Varulv Mäster Bybo: Byrådet - Runda 1

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag sågar delar av din tråd för att jag inte håller med, jag nattmördades R1 i mitt tredje(?) parti kan ju knappast ha varit för att jag var veteran.
Ska inte göra nån jättegrej av det här - det kanske vi får tillfälle att göra i kommande rundor, för att förtydliga tror jag att vi utgår från samma "fakta" nämligen att veteraner/stjärnspelare nattmördas tidigt, du menar att det beror på att de är veteraner jag menar att det beror på att de river runt och håller igång byn, helt enkelt gör livet jävligt mycket svårare för en lågflygande ulv som typ @fjodorsenuba börjar likna mer och mer.
Håller med dig i vad du skriver. För att förtydliga vad jag ville få fram är det att vi i framtida rundor kanske måste vara lite vaksamma på aktiva "duktiga" bybor i och med att det är konstigt att ulvarna låtit dessa överleva så länge när vi vet att vi inte har någon väktare. Inte särskilt aktuellt överhuvudtaget i R1 utan en fundering för framtiden.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Jag skriver ingen lista för att det är för plebejer, men jag kan summera mina tankar om varje spelare lite kort:

Basse - verkar välvillig och vettig. Har dock nästan enbart hållit sig i det allmänna snarare än det specifika, vilket är en aktivitet jag tror är superlätt för en rutinerad spelare som Basse att fejka som ulv. Varken grön eller röd.

Vimes - verkar välvillig och vettig. Har dock nästan enbart hållit sig i det allmänna snarare än det specifika, vilket är en aktivitet jag tror är superlätt för en rutinerad spelare som Vimes att fejka som ulv. Grön (för att jag vet det).

Sidd - grön är min uppfattning nu. Sidd spelar sammanhållet och skarpt, vågar vara specifik och rycka i saker. Han har förstås fel ibland, men så är det. Mest konstruktiv i byn just nu. Samtidigt vill jag lägga en brasklapp här: jag brukar tycka att Sidd är svårläst, och har aldrig läst honom så entydigt som jag gör nu. Hans spelstil är lite annorlunda än den brukar vara (mindre fladdrig och mer koherent), som några påpekat. Jag vet dock inte varför det ska vara en ulvindikation nädvändigtvis: Sidd har många vändor som ulv under bältet, så jag tror inte vi kommer kunna fästa ulvsvansen på honom för att han spelar lite annorlunda. Jag tror mer på att Sidd som spelare (oavsett fraktion) utvecklas.

Impetigo - Har sett helt ok ut hittills. Grejen han plockat upp på Octo är inte helt dum (inte minst för att vara en scumtell i R1), men det är å andra sidan en typisk grej att plocka upp och blåsa upp som ulv (jag hade 100 % gjort det om jag var ulv). På den grönare halvan, men knappast grön.

Octo - Jag vet inte. Octo är rätt ny (tredje spelet?). Aktivt spel, men jag är inte alls så förtjust i den här diskussionen om hur ulvarna "borde" nattmörda. Känns lite för mycket som en setup för att sparar någon av högprofilerna för att brunsmeta istället. (Min uppfattning är ju för övrigt att nattmordsanalys -- oavsett om den sker pre eller post mortem så att säga -- är otjänligt beslutsunderlag för byn). Gul, kan vara aktuell för utröstning.

Khan - Jag vet att han har skrivit, men vet inte vad han skrivit. Typisk indikator på ulveri för mig. Å andra sidan har Khan en laid back och lite försiktig stil även som bybo. Kan vara ett alternativ för utröstning ändå.

Fjodor - Har tuggat luft med oss andra. Det enda jag minns av hans inlägg är den här fjösiga listan som Sidd plockade upp. R1-scumtell tycker jag nog ändå. Fjodor reagerar på Sidd och mig på ett sunt sätt dock, så den mildras lite.

