Nekromanti Infiltratör - Runda 4

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,479
Location
Helsingborg
Hungriga och uppgivna arbetare stiger av ramperna från skeppen. 56 stycken var de som gav sig iväg men endast hälften har återvänt. Det finns nu endast råvaror kvar för att ta sig iväg ytterligare en resa annars kommer skeppets destination att ofrivilligt byta mål. Mot helvetet. Mot maskinhjärtat.

President Mukwa. Vi har ett problem.


:: Ledare Mukwa är president.
FRAMGÅNG
FRAMGÅNG
FRAMGÅNG
SABOTAGE


Jag upprepar röstningsresultat 3.2 som var det sista i förra tråden.



Till alla som läser tråden
:: Ingen förutom de i spelet får skriva i tråden.
:: Ingen får skriva före presidenten i tråden. Denna regel gäller enbart vid trådstarter.
:: De nyinförda reglerna i föregående runda kvarstår och kommer att göra så resten av spelet.
:: Notera att i denna runda krävs det två infiltratörer som väljer SABOTAGE för att rutten ska bli räknad som saboterad.

FAS 1 - President Mukwa ska utse fem kandidater till nästa rutt.

Tidigare material
Hur en runda går till
Runda 1
Runda 2
Runda 3
 

Attachments

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Pretentiös Mukwa har ordet

Nu era rymdkrabbor ska vi dra igång den här rundan med ett brak.

Jag nominerar Mukwa, Vimes, KK, Cassius och... !Paxen
Frågor på det?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Pretentiös Mukwa har ordet

Recca har varit med på två saboterade rundor av tre. Hon är rödast av allihop, rent statistiskt. Därför är hon inte med på min färd.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Pretentiös Mukwa har ordet

Två saboterade rundor av tre möjliga rundor... dåligt formulerat. Hon har varit med på samtliga sabotage, helt enkelt. Ni fattade vad jag menade tror jag.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Pretentiös Mukwa har ordet

Mukwa said:
Nu era rymdkrabbor ska vi dra igång den här rundan med ett brak.

Jag nominerar Mukwa, Vimes, KK, Cassius och... !Paxen
Frågor på det?
Yepp.

Har du hittat nått som fäller Recca?

Jag räknar ju rätt snabbt ut att du har Recca-Vicotnik-Tyr som ulvar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Pretentiös Mukwa har ordet

Mukwa said:
Två saboterade rundor av tre möjliga rundor... dåligt formulerat. Hon har varit med på samtliga sabotage, helt enkelt. Ni fattade vad jag menade tror jag.
Statistiskt sätt den rödaste spelaren det kan jag köpa, men är inte det ungefär precis vad infiltratörerna vill att vi skall köra på?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Pretentiös Mukwa har ordet

Vi skall lyckas pricka in 4 gröna spelare i den här rundan. Således måst vi jobba med ulv-par för att undvika att stoppa ner två ulvar i båten.

Ditt ulvpar är Recca-Vicotnik och tredje fiol är Tyr. Jag har inte Tyr som tredje fiol i nått av mina scenarion så jag vill gärna veta mer.

Är det till vår fördel att lista våra ulv-par? Jag har en hel drös med ulv-par som inte jag är särledes sugen att skicka på denna resa. Däribland finns ju Mukwa/Vimes. Inget är ju hugget i sten här och jag kan presentera några andra varianter också, men jag tror jag inväntar lite mer buss i tråden.

Jag kan däremot avslöja att jag inte ser någon möjlighet att Mukwa/Vimes/Vicotnik är vår infiltratörs trippel så rent matematiskt vet jag inte riktigt hur jag skall tänka.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Pretentiös Mukwa har ordet

Nej. Fnuk.

Det kommer inte hjälpa oss ett skit att pricka in 4 gröna namn + 1 fuling här. Vi måste pricka 5 gröna namn. Att leta ulv-par är således ingen bra plan. Vi måste leta trivs i ulv.

De vi skickar denna resa kommer per garanti skickas i nästa resa. Skickar vi med en ulv denna resa så är vi brun i R5 lik förbenat.

Mukwas nominerade innehåller minst 1 ulv så jag kommer att passa på den här nomineringen.

Är det läge att låta alla ta fram sina 5 säkra? Vi har ju Mukwas här och de håller inte i min värld så som jag känner nu.

Tyr, vilka är din/dina ulvar i R3? Du röstade nej så du måste ha bra fealing eller så vet du mer än mig? Samma fråga till Vimes så klart.

