Varulv [KoK] - R4

Accepterar du ordförande Impetigos paket

• Total voters
    7
§4.2.1 Ulvarna får också 4-[antalet ulvar] Wake up, sheeple!-poäng vid starten av varje runda.
Mörp. Så de får poäng vid två olika tillfällen? Jag har ett par ord att säga elegans-utskottet av speltestar-teamet när det här är över.

Ok, mord kostar alltså högst tre poäng då.

Nu är jag kanske övertrött men...

Han skickade väl 2-3 för att kunna spela oskyldig. Eller också blev jag faktiskt slumpad.

Poängem med att välja mig blir som sagt stt det ser tydligt ut som att han har valt mig och att byn då röstar ner mitt paket.

Hinner inte spela mer i kväll som sagt.
Det här inlägget av Impe är som sagt megaskumt. Han försöker få det till att Anth gett byn en 2-0 och skickat vidare 2-3. Och att det skulle vara skumt. Så pass skumt att Anth bör dingla för det.

Om Impe verkligen var bybo och verkligen fått 2-3an i knäet skulle det ju vara BEVIS för att Anth INTE kört några fultricks. Det är en helt orimlig reaktion av en bybo-impe.

Han har alltså inte alls fått 2-3an av Anth. Och det innebär förstås att Anth också är scum, och att ulvarna Impe och Anth numera har 3 Ulvpoäng, plus det som nu blev över efter mordet.

Svar till @Hägerstrand
Godkväll, spelningen gick bra!

Jag förstår din synpunkt och nu när du skrivit detta flera gånger vill jag bemöta det.

Det är inte helt rättvist läge här mot er andra då vi spenderar 24/7 ihop, men vi går ifrån när vi spelar. Jag var tex på en två timmar lång promenad idag mitt på dan. Det var då jag skrev alla dagens poster, med kossor som enda bollplank. Sidd verkar mer köra lite till å från med vänsterhanden.

Helt förståeligt om en av oss eller båda blir diskvalificerade pga detta speciella läge. Ni bestämmer. Helt lugnt från min sida.

Så de får poäng vid två olika tillfällen? Jag har ett par ord att säga elegans-utskottet av speltestar-teamet när det här är över.

§6 (Ordning under natten)
1. Ulvarnas förmågor
2. Paketet genomförs (utröstning, poängfördelning)
3. Ulvarna gissar vilka roller som är i spel och detta vinstvillkor kontrolleras
4. Kontroll av vinstvillkor baserade på spelarsammansättning (d.v.s. är alla ulvar döda? är ulvarna lika många eller fler än byborna?)
5. Kontroll av New World Order-vinstvillkoret

D.v.s. eventuella poäng i paketet får de efter fönstret för förmågeanvändning. Och poängen för nästa runda får de, ja, nästa runda.

Impetigo har haft ordföranderollen och kan inte få den igen så länge det finns spelare som inte varit ordförande.
Då har jag alltså sett till att "min ulvkumpan" inte längre kan bli ordförande, ifall någon nu tvekar på att jag valde Häger som ordförande, han blev mördad och Impe slumpades fram. Borde väl vara tillräckligt tecken på att jag och Impe inte är ulvar tillsammans i alla fall.

2-3-konspiration lyder för övrigt "Kräkmedel i sprit (Bybopoäng: 2 Ulvpoäng: 3)" (om ni kollar Impes post om poängalternativen så ser ni att det stämmer från hans ände med).
Så nästa ordförande kan bekräfta att jag skickat den vidare och inte använt den till något.

Sen gör det väl iofs ganska liten skillnad om jag skickar vidare 2-2 eller 2-3 egentligen. Men 2-2 är Skokräm i tandkräm (Bybopoäng: 2 Ulvpoäng: 2) (Impe kan bekräfta), ifall byn vill ändra sig.

