Nekromanti Infiltratör - Runda 4

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Kånkel nojja

Vimes said:
Det här är bara blaj, att Tyr inte har några sabotage i bagaget beror på ju på att han ulvade ur direkt i början och inte har skickats på några resor.
Och därav "vet för mycket" som jag skrev tidigare.

Alltså, jag grönar inte Tyr det skriver jag ju i alla mina små texter. Jag vill att Tyr kliver in och pekar med hela handen och visar vilka han har som ulvar utifrån det kan jag tänka mig att helt lägga om min strategi.

I min statistiska noja sätter jag !Paxen där av nån lös anledning. Jag placerar ju hellre in Tyr där. Det skriver jag också Vimes, men det vill du inte läsa.

Kånkel Karavan said:
Under min konstruktion så känner jag att !Paxens spelande inte är ulvigt utan mer !Paxiskt precis som vanligt. Han röstar ju mest udda rakt igenom rundan, och sticker ut tack vare det.

Tyr måste jag kolla mycket närmre på känner jag när jag skrivit det här.

Tyr har lixom alla rätt. Han har röstat JA när det är gröna resor och NEJ när det är röda resor. Hans röstande tyder på att han vet mer än oss andra.
Klemens Klättermus said:
Och det är så klart inte hugget i sten..

Saken är fortfarande den att vi måste hitta 5 gröna namn och jag är i ärlighetens namn rätt sugen på att byta in Tyr i alla mina olika nojor.

Det jag skulle behöva just nu är att höra hur ditt snack går Tyr. Det är av vikt för din byboighet vill jag påstå.
Alltså, i båda mina nojor vill nojan stoppa in Tyr. Detta trots att jag hela spelet varit rätt lugn med Tyr. Hans spelande har inte varit så värst ulvigt vill jag inbilla mig, men jag kan ju ha fel. Hans röstande säger däremot att han vet mer än alla andra speciellt då !Paxen som röstar tok random. Detta har jag som något grönande hos !Paxen. Något jag också pekat på.

Kamrat Kångnäs said:
Jag grönar alltså mig själv och Tyr till en början. Tyr har inte varit med på någon båt som saboterats och magkänslan har från start sagt mig att Tyr spelat byboigt.
Yes. Jag skriver att magkänslan från start har varit att Tyr har spelat byboigt, men om vi läser hela mina texter så pekar det rätt tydligt på att jag är rätt villig att stoppa in honom i ett ulv fack så länge han inte kommer med något revolutionerande bybo tänk. Typ så som Mukwa nu har gjort. Hans spel har förändrats avsevärt. Jag har inga exempel som jag kan dra ur arslet, men tydligheten i R4 är ju mil från hans luddighet i tidigare rundor.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Kånkel nojja

Vimes said:
Nä, nu är det väl bara sunk som kommer ur tänkartuben, KK? Gröningen av Tyr hittar du ju bara på, och du har konsekvent inte haft intresse av att titta åt hans håll under hela spelet. Om han grönas av att han inte åkt på några saboterade resor får vi väl anta att du rödas av att den enda resa du åkt på saboterats? Dessutom borde väl tänkarkrämlogiken komma fram till att Recca måste vara ulv eftersom hon varit med på alla saboterade resor. Det här är bara blaj, att Tyr inte har några sabotage i bagaget beror på ju på att han ulvade ur direkt i början och inte har skickats på några resor.

Sen slangar du fram en anklagelse mot mig för att jag har anklagat Paxen. Om vi bortser från det ironiska i att du själv lägger Paxy i ulvfacket på otydliga premisser ljuger du ihop en historia om att jag lagt honom där av metaanledningar. Det är inte sant för fem öre, vilket du ju borde kunna läsa dig till. (På tal om metatrixen kan jag inte låta bli att fascineras av att du fortfarande inte lyckats processa dem ordentligt utan istället föredrar att lajja runt på dina egna lösa boliner). Visst är det så att min rödning av !Paxen är mycket svagare än de jag har mot Tyr och Vico, men det är jag ju också tydlig med.

Visst, jag fattar att du vill släppa nojan lös och se vad du håvar in för grejer. Men kom igen nu, du har freebasat och lajat runt hela partiet, dags att börja komma med konsistenta resonemang med substans.
I second that.

