Kungens råd - första mötet

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Björn den Gode du röstar på Basenanji förvisso innan han gjorde sin
Siarclaim men du har inte tagigt bort den rösten ännu. Varför?

Du har också riktat misstankar mot Vimes men inte röstat på honom.
Hur kommer det sig. Varför är Basenjani mer skum i dina ögon än Vimes?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,317
Location
Göteborg
Björn den Gode du röstar på Basenanji förvisso innan han gjorde sin
Siarclaim men du har inte tagigt bort den rösten ännu. Varför?

Du har också riktat misstankar mot Vimes men inte röstat på honom.
Hur kommer det sig. Varför är Basenjani mer skum i dina ögon än Vimes?
Bra fråga, ska jag vara helt ärlig så kom jag inte ens ihåg att min röst låg där och jag hade inte läst ikapp tråden efter omstarten utan jag skrev mest av mig på det som var aktuellt eftersom det kom upp, och då var det din Halo och Vimes konflikt som var det enda som hände. En fördel om en av er åker och den är en ulv är att vi också i princip har clearat en spelare, för jag kan inte föreställa mig att ni båda är ulvar då det hade varit för konstigt spelat. Jag kan däremot absolut föreställa mig att en av er är ulvar, och just nu lutar jag nog ändå mer mot dig än Vimes.

Men utvecklingen idag påminde mig ju om en annan sak som jag brukar göra.
Röst: Xyas

(Jag röstar på Xyas för att han aldrig bidrar med något första rundan. Det som kommer hända nu är att några kommer påpeka att Xyas är jättebra att ha kvar då han ofta kan hittar ulvar senare om han är bybo. Jag kommer hävda att dom har fel eftersom, och särskilt i ett sånt här litet parti så är det skitfarligt att ha kvar någon som inte har bidragit i början av partiet då det inte finns något att gå tillbaka till och läsa av. Jag kommer inte lyckas få mig med tillräckligt många för att tvinga Xyas att avvika från sin strategi och så får han komma undan med det igen.)

Nu är det ju extra tråkigt eftersom vi inte vet om Xyas ens är här, är det nån som typ kan ringa honom? Men om han dyker upp snart så hoppas jag verkligen att vi kan försöka få ett drev på Xyas så att vi för en gång skull får se vad han hittar på då, jag tror det kan vara jättegivande och ge oss god insikt om ifall drevet är värt att ligga kvar på eller inte.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,317
Location
Göteborg
Jag är med, jag lever, men det är skillnad på att läsa in sig på tung och analyskrävande text och att tramsa lite i vissa andra trådar. Återkommer under dagen.
Det här är nog ändå den ulvigaste posten hittils! Visst nu ska jag erkänna att jag inte minns hur Khan brukar spela, men som bybo så finns det liksom ingenting att förlora på att gå in och svinga eller till och med tramsa lite även om man inte läst igenom hela tråden och analyserat den än. Tvärtom så kan såna spontana saker vara både värdefulla för att de skapar spår och för att det kan hjälpa till att gröna sig själv.

Som ulv däremot är man mycket mer nervös över att säga fel eller råkar göra bort sig, och man kanske dessutom vill kommunicera och lägga upp en plan med sin ulvpolare. Dagen är väl i och för sig inte helt slut än men kom igen, om du är bybo så är det inte hela världen om du säger nåt konstigt...
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Khan skrev ett liknande inlägg igårkväll också.

Lägger tillbaka rösten på Vimes medans jag klurar vidare på spelupplägget.

Det är något som inte stämmer. Tror inte alls att vi har någon klassiskt upplägg
den här gången men å andra sidan så kan det mycket väl vara klassiskt för er
som spelat mycket här på rollspel.nu och att det bara är jag som inte är van vid detta meta.

T.ex så har jag som en slags huvudregel att man inte bör prata så mycket om byboroller.

Med det sagt så ser jag ingen anledning att inte peta på olika claims lite.

Att jag däremot inte vill berätta vilken sorts bybo jag är för demokraterna är inget konstigt.

RÖST: VIMES
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag flyttar min röst från Björn en liten stund till Halo, men är redo att flytta tillbaka den till honom. Klassisk lågt hängande ulvfrukt att ge sig på xyas istället för att ta ställning i jobbiga konflikter som Halo/Vimes. Finns risk att försäga sig om sakers vara eller icke vara i pm?

Halo, har några frågor till dig:

1. Du hade bara spelat ett onlinespel här på rollspel.nu, eller hur? Hur mycket varulvsspel har du spelar IRL?
2. Vad definierar du som "fluff" i ett pm?

Röst: Halo9000
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,500
Ja, Halo och BDG är nog ulvar tillsammans. Kul att vi löste det direkt!
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Jag flyttar min röst från Björn en liten stund till Halo, men är redo att flytta tillbaka den till honom. Klassisk lågt hängande ulvfrukt att ge sig på xyas istället för att ta ställning i jobbiga konflikter som Halo/Vimes. Finns risk att försäga sig om sakers vara eller icke vara i pm?

Halo, har några frågor till dig:

1. Du hade bara spelat ett onlinespel här på rollspel.nu, eller hur? Hur mycket varulvsspel har du spelar IRL?
2. Vad definierar du som "fluff" i ett pm?

Röst: Halo9000
1. Det här är mitt femte parti online. Har spelat ungefär lika många partier IRL.

