Nekromanti Klädur

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: Modeller

Alltså, återigen: Om jag tyckte att tjejkläder passade bra på killar så hade jag väl inte haft någon anledning att beklaga mig? :gremtongue:

Nå, det handlar imho inte så mycket om att tjejer har ett större urval, som att tjejer kan komma undan med fler saker än killar.

Hattar, till exempel. Jag tror aldrig jag sett en kille som verkligen passar i hatt, snarare än att bara se ut som en nörd eller en Håkan Hellström-wannabe. Däremot har jag sett många tjejer som passar väldigt bra i hatt.

Punk är en hel stil som passar väldigt bra på tjejer men får killar att se ut som miffon. Etc.

Allting imho, förstås.

/Kalle
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Re: Amen till det

Män kan med fingertoppskänsla matcha ihop mans- och kvinnokläder utmärkt.
Japp. Synd bara att jag själv har fingertoppskänslan hos en drogad krabba.

Eftersom kvinnotopar ofta är kortare än mans-dito
Jag är 1.62 och väger 75 kg. Räkna ut resten själv. Jag är egentligen vare sig tillräckligt lång eller smal för att bära upp snyggare kläder. Stor del av mitt klädval går ut på att dölja min korta, lite knubbiga kropp.

Flexibel som jag är så tycker jag att det är lika snyggt med en påtagligt feminin kjol som med en strikt rak, svart kjol som kan se riktigt maskulin ut.
Jag älskar raka, svarta kjolar. kan vara ett arv från mina goffardagar, men ändå. Sedan kan man inte undvika att se maskulin ut i t.ex den kjol jag har - den är ju gjord för, eh, lite annan fysik där det inte alls putar ut där det.... putar ut nu. =)
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Modeller

Du fattar ju inte punk! Att se ut som ett miffo är ju hela grejen. :gremgrin:

(Det hindrar inte att vissa punkbrudar är skitsnygga och att punkkillar ofta är drägg, men ... :gremwink:)
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Amen till det

Sedan finns det få saker som är så snygga som killar som bär upp kjol med självsäkerhet.
Fast jag har typ bara sätt gåffarmän/pojkar med kjol, och... nej, det är gräsligt. (Dessutom bärs de sällan upp med självsäkerhet).

Det må vara klyschigt, men kilt är verkligen helt rätt. Jag har varit ett par gånger i Skottland, och varje gång avundats dem som kan traska runt i kilt (i Sverige är det lite lätt plojaktigt att bära kilt :gremsmile: ). Kiltar är dessutom rejält dyra! Men någon gång ska jag banne mig köpa en!
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Amen till det

Ingen man med självrespekt tar på sig kjolar som säljs på gåffarkläderställen. De är översållade av spännen, dragkedjor och remmar och dessutom tillverkade i material som direkt motverkar syftet med underredesventilation (de är oftast hellånga också...). Blä!

Jag vill bära kjol, men jag tänker inte ta på mig en kjol skuren för kvinnor (oavsett hur bra den övrigt skulle matcha), kilt är för formellt (och som Ripper påpekar alldeles för plojigt) - återstår gör blåkläders snickarkilt, som är skitsnygga och något jag till och med hade kunnat tänka mig ha på mig på jobbet (kontorsjobb med alltmer amerikansk "klädkod") utan att riskera sparken.

Kjolen ifråga säljs inte i storlekar större än C52.

Vilket är cirka tio centimeter för lite midjeomkrets för att den ska gå att knäppa snyggt (så att fickorna hamnar rätt och man inte får en slits).

:gremmad:
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Amen till det

Sarong är ju en kjol som funkar på alla sommartid, snyggt, svalt och praktiskt.

Manligheten sitter knappast i klädesplagget, det är en fråga om självförtroende eller kanske självdistans som gör om kjol/kilt är snyggt eller fult på en man.

Om tio år hoppas jag att det finns gott om kjolar till män och kläder med fickor till kvinnor.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Amen till det

Det är skillnad på kilt och kilt. Icke-traditionella varianter, till exempel Utilikilts, drar ned plojfaktorn rätt mycket jämfört med en uppsättning i tartan. Dock är de, som du säger, djävulskt dyra.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
I punktform

Secondhand (av miljöskäl och ekonomiskäl).

Svart.

Lite lila, rött, grönt och grått.

Kavjer, massor av kavajer.

Figursytt.

Tjejiga tskirtar eller linnen.

Skjortor (när de väl finns såna som funkar med mina bröst)

Gympaskor eller kängor. (Ortopediskt värre. Aldrig högklackat. Jag kan inte ens gå i det.)

Varma långa eller halvlånga figusydda.yllekappor.

Halsdukar och mössor och överdrags byxor. (Jag är luleåbo och är ute två timmar varje dag med hunden)

Korta klänningar/tunikor till byxor.

Den lilla svarta och andra svarta klänningar.

Shorts.

Stor laptopryggsäck.

Lajvkläder.

