Nekromanti Infiltratör - Runda 4

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Prepubertal Mukwas motivering

!Paxen said:
Jag trodde seriöst att det gruppen som jag valde ut var grön (Cassius var jag väl osäker på, men jag antog att han var mer grön än röd). Nu, med facit i hand, så blir det dock jävligt osäker,

Recca vet jag inte längre. I detta spel är hon min favorit, så om hon är ulv så är hon en bra ulv.
Du vet att du snodde mina nominerade rakt av va?

Varför var du mest osäker på Cassius?
Varför var Recca din favorit? Och kanske är, även nu med två saboterade rutter i ryggen?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Kånkel nojja

1:1 said:
Tyr--> Tyr, Mukwa, Vimes
JA: Vicotnik-!Paxen
NEJ: Recca, Vimes, K.K, Mukwa, Cassius, Tyr
Att Vico och !Pax röstar ja är knepigt. Vico och Vimes kanske är i lag. !Paxen är notoriskt knepig.

1:2 said:
Recca--> Recca-Vimes-Mukwa
JA: Vimes, Vicotnik, K.K, Mukwa, Cassius, Tyr, Recca
NEJ: !Paxen
!Paxen tycker alltså att Tyr ska med i båten, eftersom han röstade för det förra förslaget. Vico tycker att det inte spelar någon roll om Tyr eller Recca är med i båten. Eftersom jag vet att jag är grön och jag tror att Vico är röd så brunar det här Vimes.

2:1 said:
Vimes--> Vimes, Vicotnik, Cassius, !Paxen
JA: !Paxen
NEJ: Vicotnik, K.K, Mukwa, Cassius, Tyr, Recca, Vimes
!Paxen utmärker sig ännu en gång, och ännu en gång är Vimes med på färden. Den här gången är även Vico och !paxen själv med, vilket säger mig att !Paxen inte vet vad han håller på med. Vico är dock jävligt snabb med att rösta nej till det här, trots att det är första gången han nomineras att åka, dessutom tillsammans med en "grön" spelare från R1. Det här indikerar, eftersom jag håller Vico för trolig ulv, att det är för många ulvar på tåget. Det här brunar ned Vimes, men det kan vara så att vi har alla tre ulvar i den här båten också, och då skulle jag tippa på att !Paxen är det sista namnet.

2:2 said:
Vicotnik--> Recca, Vimes, Mukwa, Vicotnik
JA: Cassius, Mukwa, !Paxen, Vimes, Vicotnik
NEJ: K.K, Recca, Tyr
Tyr röstar emot ett förslag som han tidigare har varit för två gånger, mer eller mindre. Och sett till hans andra röster har inte Tyr någon han kan skicka på uppdrag, typ. Har Vico en sådan inverkan på den här konstellationen, innan vi fått ett sabotage? Reccas röst svider i den här nomineringen, mycket för att det var en sådan här båt många ville se i tråden. Det kan vara så att Recca tog för givet att båten skulle åka ändå och att hon kunde skänka lite mer grönt ljus till sig själv genom att rösta nej. Dessutom håller hon vid det här laget både mig och Vimes för gröna, så varför har Vico en så stor inverkan på Reccas beslut? Detsamma gäller KK. KK stödde första båten, och röstade ned anti-musketörsbåten (KK har iofs redogjort för varför, och i efterhand håller jag givetvis med honom. Vi skulle ha prövat en helt annan konstellation redan då). Vilka skulle KK skicka? Tyr och Recca är odd ones out här. Heder till KK och Tyr här som röstar nej till ett rött förslag. Skulle Tyr och Vico vara ulvar ihop skulle Tyr ha röstat för det här förslaget ögonabums, men det gjorde han inte. De andra på färden ville åka, och därför tror jag inte att Tyr och Vico är ulvar ihop. Tyr börjar faktiskt bli mer grön och jag är nog nästan beredd att låta honom åka den här rundan, för jag tror fortfarande att Vico är ulv.

3:1 said:
K.K--> K.K, !Paxen, Cassius, Recca
JA: !Paxen, Cassius, K.K
NEJ: Mukwa, Tyr, Recca, Vimes, Vicotnik
Dessa tre Ja-röster säger inte så mycket, de är glada över att vara med i båten och !Paxen har röstat ja på allt än så länge förutom den båten som faktiskt fick ett grönt resultat. Det är ju inte värst grönande.

