Nekromanti Mäster Ulv - Runda 3

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
LJSLarsson;n250135 said:
Har jag missat något?

Att Emp säger vilka han väktar ger väl inte byn någon glädje alls? Det enda det säger är vem Emp ansåg grön, inte att spelaren är grön. Emp är väktare, inte siare.

KK dog ju denna runda, så Emp lyckades inte med nattmordet.

Jag har inte hunnit läsa tråden ordentligt - så har jag missat något ber jag om ursäkt och backar tillbaka till Basse - men det fetade känns som en freudiansk felsägning. För det är väl bara ulvarna som kommer få lättare att pricka rätt?

Röst: Mukwa
Nu tänkte jag ju galet, men vem Empis väktade i R1 ger oss mer än bara vem Emp ansåg vara grön, eftersom ulvarna försökte skjuta den personen. Den är alltså confirmed grön så länge Empis är grön.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Och för att vara tydlig - nu återgår jag till åsikten att Empis bör outa vem han väktade med ett välplacerat inlägg 21:59:59.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Empiricus;n250132 said:
Jag vill till att börja med höra vad för grönt namn du håller på och pratar om. Som jag redan varit extremt tydlig med så vaktade jag mig själv runda 1 (https://www.rollspel.nu/threads/66229/post-979953). Det kom inget nattmord då, det innebär att antingen avstod ulvarna att nattmörda eller så försökte de nattmörda mig och misslyckades.

Om de försökte nattmörda mig så kunde jag alltså i runda 2 vakta vem som helst i byn inklusive mig själv, såvida inte ulvarna köpt sönder väktarförmågan.

Runda 2 nattmördades KK. Jag vaktade inte honom. Den jag vaktade blev alltså inte utsatt för ett nattmordsförsök, eftersom det gick på KK.
Så jag kan ha vaktat en ulv, en bybo, eller mig själv utan att det skulle ha påverkat nattmordet.
OAVSETT VEM JAG VAKTADE SÅ ÄR DENNE ALLTSÅ INTE GRÖN FÖR DET!
Därför skall jag självklart inte säga något alls denna runda om vem jag vaktade, för det enda som händer då är att ulvarna får en möjlighet till ett safe nattmord om det var en bybo jag vaktade.

Så vad tjänar det vaktade namnet till att outa?

Men va faen... jag trodde du hade väktat någon annan än dig själv. Ålright. Inget grönt namn och då finns det inget att outa... bekvämt för en ulv-Empis... Trodde ju vi började vända det här ju, men vi är lika borta som innan med noll helgrönade i byn.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Mukwa;n250140 said:
Och för att vara tydlig - nu återgår jag till åsikten att Empis bör outa vem han väktade med ett välplacerat inlägg 21:59:59.

Du fattade att jag vaktade mig själv runda ett va? Jag har bara sagt det ett par gånger.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Just denna runda tror jag bättre på en utröstad Basse än på en Mukwa. Antingen är det storteater från Ulv-Mukwa att låtsas att han inte vet vem det var de försökte nattmörda runda ett, eller så har han bara inte hängt med i alla poster och slarvat.

Röst: Basenanji
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Jag börjar tro att ingen kommer hänga på mig med sodiva, (jag kanske faktiskt måste göra lite jobb nästa runda med det)

Så jag funderar på att ta ställning mellan Mukwa och Basse två som jag inte misstänker.

Jag kommer göra så att jag postar min röst precis innan rundans slut så att ulvarna inte kan planera ut efter min röst.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Empiricus;n250142 said:
Du fattade att jag vaktade mig själv runda ett va? Jag har bara sagt det ett par gånger.

Att jag är sloppy pga tidsbrist vet ni ju redan, men varför har inte .113 sett det här? Vad vill .113 att Empis ska gå ut med i slutminuten denna runda då? För det finns ju verkligen inget att gå ut med, och det verkar ju ha varit klart sedan länge om man läst tråden ordentligt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jocke;n250146 said:
Röst: Mukwa
Jocke: Det värmer :) Är det för att jag röstar på dig eller för någon annan anledning? Varför vill du inte rösta på Basse?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
113, du undrade hur det hade gått för mitt funderade.