Jag har mest skummat K.K's inlägg, to be honest. Jag känner mig allmänt urlakad av förra rundan. Det vore skönt om nån annan tog över ledandet av resonemangen så kan jag läsa vad ni skriver och se om jag får inspiration att börja jobba igen. K.K gör ett bra jobb att jobba och fylla luckan jag lämnar. Så det är positivt. Sen så tycker jag att det finns en del som missas, en del förenklingar av saker som utspelat sig. Exempelvis görs inga analyser av de här meta-trixen som det talas om. Och det är en rejält stor miss där. Vi är några stycken som dragit stora växlar på dessa, fört extensiva resonemang kring dem. Att då avskriva dessa i en handvändning är att göra sig en rejäl otjänst i den analys man sedan försöker sig på.

K.K snackar väldigt mycket blajj med andra ord. Tyrs gröning är svår att smälta också. Jag tycker Tyr skummade rejält i första rundan.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Kånkel nojja

Alltså, jag grönar inte Tyr det skriver jag ju i alla mina små texter. Jag vill att Tyr kliver in och pekar med hela handen och visar vilka han har som ulvar utifrån det kan jag tänka mig att helt lägga om min strategi.
Aha. Men det ser faktiskt ut som att du grönar honom litegrann...
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Kånkel nojja

Recca said:
Alltså, jag grönar inte Tyr det skriver jag ju i alla mina små texter. Jag vill att Tyr kliver in och pekar med hela handen och visar vilka han har som ulvar utifrån det kan jag tänka mig att helt lägga om min strategi.
Aha. Men det ser faktiskt ut som att du grönar honom litegrann...
Och mja. Blajjande kanske är att ta i. Jag tycker du är långt ifrån ett solitt resonemang, K.K. Men jag tänker försöka va mer konstruktiv från och med nu. :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Kånkel nojja

Recca said:
Alltså, jag grönar inte Tyr det skriver jag ju i alla mina små texter. Jag vill att Tyr kliver in och pekar med hela handen och visar vilka han har som ulvar utifrån det kan jag tänka mig att helt lägga om min strategi.
Aha. Men det ser faktiskt ut som att du grönar honom litegrann...
För att vara mer tydlig då:

Min statistiska noja och min magkänslings noja kommer så klart att läggas ihop innan jag spikar en fullgod grupp på 5 pers.

Jag har: Recca-Vico-!Paxen från statstiken.
Jag har: Vimes-Vico-!Paxen från magkänslan.

Jag vill gärna stoppa in Tyr någonstans om han inte kliver ut som gröna gubben med någonting klockrent och givande för byn.

Jag har blajj på Vimes så i den gruppen så byter jag gärna in Tyr istället för Vimes. Eftersom jag har blajj på Vimes så måste jag ju i slutändan vika ner mig för meta-gröningarna också. Det bär emot som fan eftersom jag inte ser varken Mukwas eller Reccas meta trix som nått grönande.

Jag håller dig (Recca) för grön trots att statistiken talar emot dig så där byter jag i första hand ut dig mot Tyr.

Att !Paxen håller dig för supergrön och pekar ut Cassius som en ulv med Vimes-Vicotnik är ju så klart jätte intressant tycker jag. Lyfter !Paxen fram nått som jag missat och pekar ut något väldigt mörkt hos Cassius så stiger han så klart i graderna som grön.

!Paxen ligger i omloppsbanan som skruk hos Vimes, K.K och Cassius om jag inte minns fel så han måste ju verkligen jobba fram något för att förtjäna sin plats tycker jag.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Kånkel nojja

Konrad Konvalj said:
Att !Paxen håller dig för supergrön och pekar ut Cassius som en ulv med Vimes-Vicotnik är ju så klart jätte intressant tycker jag. Lyfter !Paxen fram nått som jag missat och pekar ut något väldigt mörkt hos Cassius så stiger han så klart i graderna som grön.

