Nekromanti [Mäster Ulv] - Runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
-Jajamen, och de där byborna, förstår ni små valpar, de... Ja, inte var de speciellt kloka inte! De var så himla skrajsna förstår ni, så de tog en, nån bara sådär och hängde upp i ett träd utanför byn. Och sen, ja det är sant, sen så gav de barna i byn långa pinnar att slå med. Och så sa de, 'Seså ut å slå på Mäster Ulv hörrni!' Och barna, ja de gick ut och smackade på den stackars RasmusL! Och tror ni att han sprattla? Jajemen! Han sprattla och skrek 'Ja ä inte nån jävla ulv! Sluta me å slå!'
De små valparna tittar på Gammelulven med stora ögon. Gammelulven ler ett vargflin och fortsätter:
-Men tror ni glina lyssna eller? Nänä, de slog å puckla tills Rasmus var alldeles sönderslagen och sprack upp helt och hållet. Å då var det någon i byn som sa 'Fasen gubbar, jag tror kanske inte att den där Rasmus var Mäster Ulv ändå' Och ja, då blev det livat, å de blev tvugna att hitta någon ny att ta ihjäl...
-Men Gammelulv! Vi hörde att det kanske fanns en Vigilante i byn? Stämmer det?
-Vigilante? Vad ska det menas? Nä vet ni vad, säger ni sådana saker vill jag inte sitta här och berätta roliga sagor för er!


Vi tackar alltså BYBON RasmusL för spel. Rasmus får skriva "Tack för spel era sumprunkare!" men inget mer i tråden.

Inget nattmord har skett.


Mäster Ulv har inte valt Vigilante 0p

Röstunderlag:
RasmusL (4) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik, xyas
Halo77(3) RasmusL, Empiricus, Jocke
LJSLarsson (2) Basenanji, Mukwa
Jocke (3) .113, KK, Sodivra
Sodivra (1) Halo77

DENNA RUNDA SLUTAR PÅ MÅNDAG 22.00

(därefter kortare rundor)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Vi kör direkt alltså?

Notera att xyas snackade om ett sista minuten räddning av RasmusL. För att bruna ner Sodivra..

Notera oxå att I told you so.
Inget nattmord så stor risk nu att de är fyra St, MEN vi får passa oss för en bra strategi kan lika gärna vara att hålla på nattmordet så att de kan vinna snabbt sista rundan.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Först och främst I told you so. Rasmus var bybo. Ulvarna hade skyddat honom annars.

Sen Inget nattmord kan ha två anledningar.

1: som jag nämnde tidigare, fyra ulvar. De kan lägga FYRA röster på Samma vilket ger massivt övertag.

2: de sparar nattmordet för att kunna överaskningsvinna sista dagen.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Tack för gott spel, Rasmus.

Tråkigt att en bybo rök, men bra att inget nattmord skedde.

Spontana tankar:
Har vi galna ulvar som tagit bort nattmordet? Knappast troligt.

Prickade väktaren rätt? 1/12 låter som liten chans, men när man tänker på att det väktaren behöver göra att pricka bybor som verkar gröna (och därför är mer troliga mål för nattmord) ser oddsen bättre ut.

Var det kanske ninjande i slutet bakom lykta dörrar? 113 hoppade på Jocke och oroade sig för att bli mördad. Gick ulvarna och väktaren efter det i sista stund?

Skall samla mina tankar och skriver ett långt utlägg imorgon. Behöver se över vilka, utöver jag, som var på Rasmus (och behöver självklart själv tänka en gång till angående Halo och Vicotnik). Behöver lägga mer strålkastare på de som kommit lindrigt undan under runda 1.

Ses imorgon.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Alltså jag uppdaterar sidan, inga inlägg syns trots jag postat
... Skriver test. Det kommer fram
. Jag tror forumet ätit min post. Skriver om det. Båda kommer fram.

Vb5 :)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
.113;n249006 said:
Först och främst I told you so. Rasmus var bybo. Ulvarna hade skyddat honom annars.

Sen Inget nattmord kan ha två anledningar.

1: som jag nämnde tidigare, fyra ulvar. De kan lägga FYRA röster på Samma vilket ger massivt övertag.

2: de sparar nattmordet för att kunna överaskningsvinna sista dagen.

1: Möjligt!

2: Sjukt ovärt

Väktaren prickade rätt tycker jag låter troligast.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Sodivra;n249015 said:
1: Möjligt!

2: Sjukt ovärt

Väktaren prickade rätt tycker jag låter troligast.
3: väktaren prickade rätt.

:) det tänkte jag inte ens på men helt rätt

Ang. Nattmord så kan det absolut vara värt vänta med åtminstone tills vi prickar rätt och tar ut en ulv. Det skulle ställa till det ganska hårt. Men ja mer troligt med väktaren faktiskt.

I vilket fall, bra jobbat av väktaren då :)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Miniresan jag gör har visat sig varit med väldig dålig tillgång till internet.
Jag är tillbaka i civilisationen på söndag. Men ska tills dess förska titta in när jag kan.

