Nekromanti Infiltratör - Runda 4

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Recca said:
Jag kan tänka mig två scenarion där ulvarna inte protesterar nämnvärt mot Mukwa, Recca, Vimsy.
Ulvarna är försiktiga och fega. Det är första rundan och det finns inga byboresonemang att luta sig mot för att kunna stoppa gruppen. Vad ska dom göra? (facit: rösta för och sen peta in en av de egna (Vico) när gruppen utökas till 4 namn). Det har inte så mycket att göra med vilka spelare som är ulvar som det har att göra med hur ulvar spelar sitt ulvgame i allmänhet. Finns det ett bykonsensus om något är det ju omöjligt för ulvarna att inte följa det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Vimes said:
Kom igen nu, du är bättre än sådär. Om du fick bestämma, vilka skulle du skicka på uppdrag 4 och 5?
K.K, Mukwa, Recca, Vimes, och Cassius.

Mukwa är meta grön. Orkar inte gå in på det, men måste ju ta till mig allt som skrivits gällande det. Det som fäller avgörandet i valet av Mukwa är att han i R4 spelat som en bybo.

Recca har spelat klart bäst rundan igenom och är byboig hela tiden. Det ända jag inte läst som Recca skrivit är beefen med Mukwa. Det har jag ärligt hoppat över och det för att jag inte gillar gröning via meta trix och allt som skrivits i omgångar är luddigt och mastigt.

Vimes har också spelat ett bra spel rakt igenom. Lite slö i och med gröningen av Mukwa och Recca. Eller inte? Det kan ju trots allt vara så att jag är slö eftersom jag inte godkände meta trixen (och fortfarande inte riktigt gör..). Har bra kopplingar att falla tillbaka på gällande !Paxen och Vico vilket är bra.

Cassius har varit stabil fram tills R3 där det bajsade ur lite. Jag tycker dock att han tog sig ur det hela rätt snyggt. Lite anmärkningsvärt att inte !Paxen ens försöker kika över det som hände i och med att han per automatik är ulv om inte Cassius är det. R3 saboterades av Cassius eller !Paxen och jag ser Cassius som grönast av dem.

K.K är grön.

Dessa 5 skulle jag skicka iväg i R4. Nu kommer inte jag att få nominera så jag kommer så klart att rösta därefter. Röstandet i R4 tror jag kan bli en central roll i det hela inför valet av spelare i R5. Går vår nästa resa bra finns det fortfarande inga garantier på att vi valt rätt folk till R5 och då kommer vi endast ha röstandet att fall tillbaka på.

Jag kopplar ut mig från detta nu. Tänkte lira lite LoL istället. Hoppas att fler gör som Vimes, Mukwa och mig.

RÖSTA!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Vimes said:
Ska det vara såhär segt får folk börja rösta lite.

Konrad Konvalj said:
Skickar vi storsnackarna: Vimes-Recca-Mukwa-K.K-? så tror jag att vi har minst en infiltratör med oss.
Jag tycker det här är problematiskt KK. Jag skulle önska att du börjar vara lite mer konkret i vad du tror, och varför du tror det, istället för att bara snacka om magkänsla.

Okej. En av snackarna är ulv. (motivering: alla ulvar är inte som VIcotnik) Vem? Spelet är så långt gånget att du borde kunna formulera vad du faktiskt tror på, snarare än att bara hoppa från den ena rudimentära tankegången till den andra.

Jag vet fortfarande inte vad du tycker om metaargumenten för Mukwa och Recca, mer än att du inte tycker att de grönar. Du har fortfarande inte tagit ställning till om Reccas två saboterade resor rödar henne. Du tycker liksom inget utan låter bara tanketrådarna fladdra fritt.

