Varulv [KoK] - R4

Accepterar du ordförande Impetigos paket

• Total voters
    10
Förlåt men jag har nog checkat ut rätt totalt pga svårigheten i spelet.

Tungt nog att ens försöka fatta grundupplägg och sen då alla varianter, undantag och på det vinmuggande och ulvar tillsammans med snestegande bybor som undertecknad.

En jäkla stress för ordföranden att inte göra fel efter rundors start när det närmar sig midnatt med andra lirare som är på hugget gör det lurigt.

Ditt @Anthrox senaste drag texmåste först förklaras enkelt hur det funkar för en som inte varit med på vilka reglelparagrafer du använder.

Sen så intentionen ENKELT förklarat.

Sen så UTFALLET enkelt förklarat.

Kanske kanske då kan man göra ett försiktigt ställningstagande.

Jag vet inte vad hur jag ska svara ja/nej till så jag bidrar inte till diskussion och byns vinst med att försöka klura ut nåt smart.

Ni får pedagogiskt försöka gröna er för jag kan inte röda/gröna nån.

Jag kan inte svara på pollen mer att jag inte litar på nån. Varken Anth/Impe eller tomten!

Vi skulle förstås ha beviljat fjoddes första för att fatta upplägget å synat kort osv…
De som blir ordförande kommer fatta mer å mer ju längre spelet fortlider.

Själv sitter jag med solsting i skamvrån å klippet å klistrar på dumstruten.🫣😵‍💫🤐
Okej det som hände:
Jag valde Häger till att axla ordförandeskapet.
Ulvarna mördade Häger.
Och då slumpades Impe som ny ordförande istället.
Detta var ju extremt oturligt, för nu ser det ut som att jag kan ha valt Impe som ordförande och som ulv nattmördat Häger för att det ska se ut som att ordförandeskapet slumpades till Impe.
Det gör att det ser ut som att jag och Impe ulvar tillsammans (vi är troligtvis båda gröna).
Impe fattar att han behöver separera den möjligheten och lägger fram poängalternativen han fått, samt utropar sin intention att rösta ut mig (för att det ska vara tydligt att vi inte ulvar tillsammans och har orkestrerat det här).
Jag vet att jag kommer åka ut, och väljer därmed att använda min förmåga jag fick från paketet för att säkerställa att Impe talar sanning.
Jag vet att det inte hjälper mig, jag kommer fortfarande åka ut. Så istället letar jag så många vägar som möjligt till att jag kan kasta fram till byn, som när jag åker ut bekräftas av att ni då ser att jag är grön.
Impe reagerar i affekt på mitt val.

Min intention här är alltså att gräva upp så mycket information som möjligt innan ni röstar ut mig nästa runda.

Tror inte det egentligen finns något ställningstagande att göra den här rundan, men det är bra om du röstar nej till paketet så det inte finns någon chans att ulvarna försöker rösta fram det, så jag kan skicka vidare min 2-0 till nästa ordförande.

Väldigt tyst här inne, med tanke på hur mycket det finns att gräva i här. Ulvarna är nog rätt nöjda med situationen då, och håller sig borta från att rocka båten nämnvärt.
@Sidd @Sysp @Basenanji @StradhLestat
Har ni något att tillföra till kalaset?

Tänk på att det är kortare runda nu med.
Mitt svar (även om jag inte blivit frågad) är att det är för svårt. Ni fyra som varit ordförande vet mer men delar minimalt med info. Kanske för att skydda byn men stor risk att åtminstone någon av er snålar och ger fel info för att sabba för byn.

Mitt svar (även om jag inte blivit frågad) är att det är för svårt. Ni fyra som varit ordförande vet mer men delar minimalt med info. Kanske för att skydda byn men stor risk att åtminstone någon av er snålar och ger fel info för att sabba för byn.
Okej, vad är det för info du vill ha? Jag har sagt allt jag vet i den här tråden, det finns nog nästan ingen info som jag har som jag inte delat med mig av.

Bär Hägern blev nattmördad finns två möjligheter:

1. Jag blev lottad som ordförande (12,5% sannolikhet.

2. Anthrox valde mig som ordförande (87,5% sannolikhet)
Här är ett till exempel på att du agerat i affekt utan att tänka efter. Ja, det är låg chans att just du blev slumpad. Men det finns inga indikationer på att det inte är det som har hänt, förutom circumstantial saker som jag inte kan rå för. Jag kan ju liksom inte försvara mig mot att slumpen föll ut i den här favören. Och det vet ju du givetvis egentligen, men ingenstans finns det någon tvekan om vad som hänt. Inte heller det är särskilt byboigt.
Så snälla, lugna ner dig och omvärdera situationen så kanske vi kan fixa det här.

Det är förstås suboptimalt ulvlir att inte låta ulv-impe köra sitt paket.

Men jag är väldigt inne på att de inte kan vara på olika sidor, dessa två herrar.
Med denna logik är båda bybor.

Vad var det nu som jag hade tänkt ut som pekade på motsatsen nu igen?

Jag blev avbruten i min kaopläsning nu och får återuppta senare men kan hålla med @Anthrox om att jag rwagerade i affekt vid luncheb.

Jag ska lösa ikapp och skriva mer sen. Självklart fortsatt nej till anthrox paket.

Jag har inte massor med tid i eftermiddag / kväll men jag röstar på två poäng för byn, om inte BÅDE Anth och Impe är ulvar så borde det bli två poäng där.

Ja, ulvarna kan få tre poäng men bara om Anth är ulv.