Uppenbarligen så har Vimes just Recca som grön eftersom frågan dök upp till Mukwa, men vem Vimes har som ulv framgår inte?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Pretentiös Mukwa har ordet

Vimes said:
Mukwa said:
Frågor på det?
Ja. Varför är inte Recca med?
jag börjar själv undra om hon är ulv. Dock är jag förvånad över att mukwa väljer att ha med mig. Anses jag som grön, eller bara mindre troligt röd? I vilket som tackar jag för förtroendet sålänge, men ska fundera på om jag verkligen vill ha med gruppen i uppdraget.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Prepubertal Mukwas motivering

Fem namn var väldigt svårt. Det här är en måsterunda, så det handlar om att inte få med två infiltratörer. Vico har jag som den troligaste ulven. Tyr har inte gett några bra vibbar och har dessutom inte synts till alls, vilket är en scum tell, för han brukar vara aktiv. Dessutom är han den enda som har ägnat det här spelet någon tanke innan vi började, så jag ser hans inaktivitet som rödande. Tyr ska inte med. En tredje? Recca har inte gjort någonting som gör henne särskilt röd, men ingenting som grönar henne heller. Hennes metagröning kan precis lika gärna vara för att ulvarna fick pm om att vi andra inte fått några pm så att de inte skulle avslöja sig, det är faktiskt ganska troligt att de fick sådan information. Min spontana tanke när jag såg att spelet kört igång utan att jag fått något pm var dock det Recca skrivit i tråden. Tjollahopp tjollahej och hoppsan har vi börjat, liksom. Så vettefasen... det går inte att dra några stora växlar på den grejen, och då är Recca mest meh! i det här partiet. Därför placerar jag in henne som tredje infiltratör pga statistiken.

KK har spelat stabilt och Vimes är ett utropstecken, men jag håller det för troligare att Recca är ulv än att Vimes är det, och Vico håller jag för allra troligast och då är inte Vimes ulv.

Cassius har jag egentligen bara fått bra vibbar av, för jag tycker att han brukar vara lite kaos när han är ulv, och de inlägg jag har läst så verkar han hänga med och vara lugnare. Att han röstat olika på två exakt likadana nomineringar är lite weird, men samtidigt har han ju full rätt att komma till insikt, och så här i efterhand är det mer grönande att han tvivlade på nomineringarna först, men sedan ändrade sig, sett till resultatet. Hade han varit infiltratör hade han ju velat åka med redan under KKs nominering. Så nä, Cassius håller jag för grön.

!Paxen... jag kan inte bedöma dig hur jag än bär mig åt och du fick den sista platsen på mitt skepp för att det inte fanns några andra jag ville skicka.

Som KK är inne på så är ju det troligaste att vi har minst en ulv med oss på den här resan, men vem skulle det vara då? Jag tycker att jag pekade ut de grönaste namnen på den här resan. Men om jag inte har gjort det så har vi 3 ordentliga omgångar kvar, och Cassius är efter mig och Vimes är sist, så utifrån mina misstankar nu i stunden är jag inte så orolig. Jag kommer avvakta med min röst tills jag ser mer snack här, jag hoppas att ni andra som tvekar gör samma sak, för vi skulle verkligen må bra av att få snacka igenom det här nu, annars är det ju kört.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Pretentiös Mukwa har ordet

Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Två saboterade rundor av tre möjliga rundor... dåligt formulerat. Hon har varit med på samtliga sabotage, helt enkelt. Ni fattade vad jag menade tror jag.
Statistiskt sätt den rödaste spelaren det kan jag köpa, men är inte det ungefär precis vad infiltratörerna vill att vi skall köra på?
Jo, typ... fast det är också ett verktyg vi har att analysera spelet med, så vi kan ju inte skrota det, vi måste ju förhålla oss till statistiken, för även om ulvarna vill bruna folk så finns ju faktiskt ulvarna med i statistiken ändå. Det det här spelet kokas ned till är hur vi behandlar statistiken, och statistiken säger att det är dåligt att skicka med Recca på skepp, och att det är dåligt att skicka med Vico. Den säger också att vi ska tänka en extra gång innan vi skickar mig och Vimes, och nu har statistiken förklarat att vi ska passa oss extra noga för Recca, men att vi också ska ta hänsyn till att KK, Cassius och !Paxen inte är gröna It sucks... Intressant nog finns inte Tyr med i den här statistiken och det talar på sätt och vis lite för honom. Ulvarna hade ju gärna velat använda honom om han var ulv, men den enda som har lobbat för det är KK, mig veterligen. Vilka har röstat på vad? Jag tror att jag ska göra en sammanställning och se vad det leder till... inte allt för mycket är jag rädd.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Mukwa said:
Fem namn var väldigt svårt. Det här är en måsterunda, så det handlar om att inte få med två infiltratörer. Vico har jag som den troligaste ulven. Tyr har inte gett några bra vibbar och har dessutom inte synts till alls, vilket är en scum tell, för han brukar vara aktiv. Dessutom är han den enda som har ägnat det här spelet någon tanke innan vi började, så jag ser hans inaktivitet som rödande. Tyr ska inte med. En tredje? Recca har inte gjort någonting som gör henne särskilt röd, men ingenting som grönar henne heller. Hennes metagröning kan precis lika gärna vara för att ulvarna fick pm om att vi andra inte fått några pm så att de inte skulle avslöja sig, det är faktiskt ganska troligt att de fick sådan information. Min spontana tanke när jag såg att spelet kört igång utan att jag fått något pm var dock det Recca skrivit i tråden. Tjollahopp tjollahej och hoppsan har vi börjat, liksom. Så vettefasen... det går inte att dra några stora växlar på den grejen, och då är Recca mest meh! i det här partiet. Därför placerar jag in henne som tredje infiltratör pga statistiken.

KK har spelat stabilt och Vimes är ett utropstecken, men jag håller det för troligare att Recca är ulv än att Vimes är det, och Vico håller jag för allra troligast och då är inte Vimes ulv.

Cassius har jag egentligen bara fått bra vibbar av, för jag tycker att han brukar vara lite kaos när han är ulv, och de inlägg jag har läst så verkar han hänga med och vara lugnare. Att han röstat olika på två exakt likadana nomineringar är lite weird, men samtidigt har han ju full rätt att komma till insikt, och så här i efterhand är det mer grönande att han tvivlade på nomineringarna först, men sedan ändrade sig, sett till resultatet. Hade han varit infiltratör hade han ju velat åka med redan under KKs nominering. Så nä, Cassius håller jag för grön.

!Paxen... jag kan inte bedöma dig hur jag än bär mig åt och du fick den sista platsen på mitt skepp för att det inte fanns några andra jag ville skicka.

Som KK är inne på så är ju det troligaste att vi har minst en ulv med oss på den här resan, men vem skulle det vara då? Jag tycker att jag pekade ut de grönaste namnen på den här resan. Men om jag inte har gjort det så har vi 3 ordentliga omgångar kvar, och Cassius är efter mig och Vimes är sist, så utifrån mina misstankar nu i stunden är jag inte så orolig. Jag kommer avvakta med min röst tills jag ser mer snack här, jag hoppas att ni andra som tvekar gör samma sak, för vi skulle verkligen må bra av att få snacka igenom det här nu, annars är det ju kört.
I ärlighetens namn har jag inte läst så många av dina tidigare inlägg Mukwa. Alltså de du skrivit till Recca och de Recca skrivit till dig. Jag har lite smått kikat igenom det hela, men du har i dessa inlägg i stort sätt kört på med samma skit hela tiden.

Det här inlägget tycker jag är bra och jag läser det gärna igen. Här får man ju vibbar av att du vill hjälpa till och de vibbarna har jag inte känt tidigare riktigt. Då har det mest varit ett race som du kört lite för dig själv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Ja, jag gillade också Mukwas inlägg. För han gör det vi ska göra nu.

Såhär är det: vilka vi skickar det här uppdraget är inte så jätteviktigt. Så länge vi inte skickar två skurkar spelar det ingen roll. Ett grönt resultat av det här uppdraget säger inget annat än att två skurkar inte var med, det kan fortfarande vara en skruk med, och då torskar vi likväl om vi skickar samma team R5. Så, antingen förlorar vi, eller så vet vi inte så mycket ändå.

Nej, det intressanta nu är att faktiskt analysera spelet. Jag skulle vilja se alla plocka fram tre namn som de håller för troliga infiltratörer. Och jag skulle vilja se alla resonera om alla andra deltagare. Det vi behöver göra är att resonera oss fram till fem gröna namn, och vi kommer inte vara hjälpta av resultatet av det här uppdraget.

