Nekromanti Klädur

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,010
Location
Umeå
Tja, jag klär mig i vad du nog skulle benämna som: Jäkla. Tråkiga. Manskläder.

Bomullsskjortor i sober färgskala nedstoppade i ett par jeans. Igår en helfärgad brun skjorta, idag en blå med vita ränder. Jag vet att jag är tråkig, men jag orkar inte bry mig. Det finns få saker jag lider så mycket av som att gå i klädbutiker (och det är extremt sällan jag gör det).

Eftersom jag ser ganska undernärd ut så brukar det vara ganska löst sittande skjortor, men det är ganska skönt. Jeansen brukar vara lurigare, och av någon anledning så sitter de alltid mycket bättre i butiken än då man har använt dem i någon vecka.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,730
Re: Vilda Västen

Min favoritväst är en enkel sak i fårskinn med gargoluntiska träknappar. Den är skitskön, faktiskt ett praktiskt plagg med en skjorta, och jag tycker jag är skitsexig när jag har den barbröstad... vilket anatgligen betyder jag ser ut som en skunk
Fårskinnsväst ftw! Mäkta 60/70-taligt i min värld. Tydligen har kantorn/musikvetaren/renässansmannen jag jobbar med om somrarna målat en hel del på fårskinn; det enda jag sett är just en väst med lite medeltidsinspirerade mönster i fina färger. :gremsmile:

Sedan antar jag att du faktiskt inte ser ut som en skunk i den även om du är barbröstad. Men det kanske handlar mer om att jag tänker på en riktig skunk än en bildlig. :gremwink:
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Mina kläder:

Byxor: Jeans, förstås. Smala, blå sådana. Gärna med hängslen.
Överkropp: T-shirt, skjorta (företrädesvis rutiga sådana), kavaj eller jeansjacka.
Huvudbonad: Jag har en gubbkeps som jag använder för det mesta och planerar att köpa en till
Skor: Ett par gröna tygskor av märket Fred Perry.
Accessoarer: Jag har gärna nån slags sjal eller halsduk.
Färgskala: Mörka färger, gärna brunt, mörkgrönt, mörkblått. Inte så mycket svart.

Stil: Jag har någon slags vag ambition om att se lite bohemiskt intellektuell ut. Tyvärr tycker jag att själva införskaffandet av kläder är lite besvärligt, särskilt som det alltid ger mig beslutsångest, och därför går det lite långsamt framåt med att odla den stilen. Dessutom är jag snål.

Manskläder är så Förbaskat. Jäkla. Tråkiga.
Mjo. Om det funnes ett argument för att bli kvinna, så vore det just detta. :gremsmirk:

/Kalle
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Mjo. Om det funnes ett argument för att bli kvinna, så vore det just detta.
Äh, man behöver inte bli kvinna bara för att ha kvinnokläder... Mix and match!
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Fast killar är inte snygga i kvinnokläder.

Och även om dom var det, så tror jag att jag, en och nittio lång, skulle ha svårt att hitta plagg i rätt storlek :gremsmile:

/Kalle
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Jaaa! Jag gillar att titta på tjejkläder och allt roligt de kan ha på sig, men att handla kläder till mig själv suger, eftersom killar bara kan ha skit på sig, om de inte kan komma undan med att klä sig som pimpar.
Herrkläder är alltid så mycket finare än damkläder! Mina problem är att Dressman är så dyra, och att jag inte passar särskilt bra i en riktig kavaj utan måste ha en damkavaj, vilket verkligen motverkar syftet... I övrigt är jag as-avundsjuk på allt fint killar får ha på sig, medans tjejer bara får ha skräp.

Citat:
Hur klär NI er?



...som skit. Jag har ingen stil alls. Skulle gärna vilja ha det, men det verkar så jobbigt att väl börja, eftersom det kräver att man håller det i liv och börjar stort. Det är som Magic, om jag tillåts ta en extremt nördig liknelse.
Samma som Rising. Som skit. Herrskit. T-shirt, herrskjorta, jeans, svart slokhatt och svarta handskar. Ingen stil och ingen känsla för detaljer.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tungur hattur

Jag har verkligen noll koll på märken och moden, men jag gillar ändå att tänka lite på hur jag klär mig, och matcha kläder. Jag tänker på kläder som färger: Jag bär främst enfärgade tröjor och skjortor, och några tröjor med väldigt enkla tryck. Jag gillar att klä mig i byxor och tröja som är till exempel svart+rött, rött+rött, svart+svart, grönt+grönt, grönt+beige, eller svart, grått och vitt. Klara färger. Aldrig jeans.

