Varulv [Mäster Ulv 5] - Spelet är över

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
Halloj allihopa och tackar Vimes för ett maffigt Varulvsspel.

Grattis era jädrans ulvar @Octagonal @Waterhouse @Basenanji

Kul med er nya och hoppas ni inte skrämts bort för det är kul med så många deltagare och så olika stilar.

Fantastiskt vad roligt det är med så olika varianter på tema och spelmekanik varje gång i dessa spel.

Rörigt för byn med 17 spelare och MästerUlv som dribblade bort oss med hur många ulvar och vad för sorts förmågor.

Ni tre ulvar gjorde det galant för det ser ut som att ni inte verkar ha så mycket heat direkt överlag och jag själv var helt lost.

Valen av MU med så många poäng (väktare6p fanns ju inte i tanken) gjorde det svårt att räkna på det.

Basses UlvaStilTeori och funderingarna runt den SOM ULV ges applåder 👏

Waterhouse har nu varit med 3 gånger med 3 vinster 👏

Octagonal chillaste MästerUlven tror inte fick nån röst på sig 👏


Efterkloksnot som jag tyckte mig se i R4 (redan utskickad då) :
- @Andersson outade Siare under galgen
- Vi var alla överens om att MU borde valt naiv Siare2p
- Ingen annan motclaimade honom
Det måste alltså betytt att vi har bara en Siare och alltså är det en bybo som talar sanning!
Att Andersson röstas ut är alltså ett misstag från byn.
Där sattes alltså spiken i kistan.

Byn var ju dock inte nära att klara upp detta denna gång så det var ju kört ändå.
Som by måste vi nog försöka hitta sammarbeten mer än att leta fel hos alla för att klura ut allt.

Sorry allihopa för griniga poster.

Och än en gång Tack @Vimes för ett bra arr.
En ung Paul McCartney är ungefär hur jag föreställer mig att du ser ut Sidd :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Uhh, ska vi behöva be om ursäkt för sånt nu med alltså? 🫣😵😭😱😖🙈🙉🙊
Om du som dålig förlorare dissar det egna laget så är det för sent att be om ursäkt. Då är du redan (och för att använda ett "modernt" uttryck) cancelled och jag kommer aldrig att förlåta dig :)@Sidd, tack för det här livet och vi hörs aldrig igen <3
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
Efterkloksnot som jag tyckte mig se i R4 (redan utskickad då) :
- @Andersson outade Siare under galgen
- Vi var alla överens om att MU borde valt naiv Siare2p
- Ingen annan motclaimade honom
Det måste alltså betytt att vi har bara en Siare och alltså är det en bybo som talar sanning!
Att Andersson röstas ut är alltså ett misstag från byn.
Där sattes alltså spiken i kistan.
Jo absolut, alla var övertygade om att MU valt naiv siare, det var det uppenbart bra valet. Sen när Andersson claimade siare och inte fick något mothugg började paranoian sprida sig, tänk om MU inte valt siare just därför, för att kunna claima den rollen om någon i ulvlaget blev hårt drevad. Jag tror rätt tankesätt där egentligen är att MU nog valde det uppenbart bra, han har inga specialförmågor att förutse vad som kommer hända. Men när väktaren blev bekräftad lyckades vi vända det till att MU nog gjort så ändå, jag lyckades övertyga mig själv om att det var troligt.
Men egentligen spelade det ingen roll i runda 5, alternativdrevet var LegoIvar, och tredjealternativet Skarpskytten Jag tror det var svårt för byn att vända efter de tre första rundorna. Även om ni fått ut någon av oss var sambandet mellan ulvarna inte så uppenbart (tror jag iaf).

F ö rollsiade Basse Andersson i R2 och vi fick veta att han hade en powerroll, därför vi försökte dreva honom, hoppades att han var väktare, för det var en roll vi såklart ville ha ut. Eller först hade vi nog planerat att nattmörda honom, men när drev startades mot honom hängde vi på, tror jag.

I R4 rollsiade han Tove Jansson, hon hade roll enligt SL...
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Uhh, ska vi behöva be om ursäkt för sånt nu med alltså? 🫣😵😭😱😖🙈🙉🙊
...och det kanske ser ut som att jag "skojar" på ett sånt lite ruffigt sätt, men det gör jag inte. Jag kommer inte vara med i något sammanhang där @Sidd figurerar, jag har satt ignore på användaren och troligen blir detta mitt sista varulvsspel på ett tag, tills @Sidd lämnar forumet eller detta jordelivet (och jag tror att jag har tiden på min sida, bra gener för 100+ osv),
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
...och det kanske ser ut som att jag "skojar" på ett sånt lite ruffigt sätt, men det gör jag inte. Jag kommer inte vara med i något sammanhang där @Sidd figurerar, jag har satt ignore på användaren och troligen blir detta mitt sista varulvsspel på ett tag, tills @Sidd lämnar forumet eller detta jordelivet (och jag tror att jag har tiden på min sida, bra gener för 100+ osv),
Jag är känd privat för att säga upp kontakten med folk för småsaker, men det här tar nog priset...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,389
...och det kanske ser ut som att jag "skojar" på ett sånt lite ruffigt sätt, men det gör jag inte. Jag kommer inte vara med i något sammanhang där @Sidd figurerar, jag har satt ignore på användaren och troligen blir detta mitt sista varulvsspel på ett tag, tills @Sidd lämnar forumet eller detta jordelivet (och jag tror att jag har tiden på min sida, bra gener för 100+ osv),
Alltså, jag hoppas du skämtar, fast du säger att du inte gör det. För det här är helt orimligt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Sen kan jag ju tycka att om det var någon i byn som hade fog för att få vara grinig på byn så var det ju just Sidd. Han blev legit drevad för att han spelade med byn i åtanke. That's soooo stupid.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag kommer inte vara med i något sammanhang där @Sidd figurerar, jag har satt ignore på användaren och troligen blir detta mitt sista varulvsspel på ett tag, tills @Sidd lämnar forumet eller detta jordelivet (och jag tror att jag har tiden på min sida, bra gener för 100+ osv),
Det är inte ok att uttrycka sig på det här sättet, du borde tagit detta i PM med den/de berörda om du verkligen ville uttrycka nåt sånt här. Men allra helst låtit bli helt.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,778
Location
Göteborg
Ska skriva längre imorgon om mina tankar runt balans etc. Men i korthet är tanken att MU får poäng för att han ger en roll till byn, som kan gröna en bybo (ni nackade ju @Andersson ändå... men i teorin i varje fall) och att den har värde för byn på det sättet även om den naiva siarens siarförmåga är oanvändbar.
Jag följde inte det här spelet alls, men jag tror att en naiv siare är en betydligt större fördel för ulvarna än för byn. Byn måste ju lista ut att siaren är naiv, vilket tar tid, och blir en ulv tidigt siad så får hen en grönstämpel som är svår att tvätta bort även efter att naivt siande avslöjats/listats ut. Minns ulvar på en båt där @michael var ulv som sias grön, och så fort han blev siad så var det kört för byn. Att ifrågasätta ett siande är väldigt svårt. Fördelen för byn att siaren kan gröna sig är betydligt mindre värd, skulle jag säga.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
Klart att det var rätt hård stämning emellanåt, kanske onödigt hårt ibland. Men är det inte en del av spelet ändå?
Jo, så ser jag det. Jag har inga hårda känslor mot någon, utom mot mig själv.

Hoppas ingen tagit illa vid sig av mina sarkasmer. Hade typ glömt den sidan av min person, det finns ingen plats för den i mitt nuvarande liv.
 
Top