!Paxen--> !Paxen, Recca, K.K, Cassius
JA: Cassius, Recca, Vicotnik, K.K, !Paxen
NEJ: Mukwa, Tyr, Vimes
Tyr gör sig påmind här igen, och det är bara lugnande. Vimes är med i nej-båten. Varför då? Det känns bra, och eftersom jag har släppt Tyr så stämmer inte det jag skrev om Tyr och Vimes däruppe i början av det här tänkarinlägget. Därför kanske de båda är gröna. Jag ska ta mig en funderare till.

Nu har jag fixat lite text att arbeta med, sånt gillar KK så jag lämnar över stafettpinnen till honom en sväng.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Kånkel nojja

Det förra inlägget jag skrev ska inte läsas som något definitvt över huvudtaget... jag tänkte samtidigt som jag skrev, och när jag läser igenom mitt eget inlägg finns det mycket som jag redan nu tycker annorlunda om.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Kånkel nojja

Mukwa said:
Nu har jag fixat lite text att arbeta med, sånt gillar KK så jag lämnar över stafettpinnen till honom en sväng.
Supertack Mukwa! Fan va byboig du blev nu...

Skämt åh sido. Jag har CL-kväll framför mig så jag överlåter gärna det hela till någon annan. Jag vill egentligen mest att Recca skall börja jobba nu.

Det finns lite motiveringar och sånt som saknas där så hon har lite att leva upp till.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Kånkel nojja

Jag ser att Mukwa noterat det som jag tänkte på direkt när den senaste omröstningen offentliggjordes. Tyr har röstat ner alla resor som senare saboterats. Det är intressant. I första tankevändan är det förstås på hans pluskonto, om vi dock läser det illvilligt kan det förstås så att Tyr vet att resan ska bli saboterad. Å andra sidan, om vi utgår från en sådan tolkning blir det svårt att få ut något alls av omröstningarna.

Jag vill inte gröna Tyr på något sätt (det har varit så mycket som varit så dåligt och så skumt därifrån) men för min del lämnar den här informationen en lucka för Tyr att faktiskt arbeta sig in i värmen genom. Och det är ju faktiskt så, att alla bybor har ansvar för att visa att de är bybor och resonera om vilka de misstänker, speciellt nu när spelet är i ett extremt kritiskt läge.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Jag trodde seriöst att det gruppen som jag valde ut var grön (Cassius var jag väl osäker på, men jag antog att han var mer grön än röd). Nu, med facit i hand, så blir det dock jävligt osäker,

Recca vet jag inte längre. I detta spel är hon min favorit, så om hon är ulv så är hon en bra ulv.
Du vet att du snodde mina nominerade rakt av va?

Varför var du mest osäker på Cassius?
Varför var Recca din favorit? Och kanske är, även nu med två saboterade rutter i ryggen?
Egentligen tänkte jag inte på det, förrän efteråt när det nämndes. Jag kollade på dom som hade saboterats, vilka som var med då och vilka av dom som jag trodde minst var infiltratörer. Sen körde jag gut-feeling. Jag är ju så jävla taktisk!

Jag är så jävla osäker på Recca, men jag tror att hon är smartare än så. Liksom, sabotera 2 av sina rutter? Men samtidigt så vet jag ju att hon säkert tänker så och tänker att man kan kan tolka det som att hon blir grön av det.. Nej, jag vet inte, jag tror just nu att hon är grön, mest för att hon verkar stabil i sina inlägg. Som sagt, om hon är ulv så är hon riktigt bra.

Cassius var jag mest osäker på för att jag knappt kom ihåg att han var i spel. Nu har jag själv inte varit så aktiv, och det är inget klagomål, men det är en gammal ulv-taktik att vara inaktiv (inte sagt att det fungerar i detta spel, dock). Jag vile se honom på ett uppdrag, och jag ville se ett lyckat uppdrag! Nu tror jag att Cass var ulven i sällskapet, och isf måste vi nästan godkänna Mukwas förslag.

Eller kan vi rösta NEJ fram tills att vi får en ledare som vi litar på?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Prepubertal Mukwas motivering

!Paxen said:
Eller kan vi rösta NEJ fram tills att vi får en ledare som vi litar på?
Yepp.

