Varulv [Mäster Ulv 5] - Spelet är över

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Gud vad det är skönt att det här är slut. Någon morgon förra veckan när jag och min fru var lite osams om varför morgonen blivit så stressig så fick jag radera ett rätt långt sms jag var på väg att skicka där jag anklagade henne för att ”dreva mot mig”
Haha, själv har jag missat typ 20 timmars arbetstid på att gräva Impe, som jag behövt ta igen nu i helgen. Har antagligen gått miste om typ 4000 spänn också för att jag skippat att ta uppdrag för att kunna sitta tillgänglig under dagtid mer.

Smart drag.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Håller inte med - det är ett genidrag. Så mycket brus det skapar med i princip noll risk för byn.
Haha, precis det var ju egentligen en no-brainer. MEN JUST DÄRFÖR osv osv... Wine in front of me, giftbägare och allt vad det heter...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,391

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Haha, själv har jag missat typ 20 timmars arbetstid på att gräva Impe, som jag behövt ta igen nu i helgen. Har antagligen gått miste om typ 4000 spänn också för att jag skippat att ta uppdrag för att kunna sitta tillgänglig under dagtid mer.

Smart drag.
Samma här. Man kan se det som pay-to-play eller vad det kallas nuförtiden.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,391
Gud vad det är skönt att det här är slut. Någon morgon förra veckan när jag och min fru var lite osams om varför morgonen blivit så stressig så fick jag radera ett rätt långt sms jag var på väg att skicka där jag anklagade henne för att ”dreva mot mig”
Ja jösses, när varulvsspelet börjar sippra in i vardagen och man ifrågasätter nära och käras motiv både en och två gånger...

Värre när man är ulv iofs ("Herregud, de är mig på spåren!")
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Väldigt stiligt spelat av ulvarna! Hatten av!

Vi gjorde det svårt för oss när vi slet varandra i stycken men ulvarna var nog bra nog för att vinna ändå så man kan säga att det var ingens fel 😬
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
814
Och fram för allt, tack för spel @HerrK, @Hägerstrand och @Skarpskytten! Även om vi alla var sämst i byn så var ni bevisligen minst sämst som överlevde längst. Hoppas ni är med och spelar igen!
❤ tack själv till dig och @Sidd för coachande, trots att det ledde till att jag misstänkte er senare.

Jag vill ändå poängtera att jag drog på mig 0 röster i hela spelet. Det må vara mer av ett bevis på ”för galen för att vara ulv” än ett bevis på ”för bra bybo för att vara misstänkt” men det är ändå nånting. Vet någon om det hänt förr?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,391
Väldigt stiligt spelat av ulvarna! Hatten av!

Vi gjorde det svårt för oss när vi slet varandra i stycken men ulvarna var nog bra nog för att vinna ändå så man kan säga att det var ingens fel 😬
Ja, jag tänker att byn i varje fall kan skylla på att ulvarna gjorde ett jäkla toppenparti
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
❤ tack själv till dig och @Sidd för coachande, trots att det ledde till att jag misstänkte er senare.

Jag vill ändå poängtera att jag drog på mig 0 röster i hela spelet. Det må vara mer av ett bevis på ”för galen för att vara ulv” än ett bevis på ”för bra bybo för att vara misstänkt” men det är ändå nånting. Vet någon om det hänt förr?
Jag hade nog dig som grön under mer eller mindre hela spelet (förutom under ett par av mina mörkare perioder, när jag spelade 4D-schack med mig själv i ett annat rum än er andra), så något rätt gjorde du ju i alla fall :)
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
Och fram för allt, tack för spel @HerrK, @Hägerstrand och @Skarpskytten! Även om vi alla var sämst i byn så var ni bevisligen minst sämst som överlevde längst. Hoppas ni är med och spelar igen!
Jag ser det väl mer som att vi var för dåliga för att vara värdiga ett mord. Att bli nattmördad är ju en heder! Man tar ut de farliga först ... eller? Hur tänkte ulvarna kring sina nattmord?

Jag har dock kommit fram till att jag nog inte överlever ett parti till. Det här har inte varit bra för min puls, min arbetsro, mitt familjeliv; jag har varit Växjös farligaste bilist ... Och sen hade vi ju pannkaksgate här hemma igår, när jag var så disträ att det krävdes tre satser pannkakor innan det blev rätt.

På plussidan: jag insåg igår att jag inte småätit på hela veckan, första gången på typ 25 år. Så varulvsspel är nog bra som bantningsstrategi för mig.

Jag är dock nöjd med att jag tog mig så här långt utanför min comfort zone. Och deltog alltså. Så har jag också hedrat det där vaga löftet jag gav till @Basenanji för länge sedan. Jag var inte så klass som jag trodde jag skulle vara, men det var mycket jobbigare än vad jag trodde det skulle vara.

Och jag har lärt mig mycket, otroligt mycket om detta fascinerande spel.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
@Basenanji var kommentaren till KK i början om ombudsspelet en medveten handgranat i getingboet?
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
Just det, en sak som jag fick grepp om: den här bisarra gemenskapen ni har, där ni gullar med varandra off-gejm och i alla fall framstår som en härlig gemenskap, och sen kastar ni förolämpningar och sarkasmer mot varandra, ljuger, manipulerar, bedrar ...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,391
@Vimes, hade du nån tanke med att naiv siare skulle ge inkomst? Känns spontant som enbart fördelar för MU.
Ska skriva längre imorgon om mina tankar runt balans etc. Men i korthet är tanken att MU får poäng för att han ger en roll till byn, som kan gröna en bybo (ni nackade ju @Andersson ändå... men i teorin i varje fall) och att den har värde för byn på det sättet även om den naiva siarens siarförmåga är oanvändbar.
 
Top