Kom igen nu, du är bättre än sådär. Om du fick bestämma, vilka skulle du skicka på uppdrag 4 och 5?
Är det misstänkt att K.K spelar så här slött?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Vimes said:
Recca said:
Jag kan tänka mig två scenarion där ulvarna inte protesterar nämnvärt mot Mukwa, Recca, Vimsy.
Ulvarna är försiktiga och fega. Det är första rundan och det finns inga byboresonemang att luta sig mot för att kunna stoppa gruppen. Vad ska dom göra? (facit: rösta för och sen peta in en av de egna (Vico) när gruppen utökas till 4 namn). Det har inte så mycket att göra med vilka spelare som är ulvar som det har att göra med hur ulvar spelar sitt ulvgame i allmänhet. Finns det ett bykonsensus om något är det ju omöjligt för ulvarna att inte följa det.
Bra poäng.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Jag har inte röstat än, anledning:

1. Ifall förslaget röstas ner är det upp till mig att nominera, jag har inte tänkt färdigt angående det.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Cassius said:
Jag har inte röstat än, anledning:

1. Ifall förslaget röstas ner är det upp till mig att nominera, jag har inte tänkt färdigt angående det.
Det är förmodligen inte bara du kvar ändå, så du kan lika gärna rösta nu och så har du förmodligen några timmar till att tänka. Du är en av dem jag litar på i den här kedjan som följer, så make it good.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Prepubertal Mukwas motivering

!Paxen-Cassius-Vicotnik är de enda 3 som röstade för bägge sabotagen.

!Paxen-Cassius-Vicotnik är de spelare som varit minst misstänksamma mot nomineringar med 5, 4 och 4 för-röster under de 6 omröstningar som varit. De flesta andra har 2 för-röster vardera.

!Paxen-Cassius-Vicotnik är med stor marginal de som skrivit färst antal inlägg med sina 16, 20 och 15 inlägg. De höll huvudet lågt i runda 1 medan resten av besättningen anklagade varandra.

Röstning 1.1, nominering: Tyr, Mukwa, Vimes
EMOT - Tyr (P)
EMOT - Recca
EMOT - Vimes
FÖR - Vicotnik
EMOT - Konrad Konvalj
FÖR - !Paxen
EMOT - Mukwa
EMOT - Cassius

Rundan blev en slugfest och fram mot slutet så trodde ingen på nomineringen. Vic gjorde antagligen som han sade i tråden. Han lade en röst för i början och brydde sig inte mycket om delrundan efter det. Skulle förslaget röstats igenom så skulle han sett bra ut. Vem vet vad !Paxen tänkte. Slumpade, ville göra en !Paxen, ville se grön ut om förslaget röstades igenom. Vem vet. Cassius följer vad som händer och vågar inte rösta annat än emot.


Röstning 1.2, nominering: Recca, Mukwa, Vimes
FÖR - Tyr
FÖR - Recca (P)
FÖR - Vimes
FÖR - Vicotnik
FÖR - Konrad Konvalj
EMOT - !Paxen
FÖR - Mukwa
FÖR - Cassius

Skeppet hotar att personer som röstar emot kommer se bruna ut. Cassius och Vic vågar inte göra annat än att rösta för. !Paxen gör en !Paxen.


Röstning 2.1, nominering: Vimes, !Paxen, Cassius, Vicotnik
EMOT - Tyr
EMOT - Recca
EMOT - Vimes (P)
EMOT - Vicotnik
EMOT - Konrad Konvalj
FÖR - !Paxen
EMOT - Mukwa
EMOT - Cassius

Inte ens presidenten tror på denna gruppen. Cassius och Vic var glada över detta och kunde med gott samvete rösta ner gruppen med 3 infiltratörer. !Paxen gör en !Paxen. Det fanns inte en chans att nomineringen skulle ha röstat igenom ändå.


Röstning 2.2, nominering: Vicotnik, Mukwa, Recca, Vimes
EMOT - Tyr
EMOT - Recca
FÖR - Vimes
FÖR - Vicotnik (P)
EMOT - Konrad Konvalj
FÖR - !Paxen
FÖR - Mukwa
FÖR - Cassius

Slam dunk för infiltratörerna. En infiltratör i gruppen och de flesta verkar positiva. Alla infiltratörerna röstar för uppdraget. !Paxen röstar för första gången som majoriteten gjort. En bonus är att det finns misstankar att det kan finnas infiltratörer bland Recca-Mukwa-Vimes, så det sprider lite kaos.


Röstning 3.1, nominering: Konrad Konvalj, !Paxen, Cassius, Recca
EMOT - Tyr
EMOT - Recca
EMOT - Vimes
EMOT - Vicotnik
FÖR - Konrad Konvalj (P)
FÖR - !Paxen
EMOT - Mukwa
FÖR - Cassius

Vic röstar emot eftersom presidenten inte är infiltratör. !Paxen och Cassius vågar inte annat än att rösta för eftersom de är i gruppen. Ännu en gång röstar !Paxen vad man tycker han borde göra.


