Nekromanti [Mäster Ulv] - Runda 2

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n249643 said:
Fast tre drev som .113 föreslår är väl rätt kaos eller hur mågna drev vill du egentligen ha mot slutminuterna. Kan du förklara din strategi KK?

Nej nu ser jag att .113 vill skapa drev mot endast EN ulv i taget. Kan .113 utveckla vad han menar här. Ska alla rösta på samma spelare? Det låter inte så vettigt?
Na ursäkta om det blev rörigt jag menade att av dessa tre borde vi kunna enas om två att dreva mot, sen med en I taget menar jag inte en ulv och bybo I utröstningen utan att vi hänger dem en I taget ;) vi behöver alltså inte klura ut HELA ulvlaget nu som några av er verkar försöka. Det räcker faktiskt att hitta EN även om jag tror vi hittat fler redan, men bara en kan ju hängas

Hänger du med
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n249646 said:
Stämmer detta?

LJSLarsson (3) (Mukwa, Basenanji)
Halo77 (3) (Xyas, Jocke)
Mukwa (2) (.113, Vicotnik)
KK (1) (Lukas)
xyas (1) (Sodivra, Halo77)
Lukas (1) (LJS)
Jocke (1) .113

Ej röstat: KK, Empiricus
Jag är ganska säker på att jag inte får rösta på både Jocke och mukwa samtidigt :)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Konrad Konvalj;n249637 said:
Öh, njae. Nu känns det lite som R1 eller är det annorlunda nu .113? Alltså, om det är för lugnt mot slutet och inget händer så är det två bybor vi ställer mot varandra. Har vi råd med att lita på att byn är någorlunda överens när det finns potentiellt 4 ulvar blad dessa som är någorlunda överens?

Röstkaos is the shit. Det ger oss saker att klura på.

Kanske går att klura på varför du drog igång kaos mot Jocke i R1 och nu inte vill ha kaos överhuvud taget? Alarmerande.

Jag har tidigare försökt se ditt drev mot Jocke som ulvigt men det går ju inte att få ihop det. Alltså, varför startar en ulv upp ett tredje drev om det är 1-2 bybor på väg till galgen. Halo/Rasmus tänker jag på då. Finns lixom ingen anledning, men som sagt. Det går ju att köra det en vända till också.
Ja men jag menar röstkaos hela tiden ger ju något men ibland måste man ju faktiskt få ihjäl ulvarna oxå. Jocke blev nästan igår Han borde nog åka idag
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Ok jag hänger med. Gjorde en rättad sammanställning strax efteråt.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n249653 said:
Ok jag hänger med. Gjorde en rättad sammanställning strax efteråt.
Är inte helt säker att jag röstade på Jocke men

Röst: jocke

Nu ska det stämma då iaf :)

För övrigt spöregnar det här vilket innebär dåligt med mobilaktivitet för mig från och med om ca tjugo minuter men då ska jag väl ha kvar lite batteri mot slutet av kvällen förhoppningsvis. Ska dyka in där det går.


Gillar inte aktiviteten just nu jag skulle nog helst se att alla bybor faktiskt tar lite ställning och uppdaterar sina drev. Att bara ha spret röster ger nada
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
.113;n249651 said:
Ja men jag menar röstkaos hela tiden ger ju något men ibland måste man ju faktiskt få ihjäl ulvarna oxå. Jocke blev nästan igår Han borde nog åka idag
Sen skillnaden nu mot igår KK är att det iaf är flera timmar kvar till deadline och dessutom är väl risken att de försöker hoppas på att det blir som igår med skillnaden att det kommer lyckas om det blir mot en bybo.

Iaf borde som sagt Jocke hängas nu av ren princip ;) Han verkar tyst I hopp om att det ska gå över
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,642
Location
Huddinge
Alltså KK fortsätter att ha fel på en massa små saker hela tiden. hans huvud verkar inte vara riktigt med i matchen så mycket som han tycks tro. har två exempel på där han har fel.

