Nekromanti [Mäster Ulv] - Runda 2

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Det är alltså underförstått att ulvarna som inte köpt nattmord är fyra stycken.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Nu mot vad som hände förra rundan.
Vi kan börja med att jag outar att jag INTE är siare. Jag hade lite ont i huvudet, kollade på teve och var allmänt inte i form för härj. Det var också väldigt kort tid kvar.

Jag såg inte det som att det var värt att dra igång något fett försvar för mig. Jag kan inte säga att jag gjorde nått supergrönt förra rundan och hade om jag var en annan spelare valt mig till galgen innan Rasmus som jag som bekant läste som grön förra rundan så jag kunde ju inte säga att det var en usel ide, sett till alternativen men det är klart att jag inte var sugen på att dingla. Jag trodde inte heller att 113 skulle få mer än kanske nån enstaka med sig.

Men vad säger det om de som röstade. Ulvarna som jag tills vidare kommer anta är tre (se min post om nattmord ovan) vill ju lägga upp det så bra de kan för r2.

Det står mellan Halo och Rasmus och hänger. Ett gäng är obestämda och kan rösta hursom happsom. 113 drar igång ett sista minuten drev mot mig, och flyttar då sin röst från Halo som där går ner från att ha nån möjlighet att bli utröstad. "Synd att jag inte kunde rädda dig, rasmus" skriver 113 när r2 börjar. Det hade ju bara vart att säga "rösta på halo allesammans!" så var oddsen i alla fall större att det skulle lyckas. Att ens antyda att det handlade om ett försök att rädda rasmus är typ det ulvigaste som hänt den här rundan.

JAG var mycket nöjd över att Halo seglade upp som kandidat, så att det fanns nån annan att rösta på än Larson och Rasmus som jag båda läst in i grönt parti. Alltså: 113, Halo, Vickan som mina favoritulvkandidater. I den ordningen.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Jocke;n249219 said:
Jag tror att Ulvarna avstod nattmord.
För att vara övertydlig: Jag menar alltså att de har köpt förmågan men gjort valet att inte mörda någon R1.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Bra Jocke, fin analys! Sedan retar det mig lite att vi nu har fem kandidater och ett splittrat röstfält:

Jocke–>.113

Mukwa (3) LJS, .113, Sodivra
Halo77 (2) Xyas, Empiricus
KK (2) Lukas, Basenanji
.113 (2) Mukwa, .113
Xyas (1) Halo77

Ej röstat: KK, Vicotnik

Det jag kan undra är hur .113, Vicotnik och Halo77 kom i kontakt med varandra? Nåja, får tänka till i morgon. Nu sova.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ska spåna ordentligt nu när jag ändå sitter vid datorn = riktigt tangentbord och stor skärm.

Värva ulv (1 p)
Du väljer själv vem du värvar.

Värva ulv (2 p)
Du väljer själv vem du värvar.

Värva ulv (3 p)
Du väljer själv vem du värvar.

Nattmord 2 p
Ulvlaget kan nattmörda en bybo varje runda enligt standardregler.

Ingen siare 3 p
Ingen siar-roll slumpas ut i bylaget.

Ingen väktare 2 p
Ingen väktar-roll slumpas ut i bylaget.

Galen siare 1 p
Siaren siar alltid tvärt om, d.v.s. ulvar som gröna och bybor som röda.

Naiv siare 2 p
Siaren siar alla som gröna.

Miller i byn 1 p
En miller-roll (sias röd) slumpas ut i byn.

Rollblockeringsförmåga 1 p
Valfri spelare i ulvlaget har en rollblockeringsförmåga. Den fungerar så att ulven varje natt skickar ett mål och denna spelares förmågeanvändning går inte igenom.

Trasig väktarförmåga 1 p
Byns väktare kan aldrig väkta samma person (väktaren får dock inte denna information själv i sitt roll-PM).