Röstning 3.2, nominering: !Paxen, Cassius, Konrad Konvalj, Recca
EMOT - Tyr
FÖR - Recca
EMOT - Vimes
FÖR - Vicotnik
FÖR - Konrad Konvalj
FÖR - !Paxen (P)
EMOT - Mukwa
FÖR - Cassius

Nu är !Paxen president så Vic kan rösta för. Resten röstar förstås också för och plockar en poäng till. Cassius öppna emot var för ett spel för gallerierna nu när förslaget röstats ner en gång. Men han ändrar sig gladligen när det verkar som majoriten gillar förslaget.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Kablam - !Paxen ut och Tyr in. Cassius byts ut mot Recca... fast jag gillar ju Cassius, han har ju varit byboig tycker jag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Väldigt bra inlägg, Tyr. Just nu känns det som om mitt huvud är fyllt med möglig sirap, men det ser ut att vara ett rätt solitt case mot Vicasspax.

När jag tolkar ditt inlägg tänker jag såhär: jag har via scum tells och uteslutningsmetoden Vico-Paxy-Tyr som infiltratörer (Ledare Kånkel har samma namn, f.ö.). Och du får via analys av rösterna fram samma namn fast med Cassius istället för dig själv. Det stärker min tro på Vico och Paxy (eller ja, Vico är jag så övertygad som man kan vara om) som skurkar. Men antingen kan man tolka ditt inlägg som att (1) du gör ett ryck för byn (och gör ett bra sådant genom att få fram Cassie) eller att (2) du gör ett ryck för infiltratörerna och säljer ut dina två polare i förhoppningen att få in dig själv i värmen och ta hem spelet åt infiltratörerna i sista rundan.

Det som talar för den illvilliga tolkningen (2) är att Vico redan är rökt, och att Paxen är random och svår - jag skulle sannolikt försöka sälja ut Paxy om jag var ulv - han är tacksam att sälja ut. Det som å andra sidan talar för den välvilliga tolkningen (1) är själva insatsen du gör. Arbetet med att sammanställa röstningen, analysen, ställningstagandet. Det är för det första jobbigt för en ulv att göra, och för det andra med tanke på vad du signalerat tidigare kanske en än större insats än vad det varit för någon annan. Det talar för att du verkligen vill hjälpa byn, fast det är jobbigt.

Så jag vet inte. Känns som om jag behöver sova på det här. Tack för ditt inlägg i varje fall, det var bra.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Recca said:
Är det misstänkt att K.K spelar så här slött?
Alltså, jag vet inte. Jag har stört mig på hans fladdriga ostrukturerade spel hela partiet. Jag vill inte säga att KK direkt har varit dålig, hans långa freebasade inlägg utan styrsel har sina poänger, men jag tycker att det bara har varit sånt från honom det här partiet. Har det inte? Å andra sidan ligger det helt i linje med hur han spelade hela Klassikern. Så jag vet inte.

Nu i och med Tyrs braiga inlägg så är det ju en jävla skillnad mot hur KK jobbar, inte sant? Tyr gör en insats, KK skiter bara ur sig ord utan att bry sig om att strukturera dem (eller för all del tankarna bakom dem). Men jag vet inte om jag skulle sätta mitt skinn på att det beror på att han är ulv. Nu har han ju efter påtryckningar tagit ställning till vad han faktiskt tycker, och det är väl bra. Å andra sidan halar han tillslut fram samma namn som jag gör...

Äh, jag är sjukt trött. När man funderar lite över KKs bidrag i spelet tycker jag det är lite heads up. Spontant tycker jag inte han pingar, men vid närmar eeftertanke saknar jag ordentlig riktning och styrsel i hans spel.

jag får sova på det här, också.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Jättebra inlägg. Om nästa nominering består av grupp 1 + K.K och Tyr så kommer jag nog rösta Ja.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Recca said:
Jättebra inlägg. Om nästa nominering består av grupp 1 + K.K och Tyr så kommer jag nog rösta Ja.
Jättebra inlägg av Tyr kan jag hålla med om.