Konrad Konvalj;n249346 said:
Kikar lite på röster från min egen rösträkning i R1 som jag hoppas stämmer:

LJSLarsson (3) Basenanji, Halo77 + MUKWA
RasmusL (3) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik
Halo77(4) RasmusL, Sodivra, .113, Empiricus
Det här stämmer uppenbarligen inte då det skulle betyda att Halo hade rykt istället för Rasmus

Konrad Konvalj;n249482 said:
Lukas röstar på mig och han är väl den ända. Tror fan han är grön bara därför.
Nej jag röstar inte på dig, jag har min röst på Mukwa.

han fortsätter även spela dåligt och inte rösta, samtidigt som han tycks mena att det är vettigt att spela så

Konrad Konvalj;n249351 said:
Min röst gör varken till eller från i de befintliga dreven. Är odörmögen att skapa ett case själv så jag väntar tills jag har fått en tillräckligt ulvig kandidat att lägga min röst på.
Jag håller inte med, att rösta är byn starkaste verktyg, då anlyser av röstningsmönster är grundstommen i spelen. Det antar jag du vet, så jag förstår inte alls varför då verkar låtsas att din ovilja att rösta är bra bybospels.
och jag förstår inte varför inte fler ifrågasätter dig för det här.

och när du nu spelar vad jag tycker är ovanligt dåligt för att vara du så blir jag irriterad när du skriver

Konrad Konvalj;n249400 said:
GRÖN
Konrad Konvalj - Saknar hård fakta. Hittar inga ulvar med hjälp av sin näsa och spelar på magkänsla. Tycker själv att han har koll på läget. Kör rebelstyle och röstar när han vill.
För jag tycker inte du verkar ha koll på läget, och jag undrar varför du inte har det.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Komigen nu byn, vi är på Samma lag. Det fina med det är att om vi röstar mer tillsammans så måste ulvarna ta jobbiga beslut!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,642
Location
Huddinge
Jocke;n249446 said:
Vad har empo gjort som gör honom lämplig för ulvarna att nattmörda?

Det här var en bra fråga som jag gärna vill ha svar på.
Empo gjorde inget i första rundan som gjort att jag skulle viljat döda honom om jag var ulv. Men han är en god spelare som kan ha blivit målet på grund av sitt rykte snarare än sin bedrift i första rundan.
Men om så är fallet så hade jag nog hellre plockat Arvidos, KK eller LJSLarsson så jag vet inte riktigt.

En sak att ha i åtanke är att det är möjligt att ulvana slumpade vem de nattmördade, jag har ett vagt minne av att Vicotnik har förespråkat en sådan taktik för länge sedan.
Slumpmord första rundan skapar förvirring i byn när de försöker hitta en anledning.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lukas;n249664 said:
Alltså KK fortsätter att ha fel på en massa små saker hela tiden. hans huvud verkar inte vara riktigt med i matchen så mycket som han tycks tro. har två exempel på där han har fel.


1.Det här stämmer uppenbarligen inte då det skulle betyda att Halo hade rykt istället för Rasmus



2.Nej jag röstar inte på dig, jag har min röst på Mukwa.

han fortsätter även spela dåligt och inte rösta, samtidigt som han tycks mena att det är vettigt att spela så


3.Jag håller inte med, att rösta är byn starkaste verktyg, då anlyser av röstningsmönster är grundstommen i spelen. Det antar jag du vet, så jag förstår inte alls varför då verkar låtsas att din ovilja att rösta är bra bybospels.
och jag förstår inte varför inte fler ifrågasätter dig för det här.

och när du nu spelar vad jag tycker är ovanligt dåligt för att vara du så blir jag irriterad när du skriver



För jag tycker inte du verkar ha koll på läget, och jag undrar varför du inte har det.

Yo Lukas!

Nu funkar inte citeringsmaskinen som den ska igen men jag svarar dig lite kort.

1. Mitt citat visar hur rösterna stod då när jag börjar min teori. Det har inget med att Halo är på väg ut före Rasmus. Det är alltså fakta från tråden. Jag klistrade in en röstsammanräkning som jag själv gjort och utgår sedan från den när jag presenterar min teori nedan. Det är inget mygel utan det är taget direkt ur tråden.

2. Enligt någon rösträkning som fanns i tråden låg din röst på mig. Jag tyckte det var intressant. Du är en av få som röstat på mig och därför tror jag fan du är grön. Det är alltså ett konstaterande från min sida.

