Nekromanti [Mäster Ulv] - Runda 2

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
LJSLarsson (3) (Mukwa, Basenanji, kk)

Halo77 (1) (Xyas)

Mukwa (3) (Vicotnik, LJS, Jocke)

KK (1) (Lukas)

xyas (3) (Sodivra, Halo77, 113)




Ej röstat: Empiricus
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jocke;n249737 said:
113: vad säger jag som grön om xyas?
Att xyas oxå e grön mest troligt för varför hoppa till dig sen från dig för att sänka en annan bybo som ulv? Det är ju skitkasst ;)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
.113;n249739 said:
Att xyas oxå e grön mest troligt för varför hoppa till dig sen från dig för att sänka en annan bybo som ulv? Det är ju skitkasst ;)
På Samma sätt säger en röd Jocke att xyas antagligen försökte skydda dig
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]LJSLARSSON RUNDA 2[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#5 Andre in i tråden efter .113, konstaterar att det var nog väktaren som prickade rätt då inget nattmord skedde.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]27 [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Tycker det är grönt av .113 att starta drev mot Jocke, och rött av xyas att hoppa fram och tillbaka med rösten. [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Skriver så här, vilket sedan leder till en beef med [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Halo[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif] över helgen:[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]
Om Jocke röstas ut - och visar sig vara röd - ser det inte bra ut för xyas i framtiden. Skulle Jocke visa sig vara grön så försvinner lite av 113s gröna glans (bara lite eftersom det fortfarande satte obehagligt mycket ljus på honom, vilket ulvar gärna undviker), och lite av det röda försvinner från xyas. Ingen ulv har glädje av att hoppa mellan två gröna drev i sista minuten.
[/FONT]