Vigilante 0 p
En vigilante-roll slumpas ut i byn. Vigilanten är en bybo som en gång under spelet får göra ett eget nattmord.

Uppläggen jag ser som vettigast är:

1.
Värva ulv
Värva ulv
Nattmord
Galen siare

Tre ulvar, nattmord och en galen siare som förstör fullkomligt för byn. Enkel vinst.

2.
Värva ulv
Nattmord
Ingen väktare
Miller i byn

Två ulvar, men där man kan claima väktare. Bättre strategi att ta bort väktaren än siaren eftersom det finns fler spelupplägg man måste outa för att kunna ge sig själv siarcred. Och väktaren har potential att avgöra spel som siaren inte har. Väktaren blir liksom automatiskt grön om ingen nattdödas, men en siare måste byn alltid rösta ut för att vara helt säker. Det finns heller inget värre än att som ulv in på småtimmarna svettas över vem väktaren kommer välja att skydda. Det här är lite mer ballsy men starkt.

------

Vi är 13 spelare. Om väktaren fixade biffen ser oddsen ut så här med tre ulvar:
R1: 13 spelare - 3 ulvar, 10 bybor
R2: 12 spelare (en bybo hängd, ingen nattmördad) - 3 ulvar, 9 bybor
R3: 10 spelare (en bybo hängd, en bybo nattmördad) - 3 ulvar, 7 bybor
R4: 8 spelare (en bybo hängd, en bybo nattmördad) - 3 ulvar 5 bybor - Förlust

Om väktaren fixade biffen med två ulvar:
R1: 13 spelare - 2 ulvar, 11 bybor
R2: 12 spelare (en bybo hängd, ingen nattmördad) - 2 ulvar, 10 bybor
R3: 10 spelare (en bybo hängd och en bybo nattmördad) - 2 ulvar, 8 bybor
R4: 8 spelare (en bybo hängd och en bybo nattmördad) - 2 ulvar, 6 bybor
R5: 6 spelare (en byb hängd och en bybo nattmördad) - 2 ulvar, 4 bybor - Förlust

Om väktaren inte finns med och ulvarna inte har nattmord utgår jag från att det är fyra ulvar. Då ser det ut så här:
R1: 13 spelare - 4 ulvar, 9 bybor
R2: 12 spelare - 4 ulvar, 8 bybor
R3: 11 spelare - 4 ulvar, 7 bybor
R4: 10 spelare - 4 ulvar, 6 bybor
R5: 9 spelare - 4 ulvar, 5 bybor
R6: 8 spelare - 4 ulvar, 4 bybor (med lottning så kan det trots allt gå - lägg märke till att ulvarna vinner först när byn inte längre kan vinna)
R7: 7 spelare - 4 ulvar, 3 bybor (här är det dock helt kört)

7 perfekta rundor är svårt, även om ulvarna är fyra stycken och kan mobilisera rösterna.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
.113;n249147 said:
Jag tycker I sånna fall att det borde vara mellan Jocke, som var nödlösningen förra gången och t.ex Mukwa som ska vara en bra ulvspelare men just nu kommer med ganska långsökt dåliga saker.

Låg borde vara lukas eller xyas tänker jag.

Så jag är skum för att jag skriver lite, men xyas är grön för att han skriver lite? Hur ska du ha det? Jag skriver inte direkt skumma saker, jag bara orkar inte presentera något starkt case. Och att jag inte har besvarat din fråga är för att du inte har ställt om den, och jag inte orkar gå tillbaka och kolla upp den. Den hade nåt med Jocke att göra. Min röst ligger bra där den ligger känner jag.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Mukwa;n249226 said:
Så jag är skum för att jag skriver lite, men xyas är grön för att han skriver lite? Hur ska du ha det? Jag skriver inte direkt skumma saker, jag bara orkar inte presentera något starkt case. Och att jag inte har besvarat din fråga är för att du inte har ställt om den, och jag inte orkar gå tillbaka och kolla upp den. Den hade nåt med Jocke att göra. Min röst ligger bra där den ligger känner jag.
Du är röd för sättet du skriver på jag har aldrig sagt att du är röd för att du skriver lite.