3. Jag röstar fortfarande dåligt och sällan. Det kan jag ändra på men jag känner mer för att ha ett avgörande mot slutet istället för att rösta just nu. Maktbegär? Ja kanske.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,642
Location
Huddinge
LJSLarsson;n249461 said:
Eller vänta, jag har hittat något. Jag vill uppdatera Lukas från grå sörja till svagt rödish:








(Mina fetningar)

Kan vi få en förklaring till detta, Lukas?
Svaret är inte mer intressant än att jag lite ändrat uppfattning genom att andra kom med bra inlägg som visade upp att det inte är så troligt att ulvarna skulle kosta på sig att ta bort väktaren.
Vill du att jag citerar dem som sagt sånt, eller har du koll?

Det spelar även roll att Empco outade på det vis han gjorde, hade han släppt den informationen som ett skydd för att han var påväg att hängast hade jag inte trott han alls.
Men när han släpper informationen helt utan krav bara för att diskussionenvar så stillastånde. Då tycker jag att det känns grönt. För det känns kaxigt att som ulv dra till sig den uppmärksamheten mot sig själv helt utan anledning.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,057
Location
Sthlm
Halo77;n249631 said:
Håller med .113


Jocke varför hintade du om att du hade siarrollen i R1 men i R2 menar på att du att du inte har den? Ville du se om nån reagerade starkt på detta?


Sen detta:




Det här var ett märkligt inlägg. Varför flytta till Rasmus som du tror är grön bara för att rädda ditt eget skinn? Jag vet det är roligt att spela men tänk om vi hade röstat ut en powerroll? Du skriver ju också själv att det inte var så viktigt vem som åkte.
1. det här har jag ju redan skrivit om. Onödigt att med 30 min och en bråkdel av spelarna kvar börja härja. Jag var inte heller på humör att mot-härja.
2. Jag flyttade ju inte min röst till Rasmus men skulle i panik, om jag tex var ulv eller misstänkte att han var det, eller bara var mer sugen på varulsspel än livet själv kunna ha gjot det. Är inte det tydligt?
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
.113;n249665 said:
Komigen nu byn, vi är på Samma lag. Det fina med det är att om vi röstar mer tillsammans så måste ulvarna ta jobbiga beslut!
Häng på och rösta på Xyas?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
LJSLARSSON Genomgång av runda 1

#8 Tar initiativ till att vi ska outa vad vi hade valt för ulvar om vi var mästerulven. Hade själv köpt ”[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]1 extra ulv (1p), Nattmord (2 p), Ingen siare (3p)” [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]så att man som ulv hade kunnat claima siaren[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif].[/FONT]

#12 (Svar till Vico som tror inte att ulvarna väljer att muckla med siaren.) Tycker att siaren är ett potent vapen för byn, ”en tickande bomb för ulvarna”.

#32 Nyfiken på varför Basse tycker .113 är en superb spelare (facit: För att .113 är med i maffia-VM)

#48 (Halo har lyft frågan om vigilante, kan tolkas som uppmaning till outning) Tycker att det är brunt av .113 att säga att Halo är grön pga detta.

#72 (Rasmus frågar vad Larsson tycker om Vico och Basse) [FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Både Basse och Vicotnik har försagt sig.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Det är självklart möjligt att bybor försäger sig och missförstår. Det är självklart möjligt att ulvar inte gör det för att de har facit på hand. [/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Men jag spelar alltid efter teorin att det är mer [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]sannolikt[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif] att ulvar gör misstag än att bybor gör det. Ulvar är utsatta för mer press. En bybo kan ta det rätt lugnt och låta resten av byn sköta jobbet - en varulv har ett extremt mycket större ansvar på sina axlar. När jag spelade varulv gick jag runt med konstant magknip för jag var så orolig för att jag skulle bli påkommen.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Dessutom anser jag nog att detta spel är mer stressande än vanliga varulvsspel. Istället för att bara få sina förutsättningar av spelledaren måste man välja själv och lägga ner massa mental energi på att tänka ut en strategi själv. Tänk om man gör korkade val och får stå där med skammen när man blir besegrad på bara några rundor?[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]
[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Det här tycker jag är nyanserat och bybosansat. Det är bra att visa tolerans för bybor som försäger sig. Det är bra att tänka utifrån sannolikheter istället för absoluter. Han delar med sig av lite personlig information kring när han själv var varulv, vilket ger mig intrycket att han är avslappnad och trygg i sin roll som bybo. Sista stycket ger inte en ping, men en liten notis, här funderar han över vad som pågår i ulvarnas tankar och känslor. Jag har inte belägg för det här, men jag tror att ulvar har lite lättare för att skriva sådana grejer än bybor, för att för ulvarna så är det så mycket ”närmare”. När bybor skriver så brukar det mer vara självsäkra påståenden och fantasier som flyger iväg, KK och Basse-style, typ ”Nu är ulvarna riktigt svettiga!!” osv. Det här är mer nyanserat. Kan alltså vara ulvping, kan också vara en bybo som är bra på perspektivtagning.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Så skulle jag rangordna mina misstänka - i skrivande stund - ser det ut så här:[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]1. RasmusL[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]2. Vicotnik[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]3. Basse[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif](Svag bubblare: 113) [/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Röst: RasmusL[/FONT]
#74 Basse grillar Larsson om att han i förra inlägget (#72) föreslår tre misstänkta men bara röstar på en. Larsson påpekar det orimliga, man kan inte rösta på alla tre.