!Paxen ligger i omloppsbanan som skruk hos Vimes, K.K och Cassius om jag inte minns fel så han måste ju verkligen jobba fram något för att förtjäna sin plats tycker jag.
Själv har jag alltid svårt att placera Paxen. Jag är liksom hemmablind på nåt vis när det gäller honom. Därför överlåter jag gärna det till er andra. En grej jag tycker är lite speciell är att Vimsy tycker Paxen ser rödaktig ut. För Vimsy är ofta den som "försvarar" Paxen och hans 50/50 taktik.

Jag blir också nyfis om Paxen tycker jag är genomgrön. Men det jag reagerar mest på i upptakten till denna runda är Cassius som vänder kappan efter vinden lite väl lätt. Runda 3: "Jag gör som Recca och Vimsy tycker är bäst" Runda 4, strax efter att både Mukwa och K.K presenterar en teori där Recca är röd skriver Cassius: "Recca tyckte jag var grön men nu är hon röd."

Det är inte mycket eget utan han tar rygg på dem som han tolkar som mest gröna, eller egentligen handlar det om dem som snackar mest. <.<
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Kånkel nojja

Recca said:
presenterar en teori där Recca är röd skriver Cassius: "Recca tyckte jag var grön men nu är hon röd."

Det är inte mycket eget utan han tar rygg på dem som han tolkar som mest gröna, eller egentligen handlar det om dem som snackar mest. <.<
Det har jag väl ändå inte skrivit? Jag skriver att jag måste ifrågasätta din trovärdighet pga en rad olika kriterir jag radar upp. Stämmer inte något av de jag skrivit? Rent objektivt är väl alla dessa saker som talar emot dig?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Kånkel nojja

Cassius said:
Recca said:
presenterar en teori där Recca är röd skriver Cassius: "Recca tyckte jag var grön men nu är hon röd."

Det är inte mycket eget utan han tar rygg på dem som han tolkar som mest gröna, eller egentligen handlar det om dem som snackar mest. <.<
Det har jag väl ändå inte skrivit? Jag skriver att jag måste ifrågasätta din trovärdighet pga en rad olika kriterir jag radar upp. Stämmer inte något av de jag skrivit? Rent objektivt är väl alla dessa saker som talar emot dig?
Fast du går från att lägga din permanenta röst på något du antar att jag tyckt (vilket inte ens stämde sen, but thats beside the point) - vilket tyder på att du höll mig (och Vimsy) som supergröna till att tycka att jag nog kan va röd trots allt. Att du gör den helomvändningen tycker jag ändå är anmärkningsvärd... Om nån annan gjort det, hade du inte tyckt att det var märkligt då?
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Kånkel nojja

Recca said:
Cassius said:
Recca said:
presenterar en teori där Recca är röd skriver Cassius: "Recca tyckte jag var grön men nu är hon röd."

Det är inte mycket eget utan han tar rygg på dem som han tolkar som mest gröna, eller egentligen handlar det om dem som snackar mest. <.<
Det har jag väl ändå inte skrivit? Jag skriver att jag måste ifrågasätta din trovärdighet pga en rad olika kriterir jag radar upp. Stämmer inte något av de jag skrivit? Rent objektivt är väl alla dessa saker som talar emot dig?
Fast du går från att lägga din permanenta röst på något du antar att jag tyckt (vilket inte ens stämde sen, but thats beside the point) - vilket tyder på att du höll mig (och Vimsy) som supergröna till att tycka att jag nog kan va röd trots allt. Att du gör den helomvändningen tycker jag ändå är anmärkningsvärd... Om nån annan gjort det, hade du inte tyckt att det var märkligt då?
1. Det var först i paniken som jag fick för mig att rösten var permanent.

2. Jag höll dig som mer grön än Vimes.

3. "Helomvändningen" är inte en hel omvändning. Det är ett ifrågasättande av mina tidigare antagande. Antagande som inte längre är lika stabila. Henz, du är inte lika grön(aka är mer trolig att vara röd än vad jag tidigare antog).

4. För att svar på din fråga, jag hade antagligen också anmärkt på de det, men inte överdrivit personens andemening.

5. Du får gärna svara på min fråga. Hur hade du själv resonerat angående en annan ledare som hade samma track-record?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Kånkel nojja

Cassius said:
Recca said:
Cassius said:
Recca said:
presenterar en teori där Recca är röd skriver Cassius: "Recca tyckte jag var grön men nu är hon röd."