Rasmus: ledsen för att du blivit utröstad, jag tänker vid hålla att jag inte gillade ditt spel, men det var kul att få bli arg på något rolig istället föe värdspolitiken för än gång skull.
Hoppas vi spelar ihop igen i framtiden.


Jag håller nog med. 113 att det kanske är så att vi ska frukta 4ulvar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,596
Suck!

Tack RasmusL, hoppas vi ses i ett annat spel framöver!

---

Tja, jag tror att vi har att göra med fyra väldigt duktiga ulvar att göra. Ja, väktaren kanske lyckades väkta nån, men med tanke på oddsen är det mer rimligt att tänka sig att Mäster Ulv är en försiktig (och tråkig) person som tar det säkra framför det osäkra och väljer att ha bättre fördelning mellan ulvar och bybor. .113 skriver bra saker om det här under förra rundan. Att avvakta nattmord är förstås ytterligare en förklaring, men jag tror helt enkelt att det är en LJS eller en Empiricus som är Mästerulv och som har satt ihop ett A-team.

---

En tanke jag fick nu är att ulvarna inte bara har valt vilka som ska vara med på ulvlaget, utan också funderat på vilken sammansättning spelare som utgör den SÄMSTA byn. En sådan tanke grönar vissa spelare anser jag.

Mina ulvkandidater hittar jag bland: Empiricus, Konrad Konvalj, LJSLarsson, Mukwa och Sodivra.

RÖST: Empiricus

Jag tror att du och Sodivra räddade LJS. Jag vill veta hur du resonerar kring Xyas räddning av RasmusL, av hur sannolikt du anser att det är att ulvarna är fyra stycken, och hur sannolikt det är att vi hittar ulvarna i min uppräkning ovan. Vilka är dina mest troliga fyra ulvar?

Mer i morgon.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Basenanji;n249023 said:
RÖST: Empiricus

Jag tror att du och Sodivra räddade LJS. Jag vill veta hur du resonerar kring Xyas räddning av RasmusL, av hur sannolikt du anser att det är att ulvarna är fyra stycken, och hur sannolikt det är att vi hittar ulvarna i min uppräkning ovan. Vilka är dina mest troliga fyra ulvar?
Tvärtom, jag försökte rädda RasmusL i sista minuten, xyas sänkte honom.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag tror .113 har rätt och vi var på helt fel spår första rundan, och ulvarna kunde ta det lugnt. De fyra vi drevade mot var Halo77, Basse, Rasmus och LJSLarsson. Jag tror Halo77 är grön, Basse är nog grön, LJSLarsson oklart. Är han ulv så var det ett bra drag av ulvalaget att spela cool, för han var bara i lite fara i mitten av partiet.

Basse skrev: En tanke jag fick nu är att ulvarna inte bara har valt vilka som ska vara med på ulvlaget, utan också funderat på vilken sammansättning spelare som utgör den SÄMSTA byn. En sådan tanke grönar vissa spelare anser jag.

En sak man får komma ihåg om upplägget är att ulvarna som team inte har valt, det är endast mästerulven som har valt.

Om det t. ex är fyra ulvar kan man spekulera i vilken mästerulv som skulle välja bort nattmord, då tänker jag på ballsy spelare som KK, Mukwa eller Empiricus.

Men jag tror fortfarande främst på 3 ulvar plus nattmord. 4 ulvar mot 9 bybor med en siare och en väktare blir för flåsigt, alltså.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
.113;n249006 said:
Först och främst I told you so. Rasmus var bybo. Ulvarna hade skyddat honom annars.

Sen Inget nattmord kan ha två anledningar.

1: som jag nämnde tidigare, fyra ulvar. De kan lägga FYRA röster på Samma vilket ger massivt övertag.

2: de sparar nattmordet för att kunna överaskningsvinna sista dagen.

Du glömmer att det finns fler möjligheter som t.ex 3 ulvar utan siare eller 3 ulvar med naiv siare.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
RasmusL (4) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik, xyas
Halo77(3) RasmusL, Empiricus, Jocke
LJSLarsson (2) Basenanji, Mukwa
Jocke (3) .113, KK, Sodivra
Sodivra (1) Halo77

Så vilka ulvar tror vi röstade på vilka spelare? Jag tycker Xyas och Sodivras bollande på slutet var rätt snyggt.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Helt plötsligt så var Jocke ulv i många spelares ögon. Jag tror något väldigt ulvigt hände de där sista minuterna.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Halo77;n249032 said:
Xyas & Sodivra. Varför bytte ni röst i sista minuten?
RasmusL verkade grön, .113 gjorde ett bra argument för att ingen ulv verkade dra igång aktivitet för att skydda hade dig eller Rasmus, och till mindre utsträckning Basse. Jag hade inget på Jocke, men jag kände mig säkrare på att Rasmus var grön.
 
Top