#114 (Basse har nu också sagt att vi inte kommer se scumtells på slipade ulvar som LJS, KK och Sodivra.) Larsson tycker att både detta och det som hände i de två förra inläggen (#72 och #74) är inkonsekvent och misstänkt från Basse.

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Du har rätt att slipade ulvar gör mindre misstag, men det vi måste göra är att titta på de duktiga spelarna och se vem som gör mest fel istället för att jaga någon för att han är kalkylerande och kall (vilket i min ordbok är en synonym för grön). Jag och Vicotnik är duktiga båda två, men han har gjort dabbat sig och är därför mer sannolik som ulv.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]I din ulv-värld är det visst rödande att spela grönt, heta Larsson eller ens att citera Larsson.[/FONT]
Det första stycket tycker jag är sansat och hjälpsamt för byn. Det andra stycket, hm, jag tycker Larsson verkar bli lite stött och ta det lite personligt. En liten notis där också.

#115 Empatiserar med xyas tidsbrist men manar ändå till någon form av bidrag

#116 Tycker att Rasmus är mest misstänkt på grund av sin honungsfälla och att han i samma inlägg kallar Basse både röd och grön – ulvtypo? Behåller rösten på Basse.

#117 rättelse av inlägg #116

#134 (.113 har kastat misstankar åt Larssons håll: Larsson serverar bara gammal skåpmat och copypaste i sina case mot Rasmus, Basse och xyas)

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Så jag serverar gammal skåpmat när jag pratar om Rasmus och Basse? Då är det skåpmat som jag var med och lagade från första början, för jag har käbblat konstant med de två herrarna.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Hade du verkligen gjort research hade du kanske tagit upp att Lukas var en av de få som var på Rasmus innan mig, men sådant är kanske svårt att upptäcka när man är ulv och bara försöker hitta saker för att bruna ner gröna spelare? [/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Och innan du igen confirmar med 1000% säkerhet (vilket du har en förkärlek till) och hoppar hurra för att jag har "erkänt hur jag snott allt från stackars Lukas" så tyckte han mest att Rasmus spelade dåligt och skulle skärpa sig, men jag tog det till nästa nivå och belyste Rasmus och Vicotniks relation till varandra som potentiella varulvar. Jag sysslar inte med skåpmat och anser mig ha god copyright på min beef med Rasmus.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Och när det kommer någon och hittar en bra tell till på Rasmus - att du ser att han rödar och grönar Basse i samma post - blir jag brun för att jag lägger till den till min egen bevisbörda?[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]
[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Larsson avslutar med att (mycket riktigt) peka ut att han aldrig heller drivit ett case mot xyas, bara uppmuntrat honom att gå in i matchen, och han riktar misstankar mot .113 som inte läser honom ordentligt.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Återigen tycker jag att Larsson blir lite stött, tar det personligt och hugger tillbaka med misstankar mot .113. Jag får vibben att han blir besviken över att det hårda arbete han lägger ner inte läses ordentligt av .113. Det kan vara både en ulv som är besviken för att han inte blir trodd fastän han jobbar så hårt, eller en ambitiös bybo som blir besviken för att andra bybor inte uppskattar hans hårda arbete.[/FONT]

#135
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Nu känns det som att jag fastnat i ett Basmus-träsk med en stänk av 113 på toppen. Dags att försöka vända blåslampan åt annat håll.[/FONT]
Det här tycker jag är både kul (Basmus-träsk!) och sansat beteende från en bybo. Man behöver kunna ta ett andetag och släppa sina misstankar och se ur lite andra perspektiv, annars blir man blind för sina egna bias. Bara ulvar tjänar på låsta positioner. Larsson uppmanar Jocke och Halo (som inte är med i de tre ”dreven” mot Basse, Larsson och Rasmus) att berätta mer om hur de skulle rösta om det var deadline nu.

