Varulv Mäster Bybo: Byrådet - Runda 1

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Är det nu Fjodor folk har siktat in sig på så noterade jag tidigare idag på forumlistan att Fjodor var "engaged in conversation". Har jag förstått hur hemsidan fungerar borde det betyda att Fjodor skrivit i ett privat pm med någon. Skulle kunna innebära att Fjodor skrivit med sin ulv-polare eller bara ställt någon fråga till Martin angående spelupplägget.
Värt att nämna är att Fjodor tidigt flaggade för att det fanns funderingar till Martin så inte alls omöjligt. Samtidigt borde ju ulvarna skriva mer med varandra.

Vet inte om det är rödande eller grönande men ni som spelat ett tag kanske har några tankar.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Hm. Nu när sidd och RasmusL kommit in och barnen somnat ska jag göra vad jag kan innan deadline. Jag är redo att flytta min röst, men vet inte till vem än.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Är det nu Fjodor folk har siktat in sig på så noterade jag tidigare idag på forumlistan att Fjodor var "engaged in conversation". Har jag förstått hur hemsidan fungerar borde det betyda att Fjodor skrivit i ett privat pm med någon. Skulle kunna innebära att Fjodor skrivit med sin ulv-polare eller bara ställt någon fråga till Martin angående spelupplägget.
Värt att nämna är att Fjodor tidigt flaggade för att det fanns funderingar till Martin så inte alls omöjligt. Samtidigt borde ju ulvarna skriva mer med varandra.

Vet inte om det är rödande eller grönande men ni som spelat ett tag kanske har några tankar.
Rödande. Men det kan ju förstås finnas en massa andra orsaker till att Fjodor är PM:en och grejar än att han är ulv.

I nuläget är det alltså Fjodor och Khan som ligger sämst till. 3-3. Jag är okej med att båda ryker i R1, men tycker nog Fjodor känns som en roligare utröstning.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Ålrajt.

Svårt att skriva på telefon, men here goes.

Jag tror att det jag känner igen mest ulvande i är farbror Fjodor. Det är lite för lågt i aktiviteten efter ett inledningsvis högt engagemang. Klassisk taktik att låta folks paranoia sköta jobbet åt en när rundan kommit igång lite. Inga ursäkter för inaktivitet heller var jag kunde se.

Så nä, jag drar nog tillbaka vad jag sade förut om misstankegrad. Jag tror Fjodorsenuba hamnat i toppen för mig nu. Särskilt när sidd Rasmus dykt upp och börjat ta plats, som sagt.

Jag ser en potentiell andra ulv i Biobunkern, för det där att försöka backa från sin röst när man ser drevet igång är typiskt för en Ulv som försöker gröna sig, men märker att det gick lite för bra. Inte heller säkert där än. Återkommer om det, men i första skedet är det klart var jag lägger rösten.

st: @fjodorsenuba
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Asså @RasmusL har jag ju inget att analysera på egentligen förutom att jag tycker det antingen är slött bybospel vilket vore synd för byn eller slug ulv som läst tråden och såg att vi skrev att han varit skrikig ulv och nu ligger lågt för att inte dra skit på sig. Jag vill ha mer hjälp av Rasmus eller drev mot denne.

Nu svalnade det ju dock så då skulle jag främst vilja rösta på Impetigo pga av dennes poster och ställningstagande i spel.

Tycker även som fler av er andra att Khan spelar scumt men väljer (ytterst tveksamt) att se denne som ickeulv för tillfället.

Fjodor tycker jag inte alls har reagerat och svarat upp på mina funderingar om dennes intetsägande rödgrönlista alls. Scumt.

Röst: @fjodorsenuba
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Som vanligt så är tiderna emot en när man nattar.

Bra gräv på mig! Jag hade nog också röstat på mig :) Lågflygandet flaggade jag för i anmälningstråden. Sen så är min spelstil mellanmjölk röd/grön men jag måste säga att jag knappast varit inaktiv denna runda. Något som säkerligen är rödande för vissa men som ingen påpekat?