[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#29 pressar Empiricus, som han tycker kommit lindrigt undan.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#75 (Basse misstänker LJS som håller mig om ryggen och gick i Rasmus fälla) ”[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Kan du fördjupa hur du menar att jag gick Rasmus fälla?”[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#79 ([/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Halo[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif] skriver ”[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Om vi röstar ut Jocke nu och han visar sig vara grön så grönas enligt[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif] [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]LJS både Sovidra och Xya[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]s. [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]” [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]och refererar till #27[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]) Larsson svarar ”Jag har inte sagt något om hur Sovidra påverkas av Jockes utröstning. Jag hade tänkt att säga att du spelat upp dig den här rundan, men att lägga ord i munnen på folk ger bruna ping. ”[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#80 (Mukwa skriver att 113 och Larsson är ulvar ihop, vilket jag tycker är skitknäppt. Mycket enklare att rösta ut Halo för att rädda Larsson än att starta ett helt nytt drev mot Jocke) Larsson argumenterar mot att han själv hade kunnat rädda sig själv lätt, och ställer motfrågor till Mukwa.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#81 Till Empiricus: ”[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Är Halo och Basse dina enda ulvar, eller del av ett större lag? Om de är dina två enda ulvar, vem rekryterade vem och varför? ”[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#83 Larsson tror inte på fyra ulvar utan nattmord, alldeles för svårt. Mycket mer troligt att väktaren prickade rätt. Möjligt men mindre troligt att ulvarna avvaktade mord för att sprida förvirring. Kanske var vi något på spåren som de vill distrahera från?[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#111 ”[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Mukwa, varför svarar du aldrig på mina frågor? Varför har jag varit röd för dig hela spelet? [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Röst: Mukwa[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]”[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#112 (Lukas tycker det är skumt att Larsson missat att utan nattmord är väktaren värdelös) ”[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Helt rätt, och det var bra av dig att du såg det. Men jag står fortfarande fast vid min åsikt att ingen vettig spelare skulle välja fyra ulvar istället för nattmord.”[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#115 (Basse tycker att vi ska överväga teorin att det är högprofilspelarna LJS, Sodivra, KK, Mukwa och Empiricus som ulvar) Larsson tycker att detta är en självklar teori att undersöka, men är förvånad över att Basse inte tycker att Vico är en högprofilspelare.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#132 Har inget emot att hänga Mukwa, [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]och kan se Mukwa som ulv tillsammans med Jocke och Xyas.[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif] Xyas räddar Jocke i R1. Mukwa snackar skit om .113 som hotar hans ulvkompis Jocke. Larsson menar också att Jocke vill dra uppmärksamhet bort från sig själv genom att säga ”Ingen biggie” över ifall han skulle åka ut, att det är lite ulvigt.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#137 (Halo tycker fortfarande att det var skumt av Larsson att skriva ”Ingen ulv har glädje av att hoppa mellan två gröna drev i sista minuten” i #27) Larsson säger att han aldrig skrev något sådant. [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Riktar nu lite m[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]isst[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]ankar mot[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif] Halo.[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#163 och #164 Larsson inser nu att Halo har rätt och han har faktiskt skrivit " Ingen ulv har glädje av att hoppa mellan två gröna drev i sista minuten." (Samtidigt hade Halo fel i att Larsson skulle ha skrivit att jag och xyas .... ) Han förklarar detta resonemang med att[/FONT][/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]Förklarar sig: "Och angående att "bruna" dig Halo, så måste du väl förstå att det ser konstigt ut när det ser ut som att du försökt förvanska mina åsikter? Ur mitt perspektiv ser det ut som tydliga tells som måste belysas."[/FONT]
[FONT=arial, sans-serif]Larsson behöver inte vädja till Halo här egentligen, jag tänker på formuleringen "så måste du väl förstå". Det skulle kunna vara lite ulvigt, eller bara som jag skriver i del 1 att han vill verkligen bli uppskattad.[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]Just nu anser jag som sagt Mukwa, Jocke och Xyas som röda, och eftersom jag inte tror på Evangeliet om Fyra Ulvar blir ju du därför grön by proxy. Men om någon i den konstellationen är grön i alla fall? Då får jag analysera om.[/FONT]
[FONT=arial, sans-serif]Det här tycker jag är lite konstigt. Mukwa, Jocke och Xyas är röda, därför måste Halo vara grön? Det känns inte alls typiskt Larsson att så säker på tre ulvar att han inte misstänker en fjärde. Liten ping på det här.[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]#165 Tycker att Empiricus väktarclaim är rimlig, samt att det grönar Basse lite som varit på Emp mycket, vilket drar till sig uppmärksamhet.[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]#216 Har fullt upp idag, men ska försöka göra en röd/grön-lista [/FONT]



[FONT=arial, sans-serif]#221 (Jag ber om ett förtydligande av inlägg #164, för jag tyckte Larssons vädjande kunde tolkas som han ville slänga skit på Halo) Halo är inte brun, snarare lite grön för att han pressade Larsson på inkonsekvenser.[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]#223 Frågar Halo, som har kvar rösten på Larsson, om vad mer han vill ha nu när Larsson förklarat sig. [/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]#228 Skriver listan:[/FONT]
[FONT=arial, sans-serif]
Emp - Mycket grönish[/FONT]
[FONT=arial, sans-serif]Väktarclaimet är till synes vettigt och har förståndig timing, och förklarar hans beteende i runda 2.[/FONT]


[FONT=arial, sans-serif]Arvidos - Grönish[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]Sliter som en häst och jobbar på ett byboigt sätt, liknande stil som när han vann åt byn i Varulvsdiscon. Har lyckats spela utan att dra på sig röda ping.[/FONT]


[FONT=arial, sans-serif]Basse - Grönish[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]Att Emp utsattes för mordförsök grönar Basse, eftersom Basse egentligen var den enda Emp jagade (vilket skulle sticka ut om Basse var ulv). Basses pruna ping kan förklaras med hans vanliga splstil.[/FONT]