#163
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Basse talar hela tiden om hur Sodivra en så kallad Basse-buster, men den gången Basse var ulv var han det tillsammans med mig och vi blev tagna av Arvidos pågrund av hur vi betett oss med varandra sedan start. Var för sig skötte vi oss bra, men vi föll på när man tog ett helhetsgrepp. Vi hade goda chanser att vinna och hade säkerligen gjort det om Arvidos inte genomskådat oss - det sved och det svider fortfarande.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Därför har jag försökt se hur folk har betett sig mot varandra, och jag tyckte att Rasmus och Vicotniks spel påminde om ett fejkat gräl två ulvar emellan, så att de senare i spel skulle kunna ha ryggen fri och säga att de visst varit hårda mot varandra.[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]
[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Det här som jag markerat tycker jag är viktigt, för det skingrar en del eventuella ping som kan komma på Larsson för att han blir stött och tar anklagelser / ogenerösa läsningar personligt.[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Han visar här att han är medveten om hur man ska hålla koll på låtsasbråk bland ulvarna, och utifrån det drar jag slutsatsen att han hade vaktat sina ord mycket nog som ulv och varit försiktig med att bli personlig jämtemot andra. Att han blir lite besviken på .113 och Basse ser jag alltså som grönande. Det kan förvisso vara regisserat alltihop, att ulven låtsas bli stött när hans bybokompisar inte tror på honom, men det är inte de vibbarna jag får. Läs gärna själva och känn efter.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Med Vicotnik tänker jag nu så här: Visar sig Rasmus röd när vi lynchar honom rödar det Vicotnik, visar han sig dock grön grönar det Vicotnik (dock fortfarande med brunt slarvstänk över sig). Jag ser därför inget behov att fortsätta jaga Vicotnik mer den här rundan.

Jag har istället får en annan misstänkt, vilket jag vill ta upp i mitt nästa inlägg;[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]
[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#164 Gör case på Halo och Rasmus. (Som vi nu vet var oskyldig) Bifogar sammanfattningen för den som vill granska giltigheten. Jag tycker det är en legit analys att Rasmus är strängare mot Larsson än .113. Återigen notis om att Larsson tar åt sig lite och blir misstänksam när någon annan hugger på honom.[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]För att sammanfatta mina tankar om fällan och Halo:[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]* Rasmus lägger en fälla för att locka ulvar.
* Halo och Sodivra kommer för att smaka. Rasmus skiter i Sodivra och gör inte mer än att lägga en lam röst på Halo.
* Halo ger ett vagt svar som inte svarar på något och Rasmus bryr sig inte.
* Rasmus är på Lukas för att han inte gillade fällan, men grönar mig trots att jag också ogillade fällan. Skillanden på oss två är jag kan åka ut när som helst.
* Halo lägger röst på mig efter att Vicotnik lägger en röst på Rasmus för att fortsätta ha dödläge.
[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#191 (113 tycker Larsson verkar grön nu, men låter rösten ligga kvar) Återigen, Larsson blir besviken på .113s slarviga röstande (låta rösten ligga kvar på någon grön?) och avslutar inlägget genom att rikta misstänkar mot honom igen. [/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]När flyttar du rösten på mig?[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]När det är tillräckligt många röster på Rasmus för att du inte behöver göra ett svårt ställningstagande?[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]När det är tillräckligt många röster på mig så att du inte behöver rösta ut en bybo?[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Det är väl kul att jag blivit mera grön, men det har poppat upp flera bruna frågetecken runt dig.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Du sa inte bara att jag var ulvig, eller hade röda ping, eller betedde mig skum. Med pompa och ståt skrev du att jag var "den första fångade ulven". Och varför? För att jag serverade skåpmat.[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif] [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]
[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#192 ”[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Jaha, nu flyttade 113 sin röst medan jag skrev. Skall bli kul att se din motivation till varför du flyttade rösten. ;-) ”[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#244 (Mukwa har kommit in i spel, lagt en röst på Larsson och sagt [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]”[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Motivering [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif][för min Larsson-röst] [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]kommer när jag orkar läsa om tråden. Ge mig dina två mest misstänkta och motivera varför. Du är insatt i tråde så producera för mig. Ge mig case.”[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif][/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]) Nu pressar Larsson på Mukwa och menar att han [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]fortfarande inte skrivit någon motivering till sin röst på Larsson, och Larsson har motiverat sina två misstänkta, men rösten är fortfarande kvar. Ulvslentrian?[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Det här är nästan lite märkligt, det finns tydligen ett mönster eller story i spelet där Larsson jobbar och är flitig, och så kommer dumma Basse, .113 eller Mukwa och slarvmisstänker honom och Larsson blir besviken för att de inte anstränger sig som honom och läser hans fina analyser, samt riktar misstankar tillbaka mot dem.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Ifall mönster tyder på koordinerade ulvar så kan det här betyda 2-3 ulvar bland Basse+.113+Mukwa+Larsson (alltså, Larsson behöver inte ens vara med på det) men jag vet inte vad som skulle vara planen med det här mönstret. Kan [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]bara vara gruppdynamiker vi hamnar i.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]285 ”En timme kvar till deadline” - sammanfattar läget med misstankarna från Mukwa och misstankarna mot Rasmus (prime suspect för Larsson fortf) och Halo. Uppmuntrar Basse att om han kan yttra sig innan rundan är slut om vad vi lär oss av att rösta ut Rasmus eller Halo (som det står mellan nu)[/FONT]