Rustningar.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Amen till det

Jag är 1.62 och väger 75 kg
Jag är 1,68 och väger 80. Det har aldrig hindrat mig från något förutom bikini. :gremtongue:

Fake it til you make it! Och försök för bövelen inte dölja magen med stora eller säckiga kläder. Få saker kan få en människa att skrika självförakt som när kläderna _bara_ är till för att dölja, inte framhäva. Idealist som jag är tror jag att alla människor är vackra om de bara inser det själva.

Själv tycker jag att det är gulligt med lite lönnfetma. :gremblush:

Tillägg: Har du bild på den där kjolen? *skamlöst nyfniken*
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: Amen till det

Stora, säckiga kläder tenderar dessutom att göra precis motsatsen till vad de är avsedda att göra: tydligt signalera det faktum att här kommer en tjockis som skäms för sina kilon.

Personligen tycker jag att tjejer kan passa mycket bra i några extra kilon. Det beror litegrann på var de lägger sig. :gremgrin:

/Kalle, mager
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Re: Amen till det

Jag är 1,68 och väger 80.
Du har fler kroppsdelar som får puta ut utan att det blir oattraktivt. Även om jag personligen mest gillar små bröst...

Och försök för bövelen inte dölja magen med stora eller säckiga kläder.
Inte en chans. Stora och säckiga kläder får en bara att se ännu tjockare ut. Det man gör är att välja kläder som drar uppmärksamheten FRÅN tjockleken. Skjortor som t.ex hänger ut en liten bit utanför byxkanten är ingen höjdare, till exempel. heller inte något för små skjortor där knapparna lätt går sönder. Nej, ska man ha skjorta så ska man ha en som sitter bra, kombinerat med ett par byxor som inte sitter särdeles tajt kring midjan. Detta är en hel vetenskap.

Få saker kan få en människa att skrika självförakt som när kläderna _bara_ är till för att dölja, inte framhäva.
Jag vet. Däremot har jag (som jhar skitlågt självförtroende) inte särdeles mycket att framhäva. Förutom huvudet då, det kan jag vara nöjd med ibland. Det är därför jag använder mycket svart - det framhäver ansiktet.

Just nu är jag dock deprimerad. Att klippa av mig min synthlugg känns inte längre som en så bra idé det kändes som från början.

Själv tycker jag att det är gulligt med lite lönnfetma.
Jag också. Mitt ideal vad gäller killar (jag är ju, praktiskt nog, bi) är "nallebjörnen" - kort, tjock, hårig. Det innebär dock inte att det finns särdeles många brudar eller killar därute som attraheras av samma sak...

Tillägg: Har du bild på den där kjolen? *skamlöst nyfniken*
Den är sjukt ospeciell, ska sägas. Bara en enkel, svart, rak kjol. Om du på¨minner mig imorgon via PM eller så ska jag se vad jag kan göra.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Äsch...

"Underarbetet är också viktigt. Med bra kallingar som stödjer och kapsalar in så krävs det magiskt inte så mycket plats längre."

Det dryga med att ha för tajta kläder nertill och kapsla in könsorganet är den konstanta irritationen av erogen stimulans. Det är första tecknet på att man behöver större byxor är när man får erektion av att bara gå omkring i dem. Jag vill ha kläder inte all-day stimulansleksaker (but thats just me). Dessutom kan det göra något djävulskt ont om den "ligger fel" i jeansen och får för sig att ställa sig i givakt, och man vill ju inte helst öppna gylfen och stå och peta och påta för att den ska vila i en mer behaglig ställning under byxorna, när man är ute bland allmänheten.

Mer plats = bra, Mindre plats = dåligt. Det är iallafall min erfarenhet, men känsligheten på stimulans kan ju förstås vara olika från man till man. Jag har hört att omskärelse ska hjälpa om man är för känslig, men den proceduren känns inte särskilt attraktiv faktiskt...
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Rustning is the shit (NT)

Så jävla sant. Jag bar en gång en lånad ringbrynja ner på krogen, då kände man sig riktigt ball.

Nästa gång ska jag nog prova en kyrass. :gremgrin:
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Äsch...

Som sagt, kilt. Alla som prövat säger att det är som en ny era av manlig frigörelse. Hrm.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Re: Amen till det

Tog ett par bilder.

VARNING: Ovan fotograf, dåligt ljus, bristfällig miljö att ta bilder i, och en ganska ful modell. Men med lite tur ser man kanske något av min kjol, även om dess material är väldigt, väldigt... svart.

http://vault.omegarpg.dyndns.org/?p=images/kjol/

EDIT: Ska ta lite bilder på bara kjolen senare.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: Rustning is the shit (NT)

Rustning ja - jag har en slips i ringbrynja. Dock blir det för plojigt och för tungt för nacken efter en längre stunds användande.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Rustning snilleblixt!

Oh, den perfekta blandningen av Noir och fantasyrollspel. En ringbrynjetrenchcoat med matchande slips! Väldigt... "heavy" :gremgrin: om jag får säga det själv.

Nu ska man bara piska upp en kompis till att tillverka dessa extremt... extrema klädesplagg!
 
Top