Men Jocke och mukwa är uppenbarligen upprörda att jag kallar dem ulv eftersom de nu båda röstar på mig. Två ulvar fångade iaf. Men byn kanske inte ser det jag ser.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Basenanji;n249224 said:
Bra Jocke, fin analys! Sedan retar det mig lite att vi nu har fem kandidater och ett splittrat röstfält:

Jocke–>.113

Mukwa (3) LJS, .113, Sodivra
Halo77 (2) Xyas, Empiricus
KK (2) Lukas, Basenanji
.113 (2) Mukwa, .113
Xyas (1) Halo77

Ej röstat: KK, Vicotnik

Det jag kan undra är hur .113, Vicotnik och Halo77 kom i kontakt med varandra? Nåja, får tänka till i morgon. Nu sova.
Jo precis jag har nog aldrig pratat med någon av dem. Det är nog det mest ologiska och sämsta försök till ett "ulvgäng" någon hittat på.

Logiken flödar...
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Mukwa;n249226 said:
Så jag är skum för att jag skriver lite, men xyas är grön för att han skriver lite? Hur ska du ha det? Jag skriver inte direkt skumma saker, jag bara orkar inte presentera något starkt case. Och att jag inte har besvarat din fråga är för att du inte har ställt om den, och jag inte orkar gå tillbaka och kolla upp den. Den hade nåt med Jocke att göra. Min röst ligger bra där den ligger känner jag.
Och förresten vart fick du att xyas skulle vara en gröning för mig?

Du hittar ju bara på saker.


Om inte mukwa är ulv blir jag sjukt förvånad. Ni säger Han ska vara bra på ulvspel ändå vrider och vänder Han på det man säger. Det Finns bara en förklaring då, det är ulv.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Kan alla bybor sluta tummen ur arslet och faktiskt titta på hur mukwa skriver, det är typ tredje posten nu där Han förvrider helt vad jag säger, till något helt annat. Snacka om att sprida Skit. Det är inte bybospel.

Är ni helt blinda?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
.113;n249230 said:
Kan alla bybor sluta tummen ur arslet och faktiskt titta på hur mukwa skriver, det är typ tredje posten nu där Han förvrider helt vad jag säger, till något helt annat. Snacka om att sprida Skit. Det är inte bybospel.

Är ni helt blinda?
Jag har inget emot att se Mukwa dingla i slutet av rundan. Han har varit på mig konstant - utan motivation - och låtit bli att svara mig när jag pressat tillbaka.

Med tanke på hur mycket praise jag fick förra rundan över hur bra spelare jag skall vara så förvånar det mig inte att jag blir öppet mål för en ulv som vill bli av med mig så tidigt som möjligt.

Men vad lär vi oss om vi röstar Mukwa och han är röd? Då tror jag att vi får Xyas och Jocke på köpet.

Jocke är ulv, vilket får Xyas att panikbacka och sänka gröna Rasmus istället. Vissa kanske tycker att det är vågat och grönande, men jag själv hade aldrig gjort så som bybo (förutom om det dykt upp unik information i sista minuten, vill säga). Jag anser att man som bybo har ansvar att spela grönt: man skall inte ge ulvarna vapen som låter dem lura byn att rösta ut bybor.

Ulvar är dock tvungna att göra dåliga val som rödar dem. Om Jocke var röd - och håll på att åka ut av en impulsrusch av 113 - kan mycket väl Xyas ha bestämt sig för att backa med sin röst och hoppas att hans lågflyggarcred och hårda attitiyd skulle rädda honom.