Mukwa-Cassius-Tyr-Recca-Vimes

I ditt fall så är det ju läge att vänta tills Recca är på tur med sin nominering eftersom du har henne som mest grön. Tror du att Cassie är en av infiltratörerna så är det ju inte läge att rösta JA så länge du inte är helt 100 på att han är ensam infiltratör bland de 5 utvalda.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Vimes om alla

Nu upprepar jag mig, men såhär: det viktiga just nu är inte omröstningen. Det viktiga nu är att vi vaskar fram 5 namn som vi tror på. Och alltså 3 namn som vi inte tror på. Jag önskar att alla (inte bara fyrklövern av glappkäftar: Recca, KK, Mukwa och undertecknad) redogör för sina tankar om vilka som är onda respektive goda, och drar sitt strå till stacken. Den information vi kommer få av uppdraget den här rundan säger oss inget, tror jag, så vi måste jobba i tråden nu.

Jag ska nu redogöra för vad jag tror om folk. Mina infiltratörer är alltså Vico-!Paxy-Tyr.

Tyr har känts extremt ulvig. Precis som han kändes i senaste varulvsspelet, där han mycket riktigt spelade på andra planhalvan. Samtidigt ska det väl erkännas att han känns så, de konkreta grejerna jag kan säga mig ha på honom är hans infiltratörsglappande i R1, det passiv-aggressiva försvaret (som han inte alls kör när han är bybo enligt min erfarenhet), och att han så gärna vill ulva mig att han fabricerar scum tells (han hävdade att jag var negativ till Reccas nominering i R2, vilket är totalt BS), och så hans dåliga aktivitet och slappa engagemang. Samtidigt talar ju omröstningsstatistiken till hans fördel, så jag ser honom gärna försöka komma in i partiet igen.

Mukwa och Recca behandlar jag gemensamt. Båda grönas av metafaktorer som har turnerats många gånger under spelets lopp. Min åsikt står dock fast att båda grönas avsevärt av sina respektive metagrejer. Mukwa grönas mest (det krävs mest avancerade bortförklaringar för att han inte ska grönas), Recca grönas också (inte lika mycket, men fortfarande är det mer sannolikt att hon var helt ärlig i sitt första inlägg än att Data har informerat infiltratörerna om att byborna saknar PM). Spelmässigt tycker jag Recca har känts solidast, skarp och hårt arbetande, vill skeppet väl. Mukwa har varit lite upp och ner, men är bra när han är bra. Recca har två sabotage i bagaget, men jag tycker inte det gör så mycket, skulle det vara så att det bara fanns en infiltratör skulle det vara något att gå på, men jag tänker inte låta infiltratörerna bruna vår bästa spelare. Jag vill ha med både Mukwa och Recca på uppdrag.

Konrad Konfys känns välvillig, men jag tycker inte på något sätt han varit sitt blixtrande goda jag i det här spelet. Ett tag tyckte jag att han bara klämde ut snömos ur sin tänkarkrämtub, men nog har han spelat upp sig? Han känns i varje fall mer som en del av den pågående bybodiskussionen än som en galning som gastar osammanhängande från ett hörn numera i varje fall. Min magkänsla vill gröna honom, och tycka att han spelar som han brukar, men jag är alltid skraj för KK som ulv.

Vicotnik är ulv. Först och främst för att Recca och Mukwa är gröna, och sedan för att han har lågflugit och nu typ skitit i spelet. Mukwa hade en formulering om att han har gjort sitt och satt sig i omklädningsrummet, och det verkar onekligen så. Jag funderade ett tag om man ska tolka Vicos röstning som ulvarnas röst, om ni förstår mig? Han har gett upp charadern och använder nu bara sin röst för att säkra skeppets undergång, i så fall borde hans röster vara bra indikatorer på vad ulvarna vill (notera också att han röstade för senaste nomineringen). Samtidigt är Vico ju en rutinerad räv ulv, så charadern kan förstås pågå även i hur han lägger sin röst (lite som att det är svårt att göra vettiga analyser av vad en ulv på galgbacken säger). Värt att kolla på i varje fall.

Cassius har skrivit lite och således svår att bedöma. Jag har dock fått ett genomgående välvilligt intryck av honom. Cassius ändrade röst i förra rundan är visserligen anmärkningsvärd, men åtföljd av ordentliga resonemang, så det kan man inte riktigt hålla emot honom. Men, Cassius, du behöver steppa upp nu i slutet. Är du bybo behöver vi din hjälp!