Det är inte mycket eget utan han tar rygg på dem som han tolkar som mest gröna, eller egentligen handlar det om dem som snackar mest. <.<
Det har jag väl ändå inte skrivit? Jag skriver att jag måste ifrågasätta din trovärdighet pga en rad olika kriterir jag radar upp. Stämmer inte något av de jag skrivit? Rent objektivt är väl alla dessa saker som talar emot dig?
Fast du går från att lägga din permanenta röst på något du antar att jag tyckt (vilket inte ens stämde sen, but thats beside the point) - vilket tyder på att du höll mig (och Vimsy) som supergröna till att tycka att jag nog kan va röd trots allt. Att du gör den helomvändningen tycker jag ändå är anmärkningsvärd... Om nån annan gjort det, hade du inte tyckt att det var märkligt då?
1. Det var först i paniken som jag fick för mig att rösten var permanent.

2. Jag höll dig som mer grön än Vimes.

3. "Helomvändningen" är inte en hel omvändning. Det är ett ifrågasättande av mina tidigare antagande. Antagande som inte längre är lika stabila. Henz, du är inte lika grön(aka är mer trolig att vara röd än vad jag tidigare antog).

4. För att svar på din fråga, jag hade antagligen också anmärkt på de det, men inte överdrivit personens andemening.

5. Du får gärna svara på min fråga. Hur hade du själv resonerat angående en annan ledare som hade samma track-record?
Jag hade nog dragit större växlar på det om det var någon jag vet är stabil av sig och inte reagerat alls likdant om det var typ Paxen som kaosade.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Cassius said:
Tankar om Tyr.

1. Tyr är vår mest erfarne spelar när det kommer till infiltratörslir.

2. Hur i helvete kan han vara i princip helt frånvarande ifall han inte är ulv? Det för mig är en gåta, ifall de skulle visa sig vara på de sättet så blir jag nästan förbannad. För mig är hans frånvaro i princip ett autorödande, inte för att frånvaro genererar det, men ifall man är personen som borde vara här och ge input.
Jag har redan berättat varför jag är frånvarande. Det är en svår period för mig just nu och jag mår dåligt. Om min förklaring är bra nog är upp till dig för jag kan ju inte förneka att det är ett scum tell. Men snälla, undvik att försöka få mig att må dåligt över min bristfällande aktivitet. Det är inget jag mäktar med just nu och du riskerar att känna dig taskig efter spelet. Sedan har ni övriga vid det här laget jobbat in den lilla edge jag hade i början av spelet. Så att insinuera att jag skulle vara värd mer eller någon annan är lite att ta i.

------------------------------------------------------------------------
Resten av texten har inte med Cassius inlägg att göra.

Om jag är grön eller inte för att jag inte röstat för ett saboterat uppdrag får andra avgöra. Jag har gjort mitt bästa med röstandet och jag har lyckats träffa rätt. Jag snappade upp scum tellet (numera är jag inte helt säker) från Mukwa och röstade för Mukwa-Recca-Vimes för att det verkade vara en lätt poäng. Rösten emot Mukwa-Recca-Vicotnik-Vimes var mer tur. Jag tyckte inte nomineringen var dålig då, men jag tyckte att en grupp utan några musketörer skulle varit bättre i det läget så jag röstade emot. Hur jag tänkte med !Paxen-Cassius-KK-Recca har jag redan förklarat. Ulvtrion Mukwa-Vicotnik-Vimes fungerade inte på pappret, så jag röstade emot.

Jag är i en unik position eftersom jag är den enda som inte skickats iväg på ett uppdrag. Från min synvinkel är det självklart att det har följt med två infiltratörer på åtminstone en av resorna, och definitivt på ett av de saboterade uppdragen. Om det är under första eller andra resan så rör det sig antagligen om hemlig kommunikation. Men under tredje så kan de lika väl ha använt sig av teorien som dykt upp till ytan. Men utan kommunikation så kräver det att att presidenten som nominerar är infiltratör för att teorin ska fungera. Sedan finns ju förstås risken att meddelanden inte snappats upp eller att infiltratörerna hade tur. I mån av lust och ork så måste jag försöka komma fram till om det är troligast med två infiltratörer i Mukwa-Recca-Vicotnik-Vimes eller i !Paxen-Cassius-KK-Recca.

