Varulv [KoK] - R4

Accepterar du ordförande Impetigos paket

• Total voters
    10
Vad är det för skräp du prånglar?

Bär Hägern blev nattmördad finns två möjligheter:

1. Jag blev lottad som ordförande (12,5% sannolikhet.

2. Anthrox valde mig som ordförande (87,5% sannolikhet)

Sen finns även nöjligheten att ulvarna påvekrat valet av ordförande men a) (inte sannolikt att de harnpoäng nog för att välja ordföeande då det borde vara typ den dyraste förmågan på detas lista) och b) när anthrox hugger mig tydliggörgan ytterligare att han är ulv (han bränner slltså sin förmåga, ”byns” enda förmåga, på att stjäla ordförandeskapet från den belräftat grönaste spelaren på banan).

Så här ligger det nog till:
- i slutet av r3 ser ulvarna att jag och Hägern ligger överlägset först inracrt för ordförande. Två rundor med paket som kommer röstas igenom till byns fördel är katastrof för ulvarna.
- man bäddar för att oskadliggöra både mug och hägern genom att anthrox skriver i slutet av r3 om hur grön han ser mig ich försöker vrida över drevet från Hägern till mig (egentligen spelar fet kngen roll för ulvarna vem av mig och högern som röstas feam, de vill bara etablera att Anthrox försökte vrida drevet till min fördel).

- Anthrox skickar den ordförandeskapet till mig. De mördar Hägerstrand.

- nu ser det ut som att jag är Anthrox ulvkompis (87,5% sannolikhet att anthrox skickat ordförandssjapet till mig i stället för till Hägern vilket alltås gör Antjrix till ulv (då han smusslat med ordförandeskapet) och målat ut mig som hans ulvkompis.

- de har nu iskadligggjort både mig och Hägern. I stället för två oaket på raken som röstas igenom får varken jag eller hägern nåt paket (byn kommer ju rösta ned mitt paket iom att jag ser ut att vara ulv med anthrox)

- jag ser förstås vad antjrox gör (jag vet ju att jag knte är hans ulvkompis) och svarar något korkat med att hota med att rösta ut antjrox (OM vi vore ulvkompisar hade jag ju som @fjodorsenuba påpekat bara valt någon annan för utröstning än min ulvkompis anthrox) för att då försöka motbevisa att jag och anthrox är ulvar tillsammans ich samtidigt få igenom mitt paket.

- anthrox hugger mig vilket är obegripligt som han lägger fram det. Om han var rädd för att blinutröstad går det ju inte ihop med att han sen föreslår sig själv för utröstning. Om det var för att han är bybo och tror att jag är ulv hade han ju kunnnat uppdaga om jag ljugit om förmågorna me varför skulle han hålla mug för ulv när han haft mig som grönast i spelet hela tiden?

Ergo: antjrox är en ulv som stal ordförandeskapet från den grönaste spelaren och hoppaspå att genom det här invecklade jiddret komma undan med det.

Alla ska förstås rösta nej till Antjrox ulvpaket denna rundan. Detspelar ingen roll vad han säger att han lägger i det, han kan säga vad som helst.

Förmågan denna runda är siande vilket är sjukt surt att ge till ulvarna. Det finns ingen abledning att tiga om det iom att paketet ska röstas ned.