BioBonker - Har varit aktiv, men lite samma situation som Khan. Jag har svårt att dra mig till minnes vad Bio engagerat sig i.

---

Summa summarum: Basse är svår att uttala sig om ännu. Sidd verkar vara schyrrebyrre. Imp verkar helt ok också. Octo har kanske skummat lite. Khan och BioBunker behöver jag nog titta närmare på. Fjodor kan vara aktuell för schavotten, men där behöver jag nog kolla lite mer noga.

Jag gör såhär (men @RasmusL ! Vars är du?):

Röst: @Octagonal
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Ni är nog mycket smartare än jag, men jag ställer inte så höga krav på folks grön-rödlistor och särskilt inte i runda ett.

Tvärtom tycker jag att det är bra med sådana eftersom ulvar (om de ska skriva såna listor) då måste placera sig själva som gröna, vilket på sikt kan bli en besvärande detalj ( i R3 kommer det framstå som misstänkt att person X röstat ut bybor och då kommer motiveringar och gröningar bli komprometterande).

Alternativet att inte skriva listor är ju sämre.

Min lista just nu från grönt till rött:

Basse, bybo
Fjodorsenuba, Biobunker
Sidd, Vimes
Octogonal, Impetigo
Rasmus, Khan
Min fundering var ju att listans spelarplaceringar skulle kunna vara uppåner fram&tillbaka eller blandat hur som helst 🤪 med dessa motiveringar.
Säger ju nada inför kommande utvärderingar.


Du lyfter placering av ulv-kompis på röd-grön-listor???

Visst alla sätter sig själv såklart som grönast snällast bybo.

Men vad får dig att skriva att ulvar skulle sätta sin ulvkompis som grön?
För det är väl det du menar.

Det är väl tveksamt en ulv skulle göra. Mer kasta lite blandat intetsägande lite här å var så ulvkompisen ”göms” i bruset.

@Basenanji Du vill väl annars ha mycket mer motiveringar och ställningstagande än så här?

Så kommer du med en egen lista utan nåt konkret alls bara för att visa att det kan man göra.

Tex varför hamnar Khan nu helt plötsligt längst ner?
Några motiveringar bör du väl ändå ha för det för annars är det ju bara brus.

Fridens😇
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Octo - Jag vet inte. Octo är rätt ny (tredje spelet?). Aktivt spel, men jag är inte alls så förtjust i den här diskussionen om hur ulvarna "borde" nattmörda. Känns lite för mycket som en setup för att sparar någon av högprofilerna för att brunsmeta istället. (Min uppfattning är ju för övrigt att nattmordsanalys -- oavsett om den sker pre eller post mortem så att säga -- är otjänligt beslutsunderlag för byn). Gul, kan vara aktuell för utröstning.
En av dom få sakerna vi faktiskt kan gräva i om ett par rundor när vi har lite resultat säger jag. Kanske korkat av mig att ta upp diskussionen i förväg men det kommer tas upp senare igen. Sen förstår jag att du känner dig utpekad men det är den spaningen framåt jag kläckte fram.

Är du eller några andra flitiga skribenter bland ulvarna är det bra att byn sätter press där. Vill inte hamna i en situation likt MU där Martin flög helt under radarn. Det är en nål i en höstack så vi får utgå ifrån den infon vi har att tillgå och alla stigar borde undersökas.

Sen förstår jag inte varför nattmordsanalyser post mortem skulle vara dåligt. Kan någon visare förklara detta för mig? Kanske inte alltid byn hittar några intressanta spår men varför inte leta alls?

Känns som att det riskerar att bli väldigt tillknäppt och gräver vi inte i det lilla vi har tror jag det blir jobbigt. Klart risken finns att ulvarna fintar bort oss men då tvingar vi iallafall dom att försöka dribbla istället för att ge öppet mål.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Hej igen! Idag är det betydligt mer hektiskt på jobbet än i går, så jag kommer nog inte kunna vara så aktiv som jag var i går förmiddag. Bara heads up på det.