[FONT=arial, sans-serif]113 - Svagt grönish[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]Att hoppa från gröna Rasmus i slutet av runda 1 (och dra till sig uppmärksamhet) var byboigt. Har även jobbat hårt denna runda.[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]Betedde sig dock skumt i runda 1 med att bekräfta Halo som bybo på en gång och bekräfta mig som fångad ulv utan något på fötterna (och sedan säga att han bara tyckte det var 50/50 chans att jag var ulv).[/FONT]


[FONT=arial, sans-serif]Halo77 - Gröngrå[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]Spelade svagt runda 1, har spelat upp sig i runda 2 och väsnats mycket.[/FONT]
[FONT=arial, sans-serif]Gick dock i gröna Rasmus ulvfälla i runda 1, vilket kan ha varit ett nybörjarmisstag hos en ulv.[/FONT]


[FONT=arial, sans-serif]Konrad - Gröngrå[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]Lågflyger i största delen av runda 1, men jobbar sedan hårt efter det. Analyserar och tänker, men tar för lite ställning i min smak.[/FONT]


[FONT=arial, sans-serif]Lukas & Viktonik - Grå sörja[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]Har svårt att läsa de här två. De skriver sällan, petar här och var och väsnas lite. Lågflygande ulvar?[/FONT]


[FONT=arial, sans-serif]Mukwa, Xyas och Jocke - Röda kartellen[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]Min teori är att Xyas försökte rädda röda Jocke och att Mukwa (som betedde sig skumt hela runda 1) försöker få oss att tänka på annat.
[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]#230 Röstar på Lukas och kräver förklaring:[/FONT]
[FONT=arial, sans-serif]26/6 21:39 skrev Lukas "Vi kan alltså inte alls lita på någon som hävdar vara någon av power rollerna det här spelet"[/FONT]
[FONT=arial, sans-serif]1/7 11:52 skrev Lukas "Jag håller med andra om att Empi borde vara grön."[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]#260 (KK kritiserar Larsson för #230 - Mellan Lukas inlägg kom förtydligande info från Vimes)[/FONT]
[FONT=arial, sans-serif]"Lukas gav aldrig någon motivering för varför Emp var grön utan följde bara med i strömmen. Jag vill ha en förklaring av honom, se vad han svarar och se ifall han brunar ner sig i konstigheter eller lyckas komma med något grönt.[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]Och att du tycker att det var okej att tycka Emp var grön - utan förklaring - för att det var så uppenbart så att bara en ulv skulle ens kunna föreslå motsatsen så undrar jag varför det inte är konstigt att du och Basse kan tycka att Emp blivit brun bara en kort stund senare."[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]#261 (Basse tycker Larsson uttalar sig mer försiktigt om spelet än Vico) "Problemet med din typ av argumentation - Basse - är att om det hade varit tvärt om hade du istället sagt att "Kolla hur säkert Larsson låter i jämförelse med trevade Vicotnik. Det måste betyda att Larsson är ulv eftersom de vet spelupplägget sedan tidigare medan Vicotnik bara kan spekulera."[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]#262 Rättar KKs kritik mot Larssons supposedly Freudian Slip genom att peka på .113s formulering han svarade på.[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]#300 Röstar på Mukwa ist för Lukas för att samla byns röster. "Jag vill satsa på någon i konstellationen Mukwa - Xyas - Jocke"[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]#304 (KK ber Larsson delge sina frågor till Lukas innan han ev. blir nattmördad) Lukas: 1. Om Mukwa/Jocke/Xyas lynchas denna runda och visar sig vara grön, vem skulle du hänga i nästa runda om du fick välja helt fritt? 2. Vad är din åsikt angående hur KK reagerade på att jag pressade dig?[/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]#310 (Till KK) Ifall en av Mukwa, xyas eller Jocke visar sig brun kan man gräva mer där. Om inte så faller Larssons trojka, och då kan man byta spår till något nytt iaf. Sedan något om Lukas och KK som jag inte riktigt fattar, jag lämnar det där för att jag är trött och vi närmar oss deadline. Sammanfattning och slutsatser på Larsson i nästa inlägg.[/FONT]