Mina infiltratörer är, som jag skrivit tidigare (srlsy, KK, jag har väl varit jäkligt tydlig med vilka jag misstänker?), Tyr - Vico - !Paxen. (Så, för min del skulle vi ju kunna skicka Presidentens nominerade det här uppdraget, men inte samma gäng nästa runda).

Jag ska senare ikväll skriva ett längre inlägg om alla deltagare.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Jag tycker Pervo Mukwa tar upp en hel del bra saker. Vill fylla i och förstärka med följande:

Recca´s motivering bör dyka upp snarast möjligast. Det blev en JA röst nu och en NEJ röst senast till samma crew. Tankar om det skall bli klart intressant.

De som tidigare inte varit så värst aktiva i tråden, men röstat och donat: Vicotnik, Cassius och !Paxen måste kliva in i tråden nu på allvar. Vi har inte råd att skicka in en ända liten infiltratör i den här rundan. Det med den överhängande risken att vi skickar samma crew nästa resa och då är vi rökt.

Vico har bevisligen varit med på en resa som saboterats, men inte kommenterat så värst mycket i spelet. Nu är det lixom verkligen dags att göra det. Sitter du tyst och är grön kommer vi kanske inte att välja in dig som en reskamrat och det vore ju fy och skam om du inte gjorde ditt yttersta för att bli vald.

Jag har Mukwa som en god ulv kandidat, men inser att jag måste tänka lite större just nu. Jag kommer att rösta ner det här förslaget det kan jag avslöja redan nu, men för att kunna göra det måste jag verkligen ta mig en funderare och själv komma med en bättre crew för den här resan. Alla bör ta fram sina 5 gröna namn och motivera väl varför just de skall åka på den här resan. Så viktigt tycker jag det är. Att lägga en JA eller NEJ röst nu utan att snacka av sig kommer jag att klassa som ulvigt per automatik.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Alltså, jag kommer inte sitta och gasta om att folk som inte lagt sin röst är sumprunkare, däremot kommer jag tycka att alla som inte ger sin bild av vilka som är gröna och röda är sumprunkers.

R4 kommer inte ge oss så mycket information, annat än den info vi stoppar in i tråden. Ulvarna behöver knappt ens bry sig om vilka vi skickar den här rundan, så inte ens omröstningarna kommer vara så intressanta.

Kom igen nu! Hut hut hut! Jag vill se minst två fina analyser när jag kommer tillbaka senare ikväll. Annars ska jag gå medeltid på er.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Vimes said:
Mina infiltratörer är, som jag skrivit tidigare (srlsy, KK, jag har väl varit jäkligt tydlig med vilka jag misstänker?), Tyr - Vico - !Paxen. (Så, för min del skulle vi ju kunna skicka Presidentens nominerade det här uppdraget, men inte samma gäng nästa runda).
Bättre att få det på pränt. Tack för det!

Fetade en lina. Du har helt rätt i det och jag har också varit inne på det, men det bästa är om vi redan nu jobbar för att få fram 5 namn. Lixom, vi vinner inte ett skit på att skicka 4 gröna och 1 semigrön den här rundan för att sedan skaka fram en 5:e grön i R5.

Eller?

Det vi kan göra är så klart att låta hela den här rundan rulla på till sin spets och låta dig avgöra vilka 5 som skall åka, men det känns rätt vanskligt. Inte för att jag har dig som ulv-1 men om du är den där ulven från R2 så torskar vi på att låta rundan rulla hela vägen till dig och det kan vi inte heller chansa på.

Jag kommer inte lägga min röst nu. Jag vet hur jag vill rösta nu, men det får inte på nått vis bli en panik runda. Alla måste in i matchen och det illa kvickt.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Vimes said:
Alltså, jag kommer inte sitta och gasta om att folk som inte lagt sin röst är sumprunkare, däremot kommer jag tycka att alla som inte ger sin bild av vilka som är gröna och röda är sumprunkers.

R4 kommer inte ge oss så mycket information, annat än den info vi stoppar in i tråden. Ulvarna behöver knappt ens bry sig om vilka vi skickar den här rundan, så inte ens omröstningarna kommer vara så intressanta.

Kom igen nu! Hut hut hut! Jag vill se minst två fina analyser när jag kommer tillbaka senare ikväll. Annars ska jag gå medeltid på er.
Jag trodde seriöst att det gruppen som jag valde ut var grön (Cassius var jag väl osäker på, men jag antog att han var mer grön än röd). Nu, med facit i hand, så blir det dock jävligt osäker,

Recca vet jag inte längre. I detta spel är hon min favorit, så om hon är ulv så är hon en bra ulv.