Jag satt och skrev medan jag läste ifatt vad som hänt senaste timmen, och Mukwas agerande har fått mig att byta åsikt igen, men jag ger en kort sammanfattning vad jag hade tänkt svara innan Mukwa fick mig att byta åsikt:

Mina senaste teorier gick ut på att Mukwa spelat upp sig medan Basse däremot kändes som uppgiven ulv (det är värre att bli utröstad som ulv än so bybo), och att jag kunde tänka mig att Basse var ena halvan av ett ulvpar eftersom han mycket väl kan lockas av ovanligare strategier (och att katastrofen för honom blir större om ulvarna bara är två - är man tre förväntar man sig nästan att förlora en ulv på vägen). Jag trodde även att Basse och Mukwa inte kunde vara ulvpar tillsammans eftersom de båda inte gjort annat än att jaga mig, och det känns svårt att ett par lägger alla ägg i samma korg så där.

Men som sagt, det var mina tankar innan jag såg hur Mukwa fortsatte vara på Emp att outa vem han väktat. Det är som sagt bara ulvarna som tjänar på det, och om Emp är grön kan de göra vad som helst för att få det försäkrat för sig att de kan mörda honom kommande runda (Mukwa har ju pingat hela spelet och kan därför offras).

En som jag vill pressa mer som potentiell kandidat för ulvparet är Lukas, och det är för den här kommentaren:

Lukas;n249837 said:
Röst:Empiricus.

Jag vill ha dina tankar om varför du lever.
Kommentaren känns falsk och något som en ulv skulle skriva enbart för att jag var på honom för Emp förra rundan (och själva frågan var ju konstigt ställd - som andra sagt var ju Emp inte målet eftersom KK var det.) Detta känns falskt eftersom han i förra rundan inte var så intresserad av Emp när jag pressade honom:

Lukas;n249668 said:
Svaret är inte mer intressant än att jag lite ändrat uppfattning genom att andra kom med bra inlägg som visade upp att det inte är så troligt att ulvarna skulle kosta på sig att ta bort väktaren.
Vill du att jag citerar dem som sagt sånt, eller har du koll?

Det spelar även roll att Empco outade på det vis han gjorde, hade han släppt den informationen som ett skydd för att han var påväg att hängast hade jag inte trott han alls.
Men när han släpper informationen helt utan krav bara för att diskussionenvar så stillastånde. Då tycker jag att det känns grönt. För det känns kaxigt att som ulv dra till sig den uppmärksamheten mot sig själv helt utan anledning.
Känns som ett försök att verka byboig och följa det "manus" man nästlat in sig själv i.

Så där har du mina tankar, 113.

Nu - när jag läst igenom allt - är jag bekväm i min röst på Mukwa. Nästa runda kan vi titta på Lukas.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Mukwa;n250139 said:
Nu tänkte jag ju galet, men vem Empis väktade i R1 ger oss mer än bara vem Emp ansåg vara grön, eftersom ulvarna försökte skjuta den personen. Den är alltså confirmed grön så länge Empis är grön.

Han har redan berättat det. Han väktade sig själv.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Att ulvarna valde att outa "ingen miller" istället för nattmord denna runda tror jag är grönande för Empis. Ulvarna var helt enkelt pissrädda för att bli av med ännu ett nattmord och såg det som relativt sannolikt, för annars hade de outat nattmordet istället. Trasig väktarförmåga har de heller inte valt för då hade Empis dött R2.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Röstläge:
Basenanji har 4 röster (Vicotnik, Halo77, Sodivra, Empiricus)
Mukwa har 4 röster (Basenanji, LJSLarsson, .113, Jocke)
Jocke har 1 röst (Mukwa)
Sodivra har 1 röst (Lukas)
Äldst röst ligger på Mukwa (Basses)
 
Top