Att vi antar att Jocke är röd sätter då Mukwas shamande av 113 i ett nytt ljus. "Låt oss titta hur 113 missköter sig och sluta tänk på Jocke."

Inte ens Jocke vill att vi skall tänka på Jocke:

Jocke;n249156 said:
Alltså, det förekom ju inget räddande av mig.
1. Vid lika hade Rasmus fortfarande åkt.
2. Om nån annan gått över skulle jag kunna flyttat min röst till Rasmus och så fortfarande inte åkt.

Det var, som slutet av förra rundan tog sig aldrig nån risk för mig att jag skulle åka. Sen så var det inte SÅ viktigt för mig om jag eller Rasmus åkte, efter som jag trodde att han var grön.

kommer med mer saft och bullar efter jobbet.
Trots att jag inte visade det var jag livrädd att åka ut hela runda 1, så jag kan inte förstå hur en Jocke kan resonera så om han varit bybo.

Jag försöker fånga ulvar på deras relation till varandra, och det här blir ett rätt fint pussel.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Nu har jag försökt posta ett svar som jag inte ser. Satans helvetesplattform!
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
LJSLarsson;n249231 said:
Jag har inget emot att se Mukwa dingla i slutet av rundan. Han har varit på mig konstant - utan motivation - och låtit bli att svara mig när jag pressat tillbaka.

Med tanke på hur mycket praise jag fick förra rundan över hur bra spelare jag skall vara så förvånar det mig inte att jag blir öppet mål för en ulv som vill bli av med mig så tidigt som möjligt.

Men vad lär vi oss om vi röstar Mukwa och han är röd? Då tror jag att vi får Xyas och Jocke på köpet.

Jocke är ulv, vilket får Xyas att panikbacka och sänka gröna Rasmus istället. Vissa kanske tycker att det är vågat och grönande, men jag själv hade aldrig gjort så som bybo (förutom om det dykt upp unik information i sista minuten, vill säga). Jag anser att man som bybo har ansvar att spela grönt: man skall inte ge ulvarna vapen som låter dem lura byn att rösta ut bybor.

Ulvar är dock tvungna att göra dåliga val som rödar dem. Om Jocke var röd - och håll på att åka ut av en impulsrusch av 113 - kan mycket väl Xyas ha bestämt sig för att backa med sin röst och hoppas att hans lågflyggarcred och hårda attitiyd skulle rädda honom.

Att vi antar att Jocke är röd sätter då Mukwas shamande av 113 i ett nytt ljus. "Låt oss titta hur 113 missköter sig och sluta tänk på Jocke."

Inte ens Jocke vill att vi skall tänka på Jocke:



Trots att jag inte visade det var jag livrädd att åka ut hela runda 1, så jag kan inte förstå hur en Jocke kan resonera så om han varit bybo.

Jag försöker fånga ulvar på deras relation till varandra, och det här blir ett rätt fint pussel.
VI FÖRSÖKER IGEN!
Det jag var ute efter att få fram var att det xyas gjorde inte ändrade utgången i förra rundan. Om en person till hade röstat på mig så skulle det ju ha gjort det, men min röst hade ju också kunnat vara med där och "rädda" mig. Jag hade ju skrivit att jag skulle vara på plats och spamma refresh.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Yo bitches!

Tagning 2.

För att vara ett varulvsspel med potentiellt 4 ulvar så tycker jag det är otroligt märkligt att jag inte får riktigt bra sniff på en ända bruning. Det kan bero på att jag är slö i mitt sökande och att jag har lite mindre tid än vanligt eller så beror det på att Mäster Ulv har valt ett bra team och att teamet överlag håller en låg profil.

I R1 hade jag ingen solklar ping att rösta på så jag sket i röstandet fram tills .113 röstade Jocke. Han skulle jag själv ha valt som ulv och de intryck jag fick av Jocke i R1 var nada. Jag fick bara en dålig magkänsla och i R1 är det mest magkänsla jag spelar på eftersom det inte finns något att ta på.