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
LJSLARSSON SAMMANFATTNING
När jag gör en total bedömning av Larssons inlägg (se mina inlägg #294 och #324) kommer jag fram till:
  • Jag får intrycket av att Larsson vill jobba på flitigt och att vi andra ska gilla honom. Och han blir lite stött när andra inte gillar honom, läser honom slarvigt eller misstänker mig. För mig funkar detta mycket bra. Jag gillar Larsson! Basse har redan påpekat att vi båda verkar hålla varandra om ryggen, och jag tror Larsson gillar mig för att vi kör liknande spel, kanske? Med det sagt så kan jag ha ett bias i hans fördel, precis som jag har ett bias till Basses nackdel (Basse har en spelstil som verkligen drar igång agressioner från mig och min spelstil) Jag försöker vara så noga jag kan här, men kanske komplettera med kritik mot Larsson från andra källor.
  • Det här att Larsson vill jobba på flitigt och att vi andra ska gilla honom kan ses som en ulvping. Men eftersom han skriver i inlägg #72 runda 1 "När jag spelade varulv så gick jag runt med konstant magknip för jag var så orolig att bli påkommen" så tror jag att han bara är sådan till sin personlighet: Han blir ganska psykologiskt aktiverad med stress och press vid varulvsspel, och som bybo så yttrar det sig som att han gör sitt bästa och vill vara bra nog i andras ögon. Det är min hypotes iaf.
  • När han inte är misstänkt så är hans analyser ganska balanserade, och inte svartvita. Det är bra och byboigt. Ulvar är mer paranoida och svartvita - Eller mer projektion och splitting som de psykologiska termerna skulle vara (google it) - pga sin utsatta position.
  • Då sticker det här som han skrev till Halo ut lite mer: "Just nu anser jag som sagt Mukwa, Jocke och Xyas som röda, och eftersom jag inte tror på Evangeliet om Fyra Ulvar blir ju du därför grön by proxy. Men om någon i den konstellationen är grön i alla fall? Då får jag analysera om." Det här låter ganska absolut för mig - Eftersom han har misstankar mot 3 kan han inte ha det mot en fjärde? Det är lite inkonsekvent med den nyanserade Larsson. Liten ping där.
  • Något som jag tycker är ännu mer intressant är egentligen hur andra kritiserar Larsson. Han har varit ganska poppis måltavla både i runda 1 och 2, och jag kan liksom inte se varför efter den här analysen. Förvisso har jag nog ett positivt bias mot Larsson, och min analys är på inget sätt fullkomlig, den fokuserar på texten i sig och inte kontexten så mycket. Men, som jag skrev i inlägg #294 i denna tråden: "Det här är nästan lite märkligt, det finns tydligen ett mönster eller story i spelet där Larsson jobbar och är flitig, och så kommer dumma Basse, .113 eller Mukwa och slarvmisstänker honom och Larsson blir besviken för att de inte anstränger sig som honom och läser hans fina analyser, samt riktar misstankar tillbaka mot dem."
  • Dessutom har nu Basse och Mukwa röstat på LJSLarsson både i runda 1 och runda 2! Mukwa har ett extremt svagt case på Larsson. Basses får jag dubbelkolla. Men jag tycker detta om något luktar brunt?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Halo77;n249738 said:
LJSLarsson (3) (Mukwa, Basenanji, kk)

Halo77 (1) (Xyas)

Mukwa (3) (Vicotnik, LJS, Jocke)

KK (1) (Lukas)

xyas (3) (Sodivra, Halo77, 113)




Ej röstat: Empiricus

Ifall Halos rösträkning stämmer röstar jag på Mukwa.