Men nej, jag har inga svar direkt. Jag håller med Mukwa om att Vicotniks tystnad rödar honom. De flesta verkar se på honom som infiltratör och ingen vill ha med honom på nästa resa. Han borde skrivit något för länge sedan om han inte var infiltratör. Så här måste jag tänka om. Mukwa-Vicotnik-Vimes kan inte vara infiltratörer tillsammans, så Mukwa, Vimes eller båda två måste vara oskyldiga. Hur det ligger till måste jag försöka ta ställning till. Annars så tror jag inte min syn på mina medspelare har förändrats. Jag måste bara hitta någon länk jag är nöjd med.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Tyr said:
Cassius said:
Tankar om Tyr.

1. Tyr är vår mest erfarne spelar när det kommer till infiltratörslir.

2. Hur i helvete kan han vara i princip helt frånvarande ifall han inte är ulv? Det för mig är en gåta, ifall de skulle visa sig vara på de sättet så blir jag nästan förbannad. För mig är hans frånvaro i princip ett autorödande, inte för att frånvaro genererar det, men ifall man är personen som borde vara här och ge input.
Jag har redan berättat varför jag är frånvarande. Det är en svår period för mig just nu och jag mår dåligt. Om min förklaring är bra nog är upp till dig för jag kan ju inte förneka att det är ett scum tell. Men snälla, undvik att försöka få mig att må dåligt över min bristfällande aktivitet. Det är inget jag mäktar med just nu och du riskerar att känna dig taskig efter spelet. Sedan har ni övriga vid det här laget jobbat in den lilla edge jag hade i början av spelet. Så att insinuera att jag skulle vara värd mer eller någon annan är lite att ta i.
Syftet var självklart inte att få dig att må dåligt över din inaktivitet. Jag har full förståelse för om din situation utanför ett internetspel tvingar dig härifrån och det är självklart så du ska prioitera. Det var helt enkelt ett konstaterande i stunden. Jag ber om ursäkt ifall det på något sätt sårade dig.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Prepubertal Mukwas motivering

I ett spel som du eller jag anordnat, Mukwa, skulle det funnits ett pm till alla, såväl bybo som infiltratör. Det skulle ju däremot inte funnits ett pm till infiltratörerna som säger att byborna inte fått nåt pm. Det vore som att säga till infiltratörerna: "Var snabba med outningen nu så att ni blir gröna." Vilket är fusk. Och typ walk-over i så fall.

Kan du förklara hur du håller det för troligt att infiltratörerna har fått ett fusk-pm? Du går ju ganska långt för att beskriva att jag tror att du har fått fusk-pm i förra rundan, men nu gör du ju samma sak med mig. :gremtongue: [/quote]
I ett vanligt spel hade alla fått pm, ja. Men nu vet vi att så inte är fallet, och därför är det inte någonting vi kan ha med i ekvationen. Just eftersom det bara är ulvar som har fått roll-pm så är det ganska troligt att Data har velat förtydliga det, så att de inte gör bort sig. Den informationen krävs nästan för att det inte ska bli en sån där dundermiss a la V2089. Det som gör att jag inte är helt säker på hur man kan tolka det här är dels för att Data aldrig har arrangerat något tidigare och det är inte alls säkert att han har tänkt på det här, och dels för att jag tänkte exakt samma sak som du när tråden rullade igång utan att jag fått något pm. Du är inte rödad av det här, men du är definitivt inte grönad av det.

Med min gröning är det väldigt annorlunda, och det är så oerhört mycket som ska ha varit helt galet gjort av Data för att jag ska kunna vara infiltratör.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Väldigt bra inlägg, Tyr.

Jag börjar känna att vår nästa strategi kanske bör vara att använda grupp 1 plus 2 till. Fast nu finns det ju vissa som håller mig för infiltratör så vi får se vad de tycker om ett sådant förslag.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Med min gröning är det väldigt annorlunda, och det är så oerhört mycket som ska ha varit helt galet gjort av Data för att jag ska kunna vara infiltratör.
Really? Well whaddaya know.

