Nekromanti [Mäster Ulv] - Runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Larsson said:
Jag tar därför bort min röst på Lukas; jag återkommer med följdfrågor till honom i nästa runda.
Var god ställ följdfrågorna innan rundan tar slut för det vore väl olämpligt om du blev nattmördad eller hängd innan du fick ställa frågorna alternativt att Lukas blir nattmördad eller hängd lixom.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Konrad Konvalj;n249689 said:
Var god ställ följdfrågorna innan rundan tar slut för det vore väl olämpligt om du blev nattmördad eller hängd innan du fick ställa frågorna alternativt att Lukas blir nattmördad eller hängd lixom.
Håller med
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Konrad Konvalj;n249689 said:
Var god ställ följdfrågorna innan rundan tar slut för det vore väl olämpligt om du blev nattmördad eller hängd innan du fick ställa frågorna alternativt att Lukas blir nattmördad eller hängd lixom.
Fair enough.

Lukas:

1. Om Mukwa/Jocke/Xyas lynchas denna runda och visar sig vara grön, vem skulle du hänga i nästa runda om du fick välja helt fritt?

2. Vad är din åsikt angående hur KK reagerade på att jag pressade dig?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
LJSLarsson;n249692 said:
Fair enough.

Lukas:

1. Om Mukwa/Jocke/Xyas lynchas denna runda och visar sig vara grön, vem skulle du hänga i nästa runda om du fick välja helt fritt?

2. Vad är din åsikt angående hur KK reagerade på att jag pressade dig?

1. Vad är det för orimlig fråga? Kom du inte på någon bättre? Alltså, du har ju varit vass som en kniv hela spelet men det här är väl lite ovässat.

För att komma till R3 måste vi först överleva natten. Det finns ulvar ibland oss och inte tror vi väl att de hoppar över nattmord inte? Eller tror vi att de slopat att välja nattmord kanske? Eller är Emps superväktare och vi vet redan nu att det bara ryker en och det är den som hängs?

Vi har väl kanske en siare någonstans? En massa, väldans massa saker kan se annorlunda ut i R3 så att nästa runda redan nu välja fritt vem som skall hängas är en skapligt trött fråga.

2. Mer intressant, men det är väl Lukas fråga att svara på.

Jag själv har ju inte röstat heller för den delen så det är väl bara att drämma till med något lite sådär oväntat.

Röst: SJSLarsson

Vem skulle du hänga nästa runda om du fick välja fritt? Berätta gärna hur du tänker och vilka möjliga utgångar du ser inför nästa runda. Hur många ryker i natt? Har ulvarna satsat sina cash på att trixa med vår siare? Har vi ens någon siare? Om vi har, släpper siaren sina resultat från R1 och R2 och hur påverkar det ditt val av att redan nu helt fritt avslöja vem du vill hänga i R3?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Hm.

Av trion Xyas, Mukwa Jocke så ser jag nog helst en röst på Jocke – även om jag tycker att inga av de där tre är särskilt misstänkta.

Xyas är ju skitsvår att analysera pga få inlägg, men jag tycker ändå att han kommer med lite för självsäkra påståenden och radikala förslag för att kännas ulvig.

Mukwa verkar inte vilja vara med och ber om ersättare? Är det rätt? Tycker mig läsa Mukwa som en som ville vara med förra veckan, men nu när det drar ihop sig på riktigt och rundorna landar på +20 sidor på ett skräpigt forum så tappar han lusten. Han pallar inte att läsa, kommer på efterkälken, pallar ännu mindra att läsa (ikapp) osv.

Jocke skulle jag i och för sig kunna se som en ulv som ligger lågt. Det där snacket om att inte kunna se något ulvigt hos någon känns konstigt. Men så har han faktiskt producerat lite nytt på senare tid.
----
Men okejrå, jag byter från min misstänkte no. 1 LJS till Jocke bara för att försöka bidra till byns ansträngningar.