Med det perspektivet (och eftersom livet alltid kommer i vägen för internet) har jag svårt att se aktivitet som en indikator på ulveri eller gröneri. Det är viktigare vad man skriver än att man skriver, så att säga.

Hittills har jag som många andra redan sagt, ytterst lite att gå på. Jag har inte riktigt möjlighet att gå in på djupet och djupläsa, men hoppas ha tid för det i eftermiddag/kväll.

Skulle vilja fråga @Basenanji varför du sätter mig längst ner på listan, och för den delen varför du ser Rasmus med samma ögon? Är det ren frånvaro du går på, eller har du mer på fötterna än så?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
Jag skriver ingen lista för att det är för plebejer, men jag kan summera mina tankar om varje spelare lite kort:

Basse - verkar välvillig och vettig. Har dock nästan enbart hållit sig i det allmänna snarare än det specifika, vilket är en aktivitet jag tror är superlätt för en rutinerad spelare som Basse att fejka som ulv. Varken grön eller röd.

Vimes - verkar välvillig och vettig. Har dock nästan enbart hållit sig i det allmänna snarare än det specifika, vilket är en aktivitet jag tror är superlätt för en rutinerad spelare som Vimes att fejka som ulv. Grön (för att jag vet det).

Sidd - grön är min uppfattning nu. Sidd spelar sammanhållet och skarpt, vågar vara specifik och rycka i saker. Han har förstås fel ibland, men så är det. Mest konstruktiv i byn just nu. Samtidigt vill jag lägga en brasklapp här: jag brukar tycka att Sidd är svårläst, och har aldrig läst honom så entydigt som jag gör nu. Hans spelstil är lite annorlunda än den brukar vara (mindre fladdrig och mer koherent), som några påpekat. Jag vet dock inte varför det ska vara en ulvindikation nädvändigtvis: Sidd har många vändor som ulv under bältet, så jag tror inte vi kommer kunna fästa ulvsvansen på honom för att han spelar lite annorlunda. Jag tror mer på att Sidd som spelare (oavsett fraktion) utvecklas.

Impetigo - Har sett helt ok ut hittills. Grejen han plockat upp på Octo är inte helt dum (inte minst för att vara en scumtell i R1), men det är å andra sidan en typisk grej att plocka upp och blåsa upp som ulv (jag hade 100 % gjort det om jag var ulv). På den grönare halvan, men knappast grön.

Octo - Jag vet inte. Octo är rätt ny (tredje spelet?). Aktivt spel, men jag är inte alls så förtjust i den här diskussionen om hur ulvarna "borde" nattmörda. Känns lite för mycket som en setup för att sparar någon av högprofilerna för att brunsmeta istället. (Min uppfattning är ju för övrigt att nattmordsanalys -- oavsett om den sker pre eller post mortem så att säga -- är otjänligt beslutsunderlag för byn). Gul, kan vara aktuell för utröstning.

Khan - Jag vet att han har skrivit, men vet inte vad han skrivit. Typisk indikator på ulveri för mig. Å andra sidan har Khan en laid back och lite försiktig stil även som bybo. Kan vara ett alternativ för utröstning ändå.

Fjodor - Har tuggat luft med oss andra. Det enda jag minns av hans inlägg är den här fjösiga listan som Sidd plockade upp. R1-scumtell tycker jag nog ändå. Fjodor reagerar på Sidd och mig på ett sunt sätt dock, så den mildras lite.

BioBonker - Har varit aktiv, men lite samma situation som Khan. Jag har svårt att dra mig till minnes vad Bio engagerat sig i.

---

Summa summarum: Basse är svår att uttala sig om ännu. Sidd verkar vara schyrrebyrre. Imp verkar helt ok också. Octo har kanske skummat lite. Khan och BioBunker behöver jag nog titta närmare på. Fjodor kan vara aktuell för schavotten, men där behöver jag nog kolla lite mer noga.

