Nekromanti Infiltratör - Runda 4

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Röstningsresultat 4.2

Tyr said:
Nominering: Tyr, Konrad Konvalj, Mukwa, Recca, Vimes
Alright. Det här är min femma just nu, och den jag skulle skicka iväg om jag skulle bli femte president. Jag kommer antagligen rösta för förslaget.

Men jag skulle vilja veta vilka Recca skulle nominera om Tyrs förslag röstas ner?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Röstningsresultat 4.2

Jag har pytsat iväg ett JA nu. För mig är KK och Tyr gulmarkerade, men de kan rimligtvis inte vara ulvar tillsammans, och mest sannolikt tror jag att det är att vi har våra fem gröna namn här i och med President Tyrs nominering.

Men jag vill gärna veta vilka Recca kommer nominera, i nästa runda eller om den här nomineringen faller.

Skulle det slutligen falla på mig att bestämma vilka som SKA åka, skulle jag skicka samma gäng som är nominerade nu.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Röstningsresultat 4.2

Vimes said:
Jag har pytsat iväg ett JA nu. För mig är KK och Tyr gulmarkerade, men de kan rimligtvis inte vara ulvar tillsammans, och mest sannolikt tror jag att det är att vi har våra fem gröna namn här i och med President Tyrs nominering.

Men jag vill gärna veta vilka Recca kommer nominera, i nästa runda eller om den här nomineringen faller.

Skulle det slutligen falla på mig att bestämma vilka som SKA åka, skulle jag skicka samma gäng som är nominerade nu.
Det får du reda på då.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Röstningsresultat 4.2

Recca said:
Vimes said:
Men jag vill gärna veta vilka Recca kommer nominera, i nästa runda eller om den här nomineringen faller
Det får du reda på då.
Det är uppenbart svårt att läsa in tonläge i text, för jag vet inte hur jag ska tolka det här. Det värsta är att jag fick någon form av känsla av att det är "Det får du reda på då... he he he..." och har nojat ett tag nu om att du och Tyr är ulvar tillsammans, och att det inte kommer bli något "då". Men liksom, är du infiltratör skulle du inte vara så iskall, dessutom finns det inget infiltratörslikt med något med dig under hela spelet.

Så, det är ju bara noja. Men det är kritiskt läge, skulle det vara så jävligt att det faktiskt finns två skurkar i den här gruppen, då är spelet över. Vilket också är anledningen till att jag vill höra vilka du skulle nominera - jag tror att du skulle nominera samma grupp som jag och Tyr. Och skulle du göra det kan vi lika gärna rösta igenom den här, för det kommer inte bli några andra alternativ, men har du tillräckligt stora tvivel på den här gruppen för att nominera en annan, då behöver vi diskutera dem. Tycker jag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Röstningsresultat 4.2

Det är liksom inte rätt läge att spela som xyas. :gremsmile:
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Röstningsresultat 4.2

Jag kommer rösta NEJ. Anledningar:

1. Jag är grön, skickar vi det här gänget är vi körda i sista svängen. Det gömmer sig en ulv bland våra resenärer och jag vet inte vem det är, jag skulle tipa på Tyr eller Recca. Recca för att hon har lobbat stenhårt mot mig efter förra rundan. Jag gjorde en tabbe, en tabbe som kanske sänker hela spelet, men ifall vi förbiser den tabben har jag inte gjort något annat än att försökt vara konsekvent och orörig under hela spelet. Syftet med det har varit att en sån här situation inte ska uppstå. Jag är inte världsbäst på den här typen av spel, jag är till och med rätt kass. För en spelare som mig, som har svårt att se bakomliggande tendenser i skrift och som inte kan se scumsna när de dyker upp, är det enda jag kan göra att läsa de ny skriver och försöka bilda mig en uppfattning för mina röster och vara ur vägen för er. Nu misslyckades jag med det. Men för allt i världen, det är en ulv ombord på skeppet och skickar vi den här två gånger har vi förlorat. Jag bedjar till er, gör för fan inte de här...