!Paxen är alltså min tredje ulv. Det finns en metagrej på honom som jag snackade förut. När Data implementerar regeln om att bybor inte behöver skicka in FRAMGÅNG gastar PAxen direkt i tråden om att han gjort det, och strax därefter påminner Data om regeln. Initialt tolkade jag detta som att Data schabblat och bekräftat Paxen som grön. Men hey, det säger inget egentligen. Data skriver i tråden och det han skriver behöver ju inte vara relaterat till vad han har fått i PM utan till vad som skrivs i tråden, påminner han om regeln kan det lika gärna handla om att göra det bara för att någon skrev i tråden att han skcikat in framgång, oavsett vem denne någon var. Dock är det lite intressant att Paxen över huvud taget skriver det han skriver, det är lite som att skriva "JAG ÄR BYBO!" eller ständigt använda sig av formuleringar som "vi, bybor". Sen är det Paxens nominering som vi sitter i efterdyningarna av nu. Samt att Vicotnik inte ville åka tillsammans med Paxen i början av spelet (se mitt gamla inlägg om Vico).

Äh, jag vet inte. Nu tycker jag inte att Paxen ser så genomröd ut. Cassius kanske? KK? Båda är enligt min erfarenhet duktiga ulvar. Att Recca är skurk har jag svårt att svälja fortfarande. Hur som helst är det här den svåraste nöten: vem i senaste uppdraget saboterade? Vico och Tyr känns som mycket klarare skurknamn än någon av de andra. Jag skulle gärna se lite mer text från Cassius och !Paxen innan jag bestämmer mig för vad jag tror.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Vimes om alla

Äh vet ni? Jag tänker rösta.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Midnattsrapport. Två har röstat. Eftersom det är de en/två sista rundorna nu så tänker jag inte stressa med röstning eller säga något om antalet inlägg drar iväg.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Mukwa said:
Fem namn var väldigt svårt. Det här är en måsterunda, så det handlar om att inte få med två infiltratörer. Vico har jag som den troligaste ulven. Tyr har inte gett några bra vibbar och har dessutom inte synts till alls, vilket är en scum tell, för han brukar vara aktiv. Dessutom är han den enda som har ägnat det här spelet någon tanke innan vi började, så jag ser hans inaktivitet som rödande. Tyr ska inte med. En tredje? Recca har inte gjort någonting som gör henne särskilt röd, men ingenting som grönar henne heller. Hennes metagröning kan precis lika gärna vara för att ulvarna fick pm om att vi andra inte fått några pm så att de inte skulle avslöja sig, det är faktiskt ganska troligt att de fick sådan information. Min spontana tanke när jag såg att spelet kört igång utan att jag fått något pm var dock det Recca skrivit i tråden. Tjollahopp tjollahej och hoppsan har vi börjat, liksom. Så vettefasen... det går inte att dra några stora växlar på den grejen, och då är Recca mest meh! i det här partiet. Därför placerar jag in henne som tredje infiltratör pga statistiken.
I ett spel som du eller jag anordnat, Mukwa, skulle det funnits ett pm till alla, såväl bybo som infiltratör. Det skulle ju däremot inte funnits ett pm till infiltratörerna som säger att byborna inte fått nåt pm. Det vore som att säga till infiltratörerna: "Var snabba med outningen nu så att ni blir gröna." Vilket är fusk. Och typ walk-over i så fall.

Kan du förklara hur du håller det för troligt att infiltratörerna har fått ett fusk-pm? Du går ju ganska långt för att beskriva att jag tror att du har fått fusk-pm i förra rundan, men nu gör du ju samma sak med mig. :gremtongue:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Konrad Konvalj said:
Jag tycker Pervo Mukwa tar upp en hel del bra saker. Vill fylla i och förstärka med följande:

Recca´s motivering bör dyka upp snarast möjligast. Det blev en JA röst nu och en NEJ röst senast till samma crew. Tankar om det skall bli klart intressant.
Jag orkade inte riktigt köra en runda till. Min magkänsla på slutet av rundan var åt helvete kan jag säga. Min magkänsla från det att Mukwa drog sin Vico-infiltratörs-kommunikationsgrej skrek Mukwa+Vico och så håller jag sen tidigare Tyr röd. Jag var tvungen att prova den teorin med en Ja-röst. Men på slutet började magkänslan svika den teorin men då kände jag att jag ändå var tvungen att chansa med ett ja. Dessutom gissade jag att Cassius var grön och K.K har jag smått hållit för grön. Paxen var den enda som jag var mer osäker på men ja... Han har ju inte rödat sig, enligt mig. I det andra gänget såg jag tre ulvar. Därför en Ja-röst. Men nä, det var inte bergasäkert alls.