Jag kommer nu prata med mig själv men det är öppet för alla att delta i snacket.

Grundsetting 3 ulvar. Mina tankar sen förr.
Siffran innan är antal kombinationer spelaren är uvl.

5 Empis+xyas+Lukas
2 LJSLarsson+xyas+Halo77
3 .113+Jocke+Halo77
2 Basse+Arvidos+Empis
5 xyas+Rasmus+.113
2 RasmusL+Mukwa+Arvidos
3 Jocke+.113+xyas
2 Mukwa+xyas+Empis
3 Arvidos+Basse+LJSL
3 Halo?
2 Vico+Empis+Jocke
2 Lukas+Empis+Vico

Jag hittar Basse i en konstalation med Arvidos. Annars är Basse grön. Det är baserat på att jag i hela spelet hållit Basse mer på den gröna sidan och det gör jag fortfarande. Han är byns motor. Dessutom är det inte rimligt att välja in Basse i ulvlaget. Han är inte 1:a och 2:a val om jag får vara med och bestämma.

Rasmus L kan vi ju stryka. Han finns med i en kombination med xyas och det är egentligen inte rimligt heller. Deras spelstilar krockar och nu vet jag ju också att inte en Mäster Ulv xyas har valt Rasmus.

Mukwa är också en sådan där spelare som inte är ett 1:a och 2:a val på grund av tidigare spel. Jag vidhåller fortfarande att högprofiler kommer att dra på sig brunhet och anklagelser och det vill inte ulvteamet. Mukwa finns med i sin egen konstallation och sedan med Rasmus som är grön.

Jag har Empis som ulv på väldigt många ställen. Det finns inget jag kan lyfta som en brunping men det jag avläser så här långt och vid min entré är just ingenting. Jag får inte ut något av Empis förutom att jag tycker att han kör ett spel mycket mot Halo77 och kastar anklagelser fram och tillbaka där. Halo77 som enligt mig dragit nybörjarkortet och det borde lixom räcka där för Empis men han fortsätter dilla och anklaga lätta byten istället för att ge sig på någon större fisk i vattnet. Empis har en tidig röst på Halo och den ligger där och skräpar ända in över dingdongen. Kör lite Bassedrev här och var men det är väl också en av de lättaste spelarna att dreva och rikta misstankar mot utan att behöva fullfölja det riktigt? I R2 har det fortsatt med siktet inställd på Halo77 och nog är det allt lite cheesy att i stort lägga ett helt varulvsspel på en nybörjar när det finns en massa andra spelare att kika på men det görs inte. Summan av det är att jag från mitt startinlägg och fortsatt haft en dålig magkänsla och brunar nästan på mig av Empis. Det är inte mellanmjölk, det är lixom ingenting och det får mig att se honom som mer brun än grön.

Jag hittar xyas i en massa konstallationer. Det på grund av att jag hade valt honom. xyas kan spela xyas som ulv och bybo och flyta runt på det i 3-4 rundor och det är bra för en ulv. Röstflytten från Rasmus (grön) till Jocke förändrade ingenting. Däremot så hade Jocke dinglat om han legat kvar efter Arvidos röstflytt. (visas nedan alltså, det som står nedan är inte hur det blev utan hur det skulle kunna ha blivit)

RasmusL (4) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik
Halo77(3) RasmusL, Empiricus, Jocke
Jocke (3) .113, KK, xyas, Sodivra
LJSLarsson (2) Basenanji, Mukwa
Sodivra (1) Halo77

Det ger oss en räddning av Jocke och en hängning av Rasmus signerat xyas. Är det ulvigt? Får återkomma till det senare. Arvidos flytt till Jocke är direkt avgörande om xyas hade stannat kvar. Räddning av Rasmus och hängning av Jocke. Är det ulvigt? Det finns ju fler faktorer här. Jocke skulle ju kunna ha bytt till Rasmus men gjorde inte det för att säkra upp. Det är ju lite sjukt. Halo77 har sin röst på Arvidos istället för att säkra upp med en röst på Rasmus eller rösta på Jocke. Det är sjukt.