@Brynolf att anthrox skicakde vidare 2-3 betyder inget annat än att han hade ett bätte ulvkort på hand, 0-2, 1-3, kanske 0-1, 1-2.
Nu tar vi kanske i lite väl från tårna här. Att jag stal ordförandeskapet från dig är ju lika delar ett sätt att försöka rädda dig, vilket du nog borde se om du tar ett steg tillbaka. För som situationen landade ser det ju uppenbart ut som att vi båda kan vara ulvar, och då finns det ingen rationell anledning till att jag skulle sno ordförande från dig.
Och ja, jag har dig fortsatt som grönaste på banan. MEN! Du är ju på inget sätt bekräftat grön. Och ur mitt byboperspektiv är det givetvis lite suspekt att du får 2-3 skickat till dig och hej whoops, det fanns visst en till 2-0 med i potten direkt. För som bekant kan byn inte veta om du röstat in 2-0 eller 2-3/2-2 här. Så bättre då att jag dubbelkollar ifall det var sant eller inte. Vad hade det gett för nytta till byn att jag låtit dig rösta ut mig utan att dina claims står oemotsagda? Byn kommer ju veta att jag är grön när jag röstas ut oavsett, så det skadar ju knappast om jag fixar informationen till byn (som sen bekräftas när jag åker ut). Oerhört ulvigt resonemang där. Det handlar liksom inte om ifall jag ser dig som grön eller inte, utan om att gräva fram så mycket information som möjligt till byn som bekräftas när jag försvinner.
Ett fel med ditt antagande här är ju att jag nu spelar för att åka ut, inte för att överleva, och dra med mig så mycket information som möjligt till byn i mitt offer. Även om mitt paket röstas ner nu tycker jag fortfarande att byn tjänar mest på att jag röstas ut, och hoppas verkligen att nästa ordförande då lägger fram mig som kandidat, för byn behöver verkligen få färg på mig så ni vet att jag är grön.
Jag fattar att det är lätt att få taggarna utåt här, men din reaktion är i ärlighetens namn ulvigare än byboig. Det finns ingen chans att jag kommer ut ur det här levande (undantaget möjligen om ni gör mig till persona non grata och sparar mig för att inte riskera att ulvarna får extrapoäng) och byn tjänar definitivt vid det här laget mer på att jag åker ut än att jag är kvar.

Och det här:
"att anthrox skicakde vidare 2-3 betyder inget annat än att han hade ett bätte ulvkort på hand, 0-2, 1-3, kanske 0-1, 1-2."
Hoppas jag att alla förstår är helt nonsens (och ärligt talat långt under din förmåga Impe). Det står klart och tydligt i början av runda att vi har 2 NWO som vi inte hade förra rundan. Vi VET att jag skickade vidare 2-3 (om inte både Impe och jag ljuger, vilket jag hoppas jag visat inte kan stämma eftersom jag då sabbat en ulvordförande) och vi VET att jag hade 1-1 på handen som inte röstades igenom och vi VET att jag hade med något i paketet som ger 2 NWO.

Fan vad svårt det här är. Impes desperata många inlägg, kan han agera så bra eller talar han sanning?

Det landar i nej till paketet just nu. Avgörande är att det bara är Ant och Fjodde som röstat ja till det och jag har fått dåliga vibes från båda längst vägen. Jag lyssnar mer till dem som röstat nej, so far.

Nu tar vi kanske i lite väl från tårna här. Att jag stal ordförandeskapet från dig är ju lika delar ett sätt att försöka rädda dig, vilket du nog borde se om du tar ett steg tillbaka. För som situationen landade ser det ju uppenbart ut som att vi båda kan vara ulvar, och då finns det ingen rationell anledning till att jag skulle sno ordförande från dig.
Och ja, jag har dig fortsatt som grönaste på banan. MEN! Du är ju på inget sätt bekräftat grön. Och ur mitt byboperspektiv är det givetvis lite suspekt att du får 2-3 skickat till dig och hej whoops, det fanns visst en till 2-0 med i potten direkt. För som bekant kan byn inte veta om du röstat in 2-0 eller 2-3/2-2 här. Så bättre då att jag dubbelkollar ifall det var sant eller inte. Vad hade det gett för nytta till byn att jag låtit dig rösta ut mig utan att dina claims står oemotsagda? Byn kommer ju veta att jag är grön när jag röstas ut oavsett, så det skadar ju knappast om jag fixar informationen till byn (som sen bekräftas när jag åker ut). Oerhört ulvigt resonemang där. Det handlar liksom inte om ifall jag ser dig som grön eller inte, utan om att gräva fram så mycket information som möjligt till byn som bekräftas när jag försvinner.
Ett fel med ditt antagande här är ju att jag nu spelar för att åka ut, inte för att överleva, och dra med mig så mycket information som möjligt till byn i mitt offer. Även om mitt paket röstas ner nu tycker jag fortfarande att byn tjänar mest på att jag röstas ut, och hoppas verkligen att nästa ordförande då lägger fram mig som kandidat, för byn behöver verkligen få färg på mig så ni vet att jag är grön.
Jag fattar att det är lätt att få taggarna utåt här, men din reaktion är i ärlighetens namn ulvigare än byboig. Det finns ingen chans att jag kommer ut ur det här levande (undantaget möjligen om ni gör mig till persona non grata och sparar mig för att inte riskera att ulvarna får extrapoäng) och byn tjänar definitivt vid det här laget mer på att jag åker ut än att jag är kvar.