Historien kommer ge mig rätt

Ledare Cassius over and out.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,482
Location
Helsingborg
Röstningsresultat 4.3

Dagarna passerade medan de två sista rutterna gick framgångsrikt. Maten och energin hade nästan tagit slut men de två sista rutterna var framgångsrika. Hoppet hade återigen tänts, liksom viljan att kämpa vidare. Den sista veckan hade Imperiet hunnit upp skeppet och de flydde hals över huvud genom resterande galaxen. Skeppet var illa tilltaget när de slutligen kom fram och kunde göra hoppet in i hyperrymden. Generatorn sätter igång och börjar ladda upp hypermotorn när ...

... president Recca. Vi har ett problem.




FRAMGÅNG
FRAMGÅNG
FRAMGÅNG
SABOTAGE
SABOTAGE
Infiltratörerna lyckades saboterade tre rutter och vinner därför spelet. Ett grattis till ledarna Vicotnik, Vimes och Konrad Konvalj.

Spelet slut. Eftersnack i följande tråd.
 

Attachments

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Röstningsresultat 4.3

Han said:
Infiltratörerna fick tre stycken saboterade rutter och vinner därför spelet. Ett grattis till ledarna Vicotnik, Vimes och Konrad Konvalj.
HIGH-FIVE!

Jag var rädd att jag skulle vara en fuck up bland ulvmästarna, men det var jag inte. :gremsmile:

Tack för gott spel alla! Och tack för snyggt arr, Han!

Mer kommentarer imorgon, spontant vetefasen hur byn skulle kunna vinna det här, men det förtar inte den ljuva smaken av SEGER!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Röstningsresultat 4.3

Om man tittar bara på statistik och chans att som by ta hem spelet så skulle jag gissa på att man har typ 15% chans om man bara slumpar.

I just det här spelet var ju ni ulvar jätteduktiga. Men ni hade ju nog ett lättare jobb än vad som är vanligt också. Inte bara på grund av statistik-grejen som känns vansinnigt obalanserad. Om det var först till fem i stället tror jag att det skulle vara lite jämnare, för då skulle byn ha kunnat använda mer uteslutningsmetod och inte vara tvungen att i princip chansa. Tyrs uträkning var ju bra. Det såg ju ut som att Cassius och Paxen var ulvar på hur de hade röstat. Vimsy och K.K spelade säkert. Det gjorde ju Vicotnik också iofs.

Meh. Jag är en sån vinnarskalle så jag är faktiskt lite sur över hur det gick. >.<'

Det här spelet är ju verkligen obalanserat, är det inte det? Om man sitter kring bordet och kan se folk i ögonen så är det säkert mycket lättare för byn att vinna, men så här är det ju ofattbart svårt. Är det inte det?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Röstningsresultat 4.2

Vimes said:
Recca said:
Vimes said:
Men jag vill gärna veta vilka Recca kommer nominera, i nästa runda eller om den här nomineringen faller
Det får du reda på då.
Det är uppenbart svårt att läsa in tonläge i text, för jag vet inte hur jag ska tolka det här. Det värsta är att jag fick någon form av känsla av att det är "Det får du reda på då... he he he..." och har nojat ett tag nu om att du och Tyr är ulvar tillsammans, och att det inte kommer bli något "då". Men liksom, är du infiltratör skulle du inte vara så iskall, dessutom finns det inget infiltratörslikt med något med dig under hela spelet.

Så, det är ju bara noja. Men det är kritiskt läge, skulle det vara så jävligt att det faktiskt finns två skurkar i den här gruppen, då är spelet över. Vilket också är anledningen till att jag vill höra vilka du skulle nominera - jag tror att du skulle nominera samma grupp som jag och Tyr. Och skulle du göra det kan vi lika gärna rösta igenom den här, för det kommer inte bli några andra alternativ, men har du tillräckligt stora tvivel på den här gruppen för att nominera en annan, då behöver vi diskutera dem. Tycker jag.
ÅHHHHH! Så fräck du är Vimsy din jäkla varg!

Hahaha.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Röstningsresultat 4.2

Ja. Nu har vi fått det svart på vitt att Vimsy är en jäkla bra ulv. Så inga fler ursäkter om det! De kommer inte funka ändå! Fortsättningsvis så är det automatisk utröstning i första rundan på Vimsy!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Röstningsresultat 4.3

2097 said:
Min erfarenhet är att spionerna har ett stort övertag i vinststatistiken,ännu mer när man är många spelare, men för min del tycker jag om att det är utmanande, behöver inte så mkt balans.
Ja sure, om spelet är avklarat på ett par timmar så...
 
Top