Halo77 fick slut på batteri. Det får man inte som ulv när dingdongen ligger på och man är på väg ut. Då köper man en ny laddare, telefon, kärnkraftverk och hela skiten redan vid spelstart för att det inte skall hända. Man lägger inte en röst långt ifrån centrum heller nog för att Halo haft Rasmus som grön hela vägen till banken så han kanske var låst och inte kunde lägga sin röst där för att inte bruna ner sig totalt i R2. (hittar liknande upplägg på Jocke nedan). Skall jag då räkna in Halo77 som en kandidat? Nä det är ju skitdåligt som ulv att inte rösta på Rasmus när det är Halo eller Rasmus som kommer att dingla. Det spelar ju ingen roll hur brun Halo blir i R2 genom att rösta på Rasmus för alternativ 2 är ju att han själv hade nackats i R1 och gett oss färgen. Det är däremot rimligt att som nybörjarbybo att inte rädda sitt eget skinn på bekostnad av någon man tror är grön. Dock skulle jag aldrig göra det själv.

Jocke skriver själv att det var under kontroll har jag för mig? Han kunde alltså rädda sig själv genom att klinka över till Rasmus. Vilken ulv gör inte det? Alltså, skiter på sig och räddar sitt eget skinn. Alla ulvar offrar en bybo framför sig själv. Det gör ju till och med bybor så om Jocke var på plats så kan jag av mitt liv inte förstå varför han som ulv skulle sitta kall och vänta in.

Det som hänga i verkligheten var att Rasmus var på väg ut och xyas öppnade upp för att hänga Jocke istället. Dock så krävdes en till röst och det fick vi. Arvidos fixade biffen. Det hjälpte inte eftersom xyas trollade tillbaka. En ulvjocke borde precis som Halo77 skickat på Rasmus en röst istället för att säkra upp men det gjordes inte så xyas trixande är nog det mest ulviga i det hela. Dock så har vi ju ändå problemet med att xyas i så fall växlar mellan två bybor och det är ju helt orimligt som ulv. Då hade det ju varit bättre för xyas att hålla sig utanför hela röstandet eftersom han varit utanför hela spelet. Om det gjorts? Hur hade det sett ut då? Troligen lika. Lukas/Larsson/Vic låg på Rasmus länge och Arvidos röst låg trots allt på Rasmus innan flytten.

Jävlar vad jag mummlar.

En ulv-Jocke lägger alltså en tidig röst och loggar ut. Han har annat för sig och har ingen aning om att han är på väg mot galgen. xyas växlar i det fallet mellan en bybo och en ulv och det är ju snyggt. Problemet är att Arvidos hakar på och det sätter ulv-Jocke i skiten och kommer leda till att han ryker. Därav trollar xyas tillbaka sin röst.

Så. xyas och Jocke är alltså ulvpolare med dålig synk. De hade inte räknat med att .113 skulle dra ett drev ur arslet och det var på gång att brinna till rejält i och med att Jocke inte var närvarande. Men vafan. Jocke var ju närvarande i alla fall i närheten av slutet, typ en halvtimme innan. Dock så finns inget drev då och han röst ligger på Halo77. Finns ju möjlighet att bara byta sin röst till Rasmus där för Jocke men hans spel i R1 kanske säger att han haft Rasmus som grön hela tiden och det är ju rätt brunande inför R2 att taktik lägga om sin egen röst och spela mot sig själv när det finns 2 starka kandidater till galgen. Är det så? Hade Jocke valt Rasmus som supergrön och låst sig själv till att byta en röst dit. Till och med för att rädda sitt eget skinn? Det är inte orimligt.