2. Jag tolkar fluff som tematik. Det finns en hel del tematik i mitt PM.

Btw hur mycket och vad får man skriva om sitt PM i tråden?
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
jag har förmåga...äh förresten jag har aldrig hävdat förmåga

Vad var det där?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Ja, Halo och BDG är nog ulvar tillsammans. Kul att vi löste det direkt!
Vad i deras samröre är ulviskt? Skulle inte Björn och Khan vara ett bättre ulvpar? Björn hoppar på Khan på lösa grunder, men lägger inte en röst på honom.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,317
Location
Göteborg
Någon som kan ulviska och vill översätta åt mig?
Vimes tror att du och jag är ulvar, och han är nöjd att han kom på det första dagen. Om han är bybo så är det ju lite freeroll för tänk vad coolt om det är rätt, om han är ulv är det lite mer kaxigt men kan förstås vara ett bra sätt att avleda uppmärksamhet från sig själv. Just nu lutar jag dock dom sagt åt att du är ulv och Vimes inte är det, och att han gör just lite det som jag undrar varför inte Khan gör, bara är inne och skriver lite det han känner för, det är liksom typiskt bybobeteende.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,500
Vad i deras samröre är ulviskt? Skulle inte Björn och Khan vara ett bättre ulvpar? Björn hoppar på Khan på lösa grunder, men lägger inte en röst på honom.
BDG har skrivit lite allmänt bös. "Lol jag röstar på xyas men det spelar ingen roll." Han skulle kunna vara misstänkt i sin egen rätt.

Däremot backar han plötsligt från Halo, lite sådär halvdant och utan att ta ställning åt ena eller andra hållet, när Basse ber folk att ta ställning i "beefen" och rösterna på Halo har börjat trilla in. I den tidiga internaktionen med Halo misstänker han Halo lite, men vill gärna att bollen ska rulla vidare åt annat håll.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,317
Location
Göteborg
Vad i deras samröre är ulviskt? Skulle inte Björn och Khan vara ett bättre ulvpar? Björn hoppar på Khan på lösa grunder, men lägger inte en röst på honom.
Lösa grunder? Tycker du att "nä alltså jag måste analysera allting i lugn och ro innan jag vågar skriva något" är byboigt beteende? Eller ja alltså det är klart att alla anklagelser första rundan är mer eller mindre lösa grunder , och min röst på Xyas är ju väldigt lösa grunder, han har ju inte skrivit nånting än, men jag tror ändå att ett drev mot Xyas är det som gör att vi har störst chans att vinna partiet (om han dyker upp alltså, annars är det ju extraordinärt meningslöst men jag hoppas ju fortfarande på att han dyker upp)
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Det här är nog ändå den ulvigaste posten hittils! Visst nu ska jag erkänna att jag inte minns hur Khan brukar spela, men som bybo så finns det liksom ingenting att förlora på att gå in och svinga eller till och med tramsa lite även om man inte läst igenom hela tråden och analyserat den än. Tvärtom så kan såna spontana saker vara både värdefulla för att de skapar spår och för att det kan hjälpa till att gröna sig själv.

Som ulv däremot är man mycket mer nervös över att säga fel eller råkar göra bort sig, och man kanske dessutom vill kommunicera och lägga upp en plan med sin ulvpolare. Dagen är väl i och för sig inte helt slut än men kom igen, om du är bybo så är det inte hela världen om du säger nåt konstigt...
Larsson har rätt. Ulvigaste posten? Det är lite misstänkt men knappast ulvigast?

Därtill så har jag fått känsla att Björn tagigt rygg på både mig och Vimes i vår konflikt utan att riktigt vilja ta ställning.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,317
Location
Göteborg
BDG har skrivit lite allmänt bös. "Lol jag röstar på xyas men det spelar ingen roll." Han skulle kunna vara misstänkt i sin egen rätt.

Däremot backar han plötsligt från Halo, lite sådär halvdant och utan att ta ställning åt ena eller andra hållet, när Basse ber folk att ta ställning i "beefen" och rösterna på Halo har börjat trilla in. I den tidiga internaktionen med Halo misstänker han Halo lite, men vill gärna att bollen ska rulla vidare åt annat håll.
Ja, det är kanske lite fånigt av mig att rösta på Xyas, eftersom jag ju fattar att byn som vanligt kommer vara dumma och inte hålla med mig, men jag vill ändå försöka, kanske har det hänt något sen jag spelade sist och Xyas inte längre har frikort runda ett? Och alltså om det är så, så är det ju inte så att min röst inte spelar någon roll, tvärtom.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,317
Location
Göteborg
Larsson har rätt. Ulvigaste posten? Det är lite misstänkt men knappast ulvigast?

Därtill så har jag fått känsla att Björn tagigt rygg på både mig och Vimes i vår konflikt utan att riktigt vilja ta ställning.
Nämn en post som är ulvigare! Alltså vi kommer inte ha någon som skriver ut att den är ulv, jag tycker hela den inställningen att vägra börja skriva innan man har full koll på allt är superulvig.

Och tagit rygg vet jag inte, men absolut, jag har petat åt båda håll för att se vad som hände, jag tyckte det fanns lite hyfsade argument åt båda håll, måste jag ta ställning i just den konflikten så kan jag gärna vara tydligare med det, tycker inte jag har varit så vag om det på senare poster? Jag tar ställning för Vimes mot dig. Jag tycker fortfarande att Khan har haft det ulvigaste beteendet, och att vi trots det borde rösta på Xyas för att få se hur han agerar under press, och för att se om hans frikort fortfarande gäller.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Då tycker jag att du ska rösta på Khan så kanske han dyker upp. Han är ju uppenbarligen här på sidan i andra trådar.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Därför att du uppenbarligen inte vet vad jag snackar om angående hur PM:et är formulerat. Det tyder på att vi har tämligen olikformade PM. Utifrån hur mitt PM ser ut borde vi inte ha det om du är bybo.

(NB: jag har aldrig hävdat att jag har en förmåga).
Det här är den mest ulviga posten hittills. En ren lögn inom parantes och har inte hört ett ord mer om det från Vimes.
 
Top