Att Cassius inte nominerar sig själv har jag dock svårt att se :gremsmile: Vi får nog vänta tills det blir Tyrs tur att nominera om jag får gissa.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Jag är färdig med min nominering. Jag har röstat.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,482
Location
Helsingborg
Röstningsresultat 4.1



FAS 1: President Cassius ska utse fem kandidater. För att den rutten ska bli saboterad krävs det två SABOTAGE.
 

Attachments

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Nominering: Recca, Vimes, Mukwa, KK, Cassius.

Jag har resonerat som följer:

1. Jag har valt de ledare jag känner mig mest trygg med.

2. Ingen av dessa är solklara val, men jag kan omöjligen endast lyssna till min nojja för då skulle jag aldrig kunnat producera en lista.

3. !Paxen är jag för osäker på, Tyr får jag dåliga vibbar av, Vico är ulv. Så jag ser helt enkelt inget alternativ.

4. Jag satt och funderade på den här listan när jag såg att Recca föreslog en liknande, det känns grönande både för Reccas del samt att listan inte kan vara helt galen.

Förlåt om jag kommer vara lite inaktiv under helgen, men jag kommer vara borta en del. Hoppas jag har tänkt rätt!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cassius said:
Nominering: Recca, Vimes, Mukwa, KK, Cassius.

Jag har resonerat som följer:

1. Jag har valt de ledare jag känner mig mest trygg med.

2. Ingen av dessa är solklara val, men jag kan omöjligen endast lyssna till min nojja för då skulle jag aldrig kunnat producera en lista.

3. !Paxen är jag för osäker på, Tyr får jag dåliga vibbar av, Vico är ulv. Så jag ser helt enkelt inget alternativ.

4. Jag satt och funderade på den här listan när jag såg att Recca föreslog en liknande, det känns grönande både för Reccas del samt att listan inte kan vara helt galen.

Förlåt om jag kommer vara lite inaktiv under helgen, men jag kommer vara borta en del. Hoppas jag har tänkt rätt!
Jag tror Recca slopade dig för Tyrsan.

Din lista är däremot den samma som min och jag känner mig rätt trygg med den. Jag kommer pumpa iväg ett ja för resan.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Jag tror Recca slopade dig för Tyrsan.

Din lista är däremot den samma som min och jag känner mig rätt trygg med den. Jag kommer pumpa iväg ett ja för resan.
Så länge som jag inte har helt fel angående ledare !Paxen och Vicotnik så kommer uppdraget vara framgångsrikt, men det kommer inte hålla i runda 5. Eftersom det blir problematiskt att byta efter ett framgångsrikt uppdrag så föredrar jag att vi gör rätt direkt.

!Paxen och Vicotnik kan du hålla med om att de är troliga infiltratörer eller hur? Det är sällsynt att Vicotnik röstar emot ett förslag. De enda gångerna han röstar emot är ifall det är flera infiltratörer i samma grupp och att de saknar en metod för att koordinera sina röster. Han har röstat emot 2 gånger, båda gångerna var !Paxen och Cassius nominerade. Varför skulle Vicotnik först rösta emot till !Paxen-Cassius-KK-Recca och sedan för? Jo, för att det finns flera infiltratörer i gruppen. När du, KK, är president kan de inte koordinera sina röster. När !Paxen är president så kan de göra det.

Om du köper det här resonemanget så innebär det att Mukwa, Tyr och Vimes omöjligtvis är infiltratörer eftersom det finns två infiltratörer på uppdraget och vi är ihopbakade med infiltratören Vicotnik utanför uppdraget.

Kvar har vi Cassius, KK och Recca. KK kan inte vara infiltratör, för då skulle Vicotnik röstat ja. Recca har spelat upp sig till grönish. Man kan lägga till meta till det där om man tycker det är viktigt. Kvar har vi Cassius som egentligen bara följt med strömmen hela spelet. Han har spelat safe och inte stuckit ut hakan. Inte som resten, !Paxen och Vic undantagna, som inte vetat vem de ska lita på och varit helt fel ute fram tills slutet.

/ Tyr pekar med hela armen
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cassius said:
3. !Paxen är jag för osäker på, Tyr får jag dåliga vibbar av, Vico är ulv. Så jag ser helt enkelt inget alternativ.
Varför dåliga vibbar av Tyr?
 
Top