Jag gör såhär (men @RasmusL ! Vars är du?):

Röst: @Octagonal
Nu ska jag bryta mot en av Basses regler och gå i försvar. ”BB är aktiv men jag minns inte vad han engagerat sig i”
”Någon beskrev Sidd som mindre fladdrig”
Kom igen Vimes så många inlägg finns inte än att det kan vara svårt att få till att det var jag.
Andra har uppenbarligen också uppfattat att jag ”nafsat” på Octo kring utröstning och nattmord, för övrigt ytterligare en diskussion som du lagt märke till men av en ren slump missat att jag varit delaktig i. Det här känns som lite brunsmetning från Vimes.

Impetigo är jag lite nyfiken på. Spelar väl(?) som vanligt, få inlägg men ett som är genomtänkt och känns rimligt (Octogrejen i det här fallet) men sen är helt frånvarande.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
Hej igen! Idag är det betydligt mer hektiskt på jobbet än i går, så jag kommer nog inte kunna vara så aktiv som jag var i går förmiddag. Bara heads up på det.

Med det perspektivet (och eftersom livet alltid kommer i vägen för internet) har jag svårt att se aktivitet som en indikator på ulveri eller gröneri. Det är viktigare vad man skriver än att man skriver, så att säga.

Hittills har jag som många andra redan sagt, ytterst lite att gå på. Jag har inte riktigt möjlighet att gå in på djupet och djupläsa, men hoppas ha tid för det i eftermiddag/kväll.

Skulle vilja fråga @Basenanji varför du sätter mig längst ner på listan, och för den delen varför du ser Rasmus med samma ögon? Är det ren frånvaro du går på, eller har du mer på fötterna än så?
Nu frågade du iofs inte mig men jag har inga problem att nacka lågflygare av den enkla anledningen att om alla skiter i att skriva för att det inte finns nåt att gå på så vinner ulvarna om inte byn har ren tur. Låg eller ingen aktivitet hjälper inte byn ett dugg.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Att Khan hamnar nära röda fältet har mest med att det är ganska lite aktivitet och intetsägande inlägg från hans sida.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Att Khan hamnar nära röda fältet har mest med att det är ganska lite aktivitet och intetsägande inlägg från hans sida.
Nu frågade du iofs inte mig men jag har inga problem att nacka lågflygare av den enkla anledningen att om alla skiter i att skriva för att det inte finns nåt att gå på så vinner ulvarna om inte byn har ren tur. Låg eller ingen aktivitet hjälper inte byn ett dugg.
Fair enough. Ska göra vad jag kan för att sätta fart på tankenknölarna under dagen. Hoppas det lättar efter lunch.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Dåså! Lunchen spenderades med att läsa ikapp, och här kommer mina tankar så här långt.

Störst misstanke: @RasmusL. Jag köper att världen kommer ikapp och att inaktivitet inte behöver betyda mer än att man tar hand om vab eller egen influensa, men om jag läser lite av erfarne Basses åsikter är jag inte så säker. Är det här en standardtaktik? Eller åtminstone som ni sett förr? Kan @Basenanji utveckla lite grann?

Medel misstanke: @BiobunkerVII, @fjodorsenuba, @Vimes. Alla vana varulvsspelare, och jag är skeptisk till att jag kan läsa dem så bra att jag kan känna mig säker. Jag är några millimeter mer skeptisk till bion än de övriga, eftersom det känns som ett trevande försök att dreva mot mig här ovan, men jag kan ha tagit det ur luften, som den paranoida galning man blir av att försöka läsa kvickt och överanalysera allt. Att attackera just inaktiva är rimligt, trots allt, men både @Sidd och RasmusL har ju varit mer inaktiva än mig.

Ingen aning alls: Övriga. Ska läsa igenom @Octagonal ett varv till, då vi inte spelat ihop förr och jag inte har pejl. Du får gärna gå vidare med varför du ska rösta på mig dock. Jag vill ha mer förklaring till varför jag är misstänktare än någon annan.

