Varulv Mäster Bybo: Byrådet - Runda 1

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jo det du skriver stämmer och "flera gånger" var fel av mig ser jag nu i efterhand. Däremot skrev Khan denna mening.
Med det perspektivet (och eftersom livet alltid kommer i vägen för internet) har jag svårt att se aktivitet som en indikator på ulveri eller gröneri. Det är viktigare vad man skriver än att man skriver, så att säga.
Det tolkar jag som att inaktivitet inte är något att göra en för stor fjäder utav. För att sedan ha Rasmus som rödast samt rösta på Sidd för att Sidd säkert har lite färre inlägg än mig vilket min redan omdiskuterade magkänsla säger är skumt
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Jag tycker också att det här är ganska ulvigt:

Khan said:
Själv är jag lite rostig, men är gärna skeptisk till överanalys i första rundan. Det går att hitta mycket att gräva i som man bara plockar ur luften.
Liksom, det är lite "eftersom det är så svårt att hitta något substantiellt i R1 är det ingen idé alls..." vilket är som en legitimering av passivitet.

Sedan är det ganska roligt att Khan skriver tre korta inlägg dag ett för att dagen efter skriva. "idag kan jag inte vara lika aktiv som igår..." :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Alltså, Khan är absolut en potentiell ulv. Jag har honom som helt rimligt alternativ att rösta ut. Jag tycker eventuellt att Octo blev lite grönare av sitt Khan-drev, och att Basse blev lite rödare av att hoppa på det (nb att detta är typ första skarpa grejen Basse gjort i spel). Färgen på Khan tycker jag är oförändrat mellanmjölksgrumlig.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Jag gillar namnet mellanmjölksgrumlig på en färg.

För att svara @Basenanji läser jag inte Khan som röd, här är jag benägen att hålla med Vimes, tycker också att Octo lite selektivt väljer bort det inlägg där Khan säger ”Fine jag förstår vad ni säger om aktivitet” efter att jag och Basse var där och högg. Det föregick ju Rasmus-är-rödast kommentaren.
Varför rösten däremot hamnade på Sidd tycker jag är oklart, varför blev det så @Khan ?

Gör det här Octo röd eller grön? Nja mer mellanmjölksgrumlig. Det är positivt med gräv, även om det här är närmare skottsäker-väst-i-TVstudion än Osmo-Vallo-klass, jag ser ingen smoking gun.

Basse blir mer röd som direkt hoppar på, ulvigt att hänga på ett drev ju
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Gröna: Khan, Bio

Gula: Basse, Vimes, Octagonal


det är min magkänsla. Jag tycker att Khan kommer in på ett grönt sätt, Bio också.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Rasmus! Rasmus! Hejja Rasmus!
Saknad tillbaka från…ja från vadå?
Tvättstugan? Lajvande? Styrelsemöte? Lågflygande?
Rasmus ge oss svaren👍
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Rasmus! Rasmus! Hejja Rasmus!
Saknad tillbaka från…ja från vadå?
Tvättstugan? Lajvande? Styrelsemöte? Lågflygande?
Rasmus ge oss svaren👍
Jag hade missat att det var spelstart :p Mycket på jobbet, jul-koncerter och lucior och fan vet vad för kidsen, men jag är här :)
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Bra att @RasmusL kommer in i spel, ge mig ett saftigt inlägg nu så jag kan flytta min röst.

Biobonkers nojj-glajjor

Fjodor - För i helvete du ger lågflygeri ett ansikte. De ggr Fjodde ulvat har oxå lågflygande varit taktiken.

Impetigo- Se mitt tidigare inlägg, är alltid sådär klok och redig, men nu kom en liten lös visp mot Octo och sen dödstyst. Pingar rött

Vimes - Vill sparka upp damm, ger lite svar på tal men inte till alla. Vimes fäktas med veteran-Basse det är MO för ulv-vimes att fäktas med nån veteran, annat beteende skulle vara durekt rödande. Håller Vimes för gul.

Basse - Svagt argumentet för att hoppa på Octos, låt oss kalla det gräv, tycker annars att spelet är lite försiktigare än klassisk Basse. Också Team-Gul

Octo - Har antingen lurat upp mig på läktaren. Tolkar henem som paranojja-bybo, är det månne vår galne siare? Men nojja-glajjorna säger att det kan vara ballsy ulvspel. Gul till mellanmjölksgrumlig

Sidd - Efter emojigate mer normalt Sidd spel, något skarpare och mindre fladdrigt än vanligt.
Mellanmjölksgrumlig åt en grön nyans

Khan - Läser Khan som bonnläpp, alltså bybo, vill att vi håller oss till reglerna och vill inte sticka ut. Mellanmjölksgrumlig till grön

Rasmus - Läs början av meddelandet annars är jag helt ok med att placera din hals på stupstocken.