Du menar att Data skickar ett alibi-pm till ulvarna så att de om de är snabba kan låtsas som att de inte fått något pm och bli grönade. I ett spel som är designat för att inte använda den typen av hård data i pms. Nä, det är inte sannolikt. Skulle Data insett att det vore dumt och obalanserat att inte skicka pm till byborna så skulle han skickat pm till byborna han skulle inte tänkt "unleeeeeeess *evil grin* I give the wolves a huge advantage that makes them win on walk-over Mehehehehe".

But I digress:
Att göra misstaget att inte skicka pm till byborna vet vi har gjorts! Det är 100% säkert att han gjort det misstaget eftersom de facto, byborna inte har fått nåt pm!

Så hur troligt tror vi det är att Data skickar ett alibi-pm till ulvarna? Det kan ju inte rimligtvis vara så att det är lika sannolikt att data skickat ett gröningspm till ulvarna som den där 100% säkerheten vi kan konstatera gäller för icke-existensen av bybo-pm't.

Med andra ord bygger du din åsikt om att jag varken är grön eller röd på ett sannolikhets-antagande du inte har någon som helst grund för.

Faktum är att det är fullständigt omöjligt att det är lika rimligt att Data skickat ett alibi-pm till ulvarna som att han inte skickat nåt pm till byborna. Så säger sannolikhetsläran.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Recca said:
Väldigt bra inlägg, Tyr.

Jag börjar känna att vår nästa strategi kanske bör vara att använda grupp 1 plus 2 till. Fast nu finns det ju vissa som håller mig för infiltratör så vi får se vad de tycker om ett sådant förslag.
Håller så klart med om att Tyrs inlägg är bra och bybigt. Jag är inte emot att ha med Tyr på en resa och kan tänka mig att byta in honom mot exempelvis !Paxen.

Vilka är dom två till enligt dig Recca?

Tyr+?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Väldigt bra inlägg, Tyr.

Jag börjar känna att vår nästa strategi kanske bör vara att använda grupp 1 plus 2 till. Fast nu finns det ju vissa som håller mig för infiltratör så vi får se vad de tycker om ett sådant förslag.
Håller så klart med om att Tyrs inlägg är bra och bybigt. Jag är inte emot att ha med Tyr på en resa och kan tänka mig att byta in honom mot exempelvis !Paxen.

Vilka är dom två till enligt dig Recca?

Tyr+?
Jag skulle ha med dig, K.K. Sen blir det körigt, däremot.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Gällande grupp 1 + 2 till.

En grej som oroar mig är ju så klart alla storsnackare.

Lixom, Vicotnik hänger ju sig själv i tystnad. Han försöker inte ens klämma in ett inlägg för att visa att han skulle kunna vara en bybo. Det är en ulvs tystnad och tystnaden är ju samtidigt något som infiltratörerna tjänar mest på i nuläget. Skulle Vico som har ulv-stämpeln i pannan komma in och lista sina 5 gröna just nu så skulle det skapa en härlig noja. Vi skulle ju så klart misstro allt karl kommer med och han har ju ett ypperligt läget att störa vårt tänkt. Att han inte gör det gynnar byn....så länge som vi inte spelar infiltratörerna rakt i gapet.

Mukwas nominering innehåller kanske redan två infiltratörer och då är det ju verkligen inte läge för Vicotniks del att dyka in och pajja upplägget. Han behöver inte göra mer än att lägga sin JA röst och sitta tyst. Efter det så är det bara att invänta polarna som gör det samma och sedan räcker det med att en till röstar för de nominerade så är saken biff.

Nu är jag inne på Reccas spår igen. Om vi inte ger infiltratörerna vetskapen om hur vi skall rösta utan gör det utan motiveringar så måste infiltratörerna chansa på att inte lägga sig i "fel" kö. Runda 4 är perfekt för detta ändamål för oss så länge vi inte stoppar in två scum på resan. Då är det ju kört lik förbannat, men det kan vara värt en chansning att rösta i det dolda? Eller?