Jag skulle beskriva min stil som enkel och stilren, nästan lite barnslig och kanske lite slående. Jag tycker själv det är ganska slående att gå klädd i helgrönt.

Skor har jag ingen tanke bakom, men jag gillar sandaler och tygskor. Ibland har jag sandaler med strumpor. :gremelak:

När det inte är sommarvarmt, och jag inte är ute och cyklar, så bär jag puritanhatt. Detta kräver nästan en rock, vilket nästan kräver svarta byxor och vit skjorta, like this. Det är inga krav, dock. Och jag cyklar nästan jämt.

Jag gillar verkligen vardagsskjortor, men jag har bara två. Nu blir jag sugen på att shoppa kläder.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Mixa och slipp jobbiga människor

Men jag har bara Elle och Vogue i min tidsskriftsamnlare, så that's allright! :p
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Oh yes, skönt att även smala människor lider av det. Då slipper vi tjockisar känna oss lika mobbade. :p

Eller jeansproblemet numero uno: När de är nytvättade är de för små, ett dygn senare för stora. WTF!
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Tungur hattur

Hattar är så snyggt! Jag har en brittisk damhatt i tweed som jag gärna matchar med bohemoutfits. Hatten gör verkligen hur mycket som helst om man bara lyckas bära upp den.

Jag har fördelen att passa i hatt, vilket är tur eftersom jag har en kropp som helt enkelt inte passar i kläder (tolka som ni vill, men det var mer en släng till klädindustrin än till min förmodade promiskuitet).
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Amen till det

Män kan med fingertoppskänsla matcha ihop mans- och kvinnokläder utmärkt. Jag är rätt förtjust i att sätta kvinnoskjortor med lite roligare detaljer som stråveck och ståkrage under kostymen på män jag haft äran att få styla. Det kan ge en svart, tredelad yllekostym en fläkt av romantiskt 1800-tal eller ge en antracitgrå enkelknäppt kostym lite mer personlighet.

Jag tycker att den logiken funkar till vardags också. Eftersom kvinnotopar ofta är kortare än mans-dito så får killar ofta leta upp de längre modellerna. En top som går ner över höfterna på mig sitter skitsnyggt på en kille på 1,85 eller uppåt. Trikå eller jerseykläder har sällan bröstveck eller annat fjams heller, så enda skillnaden mellan modellerna är tajthetsgraden och utbudet i form av mönster, färg och snitt på ärmar och ringningar.

Sedan finns det få saker som är så snygga som killar som bär upp kjol med självsäkerhet. Flexibel som jag är så tycker jag att det är lika snyggt med en påtagligt feminin kjol som med en strikt rak, svart kjol som kan se riktigt maskulin ut. (Få ställen är så satans könskonservativa i sina uttryck som just modebranchen)
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Modeller

...eftersom det finns så mycket fler olika snitt på kvinnokläder så har du nog inga problem med att hitta en lång top eller trikåtunika som sitter snyggt på dig. Det finns dessutom kvinnor på 1,90 också (känner minst två mellan 1,85 och 1,90) och de följer ofta samma logik. En lång top blir en normal top på dem. Och det ser fortfarande snyggt ut.

Däremot har män ofta svårt att ha tjejbrallor som ska sitta tight eftersom höftformen är så olika.

Go play! Provrummen finns där av en anledning! :gremlaugh:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: Tungur hattur

Hatten gör verkligen hur mycket som helst om man bara lyckas bära upp den.
Neil Gaiman skriver i Anansi Boys att en hatt måste bäras med självförtroende. Så sant.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: Modeller

Däremot har män ofta svårt att ha tjejbrallor som ska sitta tight eftersom höftformen är så olika.
Inte bara höftformen, det finns andra delar också som kräver utrymme.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Klart vi kan vara. Det gäller bara att hitta rätt kvinnokläder...
I värsta fall så kan du bli smygtransvestit genom att cykla på en damcykel...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Modeller

Däremot har män ofta svårt att ha tjejbrallor som ska sitta tight eftersom höftformen är så olika.
Jag har hittat tjejbrallor som passar mej, så det går om man försöker. Men jag tror knappast de sitter likadant som på en kvinna...

Erik
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Äsch...

...ni måste bara lära er att låta bulan synas. ;D

Underarbetet är också viktigt. Med bra kallingar som stödjer och kapsalar in så krävs det magiskt inte så mycket plats längre.
Har jag hört.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: Äsch...

...ni måste bara lära er att låta bulan synas. ;D
Det är inte det jag oroar mig för, det är hur det känns när grejorna kommer i kläm. Jag vet inte om kvinnor har något att relatera till som motvarar den smärtan, men jag vet att det inte finns något annat som gör lika ont på något annat ställe på min kropp.
 
Top