Är nån glömd måste det vara en ulv
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Rödast till grönast:

Octo - se mitt case tidigare om att han rättar sina inlägg

Khan - jag hade honom som rödast tidigt och har en känsla av att fajten mellan khan och Octo kan vara ett ulvaspel

Sidd - skriver mycket och sätter press på folk vilket är positivt. Men är mer stringent änbybosidd brukar vara (så jag är alltså team biobynker snarare än team vimes i den frågan)

Rasmus - vi vet ju som påpekats att rasmus kan använda tystnad som ulvavapen

Basse - känns ganska bybobassig, får kritik för att han hoppar på drev mot khan för lättvindigt och där kan jag väl hålla med till viss del (jag tycker alltså att det är rimligt atthålla kham för rödish men tycker inte att det beror på att han påmint om regel 8.

Fjodor - har inte pinglat rött i mina öron. Konstruktiv ton.

Bio - känns som bybobio. Får försöka läsa honom lite mindre välvilligt antar jag

Vimes - grönas väldigt mycket i mjna ögon av metagrejen att han kritiserar mästerdragen. Jag uppfattat det som ett brott mot paragraf åtta och tror inte att vimes skulle höra det med flit som ulv. Ergo upprörd bybo. Men det är ju tveksamt om inte jag bryter mot paragraf 8 bara genom att lyfta detta så får nog nöja mig med att frustrerat se vimes som ”metagrönad” och därmed är sista ordet sagt.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
@RasmusL spel är helt intetsägande, påminner om lajv-gate vid ett tidigare spel. Jag kommer ändå flytta min röst, hur tänker Biobynker nu? (kommer bli svårt för mig att hänga med när Impetigo ger mig nya namn i vartannat parti) Jo jag ska förklara för er, i det famösa Tjuv och Polisspelet plockade Martin3 upp att @fjodorsenuba var ulv för att han var frånvarande, tills Martin petade på honom då svarade han på ett par minuter. Jag pingar in Fjodor tidigt på morgonen med en lös anklagelse och han svarar på 2 minuter. Sen tycker jag det är snömos och alibiinlägg genom hela rundan. SÅ 🥁🥁🥁

Jag är medveten om att jag står med västen på

Röst: @fjodorsenuba
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Kan nån som inte är tekniskt efterbliven som Biobonker redogöra för röstläget så här 2 timmar innan rådbråkning
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Jag kan vara på. Octo ser inte så röd ut när jag läser igenom honom. Fjodor har inte mycket till sin fördel.

röst: @fjodorsenuba

Finge jag önska hade vi haft ett drev mot Basse också, men det verkar inte finnas underlag för det.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
RasmusL, Fjodor och Khan har två röster var. Jag tror ev att Octos Khan-röst är äldst.
Hmm, jag trodde att jag flyttat min röst från Khan till Octo… har väl gjort fel med stavning eller formatering som vanligt…

I nuläget är ju Octo inte ett vettigt alternativ så jag sällar mig till de pågående dreven (Rasmus, fjodor, khan) enligt min rödlista:

Röst: @Khan

… verkar väl dock som att min röst redan låg på Khan? Eller var det fel på min första khanröst också?

Jag ska försöka hinna läsa tråden igen och begrunda BioBoys case mot Fjoddevic också.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Hmm, jag trodde att jag flyttat min röst från Khan till Octo… har väl gjort fel med stavning eller formatering som vanligt…

I nuläget är ju Octo inte ett vettigt alternativ så jag sällar mig till de pågående dreven (Rasmus, fjodor, khan) enligt min rödlista:

Röst: @Khan

… verkar väl dock som att min röst redan låg på Khan? Eller var det fel på min första khanröst också?

Jag ska försöka hinna läsa tråden igen och begrunda BioBoys case mot Fjoddevic också.
Jag har ett skitsvagt case mot Fjodde
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Jag nattar barn och hinner inte läsa allt så noga jag vill.

Men välkommen in i spel till @RasmusL!

Vad gäller min röst på sidd brukar det bara vara röst för att aktivera folk så tidigt i spel som jag lade min röst. Så även här.
 
Top