Jag kommer läsa klart tråden imorron på jobbet. Nu måste jag sova.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Kära Ledare, jag har har uppenbarligen haft fel. Jag ska försöka skriva lite nu och fortsätta ikväll. Jag kommer då också försöka ta ställning med den röst.

Tankar om Recca.

1. Recca har uppenbarligen haft fel i sin analys. Enligt hennes beräkningar borde vår resa varit lyckad.

2. Recca har deltagit i de två expeditioner som blivit saboterade av våra nedsliga fiender.

3. Recca har spenderat mycket tid på att fäktas mot Mukwa. Mukwa har deltagit i en saboterad flight.

4. Recca har spelat stabilt och producerat mycket material till gruppen. För min del var hon den självklara i hennes polemik med Vimes. Nu måste jag ifrågasätta det.

Tankar om !Paxen.

1. !Paxen är som vanligt otroligt svår att sätta fingret på, jag antar att precis som tidigare är detta en strategi från hans håll. En strategi han tyckt vara smart under ulv-lir, jag kan inte för allt i världen förstå varför han skulle köra på den i ett spel utan hängningar och nattmord.

2. Har frånvarat och röstat tillsynnes helt random.

Tankar om Mukwa.

1. Jag har tidigare haft en riktigt dålig känsla av Mukwa, hen har spelat rörigt. Har fått panik och varit allmänt disträ.

2. Mukwa har deltagit i en flight som blivit saboterad. I denna flight deltar Vicotnik som lyfts fram som en självklar ulv. Detta är något jag kan hålla med om, han är frånvarande på ett sätt som definitivt är skit konstigt. Jag är ganska säker på att han är en av våra ulvar. Det innebär att ifall att både Mukwa och Vicotnik skulle vara ulvar så finns det bara en ulv kvar och vem är då denna? Efter som ingen av de reste med på den tredje expeditionen? Hade de dessutom så mycket tur att den ena inte saboterade medans den andra gjorde det under resa 2? Det är självklart möjligt, men kan vara värt att ha i tankarna.

Tankar om Tyr.

1. Tyr är vår mest erfarne spelar när det kommer till infiltratörslir.

2. Hur i helvete kan han vara i princip helt frånvarande ifall han inte är ulv? Det för mig är en gåta, ifall de skulle visa sig vara på de sättet så blir jag nästan förbannad. För mig är hans frånvaro i princip ett autorödande, inte för att frånvaro genererar det, men ifall man är personen som borde vara här och ge input.


Nu återgår jag till mitt arbete.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Kånkel nojja

Okay. Här kommer lite Kånkel-noja baserat på hur det borde vara rent logiskt och matematiskt*

R1. Ulv-Recca vågar inte pajka resan eftersom hon sitter i samma båt som två erfarna och snackiga snubbar som ses som grön av gruppen. Annars borde de ju aldrig ha skickats iväg. R1 blir en gröningsrunda för de tre musketörerna.

R2. Vimes nominerar ett nytt gäng med och utelämnar de två gröna polarna. Vicotnik väljs in som resenär, men han vill inte sitta i båten med så pass många okända ansikten. Han vill åka båt med de gröna.

Vicotnik nominerar de tre musketörerna och hoppar ombord själv. Recca visar att hon inte vill åka med på den resan.

Resan saboteras. Det givna ulv-kortet är ju Vicotnik eftersom de andra tre är "grön". Klart och betalt. Vicotnik har spelat ut sig själv ur spelet och det är ju en vinst för Recca som får fortsatt förtroende.

R3. Recca stoppas återigen in i en grupp med mer okända spelare och röstar nej till förslaget. I och med !Paxens nominering ändrar sig Recca och åker med på båten som saboteras.

Recca har åkt med på alla resor och två har saboterats. Det är så klart inte bra för Recca rent matematiskt, och en av resorna som Recca har åkt har även Vicotnik varit med på. Där har vi två ulvar.

Min nominering: K.K-Recca-!Paxen-Cassius röstas ner av de båda ulvarna Vicotnik och Recca.