[HR][/HR]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Sammanfattningsvis tycker jag att Larsson är nyanserad, konstruktiv och tämligen objektiv i runda 1. Han verkar, som jag tidigare skrivit, vilja byn väl och är personlig på ett sätt som ger gröna ping. Det som går att notera är det här mönstret där Basse, .113 och Mukwa misstänker honom och Larsson blir lite stött och misstänker tillbaka.[/FONT]
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Halo77;n249677 said:
Häng på och rösta på Xyas?
Ja om ingen hakar på mot Jocke så. Jocke och mukwa e mina huvudkandidater men xyas är skum och är han röd är Jocke röd. Men är han grön säger det Inget om Jocke.

Fast jag hade hellre röstat ut Jocke för om Jocke e röd är nog xyas röd pga räddningen men är Jocke grön är nog xyas grön av Samma anledning som jag sagt om mig. Varför tja från grön till grön som ulv
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
.113;n249679 said:
Ja om ingen hakar på mot Jocke så. Jocke och mukwa e mina huvudkandidater men xyas är skum och är han röd är Jocke röd. Men är han grön säger det Inget om Jocke.

Fast jag hade hellre röstat ut Jocke för om Jocke e röd är nog xyas röd pga räddningen men är Jocke grön är nog xyas grön av Samma anledning som jag sagt om mig. Varför tja från grön till grön som ulv
Men bättre än Inget, kan dock hoppa till Jocke eller mukwa som sagt.

Röst: xyas
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nu när Vico kommit in tycker jag han skriver jäkligt bra och byboigt. Däremot har Basse blivit skummare igen.

KK: Jag gav Basse en brunping när han blev överglad över ditt inlägg, inte för att han blev överglad, men för att han blev överglad utan egentligen förstått dina inlägg. Vi såg ju att du hade fel när du och jag tittade närmare på det. Basse blir alltså glad över något han egentligen inte förstått och kan bedömma kvaliteten i. Det kan vara en desperat bybo, men det kan också vara en ulv som spelar rollspel. Därav brunping för honom men inte för dig.

Just nu är top 3 brown:

xyas, Mukwa, Jocke

Och på plats 4-6

Basse, KK, .113

Får titta igenom Basse lite till för att kunna göra en ordentlig bedömning, men kan tänka mig att han glider upp på top 3 när jag granskat det mer metodiskt.

Nu ska jag på friskis, återkommer ikväll med Larsson del 2, hoppas jag.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag har inte hunnit kolla tråden, bara bajsat ut Larsson del 1 innan jag måste sticka, kan ha hänt en massa grejs men det får jag kolla sen.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Sodivra;n249678 said:
LJSLARSSON Genomgång av runda 1

#8 Tar initiativ till att vi ska outa vad vi hade valt för ulvar om vi var mästerulven. Hade själv köpt ”[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]1 extra ulv (1p), Nattmord (2 p), Ingen siare (3p)” [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]så att man som ulv hade kunnat claima siaren[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif].[/FONT]

#12 (Svar till Vico som tror inte att ulvarna väljer att muckla med siaren.) Tycker att siaren är ett potent vapen för byn, ”en tickande bomb för ulvarna”.