RÖST: Jocke
Byn är splittrad för att vi har för många som vill driva sina agendor mot den de uppfattar som ulvig. Okej, kör på din favorit, men kommentera varandra! Vi måste hjälpa varandra bättre framöver så att våra analyser inte stannar hos oss var och en.
----

När jag går genom röstsammanställningarna förra rundan ser jag mer att det händer något mellan onsdag natt/torsdag dag.

Rasmus (Lukas, LJS, Vicotnik)
LJS (.113, Basenanji, Mukwa)
Basenanji (Sodivra)
Vicotnik (Halo77)
KK (Jocke)
Halo77 (Rasmus)

Rasmus (Lukas, LJS, Vicotnik)
LJS (.113, Basenanji, Mukwa)
Vicotnik (Halo77)
KK (Jocke)
Halo77 (Rasmus)

LJS (.113, Basenanji, Mukwa, Halo 77)
Rasmus (Lukas, LJS, Vicotnik)
KK (Jocke)
Halo77 (Rasmus)

LJS (.113, Basenanji, Mukwa, Halo 77)
Rasmus (Lukas, LJS, Vicotnik)
KK (Jocke)
Halo77 (Rasmus)
Basenanji (Empiricus)

Torsdag 29/6
LJS (.113, Basenanji, Mukwa, Halo 77)
Rasmus (Lukas, LJS, Vicotnik)
Halo77 (Rasmus, Sodivra)
KK (Jocke)
Basenanji (Empiricus)

LJS (Basenanji, Mukwa, Halo 77)
Rasmus (Lukas, LJS, Vicotnik)
Halo77 (Rasmus, Sodivra, .113)
KK (Jocke)
Basenanji (Empiricus)

Halo77 (Rasmus, Sodivra, .113, Empiricus) Emp-> H7715:59
LJS (Basenanji, Mukwa, Halo 77)
Rasmus (Lukas, LJS, Vicotnik)
KK (Jocke)

Halo77 (Rasmus, Sodivra, .113, Empiricus)
LJS (Basenanji, Mukwa, Halo 77)
Rasmus (Lukas, LJS, Vicotnik)

Halo77 (Rasmus, Sodivra, .113, Empiricus, Mukwa)
Rasmus (Lukas, LJS, Vicotnik)
LJS (Basenanji, Halo 77)

Halo77 (Rasmus, Sodivra, .113, Empiricus)
LJS (Basenanji, Halo 77, Mukwa) Mukwa-> LJS 20:36
Rasmus (Lukas, LJS, Vicotnik)

Halo77 (Rasmus, Sodivra, .113, Empiricus, Jocke)
LJS (Basenanji, Halo 77, Mukwa)
Rasmus (Lukas, LJS, Vicotnik)

Halo77 (Rasmus, Sodivra, .113, Empiricus, Jocke)
Rasmus (Lukas, LJS, Vicotnik)
LJS (Basenanji, Mukwa)
Sodivra (Halo77)

Halo77 (Rasmus, .113, Empiricus, Jocke)
Rasmus (Lukas, LJS, Vicotnik, Sodivra)
LJS (Basenanji, Mukwa)
Sodivra (Halo77)

Rasmus (Lukas, LJS, Vicotnik, Sodivra, Xyas)
Halo77 (Rasmus, .113, Empiricus, Jocke)
LJS (Basenanji, Mukwa)
Sodivra (Halo77)


Rasmus ligger länge i toppen men efter ett tag kommer LJS in som toppkandidat. Empiricus röst på Halo 77 en nybörjargrön spelare 15:59 på torsdagen får det att vända. Jag tror ju nånstans att ulv-LJS och ulv-Sodivra faktiskt började befara att LJS låg illa till. En käck bonus är att Mukwa röstade på LJS sent i rundan (20:36) och då är ju faktiskt Jockes röst på Rasmus kanske en ulvröst för att rädda LJS.

---

Nu ska jag gå på kalas, kolla på Bajen och sedan är jag med. Förmodligen inte före 21.00.

?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
EDIT: NU ser jag LJS miss!

RÖST: LJS

Motivering: Jag röstar på den jag misstänker mest.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Åh detta skitforum.

Blir så trött.

Vill inte orsaka en sidkrasch till.