Jag låter min röst ligga kvar på Sidd så länge, så får vi se vad som händer. Jag kan övertalas att flytta den för att pressa någon annan för en stund om det behövs, men ge mig i så fall argument. Kan tänka mig att kontringsrösta på Octagonal för att pressa där, tex.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
” Jag är några millimeter mer skeptisk till bion än de övriga, eftersom det känns som ett trevande försök att dreva mot mig här ovan, men jag kan ha tagit det ur luften, som den paranoida galning man blir av att försöka läsa kvickt och överanalysera allt. Att attackera just inaktiva är rimligt, trots allt”

Det här precis som jag känner mig, jävligt bra citat.
Jag ser alltså inte @Khan som särskilt inaktiv, tycker Impetigo är värre och Rasmus har ju inte skrivit flasklock
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
Ver inte om jag eller @Basenanji är sämst på att hantera såna här nymodigheter som smarta elektroniska kommunikationsutrustningar (ja en smartphone alltså)

I mitt inlägg ovan kan det se ut som att jag tillskriver Khan saker som inte stod i originalmeddelandet.
Citatet från inlägg #71 börjar och slutar med citattecknen- det avslutande stycket är mitt.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Klart det är väldigt svårt i R1 men det här är vad jag grävde fram med lite tankar kring Khan och varför min röst fortsättningsvis ligger kvar. Hade egentligen inte grävt ner mig så mycket när första rösten lades men nu har jag lite mer att gå på.

Jag upplever regel 8 som rätt skarp, så att diskutera ens i lösa termer vem som skulle vara Mäster bybo känns dumt.
Varför så tydligt markera att vi inte ska gräva där? Ärlig bybo som inte vill vinna på fusk eller har vi en ulv som naturligtvis så fort som möjligt vill lägga locket på 🤔 Klart det känns jäkligt dumt om någon råkar gröna sig själv som bybo om du själv är på team ulv. Hade jag varit ulv i det här upplägget hade förstås första prio varit att denna regel följs till punkt och pricka innan nån klantskalle säger något.

Själv är jag lite rostig, men är gärna skeptisk till överanalys i första rundan. Det går att hitta mycket att gräva i som man bara plockar ur luften.
Fortsättningsvis nämns ringrostighet som sköld för att vi inte ska röja för mycket. Självklart plockas mycket ur luften men har vi tur kanske vi sniffar upp en rädd ulv. Nu är detta som sagt endast mitt tredje varulvsspel och har aldrig varit på den mörka sidan men kan tänka mig att det är ett extra lager av nervositet och försiktighet.

Med det perspektivet (och eftersom livet alltid kommer i vägen för internet) har jag svårt att se aktivitet som en indikator på ulveri eller gröneri. Det är viktigare vad man skriver än att man skriver, så att säga.
Fair enough det håller jag med om. Det leder ju till funderingen vad du själv egentligen har skrivit. Som du själv säger har bland annat Sidd varit mindre aktiv än dig men tycker de har funnits mer substans hos dennes inlägg.

Dåså! Lunchen spenderades med att läsa ikapp, och här kommer mina tankar så här långt.

Störst misstanke: @RasmusL. Jag köper att världen kommer ikapp och att inaktivitet inte behöver betyda mer än att man tar hand om vab eller egen influensa, men om jag läser lite av erfarne Basses åsikter är jag inte så säker. Är det här en standardtaktik? Eller åtminstone som ni sett förr? Kan @Basenanji utveckla lite grann?

Medel misstanke: @BiobunkerVII, @fjodorsenuba, @Vimes. Alla vana varulvsspelare, och jag är skeptisk till att jag kan läsa dem så bra att jag kan känna mig säker. Jag är några millimeter mer skeptisk till bion än de övriga, eftersom det känns som ett trevande försök att dreva mot mig här ovan, men jag kan ha tagit det ur luften, som den paranoida galning man blir av att försöka läsa kvickt och överanalysera allt. Att attackera just inaktiva är rimligt, trots allt, men både @Sidd och RasmusL har ju varit mer inaktiva än mig.