#32 Nyfiken på varför Basse tycker .113 är en superb spelare (facit: För att .113 är med i maffia-VM)

#48 (Halo har lyft frågan om vigilante, kan tolkas som uppmaning till outning) Tycker att det är brunt av .113 att säga att Halo är grön pga detta.

#72 (Rasmus frågar vad Larsson tycker om Vico och Basse) [FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif][/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Det här tycker jag är nyanserat och bybosansat. Det är bra att visa tolerans för bybor som försäger sig. Det är bra att tänka utifrån sannolikheter istället för absoluter. Han delar med sig av lite personlig information kring när han själv var varulv, vilket ger mig intrycket att han är avslappnad och trygg i sin roll som bybo. Sista stycket ger inte en ping, men en liten notis, här funderar han över vad som pågår i ulvarnas tankar och känslor. Jag har inte belägg för det här, men jag tror att ulvar har lite lättare för att skriva sådana grejer än bybor, för att för ulvarna så är det så mycket ”närmare”. När bybor skriver så brukar det mer vara självsäkra påståenden och fantasier som flyger iväg, KK och Basse-style, typ ”Nu är ulvarna riktigt svettiga!!” osv. Det här är mer nyanserat. Kan alltså vara ulvping, kan också vara en bybo som är bra på perspektivtagning.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]

#74 Basse grillar Larsson om att han i förra inlägget (#72) föreslår tre misstänkta men bara röstar på en. Larsson påpekar det orimliga, man kan inte rösta på alla tre.

#114 (Basse har nu också sagt att vi inte kommer se scumtells på slipade ulvar som LJS, KK och Sodivra.) Larsson tycker att både detta och det som hände i de två förra inläggen (#72 och #74) är inkonsekvent och misstänkt från Basse.


Det första stycket tycker jag är sansat och hjälpsamt för byn. Det andra stycket, hm, jag tycker Larsson verkar bli lite stött och ta det lite personligt. En liten notis där också.

#115 Empatiserar med xyas tidsbrist men manar ändå till någon form av bidrag

#116 Tycker att Rasmus är mest misstänkt på grund av sin honungsfälla och att han i samma inlägg kallar Basse både röd och grön – ulvtypo? Behåller rösten på Basse.

#117 rättelse av inlägg #116

#134 (.113 har kastat misstankar åt Larssons håll: Larsson serverar bara gammal skåpmat och copypaste i sina case mot Rasmus, Basse och xyas)

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif][/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Larsson avslutar med att (mycket riktigt) peka ut att han aldrig heller drivit ett case mot xyas, bara uppmuntrat honom att gå in i matchen, och han riktar misstankar mot .113 som inte läser honom ordentligt.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Återigen tycker jag att Larsson blir lite stött, tar det personligt och hugger tillbaka med misstankar mot .113. Jag får vibben att han blir besviken över att det hårda arbete han lägger ner inte läses ordentligt av .113. Det kan vara både en ulv som är besviken för att han inte blir trodd fastän han jobbar så hårt, eller en ambitiös bybo som blir besviken för att andra bybor inte uppskattar hans hårda arbete.[/FONT]

#135
Det här tycker jag är både kul (Basmus-träsk!) och sansat beteende från en bybo. Man behöver kunna ta ett andetag och släppa sina misstankar och se ur lite andra perspektiv, annars blir man blind för sina egna bias. Bara ulvar tjänar på låsta positioner. Larsson uppmanar Jocke och Halo (som inte är med i de tre ”dreven” mot Basse, Larsson och Rasmus) att berätta mer om hur de skulle rösta om det var deadline nu.

