Anthrox
Kulturvetaringenjör
Okej det som hände:Förlåt men jag har nog checkat ut rätt totalt pga svårigheten i spelet.
Tungt nog att ens försöka fatta grundupplägg och sen då alla varianter, undantag och på det vinmuggande och ulvar tillsammans med snestegande bybor som undertecknad.
En jäkla stress för ordföranden att inte göra fel efter rundors start när det närmar sig midnatt med andra lirare som är på hugget gör det lurigt.
Ditt @Anthrox senaste drag texmåste först förklaras enkelt hur det funkar för en som inte varit med på vilka reglelparagrafer du använder.
Sen så intentionen ENKELT förklarat.
Sen så UTFALLET enkelt förklarat.
Kanske kanske då kan man göra ett försiktigt ställningstagande.
Jag vet inte vad hur jag ska svara ja/nej till så jag bidrar inte till diskussion och byns vinst med att försöka klura ut nåt smart.
Ni får pedagogiskt försöka gröna er för jag kan inte röda/gröna nån.
Jag kan inte svara på pollen mer att jag inte litar på nån. Varken Anth/Impe eller tomten!
Vi skulle förstås ha beviljat fjoddes första för att fatta upplägget å synat kort osv…
De som blir ordförande kommer fatta mer å mer ju längre spelet fortlider.
Själv sitter jag med solsting i skamvrån å klippet å klistrar på dumstruten.![]()
Jag valde Häger till att axla ordförandeskapet.
Ulvarna mördade Häger.
Och då slumpades Impe som ny ordförande istället.
Detta var ju extremt oturligt, för nu ser det ut som att jag kan ha valt Impe som ordförande och som ulv nattmördat Häger för att det ska se ut som att ordförandeskapet slumpades till Impe.
Det gör att det ser ut som att jag och Impe ulvar tillsammans (vi är troligtvis båda gröna).
Impe fattar att han behöver separera den möjligheten och lägger fram poängalternativen han fått, samt utropar sin intention att rösta ut mig (för att det ska vara tydligt att vi inte ulvar tillsammans och har orkestrerat det här).
Jag vet att jag kommer åka ut, och väljer därmed att använda min förmåga jag fick från paketet för att säkerställa att Impe talar sanning.
Jag vet att det inte hjälper mig, jag kommer fortfarande åka ut. Så istället letar jag så många vägar som möjligt till att jag kan kasta fram till byn, som när jag åker ut bekräftas av att ni då ser att jag är grön.
Impe reagerar i affekt på mitt val.
Min intention här är alltså att gräva upp så mycket information som möjligt innan ni röstar ut mig nästa runda.
Tror inte det egentligen finns något ställningstagande att göra den här rundan, men det är bra om du röstar nej till paketet så det inte finns någon chans att ulvarna försöker rösta fram det, så jag kan skicka vidare min 2-0 till nästa ordförande.