PM gate är nog den nyaste och fräschaste tilltaget att få någon hängd. Förstår varför vissa nu har dold inlogging om det är en gammal taktik att spana vilka som skriver PM.
Sen kan jag tycka att det är ett brott mot regel 3 men det får Martin3 avgöra.

Röst: @Khan
Sent byte på Khan så säkert en ulv som vill haka på det enkla fjodortåget.

Men som god bybo så är det kytum att skicka ut sista tankarna.

Vimes god bybo, starkt spel igenom i R1.
Basenanji har varit ovanligt mellanmjölk.
Octagonal tycker jag har varit på och känns grön.
Sidd har viftat osammanhängande så kanske inte röd?
RasmusL har lågflygit mer än mig men kommer in sent och slänger bollar. Bra för byn att han är med igen men att kasta boll på mig känns lite desperat.
Impetigo har jag inget rött på. Känns bybo.
Khan känns röd för mig då han inte direkt bidragit.
BiobunkerVII ser jag som mer grön än röd.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Asså @RasmusL har jag ju inget att analysera på egentligen förutom att jag tycker det antingen är slött bybospel vilket vore synd för byn eller slug ulv som läst tråden och såg att vi skrev att han varit skrikig ulv och nu ligger lågt för att inte dra skit på sig. Jag vill ha mer hjälp av Rasmus eller drev mot denne.

Nu svalnade det ju dock så då skulle jag främst vilja rösta på Impetigo pga av dennes poster och ställningstagande i spel.

Tycker även som fler av er andra att Khan spelar scumt men väljer (ytterst tveksamt) att se denne som ickeulv för tillfället.

Fjodor tycker jag inte alls har reagerat och svarat upp på mina funderingar om dennes intetsägande rödgrönlista alls. Scumt.

Röst: @fjodorsenuba
Nej vissa har nattningar och Luciafiranden att handha halva dagen :)

Om jag mot förmodan inte blir utröstad så är jag lågflygande hela onsdagen. Går och lägger mig nu och sen är jag på jobbet från 0430 till 2030 imorgon så inga poster eller forumkollar under den tiden tyvärr. Hoppas att rundan i så fall är längre än till 21.00.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Ålrajt.

Svårt att skriva på telefon, men here goes.

Jag tror att det jag känner igen mest ulvande i är farbror Fjodor. Det är lite för lågt i aktiviteten efter ett inledningsvis högt engagemang. Klassisk taktik att låta folks paranoia sköta jobbet åt en när rundan kommit igång lite. Inga ursäkter för inaktivitet heller var jag kunde se.

Så nä, jag drar nog tillbaka vad jag sade förut om misstankegrad. Jag tror Fjodorsenuba hamnat i toppen för mig nu. Särskilt när sidd Rasmus dykt upp och börjat ta plats, som sagt.

Jag ser en potentiell andra ulv i Biobunkern, för det där att försöka backa från sin röst när man ser drevet igång är typiskt för en Ulv som försöker gröna sig, men märker att det gick lite för bra. Inte heller säkert där än. Återkommer om det, men i första skedet är det klart var jag lägger rösten.

st: @fjodorsenuba
Hahaha det där är ju riktigt dålig motivering. Jag skrev i ett inlägg 20 minuter tidigare varför jag bytte till Fjodor, att du sen inte orkade läsa det utan tyckte att jag skulle utveckla får stå för dig. Mitt svar om att det var ett svagt case var riktat till Impetigo som skulle läsa tråden för att se mitt case.
Nu är det för sent att byta, tycker att Rasmus spel i R1 lämnat jävligt mkt mer att önska.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Jag är inte så förvånad över att Impetigo försöker rädda fjodde.

Motiveringen tex på Khan är bara dribbel.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Nästa runda startar kl 7 imorgon bitti och pågår till torsdag kl 21:00
 
Top