!Paxens nominering är den samma. Vad hände där lixom? Plötsligt röstar de båda för. Att jag skulle rösta för stod ju klart i stjärnorna. Cassius serverade sin JA röst efter ett litet snedsteg som han förklarade väl. !Paxen nominerade samma folk som mig och det stod så klart att även han skulle rösta för.

Recca valde att inte motivera sig och bytte röst från sitt tidigare NEJ till ett JA och så gjorde även Vicotnik. Att två ulvar gör det samma känns ju lite konstigt men i och med att Recca gått ut med att hon inte tänker motivera sig och Vicotnik skriver ju ingenting så de kan ju omöjligt kommunicera med varandra.

Det behövs en till ulv för detta scenario också.

Vicotnik har offrat sig själv och för att infiltratörerna skall kunna vinna det hela måste R3 saboteras. R4 får gå som det går så länge det finns en ulv kvar in i sista fasen R5. Vico är borta och nu även Recca. Den sista ulven är någon som vi måste ta med på den sista resan. Någon som övriga ser som tillräckligt grön. Någon som i brist på gröna spelare får åka med för att fylla ut den sista luckan. Lixom, det räcker ju för en seger så.

!Paxen har spelat helt random precis som vanligt genom hela rundan. En sak som är rätt anmärkningsvärt är att han fortfarande i R4 inte har förstått reglerna och drar nybörjar kortet i nästan varje inlägg.

!Paxens röstande:

JA --> Tyr, Mukwa, Vimes

NEJ --> Recca, Vimes, Mukwa

JA --> Vimes, Vicotnik, Cassius, !Paxen

JA --> Recca, Mukwa, Vimes, Vicotnik

JA --> K.K, !Paxen, Cassius, Recca

JA --> !Paxen, Recca, K.K, Cassius

Kikar vi på !Paxens röstande så kan man ju avläsa något. Han har röstat NEJ en gång och den resan gick vägen. Alla andra resor har han röstat JA. Den första nomineringen av Tyr var !Paxen ensam om att villa få igenom. Övriga JA röster så sitter det alltså i det här exemplet två ulvar. Är det taktiskt rätt att rösta igenom två ulvar varje resa?

Alltså.

R1 får inte ulvarna med någon i Tyrs nominering. Vicotnik/!Paxen tycker det är bra för att de vill inte placera ner en ulv på första resan med endast tre resenärer.

Recca får ta tag i taktpinnen. Helt rätt ur ulv perspektiv. Alltså, !Paxen är inte en styrande ulv utan en mer random ulv som helst skall få hålla sig för sig själv. Jag har själv ulvat med honom och det är inte helt lätt :gremsmile:
Recca nominerar sig själv med två snackare som har en inbyggd förmåga att se grön ut på papperet. Alla tycker det här är bra skit, men !Paxen fattar inte galoppen riktigt. Han sticker ut och röstar emot.

R2. Alla känner sig lite skeptisk till Vimes nominering med lite nya kort när det finns 3 gröna. !Paxen hakar på det tåget som ensam JA sägare.

Vicotnik nominerar sig själv med de tre musketörerna. Recca är ju grön men vill inte åka med sina gröna polare och sin polare Vicotnik. Det slutar så ändå och Vicotnik offrar sig själv.

R3. Har jag avhandlat tidigare. Recca/Vicotnik är de två som väger över så att resan blir av. Den som ser rödast ut i statistiken är Recca och Vicotnik är redan ute ur leken. !Random kan fortfarande få åka med på sista båten i R5 och då är segern bärgad för infiltratörerna.

* Jag har egentligen ingen aning om det är matematiskt, men det lät frescht.

Sammanfattningsvis:
Recca-Vico-!Paxen är ulvar

Observera att det här är Kånkels statistik variant av ulvar. Under min konstruktion så känner jag att !Paxens spelande inte är ulvigt utan mer !Paxiskt precis som vanligt. Han röstar ju mest udda rakt igenom rundan, och sticker ut tack vare det.

Tyr måste jag kolla mycket närmre på känner jag när jag skrivit det här.

Tyr har lixom alla rätt. Han har röstat JA när det är gröna resor och NEJ när det är röda resor. Hans röstande tyder på att han vet mer än oss andra.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Kånkel nojja

Efter det här ulvsspelet så kommer folk äntligen förstå att jag försöker vara mer taktiskt när jag är ulv. Förhoppningsvis iaf.

