Nekromanti Infiltratör - Runda 4

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Jag tror Recca slopade dig för Tyrsan.

Din lista är däremot den samma som min och jag känner mig rätt trygg med den. Jag kommer pumpa iväg ett ja för resan.
Så länge som jag inte har helt fel angående ledare !Paxen och Vicotnik så kommer uppdraget vara framgångsrikt, men det kommer inte hålla i runda 5. Eftersom det blir problematiskt att byta efter ett framgångsrikt uppdrag så föredrar jag att vi gör rätt direkt.

!Paxen och Vicotnik kan du hålla med om att de är troliga infiltratörer eller hur? Det är sällsynt att Vicotnik röstar emot ett förslag. De enda gångerna han röstar emot är ifall det är flera infiltratörer i samma grupp och att de saknar en metod för att koordinera sina röster. Han har röstat emot 2 gånger, båda gångerna var !Paxen och Cassius nominerade. Varför skulle Vicotnik först rösta emot till !Paxen-Cassius-KK-Recca och sedan för? Jo, för att det finns flera infiltratörer i gruppen. När du, KK, är president kan de inte koordinera sina röster. När !Paxen är president så kan de göra det.

Om du köper det här resonemanget så innebär det att Mukwa, Tyr och Vimes omöjligtvis är infiltratörer eftersom det finns två infiltratörer på uppdraget och vi är ihopbakade med infiltratören Vicotnik utanför uppdraget.

Kvar har vi Cassius, KK och Recca. KK kan inte vara infiltratör, för då skulle Vicotnik röstat ja. Recca har spelat upp sig till grönish. Man kan lägga till meta till det där om man tycker det är viktigt. Kvar har vi Cassius som egentligen bara följt med strömmen hela spelet. Han har spelat safe och inte stuckit ut hakan. Inte som resten, !Paxen och Vic undantagna, som inte vetat vem de ska lita på och varit helt fel ute fram tills slutet.

/ Tyr pekar med hela armen
Jag köper hela ditt resonemang faktiskt och tänker äta det med hull och hår. Något bättre har jag inte sett innan i det här spelet och det är första gången du visar att du är Tyr från de spel jag spelat med dig förr där du är analytisk och jobbar för byn.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Så här är det va.

Tyr är en bra kille.

Vi kan rösta ner Cassius förslag och låta Tyr nominera: K.K-Recca-Vimes-Mukwa-Tyr och sedan godkänna det.

Eller så kan vi rösta för det gäng som Cassius nu har nominerat och låta Tyr nominera rätt gäng i R5 istället. Nu i R4 spelar det ingen större roll.

Det som kan hänga i R4 är att vi röstar ner Cassius förslag här och nu. Sen får Tyr lägga upp de fem gröna och det hela röstas igenom. Det kommer att betyda att Recca får lägga upp samma 5 som Tyr i R5 och saken är biff.

Men. Det kan ju även gå så här va: Vi röstar ner Cassius förslag för att låta Tyrsan nominera de fem. Några får kalla fötter och nekar det hela. Vi skickar över bollen till Recca och även hon röstas ner. Sist men inte minst denna runda har vi Vimes som även han lägger fram: K.K-Vimes-Recca-Mukwa-Tyr. Alltså, same same fast senare i R4.

Saken är den att då har vi Vicotnik som skall nominera som nummer 1 i R5 och det kommer ju inte funka. Han är scum så då måste vi rösta ner det. Sen kommer jag och då kommer jag att nominera: K.K-Vimes-Recca-Mukwa-Tyr

Det jag menar är att det hela enbart kommer att dra ut på tiden. Köper vi Cassius upplägg nu så är det Tyr som nominerar rätt fölk i R5 och vi fixar biffen och glider iväg i solnedgången med en seger i röven.

Cut to the cheese lixom. Alla dessa röstningar kommer dra ut på tiden så jag ser ingen mening med att rösta ner Cassius nu för att rösta för samma gäng i nästa sväng med den lilla skillnaden Cassius-->Tyr.

Någonstans stod det att jag slöat ner mig och det stämmer nog. Det drar ju ut på tiden så värst så man hinner ju med att tappa fokus hundra gånger om.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Det jag menar är att det hela enbart kommer att dra ut på tiden. Köper vi Cassius upplägg nu så är det Tyr som nominerar rätt fölk i R5 och vi fixar biffen och glider iväg i solnedgången med en seger i röven.
Usch vilka obehagskänslor jag fick nu... Brrr.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Cut to the cheese lixom. Alla dessa röstningar kommer dra ut på tiden så jag ser ingen mening med att rösta ner Cassius nu för att rösta för samma gäng i nästa sväng med den lilla skillnaden Cassius-->Tyr.
Jasså du tänker så du. Jag trodde jag hade misslyckats att förklara min röstningsanalys när du skrev som du gjorde. Men visst, jag kan tänka mig att ändra min röst till för om folk vill slippa en omröstning. Ville bara se så att alla förstod hur jag menade.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Tack för din nominering, President Cassius. Det är samma namn som jag hade nominerat.