Och åter till storsnackarna.

Skickar vi storsnackarna: Vimes-Recca-Mukwa-K.K-? så tror jag att vi har minst en infiltratör med oss. Mest på en magkänsla att alla ulvar kan ju inte vara som Vicotnik? Är alla storsnackare gröna och de som inte snackar lika mycket röda? Alltså, småsnackarna är rätt nöjd med att vi kastar paj och fikon på varandra emedan de lugnt placeras ner i båten för att sedan pajka resan och låta alla storsnackare göra kaos av allt och bygga upp scenarion till höger och vänster.

Hade jag haft förkunskap om liret eller testat det innan hade jag säkerligen tänkt på nått annat vis, men nu har jag inte någon koll på vad det betyder att inte snacka sig igenom hela liret. Mitt ? kan ersättas av Cassius. Han är något av en storsnackare i mindre skala..

De som lämnas på sidan är alltså: Vico för sin tystnad, Paxo för sin randomness i röstande och Tyrso för sitt prickfria röstande. Typ + lite andra saker som några storsnackare grävt fram.

Jorå. Nojan är på topp!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Konrad Konvalj said:
Skickar vi storsnackarna: Vimes-Recca-Mukwa-K.K-? så tror jag att vi har minst en infiltratör med oss. Mest på en magkänsla att alla ulvar kan ju inte vara som Vicotnik? Är alla storsnackare gröna och de som inte snackar lika mycket röda? Alltså, småsnackarna är rätt nöjd med att vi kastar paj och fikon på varandra emedan de lugnt placeras ner i båten för att sedan pajka resan och låta alla storsnackare göra kaos av allt och bygga upp scenarion till höger och vänster.
Jag har börjat tänka att det är så kanske. Okay, det var många som var överens om att grupp 1 var en bra grupp. Många storsnackare var inne där och Tyr hade fått sig en rejäl törn precis innan. Det var absolut inte läge att protestera mot gruppen. Men ingenting? Som jag kommer ihåg det så var det extremt lite protester. Jag kan tänka mig två scenarion där ulvarna inte protesterar nämnvärt mot Mukwa, Recca, Vimsy.

1. De är bybor och ulvarna består av Vico, Cassius och Paxen som inte har för vana att försöka driva spelet utan gärna ligger lågt istället. Eftersom Tyr blev så nedtryckt i stövlarna i runda 1 kan han också finnas i den här gruppen och välja att inte protestera.

2. Det finns bland våra tre i grupp 1 en ulv, dvs Vimsy eller Mukwa. Nu är det så att jag varit på Mukwa hårt. Mukwa har varit på mig hårt. This is Klassikern all over. Jag är villig att titta på Vimsy nu, som i princip gått orörd sedan början av runda 1. Det är ju skönt att ha Vimsy som alltid känns som han står på min sida, förstås. :heart:
Men nu gäller det runda 4 här och det känns som att vi kanske behöver gå tillbaks till basics lite och bygga från grunden. Många analogier där. xD
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Prepubertal Mukwas motivering

Ska det vara såhär segt får folk börja rösta lite.

Konrad Konvalj said:
Skickar vi storsnackarna: Vimes-Recca-Mukwa-K.K-? så tror jag att vi har minst en infiltratör med oss.
Jag tycker det här är problematiskt KK. Jag skulle önska att du börjar vara lite mer konkret i vad du tror, och varför du tror det, istället för att bara snacka om magkänsla.

Okej. En av snackarna är ulv. (motivering: alla ulvar är inte som VIcotnik) Vem? Spelet är så långt gånget att du borde kunna formulera vad du faktiskt tror på, snarare än att bara hoppa från den ena rudimentära tankegången till den andra.

Jag vet fortfarande inte vad du tycker om metaargumenten för Mukwa och Recca, mer än att du inte tycker att de grönar. Du har fortfarande inte tagit ställning till om Reccas två saboterade resor rödar henne. Du tycker liksom inget utan låter bara tanketrådarna fladdra fritt.

Kom igen nu, du är bättre än sådär. Om du fick bestämma, vilka skulle du skicka på uppdrag 4 och 5?
 
Top