Så länge inte mina förslag av ulvar väljs för uppdrag så blir jag dock nöjd. Recca har jag som grön, och jag tänker nog fan bjuda på en bulle (eller något annat om det är så att hon är kräsen) om hon är en ulv.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Kånkel nojja

Och enligt K.K´s magkänsla är följande spelare gröna:

Alltså, det finns 3 ulvar bland: Recca-Vimes-Mukwa-Cassius-!Paxen-Vicotnik

Jag grönar alltså mig själv och Tyr till en början. Tyr har inte varit med på någon båt som saboterats och magkänslan har från start sagt mig att Tyr spelat byboigt.

Cassius grönade sig i och med att han ändrade tillbaka sin röst tycker jag. Han förklarade sig väl och hans spel genom rundan har varit bra tycker jag. Tydligheten i det Cassius skriver tycker jag är bra. Smolket i bägarn på slutet är jag beredd att köpa för att få fram 5 gröna namn.

!Paxen/Recca är alltså de två jag kan tänka mig att sätta som en ulv i den senaste gruppen som skickades iväg.

Från den första gruppen:

Mukwa: Har spelat ett ulvigt spel och jag har lagt honom åt sidan. Allt som han skrivit känns ulvigt förutom det han skrivit i R4. Att hala fram en meta gröning efter två inlägg när man redan är "grön" tycker jag fortfarande är anmärkningsvärt. Det hade inte behövts och när Mukwa gör det så säger han ju att han själv inte tror på att gruppen med de tre musketörerna är grön och då måste han verkligen befästa sin egen position som grön. Det som talar för att Mukwa är att lita på så som Vimes säger är att han nu på slutet helt förbytts till en bra bybospelare. Jag hade min beef med Mukwa i förra ulv liret och det är lite samma fealing nu.

Vimes: Grönar Recca/Mukwa tack vare några små meta trix. Rödar !Paxen genom ett meta trix. Känns alldeles för lätt och slött av Vimes att göra så. Lixom det är ju rätt lämpligt att falla tillbaka på metaprylarna när det inte finns nått annat att gå på. !Paxens rödning är ju inte speciellt givande i mina ögon utan Vimes behöver verkligen någon att fylla ut sin tomma lucka med och då väljer han !Paxen som är ett easy target.

Recca: Jag hade mina duster med Recca i ett tidigt skede. Efter det har jag sett henne som en av de gröna. Recca har överlag spelat bra, men det smolkas i bägaren nu mot slutet i och med röstandet och vacklandet ikring Mukwa.

Vicotnik: Allt talar ju för att han är en ulv som offrat sig själv. Inget konstigt med det. Det är ju en fungerande strategi bland ulvar så jag ser det inte som nått konstigt. Sen att Vicotnik inte gör ett skit för att rädda sitt byboskinn tyder ju på att han lagt spelet på hyllan och kommer tiga in i det sista för att få med en ensam ulv sista resan i R5. Vicotnik är en bra ulv och en bra bybo. Nu visar han rätt tydligt att han är nöjd med vad han uträttat som ulv. Är han bybo så är det ju katastrof. Vicotnik vill alltid vinna och trots att han inte ser detta som ett varulvslir på nått vis så kan jag tänka mig att bybo-Vico skulle ha släppt på sina principer och gjort detta till ett varulvslir nu i och med att R3 saboterades. Vico gör inte det. Eller har då inte gjort det hittills.

Vicotnik och Vimes är de två ulvarna jag kan tänka mig i den här gruppen.

Det ger mig: Vico-Vimes-!Paxen-Recca och det är en för mycket.

Av dessa är Recca den mest gröne i mina ögon.

!Paxen åker alltså dit igen och det är mycket tack vare att Vimes skor sig på !Paxens spelande och sätter honom som en röding med hjälp av ett meta trix. Han använder sig av meta trix för att gröna Recca/Mukwa eftersom han redan vet att dom är gröna i och med att han är infiltratör. Vimes ses som mer grön av fler spelare än !Paxen så det är större chans för honom att få åka med på den sista resan i R5. !Paxen offrar sig med andra ord, och passar på att fälla ett brunt sken över Recca som återigen är med på en sumprunkar resa.

Ulvar: Vimes-Vicotnik-!Paxen

Och det är så klart inte hugget i sten..

Saken är fortfarande den att vi måste hitta 5 gröna namn och jag är i ärlighetens namn rätt sugen på att byta in Tyr i alla mina olika nojor.