Ingen aning alls: Övriga. Ska läsa igenom @Octagonal ett varv till, då vi inte spelat ihop förr och jag inte har pejl. Du får gärna gå vidare med varför du ska rösta på mig dock. Jag vill ha mer förklaring till varför jag är misstänktare än någon annan.

Jag låter min röst ligga kvar på Sidd så länge, så får vi se vad som händer. Jag kan övertalas att flytta den för att pressa någon annan för en stund om det behövs, men ge mig i så fall argument. Kan tänka mig att kontringsrösta på Octagonal för att pressa där, tex.
Hittar även en del lite intressanta saker i detta inlägg. Nu är det helt plötsligt störst misstanke på Rasmus likt några andra vilket jag tycker är konstigt då du flera gånger nämnt att just inaktivitet inte borde vara rödande. Ändå blir det Rasmus som inte deltagit som du håller rödast.

Överlag ett lite för passivt försvarsinriktat spelande. Det är lite känslan att inte ska väl jag gå på er och det finns ju egentligen inget vi kan göra just nu vibe som jag får. Håller Rasmus som rödast och följer strömmen mot dina tidigare resonemang. Samtidigt röstar du på Sidd av oklar anledning.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Dåså! Lunchen spenderades med att läsa ikapp, och här kommer mina tankar så här långt.

Störst misstanke: @RasmusL. Jag köper att världen kommer ikapp och att inaktivitet inte behöver betyda mer än att man tar hand om vab eller egen influensa, men om jag läser lite av erfarne Basses åsikter är jag inte så säker. Är det här en standardtaktik? Eller åtminstone som ni sett förr? Kan @Basenanji utveckla lite grann?

Medel misstanke: @BiobunkerVII, @fjodorsenuba, @Vimes. Alla vana varulvsspelare, och jag är skeptisk till att jag kan läsa dem så bra att jag kan känna mig säker. Jag är några millimeter mer skeptisk till bion än de övriga, eftersom det känns som ett trevande försök att dreva mot mig här ovan, men jag kan ha tagit det ur luften, som den paranoida galning man blir av att försöka läsa kvickt och överanalysera allt. Att attackera just inaktiva är rimligt, trots allt, men både @Sidd och RasmusL har ju varit mer inaktiva än mig.

Ingen aning alls: Övriga. Ska läsa igenom @Octagonal ett varv till, då vi inte spelat ihop förr och jag inte har pejl. Du får gärna gå vidare med varför du ska rösta på mig dock. Jag vill ha mer förklaring till varför jag är misstänktare än någon annan.

Jag låter min röst ligga kvar på Sidd så länge, så får vi se vad som händer. Jag kan övertalas att flytta den för att pressa någon annan för en stund om det behövs, men ge mig i så fall argument. Kan tänka mig att kontringsrösta på Octagonal för att pressa där, tex.
Jag har faktiskt inte räknat men låg lågt med flit (se anmälningstråden) första dagen och tror mig ha minst lika många inlägg eller fler än dig rätt snabbt så att rösta på mig med anledningen: få inlägg?
Kom igen: bättre argument måste du kunna hitta på mig nu när jag postar👍 ”Så får vi se vad som händer”.