Jag är dock jävligt villrådig. Ändå.

Såhär: egentligen tror jag att de här är våra 5 gröna namn. Men, Tyr har verkligen spelat upp sig, och dessutom på ett ganska övertygande sätt parat ihop Cassius med !Paxen och Vicotnik. Vilket gör att jag överväger att byta ut Cassius mot Tyr i min femma.

Så, gör det något om vi röstar igenom det här? Konrad presenterar typ sitt mest genomtänkta resonemang i spelet när han argumenterar för att vi ska rösta igenom det här. Alltså, missförstå mig inte, KK har rätt rakt igenom i sitt inlägg. Men... det är inte bara Recca som får the chills, jag också. Det skulle ju kunna vara infiltratörernas finishing move, Cassius lägger upp, KK argumenterar igenom förslaget.

Det som talar emot det är att det finns noll och intet i scum tell väg på KK. Hans röstning har varit solid, han har varit engagerad, det som jag kan invända mot hans spel är att han inte riktigt lyckats producera några helt solida analyser. Dessutom talar !Paxen emot det här, för är KK och Cassius ulvar tillsammans måste !Paxen vara grön. Och Tyr också. Jag vetefan om jag köper det.

Alltså, det är jävligt nervigt nu. Röstar vi igenom fel gäng torskar vi. Jag tror inte att det finns två ulvar i Cassius nominering. Men jag nojar om det.

Jag röstar inom kort. Vet inte riktigt vad ännu. :/
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Cut to the cheese lixom. Alla dessa röstningar kommer dra ut på tiden så jag ser ingen mening med att rösta ner Cassius nu för att rösta för samma gäng i nästa sväng med den lilla skillnaden Cassius-->Tyr.
Jasså du tänker så du. Jag trodde jag hade misslyckats att förklara min röstningsanalys när du skrev som du gjorde. Men visst, jag kan tänka mig att ändra min röst till för om folk vill slippa en omröstning. Ville bara se så att alla förstod hur jag menade.
Nä alltså dina senaste inlägg är ju spot on rakt igenom. Jag har dig som snäll kille.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Konrad Konvalj said:
Cassius said:
3. !Paxen är jag för osäker på, Tyr får jag dåliga vibbar av, Vico är ulv. Så jag ser helt enkelt inget alternativ.

4. Jag satt och funderade på den här listan när jag såg att Recca föreslog en liknande, det känns grönande både för Reccas del samt att listan inte kan vara helt galen.
Jag tror Recca slopade dig för Tyrsan.
Det här settles it fo me tills vidare. Jag kommer rösta emot. Cassius resonerar inte om Tyrs markanta uppryckning utan säger löst att Tyr ger dåliga vibbar, hänvisar till Recca (som ju har med Tyr numera). Cassius är selektiv, det han vill är att få in sig själv genom att attackera den "ulvigaste" bybon. Han stödjer sig på bykonsensus (att Tyr är skum), men är inte helt up to date med bybodiskussionen vilket är svårt när man är ulv.

Jag antar att man skulle kunna göra som KK säger och rösta igenom det här för att sedan rösta igenom
Vimes-Tyr-Mukwa-Recca-KK
i R5. Men jag tror att Cassius är ond, och det känns sådär att rösta för en infiltratörs nominering, även om han inte kan vinna på den direkt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Cassius said:
3. !Paxen är jag för osäker på, Tyr får jag dåliga vibbar av, Vico är ulv. Så jag ser helt enkelt inget alternativ.

4. Jag satt och funderade på den här listan när jag såg att Recca föreslog en liknande, det känns grönande både för Reccas del samt att listan inte kan vara helt galen.
Jag tror Recca slopade dig för Tyrsan.
Det här settles it fo me tills vidare. Jag kommer rösta emot. Cassius resonerar inte om Tyrs markanta uppryckning utan säger löst att Tyr ger dåliga vibbar, hänvisar till Recca (som ju har med Tyr numera). Cassius är selektiv, det han vill är att få in sig själv genom att attackera den "ulvigaste" bybon. Han stödjer sig på bykonsensus (att Tyr är skum), men är inte helt up to date med bybodiskussionen vilket är svårt när man är ulv.