Om ni tittar på Empiricus fina sammanställning av rösterna ser ni att LJS låg i topp mellan onsdag kväll en bit in på torsdag morgon. Jag tror att LJS blev räddad. Jocke lägger en märklig röst som ytterligare lindrar på trycket mot LJS.

Ses senare, måste gå nu!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Lukas;n249666 said:
En sak att ha i åtanke är att det är möjligt att ulvana slumpade vem de nattmördade, jag har ett vagt minne av att Vicotnik har förespråkat en sådan taktik för länge sedan.
Slumpmord första rundan skapar förvirring i byn när de försöker hitta en anledning.
Ja, det var effektivt i de första partierna vi körde här på forumet, men nu för tiden skulle jag vilja säga att slump mord är något som är väldigt svagt nu förtiden. Anledningen till att jag anser det är att det finns väldigt många vassa och skickliga spelare här på forumet så att inte försöka ta ut dem först och låta dem härja fritt vore fär farligt enligt mig.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Mina frågor är inte dåliga, KK.

Många har pratat om att hänga Mukwa/Xyas/Jocke denna runda. Om personen vi hänger visar sig röd är det bara att fortsätta att pressa på kartellen och se vad för brunt som flyter fram. Men om någon i kartellen visar sig vara grön faller min teori och jag måste tänka om. Och det är extremt iögonfallande hur du hoppade på mig när jag petade på Lukas. Därför är det spännande att se om han nämner dig och Basse som någon han vill lyncha i nästa runda.

Därför är det självklart också spännande att se vad Lukas tycker om hur du ryckte in när jag började titta på honom. Han har ju inte självmant valt att beröra detta, trots att han var mitt i stormens öga.

Frågorna var ju som sagt tänkta till början av nästa runda, så utöver att tidigt fråga vem han ville se dingla (om den vi lynchat blivit grön) ville jag ha Lukas åsikter om dina och Basses röstbeteende i denna rundans slutskede. Men nu behöver ni ju inte blanda er in med kartellen utan kan lämpligt lägga röster på mig istället.

Och eftersom jag antar att Basse/KK kommer att ställa frågan svarar jag på den redan nu:
Ja, jag anser det värt att pressa andra spelare även om Mukwa/Xyas/Jocke är de jag misstänker mest.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
.113;n249684 said:
Fast jag har ju släppt det sen typ tjugo år sen?
Det har jag inte sagt något om. Det jag skrev är att tre separata spelare skrev något liknande till Larsson som reagerade på ungefär samma sätt de tre gångerna. Det är mönstret. Det handlar mer om Larsson än dig.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Sodivra;n249711 said:
Det har jag inte sagt något om. Det jag skrev är att tre separata spelare skrev något liknande till Larsson som reagerade på ungefär samma sätt de tre gångerna. Det är mönstret. Det handlar mer om Larsson än dig.
Ok det köper jag :)
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
Att tänka på i forumet:
1. Quotes räcker bara ett led. Citerar du någon som har med ett annat citat så försvinner det.
2. OM du ska klippa in text kom ihåg att klippa in råtext. På windows så högerklickar man och väljer klistra in som oformaterad text. På Mac trycker man äpple-alt-skift-v. Lixux, android och så vidare har jag ingen koll på.
3. Spoilers sabbar all formatering.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,626
Location
Huddinge
LJSLarsson: Du vill veta vem jag skulle vilja hänga nästa runda och vad jag tycker om att KK kom till mitt försvar.

på den första frågan vet jag inte riktigt, jag vet knappt vem jag vill se hänga den här rundan. Den jag fokuserat mest på den här rundan är KK men nu idag när jag haft tid att tänka så har jag kommit fram till att jag inte tror att han är ulv , just för att han spelar så ovanligt dåligt. För jag har upplevt att KK som ulv har huvudet helt i matchen och skulle inte göra så många dumma missar som han gjort.
Jag tror att jag nästa runda skulle ge mig på sodiva. Mest för att jag inte alls sätt det spel av honom som jag kom ihåg när han var bybo i ett tidigare spel.
Jag har upplevt att han känts mycket försiktigare här undrar lite varför.
Annars är jag misstänksam mot Vic men det är mest för att han skulle varit mitt första hands val som ulv om jag var mästerulven. mycket för att han var en skicklig spelare som inte varit med på väldigt länge, vilket borde göra att typ ingen har koll på han.


