Varulv [Mäster Ulv 5] - Spelet är över

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Andersson röstas ut.
Brynolf nattmördas.
Hägerstrand nattmördas.


Grattis ulvarna!

Spelupplägget:
Naiv siare och väktare i byn.
Totalt 3 ulvar (inklusive Mäster Ulv), nattmord alla rundor, rollsiare, förmågeblockare, extra nattmord och extra röst.

Några snabba tankar:
1. Ulvarna var magiskt bra på att vara aktiva utan att någonsin hamna i strålkastaren.
2. Byn... var mindre bra. Jag tycker inte att man kan lasta enskilda spelare, men byn som helhet fungerade inte alls. Våra förstagångsspelare (@Skarpskytten , @Hägerstrand och @HerrK) var absolut några av de vettigare i byn, men det hjälpte inte när den övergripande diskursen i bylaget hela tiden hamnade helt åt skogen...
3. Ulvarna var nog gynnade av spelupplägget. Jag tycker ulvarna ska vara gynnade i Mäster Ulv, men de var det kanske lite mycket här?
4. Nu står det 4-1 till ulvarna i Mäster Ulv!
5. @Waterhouse har vunnit alla spel han varit med i detta år
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Vad köpte ni för jävla kukförmågor för all inkomst? 🏴‍☠️
Naiv siare och väktare i byn.
Totalt 3 ulvar (inklusive Mäster Ulv), nattmord alla rundor, rollsiare, förmågeblockare, extra nattmord och extra röst.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Haha, ja jävlar vad vi blev bortgjorda på precis alla sätt och vis.
Spöktråden lyckades till slut pricka in att Basse var högt uppsatt svansbärare (tänk vad mycket bättre det går när Impe och jag samarbetar 😥) Men vi var bevisligen ändå helt fel ute. Octa som ulv, inte en chans i helvete. Ingenstans. Inte på kartan över huvud taget.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Mina tankar när namnen avslöjades:

@Basenanji - fuck
@Waterhouse - SÅKLART! Jag sa ju det massor av gånger! (Förutom på slutet när jag inte alls sa det, men det talar vi tyst om…

Sen gick det några sekunder när jag tänkte ”står det @Skarpskytten nu så skriker jag rakt ut”

@Octagonal - jag är en idiot

otroligt bra spelat, ulvlaget. Jag har haft jätteroligt.

Fantastiskt produktionsvärde @Vimes. Tusen guldstjärnor till dig

Gud vad det är skönt att det här är slut. Någon morgon förra veckan när jag och min fru var lite osams om varför morgonen blivit så stressig så fick jag radera ett rätt långt sms jag var på väg att skicka där jag anklagade henne för att ”dreva mot mig”
 
Top