Nekromanti [Mäster Ulv] - Runda 2

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Jag är ganska nöjd med att rösta på Mukwa, om inget mer spännande händer lär jag bo kvar här.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ok... där rök min aktivitet denna runda...

Röst: Xyas

Där har jag störst möjligheter att inte bli hängd själv. Jag hade gärna tagit ut någon som inte lågflyger denna runda.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa;n249772 said:
Ok... där rök min aktivitet denna runda...

Röst: Xyas

Där har jag störst möjligheter att inte bli hängd själv. Jag hade gärna tagit ut någon som inte lågflyger denna runda.
Som vem?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Sodivra;n249771 said:
Vilka är de äldsta rösterna, då?

Äldsta rösten i relevanta drev är Lukas röst på Mukwa, den lades 2017-07-01 11.52.
Spelets äldsta fortfarande aktiva röst är xyas röst på Halo77
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
LJSL tror jag ger oss mer än Xyas, men jag har inte varit tillräckligt aktiv i tråden så jag vet inte egentligen. Xyas kanske också ger en del. LJSL har jag inte direkt någonting på. Den enda analys jag har hunnit med är på Jocke och där har det pingat lite, men jag kan inte sätta det i relation till de andra deltagarna.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Bli knäckt och inte gå inaktiv är tråkigt nog (jag säger tråkigt för det är meta och inte så kul för spelaren såklart) också en ulvtell. Jag minns när jag fick hoppa in som ersättare för en deltagare i ett varulvslir. Naturligtvis var deltagaren ulv och pallade inte med pressen det krävde. Då är det vanligare att man bara ger upp som ulv. Det är en tell både på Mukwa och Xyas, och kan förklara varför det inte riktigt hänt något på två rundor.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
min röst på mukwa skulle inte vara parmament
av de tre med flest röster ser jag helst LJSLarsson ryka

Röst: LJSLarsson
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Mukwa;n249776 said:
LJSL tror jag ger oss mer än Xyas, men jag har inte varit tillräckligt aktiv i tråden så jag vet inte egentligen. Xyas kanske också ger en del. LJSL har jag inte direkt någonting på. Den enda analys jag har hunnit med är på Jocke och där har det pingat lite, men jag kan inte sätta det i relation till de andra deltagarna.

Du har inte vart nog aktiv för att veta hur spelet ser ut men vill ändå hänga den andra kandidaten (syftar alltså på att du röstar xyas). Kom IGEN! Med bybor av den kalibern behöver vi inga ulvar!

Nu lackar jag lite mer för effekten än för att jag är sur. skönt att äntligen få hugga på något.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
inlägg försvann
jag larde min röst på mukwa för att sätta lite press, jag känner inte att jag misstänker han för något.
Av de tre med flest röster ser jag helst att LJSLarsson ryker så

Röst:LJSLarsson
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
så här tror jag det är nu

xyas
har 5 röster (Halo77, .113, Vicotnik,, LJSLarsson,Mukwa)
Mukwa har 3 röster ( Jocke, Sodivra, Empiricus)
LJSLarsson har 3 röster ( KK, Basenanji,Lukas)
Halo77 har 1 röst (xyas)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Aja mukwa stämmer det att du ville ut är det väl oki vilket fall, ibland kör det ihop sig bara

Är du ulv och bara tänkte lite casual bybolir är det så klart lite tufft men som sagt shit happens
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
.113;n249785 said:
Aja mukwa stämmer det att du ville ut är det väl oki vilket fall, ibland kör det ihop sig bara

Är du ulv och bara tänkte lite casual bybolir är det så klart lite tufft men som sagt shit happens
Jadå trodde mukwa va på väg ut ser ut som xyas istället
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
haha... Jocke - Ja, klart jag röstar på någon som inte är mig. Är det ulvigt? Nej. Chansen att Xyas är ulv är ju större än att jag är det (eftersom jag vet att jag inte är ulv och jag inte är säker på om xyas är det). Ska jag lägga ned min röst menar du? Det hade varit sloppy bybospel anser jag.

Sodivra - Ja, metatänk på du. Jag har varit med om att både bybor och ulvar har hoppat av. Jag har dock inte hoppat av, jag har bara kollat med Vimes om det fanns någon ersättare. Och det fanns det inte, och man åker inte ut på inaktivitet heller. Jag hade räknat med att sitta och bevaka sista minuterna, göra case på xyas för att se vad .113 tog upp mellan jocke och xyas, men jag har helt enkelt inte tid. Jag tror fortfarande att lågflygare går att nacka senare ifall det fortfarande behövs. Heck! Vi har ju inte ens fått en enda bybo nattdödad! Fortsätter det så här så har vi ganska mycket tid på oss, men det lär krävas samlade drev då så att vi undviker att fyra ulvar alltid går starka i deras valda drev.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Konrad Konvalj;n249786 said:
Varför Lukas?

Inte såld på någon av alternativen, så jag tar ut den av dem som jag tror är troligast att en mästerulv hade valt som medspelare
 
Top