RÖST: Mukwa.

Motivering: Se avslutningen på mitt sammanfattande Larsson-inlägg
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Ut ifrån det nuvarande röstläget så känns det som det är lite för utspritt.

Röst: Xyas

Anledningen till detta är att jag håller honom som en misstänkt ulv tillsammans med Mukwa och Jocke i nuläget.
Nu innan jag flyttar min röst så har Xyas, Mukwa samt LJS 3 röster vardera. Efter flytten av min röst så är röstläget enligt följande:

Xyas (4): Sodivra, Halo, 113, Vicotnik
LJSLarsson (3): Mukwa, KK, Basse
Mukwa (2): LJS, Jocke
Halo77 (1): xyas
Konrad Konvalj (1): Lukas

Vilket förhoppningsvis kan leda till att vi kan fokusera drevet lite mer. Är i nuläget öppen för att flytta min röst mellan Mukwa, xyas och Jocke. Vill ni ha min röst på någon annan så vill jag få en bra anledning till det.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Att ta ut Jocke:

så... Det jag började med var såklart att läsa om vad mäster ulv har kunnat välja på. Två extra ulvar + nattmord (och random 1:poängare) eller tre extrajyckar är de två jag tycker ser bäst ut. Eller är siare/väktare mycket bättre än jag tänker mig?
Snackar om att han fick för lite cred i förra gejmet. Röstar på Xyas för att han ska komma in i matchen. Kan vara en tidig röst på en ulvkompis. Säger också att han tror på galen siare framför ingen siare då det skulle vara sämre för byn.

AFK:ar pga resa.

Röstar på KK och tycker att han inte får ordning på känslorna. Motivationen är att KK ska komma in i matchen. Senare motiverar han att han är mer intresserad av vad KK har att komma med än Mukwa. I samma post säger Jocke att han kan rösta på Rasmus pga magkänslan, men vill helst inte göra det.

Nästa post ser ut så här:
Som jag antydde tidigare skulle nog lägga min röst på Rasmus, och sen svära hela vägen till banken när det visat sig att jag vart med och hängt en bybo (om han nu är en bybo) om det blev så. MEN jag tycker att det egentligen är bättre att hänga nån av de som inte skrivit på hela rundan.
om jag läser det elakt känns det lite som att han redan innan de här inläggen visste att Rasmus var grön, men ja... bybonoja och han har såklart rätt i sak.

Jocke tar sedan upp att vi borde snacka mer om vilka vi skulle vilja ha som ulvkompisar och menar att det nog är svårare för ulvar att ljuga om vilka man har valt. Jag håller med. Problemet är att vi inte vet upplägget så det är svårt att diskutera det här ännu.

Jocke funderar i sin nästa post på vilka som skulle vilja ha honom i ulvlaget och vilka som absolut inte skulle vilja det:

Det här med att Mäster Ulv har kunnat välja sina Ulv-Kollegor, har vi släppt det helt just nu eller? Att säga vilka två man skulle ha valt om man vore mäster ulv kanske kan vara nått att tvinga farm? Det borde vara mycket enklare att vara ärlig om det än att ljuga.

Vilket gav mig en ny tankenöt: vem skulle ha valt in mig i sitt lag och vem skulle aldrig i sitt liv göra det.
Den sista meningen är lite knepig. Det behöver man ju inte fundera på ifall man inte har blivit vald? Lite ulvigt.

Jocke skulle välja 113 för att de spelar bra ihop och för att de nyss varit så att de skulle kunna grönas av att de såklart inte skulle välja varandra.

Är intresserad av 11.3:s case på Halo77 och kommer hålla sig närvarande under slutminuterna.

