vicotnik har du nått att säga om att du legat på alla (två) bybor som åkt ut?
I mitt försvar, nej.
Jag röstade på Rasmus för att jag såg honom som lögnare och de enda som ska behöva ljuga är ulvarna.

Xyas höll jag som trolig ulv tillsammans med Jocke och mukwa i göra rundan pga hur han valt att spela.

I förra rundan var det mer eller mindre min röst som drog igång drevet på allvar i slutet mot xyas då den tippade vågskålen emot honom, där efter kom fler röster som resulterade i att han åkte ut.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Mukwa;n250117 said:
Empis - ut med det gröna namnet nu. Det finns ju ingen som helst anledning att vänta med det. Då kan vi följa gröna röster i byn.
Jag säger håll på det tills sista minuten just nu kommer den infon inte påverka så länge det det inte var basse du skydda.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vicotnik;n250122 said:
Jag säger håll på det tills sista minuten just nu kommer den infon inte påverka så länge det det inte var basse du skydda.
Så tänkte jag också, fram till nu. Det finns ju ingenting vi förlorar på om han outar det. Vi får däremot mer hjälp att pricka rätt denna runda.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Mukwa;n250111 said:
Men vänta lite här nu... ulvarna vet ju redan vem Empis väktade, så för dem är det bara ett gissningsspel om Empis ska väkta sig själv eller det gröna namnet inatt. Eller så dödar de någon annan för att vara säkra på att få igenom det. Empis ger inte ulvarna någonting alls.

Röst: .113

Du är ulv.
Nej om väktaren e trasig och de får reda på att han vaktat tex lukas så vet de att nu kan de nattmörda lukas fritt.

Det vet de inte om empis INTE går ut med infon.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Mukwa;n250124 said:
Så tänkte jag också, fram till nu. Det finns ju ingenting vi förlorar på om han outar det. Vi får däremot mer hjälp att pricka rätt denna runda.
Läs mitt senaste. Du har sjukt fel.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
.113;n250125 said:
Nej om väktaren e trasig och de får reda på att han vaktat tex lukas så vet de att nu kan de nattmörda lukas fritt.

Det vet de inte om empis INTE går ut med infon.
Mukwa har du Inget mer att säga?

Sjukt skumt spel just nu... Ett försök att fixa nattmord känns det som
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Emp - jag håller med 113 om att du inte skall gå ut med namnet.

Är du grön så är det inte viktigt för oss vem du väktar. Vi har ingen glädje av att veta vem du tror är grön efter att du är död - du kunde likagärna ha väktat en ulv.

Och är du ulv så är du kvar i nästa runda och då tar vi dig då istället.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Mukwa;n250117 said:
Empis - ut med det gröna namnet nu. Det finns ju ingen som helst anledning att vänta med det. Då kan vi följa gröna röster i byn.

Jag vill till att börja med höra vad för grönt namn du håller på och pratar om. Som jag redan varit extremt tydlig med så vaktade jag mig själv runda 1 (https://www.rollspel.nu/threads/66229/post-979953). Det kom inget nattmord då, det innebär att antingen avstod ulvarna att nattmörda eller så försökte de nattmörda mig och misslyckades.

Om de försökte nattmörda mig så kunde jag alltså i runda 2 vakta vem som helst i byn inklusive mig själv, såvida inte ulvarna köpt sönder väktarförmågan.

Runda 2 nattmördades KK. Jag vaktade inte honom. Den jag vaktade blev alltså inte utsatt för ett nattmordsförsök, eftersom det gick på KK.
Så jag kan ha vaktat en ulv, en bybo, eller mig själv utan att det skulle ha påverkat nattmordet.
OAVSETT VEM JAG VAKTADE SÅ ÄR DENNE ALLTSÅ INTE GRÖN FÖR DET!
Därför skall jag självklart inte säga något alls denna runda om vem jag vaktade, för det enda som händer då är att ulvarna får en möjlighet till ett safe nattmord om det var en bybo jag vaktade.

Så vad tjänar det vaktade namnet till att outa?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
.113;n250125 said:
Nej om väktaren e trasig och de får reda på att han vaktat tex lukas så vet de att nu kan de nattmörda lukas fritt.

Det vet de inte om empis INTE går ut med infon.
Nej, för det var ju natten till R2 som Empis väktade skiten ur ulvarna. Alltså kan han väkta vem som helst nu (jag har alltså inte velat att Empis ska gå ut med vem han väktade förra rundan, och givetvis inte vem han ska väkta denna runda). Men visst, det är tänkbart att mästerulven har valt 1 kompis, 2 kompis, 2 nattmord och 1 trasig väktarförmåga, men det förändrar ändå inte faktum att ulvarna inte har den blekaste om vem empis nyss har väktat. Rollblockeringsförmågan är däremot en större risk med detta då tycker jag.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Men rollblockeringsförmågan fuckar ju upp för empis oavsett och då kan han alltså outa vem han väktade nu ändå.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Mukwa;n250124 said:
Så tänkte jag också, fram till nu. Det finns ju ingenting vi förlorar på om han outar det. Vi får däremot mer hjälp att pricka rätt denna runda.
Har jag missat något?

Att Emp säger vilka han väktar ger väl inte byn någon glädje alls? Det enda det säger är vem Emp ansåg grön, inte att spelaren är grön. Emp är väktare, inte siare.

KK dog ju denna runda, så Emp lyckades inte med nattmordet.

Jag har inte hunnit läsa tråden ordentligt - så har jag missat något ber jag om ursäkt och backar tillbaka till Basse - men det fetade känns som en freudiansk felsägning. För det är väl bara ulvarna som kommer få lättare att pricka rätt?

Röst: Mukwa
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Väktande, inte nattmord.

Skall panikläsa tråden och se vad Mukwa snackar om.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Röst: Mukwa

Köper inte det där. Första natten vaktade Han sig själv andra natten dog kk. Hur är det att väkta skiten ur dem?

Enda jag kan tänka mig nu eftersom basse blev tystoch det talats om att Mukwa letat ersättare är att Mukwa dummar sig och tar en för laget.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
ah, men sheit... trasig väktarförmåga = kan aldrig väkta samma person två gånger. Ok då... där sprack det. Sorry .113

Röst: Jocke
 
Top