Det jag skulle behöva just nu är att höra hur ditt snack går Tyr. Det är av vikt för din byboighet vill jag påstå.

Att auto-röda Tyr så som Cassius är sugen på vill jag ju inte göra, men Cassie har rätt i det han skriver. Du borde vara här just nu och valla in rätt folk på båten. Jag kommer att lyssna väldigt noga till det du har att säga innan jag hugger ut mina 5 kandidater i sten.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Kånkel nojja

!Paxen said:
Efter det här ulvsspelet så kommer folk äntligen förstå att jag försöker vara mer taktiskt när jag är ulv. Förhoppningsvis iaf.

Så länge inte mina förslag av ulvar väljs för uppdrag så blir jag dock nöjd. Recca har jag som grön, och jag tänker nog fan bjuda på en bulle (eller något annat om det är så att hon är kräsen) om hon är en ulv.
Paxie, du behöver fler än 1 grön.

Du måste ha en lista med 5 gröna namn och det pronto. Det bästa är om du ger oss dina 5 namn på stört innan du låter dig färgas av Reccas lista.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Kånkel nojja

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Efter det här ulvsspelet så kommer folk äntligen förstå att jag försöker vara mer taktiskt när jag är ulv. Förhoppningsvis iaf.

Så länge inte mina förslag av ulvar väljs för uppdrag så blir jag dock nöjd. Recca har jag som grön, och jag tänker nog fan bjuda på en bulle (eller något annat om det är så att hon är kräsen) om hon är en ulv.
Paxie, du behöver fler än 1 grön.

Du måste ha en lista med 5 gröna namn och det pronto. Det bästa är om du ger oss dina 5 namn på stört innan du låter dig färgas av Reccas lista.
Cassius, Vimes och Vico vill jag ska stanna hemma.

KK och Recca är dom 2 som jag absolut inte har något emot att låta sticka iväg på en resa.


Tyr lutar jag mot att gröna, dock så skulle jag själv, om jag vore ulv och vara först INTE sabotera rundan. Eller, jag tror inte det. Jag tror nog inte att jag skulle sabotera första rundan oavsett.

Men, i vilket fall, Tyr är grön för mig, just nu.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Kånkel nojja

!Paxen said:
Cassius, Vimes och Vico vill jag ska stanna hemma.
Vimes/Vico kan jag tänka mig att köpa i slutändan.

Har du lust att kommentera hela flödet i kring Cassius meck med röstning och ihop mixande av Vimes/Recca.

Jag håller hans förklaring som rätt stabil. Intressant att påpeka är att Vimes direkt går in och skyddar Cassius och Recca är snabb in och förstärka misstankar mot Cassius. Men men. Det var något jag kom att tänka på nu i förbifarten.

Haru lust? Detta är alltså från R3.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Kånkel nojja

Nä, nu är det väl bara sunk som kommer ur tänkartuben, KK? Gröningen av Tyr hittar du ju bara på, och du har konsekvent inte haft intresse av att titta åt hans håll under hela spelet. Om han grönas av att han inte åkt på några saboterade resor får vi väl anta att du rödas av att den enda resa du åkt på saboterats? Dessutom borde väl tänkarkrämlogiken komma fram till att Recca måste vara ulv eftersom hon varit med på alla saboterade resor. Det här är bara blaj, att Tyr inte har några sabotage i bagaget beror på ju på att han ulvade ur direkt i början och inte har skickats på några resor.

Sen slangar du fram en anklagelse mot mig för att jag har anklagat Paxen. Om vi bortser från det ironiska i att du själv lägger Paxy i ulvfacket på otydliga premisser ljuger du ihop en historia om att jag lagt honom där av metaanledningar. Det är inte sant för fem öre, vilket du ju borde kunna läsa dig till. (På tal om metatrixen kan jag inte låta bli att fascineras av att du fortfarande inte lyckats processa dem ordentligt utan istället föredrar att lajja runt på dina egna lösa boliner). Visst är det så att min rödning av !Paxen är mycket svagare än de jag har mot Tyr och Vico, men det är jag ju också tydlig med.

Visst, jag fattar att du vill släppa nojan lös och se vad du håvar in för grejer. Men kom igen nu, du har freebasat och lajat runt hela partiet, dags att börja komma med konsistenta resonemang med substans.
 
Top