Och det här:
"att anthrox skicakde vidare 2-3 betyder inget annat än att han hade ett bätte ulvkort på hand, 0-2, 1-3, kanske 0-1, 1-2."
Hoppas jag att alla förstår är helt nonsens (och ärligt talat långt under din förmåga Impe). Det står klart och tydligt i början av runda att vi har 2 NWO som vi inte hade förra rundan. Vi VET att jag skickade vidare 2-3 (om inte både Impe och jag ljuger, vilket jag hoppas jag visat inte kan stämma eftersom jag då sabbat en ulvordförande) och vi VET att jag hade 1-1 på handen som inte röstades igenom och vi VET att jag hade med något i paketet som ger 2 NWO.
Varför talar du bara om fördelarna för byn om du blir utröstad. Du glömde säga att det även är fördel för ulvarna om du är ulv och blir utröstad (en extra värdefull poäng).

Samtidigt som dina ulvkompisar kan distansera sig från dig. Vilken offer-hjälte du kanske är i ulvchatten idag. 🤩

Varför talar du bara om fördelarna för byn om du blir utröstad. Du glömde säga att det även är fördel för ulvarna om du är ulv och blir utröstad (en extra värdefull poäng).

Samtidigt som dina ulvkompisar kan distansera sig från dig. Vilken offer-hjälte du kanske är i ulvchatten idag. 🤩
Det står i texten.
Och ärligt talat så känns det här som en extremt elaborate ruse för att ulvarna ska få en till poäng per runda. Och om jag ändå tänkt outa mig som ulv och offra mig finns det ju ingen som helst anledning till att jag inte bara valde in 2-3 i mitt paket som blev framröstat.

Ni kan liksom inte simultant säga att jag gjort saker för att gröna mig, samtidigt som jag gjort saker som outar mig som ulv.

Jag tycker alltså inte att Impe är röd (bortsett från reaktionen nu, men den förstår jag ändå), jag ville verifiera hans poängalternativ så byn vid mitt frånfälle får veta att han inte har ljugit.
Även om ni röstar ner mitt paket nu bör nästa ordförande föreslå mig till uteslutning.
När jag åkt ut kan ni utvärdera situationen, eftersom ni då vet att jag är grön.

Okej, en del at försöka ta ställning till och kondensera ner effektivt. Tack Hägern för spel!

Stora punkten: Anthrox och Impetigo - bägge ulvar, bägge bybor eller en av varje?

Anthrox tar alltså över ordförandeskapet direkt när Impetigo affektreagerar på sitt plötsliga ordförandeskap och Hägerns död. Impetigo har nu varit ordförande, har sett alternativen, och kan inte bli det igen innan alla har varit.
Impetigo kan bara bli ordförande via slump eller om Anthrox väljer det. Är Anthrox och Impetigo i lag som ulvar bägge två så finns det ingen anledning att ta över makten och hindra sin medulv från ordförandeskap. Bägge spelarna är för smarta för att göra en sådan miss. Bägge hade garanterat frågat SL i pm i förväg om Impetigo kan bli ordförande igen innan alla har varit.

Så jag tror inte de bägge är ulvar.