Diskussionen om Rasmus är ju intressant dock.
Spelare är helt klart olika och för vissa kommer livet emellan så att spelare missar spel.
Tex försvann tråkigt nog @Konrad Konvalj senast vilket var synd för oss i byn då han var bybo. Vad som hände vet vi ju inte, hoppas allt är lugnt för KK.
Rasmus då: han är frejdigt gåpåig och röjjer hårt i tråden när han är med. Dock tycker jag att han kan vara frånvarande långa stunder. En gång i år var han borta 1 1/2 dygn och fick drev mot sig för det. Då dök han upp och kaosade med högljutt spel och var väldigt arg för att vi ”dumt” röstat på en som inte svarat på frågor - och åkte ut som ulv. En annan gång var det typ samma visa MEN denne var grön bybo. Så det är lurigt för när han kommer in i spel så är det väldigt offensivt. Han vågar sticka ut och ställer krav. Vi vet ju inget nu denna gång och därav så hoppas vi att han kommer in i spel så vi kan få igång en diskussion med @RasmusL 👍 Jag tror han dyker upp och att det blir åka av då vilket kan bli kul😁

Jag ser gärna en diskussion vidare: nästa steg, vi har ju 2 ulvar i spel oavsett om Rasmus är en av dem eller ej.
Vem mer tror ni?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Det där var ett bra gräv och jag flyttar min röst:

Röst: @Khan
Jag tycker nog inte att det är ett jättebra gräv. Eller att det är ett "gräv" över huvud taget... Kan du förklara vad du tycker är bra med det? Tillräckligt bra för att flytta din röst också :)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Jag tycker nog inte att det är ett jättebra gräv. Eller att det är ett "gräv" över huvud taget... Kan du förklara vad du tycker är bra med det? Tillräckligt bra för att flytta din röst också :)
Det tror jag att jag kan.

Khan (en himla trevlig prick utanför varulvsspelet, no hard feelings!) är uppseendeväckande defensiv och just markeringen om att inte bryta mot §8 är en ulvig reaktion, snarare än en bybo:ig. Sedan är det flera ursäkter för lågt deltagande eller legitimeringar av inaktivt spel som gör mig misstänksam, t ex livet som alltid kommer före, ringrostigheten, och mängden jobb IRL).

Jag får också en känsla av att Khans inlägg är pliktskyldiga. Han verkar (i min läsning av honom) mest "ha sagt något för sakens skull".

Till sist: jag byter röst för att jag hela tiden vill rösta på den jag tycker är mest misstänkt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Jag kan hålla med om att det finns något pliktskylidgt över Khans spel. Men även en bybo kan ju tänka "jag borde skriva något men det är svårt att komma på vad", tänker jag.

Caset på Regel 8 ger jag ingenting för. Dels är det extremt oklart hur det är en scumtell över huvud taget, dels är det -- om man läser sammanhanget det skrivs i -- en del av den inledande konversationen i spelet som inte säger något alls. Har mycket svårt att se hur ni kan tycka att det sticker ut.

Att Khan, som Octo skriver, "flera gånger nämnt att just inaktivitet inte borde vara rödande" verkar inte ha så mycket att göra med sanningen alls när man läser Khans inlägg. Khan har vid ett tillfälle skrivit att han haft mycket i livet utanför, vad jag såg vid en snabb genomgång. Att han aktivt ursäktat inaktivitet vet jag inte var ni hittat. Tvärt om kan man väl anklaga honom för att typ bara rösta på spelare som inte kommit in i spel och alltså är inaktiva.

Alltså. Khan är på min gula lista. Och det är bra att Octo vispar runt i Khansmeten, men att en veteran som Basse kallar ovanstående för "bra gräv", höjer mitt ena ögonbryn lite.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Caset på Regel 8 ger jag ingenting för. Dels är det extremt oklart hur det är en scumtell över huvud taget, dels är det -- om man läser sammanhanget det skrivs i -- en del av den inledande konversationen i spelet som inte säger något alls. Har mycket svårt att se hur ni kan tycka att det sticker ut.
Jaså? Jag tänker nog annorlunda här: varför skulle det vara bra för byn att påminna om §8? men förvisso, det kan handla om en bybo-Khan som lite försiktigt påpekar att vi ska komma ihåg regeln. men i min läsning tycker jag att det mer låter som: "ge tusan i att gräva runt det där för då blir det kanske lättare att hitta oss ulvar!"
 
Top