lokomotiv_UBBT
Hero
Ville bara tipsa om att det är släppt och finns i pakethanteraren för ubuntu kubuntu etc.
Mycket trevlig fönsterhanterare!
Ville bara tipsa om att det är släppt och finns i pakethanteraren för ubuntu kubuntu etc.
Hur är den stabilitetsmässigt?
jag älskar förövrigt vectorbaserade ikoner!
Vad i hela friden fick dem att tro att Vistas svarta tema var snyggt? Det är ju gräsligt!
Dolphin känns som något jag inte skulle stå ut med
Jag trodde att gömma-saker-för-användaren-MAC-inspiration var Gnomes grej. Ska KDE börja tro att Mac är något att se upp till nu ock
Nu ska jag bara skaffa en dator att installera ubuntu/KDE på... tänkte ha det på en billig begagnad bärbar att ha som "resedator". Nån som vet hur kraftfull man behöver? Tips?
* Jag trodde att gömma-saker-för-användaren-MAC-inspiration var Gnomes grej. Ska KDE börja tro att Mac är något att se upp till nu också?
Vill jag in under huven så lyfter jag på huven, helt enkelt, men innan dess kan skiten under den gärna hålla sig dold, och jag lyfter inte på huven och rotar om jag inte måste.
KDE och faktiskt gnome, kan aldrig bli lika instängt som windows. Finns ju ingen lika kraftfull scripthanteringing i windows. Terminalen må vara kraftfull i windows, men den kommer inte i närheten av vad du kan göra i linux. Försök att skicka en rå textfil till processorn i windows och se om det funkar
Gör det sedan i linux
de flesta instälningar man behöver göra på en dator är betydligt lättare i att komma åt och göra i OSX än i Windows.
Till exempel är systeminställningarna är otroligt mycket mer inuitiva än den så kallade "Kontrollpanelen" i Xp eller Vista.
Är man sen en power-user som vill ändra ALLT så går det, om man kan UNIX. Och tycker sånt är kul. Men för den stora majoriteten är det helt onödigt, datorn rullar ju på problemfritt ändå, och alla funktioner man behöver finns inom räckhåll.
de flesta instälningar man behöver göra på en dator är betydligt lättare i att komma åt och göra i OSX än i Windows.
Jag sällar mig mer och mer till mentaliteten i Hondas reklamfilm The Cog: "isn't it nice when things just... work?"
Vill jag in under huven så lyfter jag på huven, helt enkelt, men innan dess kan skiten under den gärna hålla sig dold, och jag lyfter inte på huven och rotar om jag inte måste.
KDE och faktiskt gnome, kan aldrig bli lika instängt som windows. Finns ju ingen lika kraftfull scripthanteringing i windows.
Försök att skicka en rå textfil till processorn i windows och se om det funkar
Gör det sedan i linux