Vimes.. Fan, kan ju vara så att jag har haft helt fel om dig.

KK är väl ändå grön?

Sen vet jag inte mer. Alltså, Vico trorjag fortfarande är röd, men resten blir jag osäker på.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Kånkel nojja

Runda 1

Tyr--> Tyr, Mukwa, Vimes
JA: Vicotnik-!Paxen
NEJ: Recca, Vimes, K.K, Mukwa, Cassius, Tyr

Recca--> Recca-Vimes-Mukwa
JA: Vimes, Vicotnik, K.K, Mukwa, Cassius, Tyr, Recca
NEJ: !Paxen

Runda 2

Vimes--> Vimes, Vicotnik, Cassius, !Paxen
JA: !Paxen
NEJ: Vicotnik, K.K, Mukwa, Cassius, Tyr, Recca, Vimes

Vicotnik--> Recca, Vimes, Mukwa, Vicotnik
JA: Cassius, Mukwa, !Paxen, Vimes, Vicotnik
NEJ: K.K, Recca, Tyr

Runda 3

K.K--> K.K, !Paxen, Cassius, Recca
JA: !Paxen, Cassius, K.K
NEJ: Mukwa, Tyr, Recca, Vimes, Vicotnik

!Paxen--> !Paxen, Recca, K.K, Cassius
JA: Cassius, Recca, Vicotnik, K.K, !Paxen
NEJ: Mukwa, Tyr, Vimes

-><-

Gröna: Recca-Mukwa-Vimes
Röda: Recca-Mukwa-Vimes-Vicotnik
Röda: Recca-K.K-!Paxen-Cassius

Transparenta: Tyr

Tyr har röstat NEJ båda gångerna då resorna har saboterats.

Vicotnik och Recca röstade NEJ till min nominering och röstade sedan JA till !Paxens nominering som var den samma. Den resan saboterades.

R1. Recca har nominerat besättning till en grön resa.
R2. Vicotnik har nominerat besättning till en röd resa.
R3. K.K-!Paxen har nominerat besättning till en röd resa.

Det går att dra en hel del olika växlar utifrån detta. Jag har gjort det, men tänker överlåta det till andra först innan jag nojjar vidare.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Kånkel nojja

Konrad Konvalj said:
Runda 1

Tyr--> Tyr, Mukwa, Vimes
JA: Vicotnik-!Paxen
NEJ: Recca, Vimes, K.K, Mukwa, Cassius, Tyr

Recca--> Recca-Vimes-Mukwa
JA: Vimes, Vicotnik, K.K, Mukwa, Cassius, Tyr, Recca
NEJ: !Paxen

Runda 2

Vimes--> Vimes, Vicotnik, Cassius, !Paxen
JA: !Paxen
NEJ: Vicotnik, K.K, Mukwa, Cassius, Tyr, Recca, Vimes

Vicotnik--> Recca, Vimes, Mukwa, Vicotnik
JA: Cassius, Mukwa, !Paxen, Vimes, Vicotnik
NEJ: K.K, Recca, Tyr

Runda 3

K.K--> K.K, !Paxen, Cassius, Recca
JA: !Paxen, Cassius, K.K
NEJ: Mukwa, Tyr, Recca, Vimes, Vicotnik

!Paxen--> !Paxen, Recca, K.K, Cassius
JA: Cassius, Recca, Vicotnik, K.K, !Paxen
NEJ: Mukwa, Tyr, Vimes

-><-

Gröna: Recca-Mukwa-Vimes
Röda: Recca-Mukwa-Vimes-Vicotnik
Röda: Recca-K.K-!Paxen-Cassius

Transparenta: Tyr

Tyr har röstat NEJ båda gångerna då resorna har saboterats.

Vicotnik och Recca röstade NEJ till min nominering och röstade sedan JA till !Paxens nominering som var den samma. Den resan saboterades.

R1. Recca har nominerat besättning till en grön resa.
R2. Vicotnik har nominerat besättning till en röd resa.
R3. K.K-!Paxen har nominerat besättning till en röd resa.

Det går att dra en hel del olika växlar utifrån detta. Jag har gjort det, men tänker överlåta det till andra först innan jag nojjar vidare.
Love you man. Ska läsa igenom och kommentera.
 
Top