Empis är deras mästare måste ju tilläggas. Det är ett starkt team med vana varulvsspelare som dessutom är otroligt bra på att flyga lågt.

Det finns fler spelare att snacka om. Lite snabbt dock för jag är trött och paranoid.

Vicotnik har jag på den grönare sidan. Lukas har jag som mellanmjölk och kan hänga. Arvidos har jag inte kikat på alls. Tyckte inte han öppnade starkt och har inte gjort några större avtryck. Kan vara hur brun som helst. Röstflytten då? Från en bekräftat grön till en chanshängning signerad .113 (och K.K till stor del)? SJSLarsson är väl bäst på plan? Tydlig och bra. Hittar lixom inget som pluppar brunt där och har haft honom på den mer gröna sedan hela spelet.

TL:DR

Orkar inte mumla vidare så mycket men utifrån magkänslan jag haft hela spelet så är Empis Mäster Ulv och han har valt ut Jocke och xyas till sina medkumpaner. Det är en bra uppsättning som kan komma långt. Jag tror vi måste jobba utifrån röstmönstret i slutet av rundan för där måste det finnas någonting. Ulvarna var på väg mot en lugn resa in i mål med två bybor mot varandra (Rasmus och Halo). Det blev kaos och Mäster Ulv Empis var inte i närheten av aktiv. Jocke var i krokarna men hade målat in sig i ett hörn och kunde inte rösta på Rasmus för att bruna ner sig totalt i R2 så xyas fick axla rollen och försöka se bra ut genom att kastbyta lite röster för att säkra upp att inte ulv-Jocke strök med vilket hade varit en grov missberäkning. Så istället för att Jocke räddar sig själv och hänger Rasmus vilket skapar brunt i R2 så är de kalla och trollar lite för det stod ju mellan Rasmus och Halo.

Vår väktare är kung!

Arvidos måste skärskådas lite hårdare. Han är där och lallar med oss också. Vet inte vad det betyder än.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Tror det är Jocke, Xyas och Empiricus alternativt Xyas, LJS och Sovidra. Troligare den första gruppen eftersom den andra bygger på att ulvlaget spelar extremt risky. Men jag kan inte släppa det LJS skrev i morse om att ulvar aldrig tjänar på att byta mellan gröna spelare, mitt motargument och den reaktion jag fick på det. Tror jag trampade i något känsligt.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Halo77;n249238 said:
Men jag kan inte släppa det LJS skrev i morse om att ulvar aldrig tjänar på att byta mellan gröna spelare, mitt motargument och den reaktion jag fick på det. Tror jag trampade i något känsligt.
Nu lägger du ord i munnen på mig igen.

Jag har aldrig sagt "ulvar aldrig tjänar på att byta mellan gröna spelare". Detta är vad jag skrev:

Det ser ut som att Rasmus skall åka ur, och i sista stund försöker 113 få folk att rösta på Jocke istället, bland annat för att 113 tyckte att det verkade skumt att inga ulvar försökte någonting och att därför alla i dreven var gröna.

Att göra något sådant här som ulv (särskilt när det visade sig att Rasmus faktiskt var grön) har jag svårt att föreställa mig - det skulle krävas extremt mycket is i magen. Detta ger 113 gröna poäng för mig.

Xyas sitter hela spelet och säger att han inte vill rösta på någon av kandidaterna eftersom ingen verkar ulvig. Att han sedan hoppar på 113s drev mot Jocke kan väl verka okej med det i åtanke. Men att sedan hoppa tillbaka till Rasmus - en spelare xyas har sagt att han ser som grön - när han istället kunde få en spelare som han inte hade en åsikt om? Det ger röda poäng
"Svårt att föreställa sig" och "aldrig tjänar på" är helt två olika saker.

Det är andra gången du vill få byn att tro att jag har åsikter som jag inte har. Visst, förra gången kunde man påstå att du hade indirekt semantiskt rätt, men det var ändå svagt.