Jag antar att man skulle kunna göra som KK säger och rösta igenom det här för att sedan rösta igenom
Vimes-Tyr-Mukwa-Recca-KK
i R5. Men jag tror att Cassius är ond, och det känns sådär att rösta för en infiltratörs nominering, även om han inte kan vinna på den direkt.
Ja... Och jag känner så här. Nu känns det som att vi har nåt här. Jag hoppas och tror på Tyrs briljanta analys av röstningarna. Men säg att Cassius är en ulv. Då finns det ju alltid en risk att han tagit med en ulv till i gänget. Sen så tror jag ju inte att det finns två ulvar i hans nominering och gör det det så har vi nog ändå loosat. Men att basera en ja-röst till den nomineringen på att om vi har fel med vårt gröna gäng så förlorar vi ändå vilket som, känns prekärt. Minst sagt. Och att bara göra slut på rundorna så snabbt som möjligt är också så där otäckt ulvigt tänkt. Men är K.K ulv så är det nog banne mig kört ändå.... Bara det att om vi kör igenom rundorna nu så kan vi aldrig säga: "Nämen vänta, låt oss iaf kolla lite på va' K.K skrev där i runda 2." Och Paxen får ingen chans att komma in med världens gröningstal som sätter K.K på pottan.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag är full. Men jag vill förtydliga, jag motsäger mig inte Tyr, tvärtom, men jag valde efter dom jag tyckte vad grönast. Han var inte det vid tillfället, rösta ner om ni vill, men jag har inte definitivt sagt att han är solklart röd. Jag har sagt att jag fått dåliga vibbar av honom.

Jag valde att inte ta med honom eftersom han inte var de grönaste av dom jag kunde välja, jag valde bort honom eftersom han inte var jag. Jag vet att jag själv är grön så jag är säkrare med mig själv.

Ps. Bra inlägg Tyr Ds.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag kommer rösta nej eftersom Cassius nominering har 3 ledare som jag inte litar på: Cassius, Vimes och Mukwa.

Jag vill dessutom hellre att Tyr ger sitt förslag, då jag tror att han är grön.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
!Paxen said:
3 ledare som jag inte litar på: Cassius, Vimes och Mukwa.
Men Vicotnik litar du på eller?

Alltså, det finns flera jag inte litar på. Utöver mig själv är det fortfarande bara Recca och Mukwa som jag litar helt på. Följaktligen är jag säker på att Vico är ulv (hans tystnad är ju ett erkännande f.ö.). Kvar är:

!Paxen - Cassius - Tyr - KK

dessa är jag inte hundra på. Två är ulvar och två är good guys. Just nu tror jag åt att skrukarna är Cassius och !Paxen.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vimes said:
!Paxen said:
3 ledare som jag inte litar på: Cassius, Vimes och Mukwa.
Men Vicotnik litar du på eller?

Alltså, det finns flera jag inte litar på. Utöver mig själv är det fortfarande bara Recca och Mukwa som jag litar helt på. Följaktligen är jag säker på att Vico är ulv (hans tystnad är ju ett erkännande f.ö.). Kvar är:

!Paxen - Cassius - Tyr - KK

dessa är jag inte hundra på. Två är ulvar och två är good guys. Just nu tror jag åt att skrukarna är Cassius och !Paxen.
tror inte att jag påstod det. Vic var ju dock inte nominerad i den gruppen, så jag tyckte att det var onödigt att ta upp huruvida jag tycker att han är infiltratör eller inte.

så som jag har förstått det så måste det vara två infiltratörer som skickar ett sabotag för att vi ska förlora. Jag är okej med att skicka max 1 av dom som jag anser är röda, inte mer. Jag är okej med att jag inte kommer bli vald, och jag tror inte att det gör någon skillnad vad jag tycker egentligen eftersom oav så är jag enligt er en infiltratör.

men jag vill i vilket fall se Tyrs nominering hellre än mukwas gå igenom
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Alright, Paxlee. Nu tänkte jag köra lite folkbildning här:

Vi är åtta deltagare. Tre är infiltratörer, fem är "bybor".

Skit i det här uppdraget (där infiltratörerna måste ha två sabotage), det kommer vi antagligen inte ha några problem med. Däremot så måste vi skicka ALLA goda och lämna ALLA onda på sista uppdraget. Alltså, vi måste skicka exakt rätt personer.

Jag försöker jobba mot en femma - fem namn som jag tror är gröna - och det innebär att per definition måste ha en trea - tre namn som är röda.

Nu röstar du ner en grupp som innehåller tre namn du inte litar på. Jag får anta att du inte litar på Vico heller. Då är du uppe i fyra namn. Kommer du, i runda 5 då, alltså rösta ner alla förslag? Har du fyra infiltratörer kan du inte ställa dig bakom någon grupp i R5.

Sen så skriver du att det inte spelar någon roll vad du skriver, för att vi tror att du är infiltratör ändå, och den enda anledningen att skriva så i det här läget, det är faktiskt om du är infitratör. Är du bybo vet du om att du är bybo och vet att en byboplats kommer tas av en infiltratör och skeppet förlorar i R5.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Sitter med mobilen nu, men jag tänker ändra mig. Jag röstar för denna grupp istället. Jag vill få ett slut på spelet och se vilka som var infiltratörer
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
... Jag skrev nåt smart, men sedan raderade jag det... är full så imorgon kommer jag förmodligen inte komma ihåg det. Kontentan av det var att det finns skitstora grävlingar i Örebro City och att det inte är så smart att rösta för en misstänkt varulvs nominering i ett så här kritiskt skede... men jag börjar nyktra till, så det är inte säkert att min analys stämmer. Förutom det om grävlingarna. De är asstora, seriously.
 
Top