Efter som jag, som jag tidigare har skrivit, inte är så sugen på att hänga ljsl, rasmuns (eller basse) så ligger ju Halo dåligt till. Kommer läsa igenom hans grejer under kvällen och återkomma med domen.
Jocke röstar efter .113 och Sodivras case, men säger också mellanmjölkigt att Halo inte är jätteröd. Han röstar på Halo

Jocke säger sedan out of the blue att det är Vico och Emp som är nummer två och tre på hans lista. Det här kom från ingenstans.

Jocke vill åka ut nästa runda istället (dvs denna runda). .113 biter och tycker det är ulvigt när han typ inte har någon röst på sig. Jocke försvarar sig med att det är onödigt att dra igång ett nytt drev på 30 min.

----
Jocke har betett sig en aning skumt. Jag har en tanke på att göra likadant med Xyas, men vet inte om jag hinner till deadline idag.
Jag kan nog vara fine med att hänga Jocke efter att ha lusläst honom. 113 har varit på honom och han seglade väl upp som kandidat till utröstning i förra rundan också, så vi skulle kunna få en del därifrån.
Jag vet dock inte alls hur röstningen ser ut just nu. Jag vill inte att ulvarna ska fälla avgörandet denna runda också, så jag avvaktar några minuter till innan jag lägger min slutgiltiga röst denna runda.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Vickan: du har missat att arvidos gått över till att rösta på mukwa, så inget har ändrats i siffror.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Mindre än en timme kvar till deadline. Jag och Xyas har mest röster, så jag flyttar min röst till honom.

Xyas (5): Sodivra, Halo, 113, Vicotnik, LJS
LJSLarsson (3): Mukwa, KK, Basse
Mukwa (1): Jocke
Halo77 (1): xyas
Konrad Konvalj (1): Lukas
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Lukas och Xyas - ta ställning nu. Era case kommer ingen vart. Ni får byta till Jocke också om ni vill, då joinar jag :)
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag tycker också om tanken på att matcha två drev mellan två misstänkta och relativt inaktiva spelare.

Röst: xyas

Detta gör röstläget till följande:
Mukwa har 4 röster (Lukas, LJSLarsson, Jocke, Sodivra)
xyas har 4 röster (Halo77, .113, Vicotnik, Empiricus)
LJSLarsson har 3 röster (Mukwa, KK, Basenanji)
Halo77 har 1 röst (xyas)
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
LJSLarsson;n249752 said:
Mindre än en timme kvar till deadline. Jag och Xyas har mest röster, så jag flyttar min röst till honom.

Xyas (5): Sodivra, Halo, 113, Vicotnik, LJS
LJSLarsson (3): Mukwa, KK, Basse
Mukwa (1): Jocke
Halo77 (1): xyas
Konrad Konvalj (1): Lukas

Det här är lite skumt förfarande, räknas din röst verkligen som ändrad om du bara flyttar den i röstlistan utan att faktiskt rösta på xyas?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Empiricus;n249761 said:
Det här är lite skumt förfarande, räknas din röst verkligen som ändrad om du bara flyttar den i röstlistan utan att faktiskt rösta på xyas?
Det tycker inte jag att det gör.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Kan någon ge den rätta röstsammanställningen? Jag tittade på Vioctiniks, men den var tydligen fel.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Den Emp postede stämmer, innan du flyttade din röst. Är jag nästan säker på i alla fall.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
LJSLarsson;n249765 said:
Kan någon ge den rätta röstsammanställningen? Jag tittade på Vioctiniks, men den var tydligen fel.
Jag missade att Arvidos ändra sin röst medan jag skrev min post.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Rösträkning enligt mina loggar:
xyas har 5 röster (Halo77, .113, Vicotnik, Empiricus, LJSLarsson)
Mukwa har 3 röster (Lukas, Jocke, Sodivra)
LJSLarsson har 3 röster (Mukwa, KK, Basenanji)
Halo77 har 1 röst (xyas)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Ok. Om Emps lista stämmer flyttar jag tillbaka min röst till Mukwa. Jag vill hellre ha ut honom än Xyas.

Röst: Mukwa
 
Top