Nä, nu har jag läst genom Vicotniks inlägg och kan inte se något jätteulvigt. Tvärtom tycker jag att han resonerar betydligt bättre kring förmågor än tex LJS. Det som RasmusL ser som en tell är (om jag förstått allt rätt) att Vicotknik trodde att ulvarna slumpades.
Men skärp er! Det är väl ingen jättemiss? Eller rättare sagt: ni tror alltså att Vicotnik, Mr "följa formuläret 1A", skulle vara så förslugen att han a) Tänker köra en bluff på byn och b) genom att spela korkad?
Nej, det här är ingen bra kandidat. Rasmus – jag tror att du är härligt engagerad, men har fått upp ett fel spår. Våga vidga vyerna! RasmusL, vem är trolig kandidat om du RÄKNAR BORT Vicotnik? Vad har du att säga om de andra deltagarna?
---
Mina ulvkandidater hittar jag bland:
LJS
KK
Sodivra
Mukwa
Empiricus
xyas
Varför?
Av den väldigt enkla anledningen att Mästerulven väljer sitt lag. I ett mer vanligt arr hade vi behövt tänka att slumpen kanske fördelat laget annorlunda, men nu vet vi att Mästerulven kommer välja det lag hen tycker är mest fördelaktigt. Vi kan alltså räkna med att en ulv-Sodivra väljer en KK eller Mukwa. Mellanmjölkiga spelare som jag eller nybörjare som Halo77 kommer (tyvärr) inte väljas.
LJS tycker jag är skum eftersom han spelar så beräknande och kallt. Se tex hur han argumenterar EMOT en siare i sina första inlägg. Det är som att han VILL att byn ska misstro siaren. Ulvarna vinner ju tid på att byn inte vågar lita på siaren och jag tycker mig se hur LJS planterar en sorts misstro mot siarrollen.
Tystnaden är förstås också en bidragande faktor. Jag tror att ulvlaget har svårt att kommunicera, nån är på semester, en annan kan inte logga in, en tredje ska jobba, etc. Och så ligger de lågt. De vet att de måste hålla ut i iaf fem-sex rundor. Och att en eller två av dem har varit liite aktiva under första rundan räcker väl? Därför: leta ulvar bland de med liten aktivitet. Halo77 grönas av sitt resonemang kring förmågor och det där med Vigilante.
När jag läste Sodivras poster blev jag först glad över att han (hen? Är det Arvidos?) skrev, sedan lite fundersam kring hur hen kunde föreslå en så himla galen idé kring spelupplägget. Och så postar Sodivra en röstsammanställning! DET är ambitiöst! Alltså är Sodivra på hugget trots liten närvaro i spel. Dessutom är röstsammanställningen helt korrekt.
Mina vänner, vi bör ha LJS och Sodivra under strikt uppsyn! Det luktar ulv!