Är du bybo som läser mig fel eller varulv som vill svartmåla mig?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n249238 said:
Tror det är Jocke, Xyas och Empiricus alternativt Xyas, LJS och Sovidra. Troligare den första gruppen eftersom den andra bygger på att ulvlaget spelar extremt risky. Men jag kan inte släppa det LJS skrev i morse om att ulvar aldrig tjänar på att byta mellan gröna spelare, mitt motargument och den reaktion jag fick på det. Tror jag trampade i något känsligt.
Eftersom LJS redan svarat vill jag Utveckla lite eftersom du är iaf ny I själva ulvspelen även om du spelat liknande.

Poängen är alltså att man drar ljuset på sig när man flyttar röster I slutet av rundan, speciellt om man flyttar den till en grön.

Det innebär från förra rundan att xyas som indirekt ser ut att rädda Rasmus (även om Han skulle åkt på lika också) som var grön mycket väl kan ha gjort det för att försöka rädda tex Jocke. Där är det skumt eftersom vi inte vet färgen på de andra.

Det jag däremot gjorde hade om det lyckats och Jocke vidare sig grön tex varit sjukt dåligt och kunde mycket väl varit något som gjort att jag blivit lynchad denna runda. Eftersom Rasmus visat sig vara grön, den jag försökte styra bort ifrån, så är det grymt liten chans att en ulv skulle gjort så eftersom det Finns alltför många risker att hoppa från grön Rasmus till grön Jocke.
Inte heller är det särskilt troligt att ulv jag I detta läge med mest troligt två gröna kandidater väljer att starta ett drev mot ulv kompanjon Jocke.

Hänger du med I varför en ulv inte skulle spelat så? Sjukt onödig risk med sjukt lite reward
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Kämpar på med att hålla mugg uppdaterad på vad som händer, just nu håller jag kk, basse och ljs som troliga bybor upplever att de bidrar väldigt mycket till byn och är ordentligt drivande.

För att hjälpa till att sätta lite press så lägger jag min röst på mukwa.

Röst: Mukwa

Imorgon söndag är jag åter igen hemma och ska ta kvällen åt att gå igenom slutet av runda 1 och hela runda 2 och ge mina mer konkreta tankar och åsikter.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag tror jag skall ta och sparka ut en boll som ni kan suga på:

Det är jag som är väktaren, och jag skyddade mig själv.

Vad fasen avslöjar du allt det för Empis?! Jo, för att det med tanke på spelupplägget är lägligt för mig att kliva fram och droppa roll så det skakas om lite. Och för att så fort jag kliver fram så vet Ulvarna vem jag skyddade eftersom jag inte dog. Sparar jag det en runda till så är risken stor att min hemlighet dör med mig, och då har byn ingen nytta av det. Om inte Ulvarna köpt sönder väktarförmågan så har jag fortfarande förmågan att vakta mig själv denna runda också, och då finns det ingen som Ulvarna vet att jag inte kan vakta.

Alternativet att ulvarna är 4 och har valt bort nattmord finns inte helt på min världsbild, jag tror inte att Mäster Ulv skulle valt så utan velat haft nattmord.
En sak jag undrar över är då varför team Ulv skulle vilja nattmörda mig, när det finns bättre spelare i spel?

Alternativ 1: Jag var inne på något under runda 1 och ulvarna vill ha bort mig för det. Då är Halo77 och Basse toppscum.
Alternativ 2: Jag var inte väldigt misstänkt runda 1, och inte toppspelare, så jag var ett säkert nattmord.

Nu under runda 2 så vet ju ulvarna (om de har nattmord) att jag inte dog, hur påverkar det då deras spel? De vet ju att det kommer komma fram att jag blev skyddad, kommer de då våga driva case mot mig ändå eller hålla fingrarna ifrån mig för att inte få stänk på sig av association.
 
Top