Angående KKs försvar av mig, så tyckte jag det var underligt, men inte underligare än hur han spelat hela passet.
Allvarligt talat så har jag inte fått ett grepp om vad kk faktiskt tror om mig, i ena stunden verkar han tycka jag är skum, i andra så försvarar han mig och grönar mig för att jag röstat på honom.
Så egentligen känns det mer som hans försvar av mig är ett försök av honom att hetsa upp gruppen mot dig, men om det är något han gör i egenskap av ulv eller bybo vet jag inte.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ser att det börjar vända mot mig igen. Vad får ni ut av att hänga mig när ni får se att jag är bybo? Nästan ingenting. Alltså - välj en annan kandidat. Att jag lågflyger är inte ett argument i runda 2. Jag har anklagat LJSL och .113, men det är lösa anklagelser och när ni ser att jag är grön kan ni ändå inte lyncha LJSL bara för att jag trodde att han var ulv, eftersom jag aldrig haft något starkt case. Läste igenom Sodivras sammanställning av LJSL och det pingar ju inte värst. KK är alldeles för snäll för att vara bybo så där tror jag att jag har hittat en ulv. Men jag tror fortfarande att LJSL är en bra kandidat för hängning eftersom vi kommer kunna se mer av en grön hängning. Klart vi ska leta ulvar, men när ingen känns ulv är det bättre att ta ut den byn vinner mest på vid grönande. Jag håller kvar rösten på LJSL och hoppas som sagt att ni väljer att bordlägga lågflygarna. Och ja, jag vet att jag är kass som inte bidrar mer. Det var inte tänkt så här.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Mukwa;n249730 said:
Men jag tror fortfarande att LJSL är en bra kandidat för hängning eftersom vi kommer kunna se mer av en grön hängning. Klart vi ska leta ulvar, men när ingen känns ulv är det bättre att ta ut den byn vinner mest på vid grönande.
Vad får vi ut om vi hänger LJS och han är grön?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Mukwa;n249730 said:
Ser att det börjar vända mot mig igen. Vad får ni ut av att hänga mig när ni får se att jag är bybo? Nästan ingenting. Alltså - välj en annan kandidat. Att jag lågflyger är inte ett argument i runda 2. Jag har anklagat LJSL och .113, men det är lösa anklagelser och när ni ser att jag är grön kan ni ändå inte lyncha LJSL bara för att jag trodde att han var ulv, eftersom jag aldrig haft något starkt case. Läste igenom Sodivras sammanställning av LJSL och det pingar ju inte värst. KK är alldeles för snäll för att vara bybo så där tror jag att jag har hittat en ulv. Men jag tror fortfarande att LJSL är en bra kandidat för hängning eftersom vi kommer kunna se mer av en grön hängning. Klart vi ska leta ulvar, men när ingen känns ulv är det bättre att ta ut den byn vinner mest på vid grönande. Jag håller kvar rösten på LJSL och hoppas som sagt att ni väljer att bordlägga lågflygarna. Och ja, jag vet att jag är kass som inte bidrar mer. Det var inte tänkt så här.
Shit happens, oavsett alignment.

Va tror du om Jocke och xyas då? Oxå två egentligen lite lågflygare, vad tror du om att rösta Jocke tex? Xyas räddade ju Jocke som.jag skrev så en röd eller grön Jocke säger mycket om xyas
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
Men för i helvete vi har ju ingenting! Slutet på dag två och allt är tomt. Jag pallar snart inte mer! Om alla bara hade fått ett ovestentligt ord var att prata om i fall vi skulle avslöja eller inte eller olika stora siffror eller vad som helst som tvingar ulvar att avslöja sig. Det känns som att jag tappat ett sinne hela det här spelet.
 
Top