Om nattmord kostar 2 hade de nattmordsmöjlighet förrförra rundan, men valde att avstå. Inte orimligt, då det inte riktigt fanns någon bra anledning till mord den rundan. Betyder också att de har nattmordsmöjlighet även denna rundan.
Om det kostar 3 har de avsiktligt sparat till rätt tillfälle, istället för att främja sin egna agenda.
Det betyder också att ulvarna är restriktiva med att spendera sina få poäng (vilket också betyder att byns long game-plan fungerar!) Och väntar tills de ser möjligheter att nyttja dem maximalt. Jag tror vi kommer se ett nattmord till denna rundan, och ifall ni väljer att rösta igenom paketet blir det sannolikt på den framröstade ordföranden.

Då har jag alltså sett till att "min ulvkumpan" inte längre kan bli ordförande, ifall någon nu tvekar på att jag valde Häger som ordförande, han blev mördad och Impe slumpades fram. Borde väl vara tillräckligt tecken på att jag och Impe inte är ulvar tillsammans i alla fall.
Ja, fast det visste ni ju inte innan Vimes svarade nu, så ledsen, men i min bok grönar det inte särskilt mycket.

Du kanske har en viss förståelse för att hela det här spelet än så länge men särskilt sista rundan känns lite som man är publik och sitter och tittar på en jättefin föreställning, skriven av ulvchatten, utan att möjlighet att direkt påverka eller faktagranska något. Du och Impe har betydligt mer att gå på, men från där jag sitter kan ni vara ulvar eller bybor båda två.

Ulvarna vill väl dessutom inte mörda någon de inte siat eftersom de inte får reda på konspirationer om de är döda?

@Vimes kan ulvarna konspirationssia döda bybor?

Oavsett färg på Anth och Impe så vinner väl vi inte på att rösta ner paketet och sumpa 2 poäng (är det nåt annat än två poäng vi får är ju både Anth och Impe ulvar för då har båda ljugit om att alla tre alternativen är 2-x)?

Eller är vi fine med att vaska en runda och inte ge Anthrox fria händer?

I den bästa av världar är Anthrox bästa bybon och har gett byn 2-0, 2-0 två rundor i rad och fått en ny fin förmåga. De är oavsett färg på Impe, han är inte grön bara för att han inte ljugit om paketinnehållet. I det läget röstar vi väl inte ut Anth i samma paket bara för att få grönsignal och sumpa förmågan?

I den sämsta av världar är Anthrox slugulv som genomför nån sorts masterplan. Jag hänger inte med helt på logiken och måste fundera mer på varför och hur i så fall men tycker inte att Impes brända ordförandeskap gör det sannolikare att Anth och Impe inte ulvar ihop, för de verkar inte insett det innan Vimes svarade.

TLDR?
Tycker inte vi ska rösta ut Anth om vi röstar igenom paketet.

Tror nog att det fortfarande är klokt för Impe och Anth att tiga om vilken förmåga som är i paketet den här rundan, den infon behöver vi inte ge ulvarna om Anth inte är en.

Så då dök både 2-3 och 2-0 upp hos dig igen? Konspirationspoängen är med andra ord inte unika? Nu är det två gånger som det hänt.
Se min post om hattar som SL drar poäng från, ny dragning hela tiden.

Och om jag ska sluta skoja:

Fattar inte riktigt vändorna med Anthrox här men tycker nog att det är mer byboigt än ulvigt att fördöka utnyttja sin förmåga. Å andra sidan var det väl onödigt slöseri att göra så mot just Impetigo? Hm.

Jag tror också på hattlottning som @Big Mama. Dvs det finns inget system i hur konspirationer kommer och går: Vimes vill helt enkelt inte att vi gör mer än överväger huruvida ordförande är god eller ond.

Den här rundan vill jag att vi röstar ut nån av:

Stradh Lestat (gädda)
Octagonal (ej sig själv)
Empiricus (för den volatila idén om att skicka farliga konspirationer vidare)

Vi behöver ruska om spelet och deltagarna!

Back