Om Anthrox är bybo så får vi utgå från att det talades sanning om att Hägern låg på tur för ordförandeskapet. Ulvarna nattmördar Hägern, Impetigo slumpas till ordförande. Impetigo outar siffror på konspirationer (iom att A och I nog inte är ulvar ihop enligt min första tanke så vet ju inte Impe här vad som komma skall). Impetigos utsago om siffrorna bekräftas av Anthrox senare, så om Anthrox är ulv verkar det iallafalm inte vara på tapeten att anklaga Impetigo för att vara lögnare. Så siffrorna stämmer nog.

Vi vet alltså att Anthrox skickade vidare 2-3 (eller 2-0 och hade turen att en ny 2-3 genererades), vi vet att kombinationer kan återkomma och verkar ha olika flufftexter. Vi vet förresten INTE om det verkligen var 2-0 och 2-3 som fanns utöver 1-1. Det kan ha varit 2-x (x=0-3) och 2-3.

Både ulv-Anthrox och byboAnthrox skulle ha kunnat göra det här draget. En ulv skulle väl ha mördat Hägern och väntat för att se om en ulvkumpan fick ordförandeposten och om inte det skedde dragit i misstroendespaken och rerollat. Vi kan ju inte påverka innehållet i paketen med våra åsikter i byn oavsett hur mycket vi skriver, så antingen skulle Anthrox få igenom ett paket till som kan innehålla vadsomhelst eller förhala en runda utan poäng till oss.
En bybo skulle väl ha dragit i misstroendespaken vid misstro mot den nya ordföranden och där kan det väl egentligen finnas massa sätt att göra det på mer eller mibdre bra.

Men.

Det som för mig skaver är hur tidigt och på hur låg tröskel av käbbel som Anthrox återtog makten. Och utan inspel av resten av byn. Hade Anthrox sagt "Det här verkar fuffens, giv mig 3 rekorderliga orsaker till varför jag inte skall återta ordförandeskapet medelst misstroendeförklaring" så hade det kunna bli bra snack kring det. Nu är hela skeendet förgiftat, och vår hand är låst till att acceptera elker förkasta vad nu Anthrox lägger i lådan.

"Jag är grön, jag tänker ge byn bästa poängen versus ulvarna, lägga byns val som ordförande och hänga mig själv så ni ser att jag talar sanning" känns inte som den bästa av deals. Om det istälket blir någon annan som blir ordförande än den valde och någon annan än Anthrox blir hängd så står vi där med en ny väldigt osäker ordförande som vi inte kan, en Anthrox vi inte kan lita på men som fortsatt är i spel med en röst och ingen aning om hur många poäng ulvarna fått.

Anthrox - efter det här draget med misstroendeförklaring utan göregående byainput så har jag mycket mindre förtroende för ditt paket. Det blir nej från mig, hellre slumpen denna runda.

Risken med att hänga Anthrox är såklart också att om Anthrox är ulv så får ulvarna sedan mer poäng per runda.

Also, den där posten ovan var en pärs att skriva på mobilen :)

Okej, en del at försöka ta ställning till och kondensera ner effektivt. Tack Hägern för spel!

Stora punkten: Anthrox och Impetigo - bägge ulvar, bägge bybor eller en av varje?

Anthrox tar alltså över ordförandeskapet direkt när Impetigo affektreagerar på sitt plötsliga ordförandeskap och Hägerns död. Impetigo har nu varit ordförande, har sett alternativen, och kan inte bli det igen innan alla har varit.
Impetigo kan bara bli ordförande via slump eller om Anthrox väljer det. Är Anthrox och Impetigo i lag som ulvar bägge två så finns det ingen anledning att ta över makten och hindra sin medulv från ordförandeskap. Bägge spelarna är för smarta för att göra en sådan miss. Bägge hade garanterat frågat SL i pm i förväg om Impetigo kan bli ordförande igen innan alla har varit.

Så jag tror inte de bägge är ulvar.

Om Anthrox är bybo så får vi utgå från att det talades sanning om att Hägern låg på tur för ordförandeskapet. Ulvarna nattmördar Hägern, Impetigo slumpas till ordförande. Impetigo outar siffror på konspirationer (iom att A och I nog inte är ulvar ihop enligt min första tanke så vet ju inte Impe här vad som komma skall). Impetigos utsago om siffrorna bekräftas av Anthrox senare, så om Anthrox är ulv verkar det iallafalm inte vara på tapeten att anklaga Impetigo för att vara lögnare. Så siffrorna stämmer nog.