#163 [/FONT]


[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Det här som jag markerat tycker jag är viktigt, för det skingrar en del eventuella ping som kan komma på Larsson för att han blir stött och tar anklagelser / ogenerösa läsningar personligt.[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Han visar här att han är medveten om hur man ska hålla koll på låtsasbråk bland ulvarna, och utifrån det drar jag slutsatsen att han hade vaktat sina ord mycket nog som ulv och varit försiktig med att bli personlig jämtemot andra. Att han blir lite besviken på .113 och Basse ser jag alltså som grönande. Det kan förvisso vara regisserat alltihop, att ulven låtsas bli stött när hans bybokompisar inte tror på honom, men det är inte de vibbarna jag får. Läs gärna själva och känn efter.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif][/B][/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#164 Gör case på Halo och Rasmus. (Som vi nu vet var oskyldig) Bifogar sammanfattningen för den som vill granska giltigheten. Jag tycker det är en legit analys att Rasmus är strängare mot Larsson än .113. Återigen notis om att Larsson tar åt sig lite och blir misstänksam när någon annan hugger på honom.[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif][/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#191 (113 tycker Larsson verkar grön nu, men låter rösten ligga kvar) Återigen, Larsson blir besviken på .113s slarviga röstande (låta rösten ligga kvar på någon grön?) och avslutar inlägget genom att rikta misstänkar mot honom igen. [/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif][/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#192 ”[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Jaha, nu flyttade 113 sin röst medan jag skrev. Skall bli kul att se din motivation till varför du flyttade rösten. ;-) ”[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#244 (Mukwa har kommit in i spel, lagt en röst på Larsson och sagt [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]”[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Motivering [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif][för min Larsson-röst] [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]kommer när jag orkar läsa om tråden. Ge mig dina två mest misstänkta och motivera varför. Du är insatt i tråde så producera för mig. Ge mig case.”[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif][/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]) Nu pressar Larsson på Mukwa och menar att han [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]fortfarande inte skrivit någon motivering till sin röst på Larsson, och Larsson har motiverat sina två misstänkta, men rösten är fortfarande kvar. Ulvslentrian?[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Det här är nästan lite märkligt, det finns tydligen ett mönster eller story i spelet där Larsson jobbar och är flitig, och så kommer dumma Basse, .113 eller Mukwa och slarvmisstänker honom och Larsson blir besviken för att de inte anstränger sig som honom och läser hans fina analyser, samt riktar misstankar tillbaka mot dem.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Ifall mönster tyder på koordinerade ulvar så kan det här betyda 2-3 ulvar bland Basse+.113+Mukwa+Larsson (alltså, Larsson behöver inte ens vara med på det) men jag vet inte vad som skulle vara planen med det här mönstret. Kan [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]bara vara gruppdynamiker vi hamnar i.[/FONT]

[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]285 ”En timme kvar till deadline” - sammanfattar läget med misstankarna från Mukwa och misstankarna mot Rasmus (prime suspect för Larsson fortf) och Halo. Uppmuntrar Basse att om han kan yttra sig innan rundan är slut om vad vi lär oss av att rösta ut Rasmus eller Halo (som det står mellan nu)[/FONT]

[HR][/HR]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Sammanfattningsvis tycker jag att Larsson är nyanserad, konstruktiv och tämligen objektiv i runda 1. Han verkar, som jag tidigare skrivit, vilja byn väl och är personlig på ett sätt som ger gröna ping. Det som går att notera är det här mönstret där Basse, .113 och Mukwa misstänker honom och Larsson blir lite stött och misstänker tillbaka.[/FONT]
Fast jag har ju släppt det sen typ tjugo år sen?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag håller med om att byn behöver enas. Att splittra rösterna gör det lätt för ulvarna eftersom de kan lägga sina röster på ofarliga ställen och komma undan med att "alla ändå körde sitt eget race". Jag tar därför bort min röst på Lukas; jag återkommer med följdfrågor till honom i nästa runda.

Jag vill satsa på någon i konstellationen Mukwa - Xyas - Jocke, i den ordningen.
Om någon där är grön så blir jag mest ledsen av att hänga Jocke av misstag eftersom han är mer aktiv än då två andra (Mukwa har signalerat att han vill ha ersättare, och även om Xyas skrivit mer denna runda än förra kör han ändå stealthigt). Är Jocke grön kan han fortfarande hitta tells på ulvar och föra debatten framåt, men lågflygande spelare är ett ständigt orosmoment för byn.

Jag lägger därför tillbaka min röst på Mukwa, men om dreven formar sig så att alternativen står mellan Jocke/Xyas och en annan bybo för jag över min röst på Jocke/Xyas. Blir det mellan Xyas och Jocke lägger jag min röst på Xyas.

Röst: Mukwa
 
Top