Vi behöver NWO-poäng för våra chanser att vinna med att rösta ut alla tre ulvarna är minimala, det verkar hart omöjligt att arrangera effektiv utröstning och spela VJVS med halvpålitliga ordföranden, med rätta supermisstänksam by och inga röstmönster att analysera, dvs väldigt lite hårda bevis att hitta ulvar med. I och med att konspirationskombinationerna inte verkar vara unika heller tappar vi ytterligare ett verktyg att jaga ulvar med.

Alltså tycker jag vi ska satsa på NWO och två poäng är i högre ändan av hur många poäng vi kan tjäna per runda.

(Jag säger inte att jag skulle ha knäckt det här on a good day, men 28grader varmt idag och nån gangster testade sin aztec death utanför mitt fönster inatt. Smartare har man känt sig)

Jag har inte massor med tid i eftermiddag / kväll men jag röstar på två poäng för byn, om inte BÅDE Anth och Impe är ulvar så borde det bli två poäng där.

Ja, ulvarna kan få tre poäng men bara om Anth är ulv.

Vi behöver NWO-poäng för våra chanser att vinna med att rösta ut alla tre ulvarna är minimala, det verkar hart omöjligt att arrangera effektiv utröstning och spela VJVS med halvpålitliga ordföranden, med rätta supermisstänksam by och inga röstmönster att analysera, dvs väldigt lite hårda bevis att hitta ulvar med. I och med att konspirationskombinationerna inte verkar vara unika heller tappar vi ytterligare ett verktyg att jaga ulvar med.

Alltså tycker jag vi ska satsa på NWO och två poäng är i högre ändan av hur många poäng vi kan tjäna per runda.
Ja, om paketet röstas igenom så är det ju 2 NWO vilken färg jag än har. Jag tror dock att ulvarna inte kommer vilja rösta på paketet oavsett, eftersom de vet att jag talar sanning och jag är dödsdömd nästa runda ändå. Så de kan hoppa de två poängen.
Men det är fint att du grönar dig lite :)

Okej det som hände:
Ulvarna mördade Häger.
Detta var ju extremt oturligt, för nu ser det ut som att jag kan ha valt Impe som ordförande och som ulv nattmördat Häger för att det ska se ut som att ordförandeskapet slumpades till Impe.
Det gör att det ser ut som att jag och Impe ulvar tillsammans (vi är troligtvis båda gröna).
Impe fattar att han behöver separera den möjligheten och lägger fram poängalternativen han fått, samt utropar sin intention att rösta ut mig (för att det ska vara tydligt att vi inte ulvar tillsammans och har orkestrerat det här).
Jag vet att jag kommer åka ut, och väljer därmed att använda min förmåga jag fick från paketet för att säkerställa att Impe talar sanning.
Jag vet att det inte hjälper mig, jag kommer fortfarande åka ut. Så istället letar jag så många vägar som möjligt till att jag kan kasta fram till byn, som när jag åker ut bekräftas av att ni då ser att jag är grön.

Min intention här är alltså att gräva upp så mycket information som möjligt innan ni röstar ut mig nästa runda.

Tror inte det egentligen finns något ställningstagande att göra den här rundan, men det är bra om du röstar nej till paketet så det inte finns någon chans att ulvarna försöker rösta fram det, så jag kan skicka vidare min 2-0 till nästa ordförande.
Bara så jag fattar, vad hade hänt om du låtit Impe fortsatt vara ordförande? Vad var du så rädd för att du avsatte honom?

Bara så jag fattar, vad hade hänt om du låtit Impe fortsatt vara ordförande? Vad var du så rädd för att du avsatte honom?
Då hade jag röstats ut och byn hade aldrig kunnat veta ifall han var ärlig med poängen eller ej.

Jag tror det finns 1-2 ulv i Nej-rösterna och 1-2 ulv i de avstående just nu.

Jag tror det finns 1-2 ulv i Nej-rösterna och 1-2 ulv i de avstående just nu.
Så Sidd och/eller Basse
Samt
Brynolf och/eller Empiricus och/eller Octagonal och/eller Big Mama

Tror inte Stradh är ulv. Han var lågflygande redan innan det började fastställas att vi kanske inte ska rösta ut någon, och lades fram som kandidat under R1 utan reaktion.
Tror heller inte Impe är ulv pga spel, och Fjodde Sysp pga ja-röst här.

Läser ikapp på mobilen men vi måste rösta ja. Det finns tre ulvar varav två röstar garanterat nej.

Vi fick våra välbehövliga poäng av Anthrox förra rundan. Det betyder att vi tills motsatsen är bevisad måste fortsätta lite på Anthrox.

Ta er samman nu och rösta ja. Vi litade på Anthrox och det gick bra. Nu får vi stå vårat kast och göra detsamma igen. Annars kan vi lika gärna lämna walk over.

Okej det som hände:
Ulvarna mördade Häger.

Det du skriver makear sense. Vart har vi er andra? Ska vi låta ulvarna avgöra detta och förlora.

Rösta ja till paketet!!!

Taggar er alla så ingen missar.

Deltagare:
@Hägerstrand
@Basenanji
@Anthrox
@Sysp
@Sidd
@Brynolf
@fjodorsenuba
@StradhLestat
@Impetigo
@Octagonal
@Big Mama
@Empiricus

Hela spelet går ut på att få igenom paket som ger bra deals för byn. Vi fick det. Nu fick vi även lyxen att ha samma ordförande igen. Att då rösta nej är obegripligt😇

Back