Vi vet alltså att Anthrox skickade vidare 2-3 (eller 2-0 och hade turen att en ny 2-3 genererades), vi vet att kombinationer kan återkomma och verkar ha olika flufftexter. Vi vet förresten INTE om det verkligen var 2-0 och 2-3 som fanns utöver 1-1. Det kan ha varit 2-x (x=0-3) och 2-3.

Både ulv-Anthrox och byboAnthrox skulle ha kunnat göra det här draget. En ulv skulle väl ha mördat Hägern och väntat för att se om en ulvkumpan fick ordförandeposten och om inte det skedde dragit i misstroendespaken och rerollat. Vi kan ju inte påverka innehållet i paketen med våra åsikter i byn oavsett hur mycket vi skriver, så antingen skulle Anthrox få igenom ett paket till som kan innehålla vadsomhelst eller förhala en runda utan poäng till oss.
En bybo skulle väl ha dragit i misstroendespaken vid misstro mot den nya ordföranden och där kan det väl egentligen finnas massa sätt att göra det på mer eller mibdre bra.

Men.

Det som för mig skaver är hur tidigt och på hur låg tröskel av käbbel som Anthrox återtog makten. Och utan inspel av resten av byn. Hade Anthrox sagt "Det här verkar fuffens, giv mig 3 rekorderliga orsaker till varför jag inte skall återta ordförandeskapet medelst misstroendeförklaring" så hade det kunna bli bra snack kring det. Nu är hela skeendet förgiftat, och vår hand är låst till att acceptera elker förkasta vad nu Anthrox lägger i lådan.

"Jag är grön, jag tänker ge byn bästa poängen versus ulvarna, lägga byns val som ordförande och hänga mig själv så ni ser att jag talar sanning" känns inte som den bästa av deals. Om det istälket blir någon annan som blir ordförande än den valde och någon annan än Anthrox blir hängd så står vi där med en ny väldigt osäker ordförande som vi inte kan, en Anthrox vi inte kan lita på men som fortsatt är i spel med en röst och ingen aning om hur många poäng ulvarna fått.

Anthrox - efter det här draget med misstroendeförklaring utan göregående byainput så har jag mycket mindre förtroende för ditt paket. Det blir nej från mig, hellre slumpen denna runda.
Bra sammanfattat! Tack!

Aight, det spelar som sagt för min del inte så stor roll ifall paketet röstas igenom eller ej och byn gör nog essentially rätt med att ta det säkra före det osäkra (Även om jag vet att det är fel val).
Men då ändrar jag i paketet och skickar vidare 2-0 till nästa ordförande, så har byn lite bättre förutsättningar till en bra deal då.

Aight, det spelar som sagt för min del inte så stor roll ifall paketet röstas igenom eller ej och byn gör nog essentially rätt med att ta det säkra före det osäkra (Även om jag vet att det är fel val).
Men då ändrar jag i paketet och skickar vidare 2-0 till nästa ordförande, så har byn lite bättre förutsättningar till en bra deal då.
Med det sagt, så får ni gärna lägga alla röster på nej då med så inte ulvarna kuppar röstningen eftersom det kommer innebära att det är 2-2 som ligger för röstning i paketet.

Det är förstås suboptimalt ulvlir att inte låta ulv-impe köra sitt paket.

Men jag är väldigt inne på att de inte kan vara på olika sidor, dessa två herrar.

Empiricus (för den volatila idén om att skicka farliga konspirationer vidare)
Den här misstanken förstår jag inte, varför var det skumt att föreslå att skicka 2-3an vidare i det läge som var?

Dels tycker jag det var en ganska bra idé för att få kvitto på att den inte använts (en ulvordförande med en annan bytvåa i arsenalen hade ju kunnat säga "jag slängde 2-3an, hedersord" och vi hade inte kunnat kolla på ett särdeles lätt sätt) och dels även om det inte hade varit en bra idé så är väl väl dålig idé=/= ulv-idé?

Kan du förklara ditt resonemang?

Väldigt tyst här inne, med tanke på hur mycket det finns att gräva i här. Ulvarna är nog rätt nöjda med situationen då, och håller sig borta från att rocka båten nämnvärt.
@Sidd @Sysp @Basenanji @StradhLestat
Har ni något att tillföra till kalaset?

Tänk på att det är kortare runda nu med.

Ulvarna vill väl dessutom inte mörda någon de inte siat eftersom de inte får reda på konspirationer om de är döda?

@Vimes kan ulvarna konspirationssia döda bybor?
Det finns ju alternativet att ulvarna på menyn har både "kolla vilken organisation en spelare i spel har" och "kolla ifall en av organisationerna från listan finns med i spel".
Men jag tror iaf att de bommat chansen att få reda på vilken organisation Häger tillhörde, så det köper väl förhoppningsvis lite tid.

En positiv sidoeffekt av det hela är att Impe inte kan bli ordförande nu, och är därmed lite mindre nyttig för ulvarna att nattmörda. Så förhoppningsvis har byn kvar Impe sen till att ha koll på läget.

Problemet där hade ju också varit att om jag outat att jag haft förmågan skulle hela dess effekt tappas om den inte användes, eftersom ulvarna då vet att den är i spel.
Ja, det hade varit en bra tanke att fråga först (men jag agerade på instinkt, snarare än eftertänksamhet. Egentligen borde jag nog ha valt någon annan som ordförande också, trots att jag inte litar på none of you fuckers). Så om jag hade lyft frågan om misstroende och byn valt att avstå att använda den hade förmågan varit mer eller mindre död, och vi hade inte fått det bekräftat att Impe talade sanning om poängen. Och det är ju knappast som om folk hade fått magiskt förtroende för mig ändå ifall jag hade lyft det först, och då hade vi ändå suttit i liknande situation.
Mitt resonemang var "antingen röstas jag ut nu, och byn vet inte om Impeordförande är legit eller ej, eller så kollar jag om han är det och åker ut senare". Med tanke på att vi har stancen att inte rösta ut folk varje runda kändes det sejfare att åka ut senare, och försöka få fram så mycket information som möjligt under tiden.

Väldigt tyst här inne, med tanke på hur mycket det finns att gräva i här. Ulvarna är nog rätt nöjda med situationen då, och håller sig borta från att rocka båten nämnvärt.
@Sidd @Sysp @Basenanji @StradhLestat
Har ni något att tillföra till kalaset?

Tänk på att det är kortare runda nu med.
Förlåt men jag har nog checkat ut rätt totalt pga svårigheten i spelet.

Tungt nog att ens försöka fatta grundupplägg och sen då alla varianter, undantag och på det vinmuggande och ulvar tillsammans med snestegande bybor som undertecknad.

En jäkla stress för ordföranden att inte göra fel efter rundors start när det närmar sig midnatt med andra lirare som är på hugget gör det lurigt.

Ditt @Anthrox senaste drag texmåste först förklaras enkelt hur det funkar för en som inte varit med på vilka reglelparagrafer du använder.

Sen så intentionen ENKELT förklarat.

Sen så UTFALLET enkelt förklarat.

Kanske kanske då kan man göra ett försiktigt ställningstagande.

Jag vet inte vad hur jag ska svara ja/nej till så jag bidrar inte till diskussion och byns vinst med att försöka klura ut nåt smart.

Ni får pedagogiskt försöka gröna er för jag kan inte röda/gröna nån.

Jag kan inte svara på pollen mer att jag inte litar på nån. Varken Anth/Impe eller tomten!

Vi skulle förstås ha beviljat fjoddes första för att fatta upplägget å synat kort osv…
De som blir ordförande kommer fatta mer å mer ju längre spelet fortlider.

Själv sitter jag med solsting i skamvrån å klippet å klistrar på dumstruten.🫣😵‍💫🤐

Back