Nekromanti Infiltratör - Runda 3

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vimes said:
ROFL! Vi fick ett sabotage förra uppdraget. Ledare Tyr skriver:

Tyr said:
Mycket riktigt röstade ledare Vimes framgång
Det vet han bara för att han vet vem (Vico) som var infiltratör på uppdraget. Och det vet han för att han själv är infiltratör.

Du kan lika gärna berätta vem som är den tredje, Tyrsan! KK? Paxen? Cassius?

Röst: Tyr
Det ska verkligen till mycket för att "missförstå" mitt inlägg. Första gången Mukwa blandade sig i röstningen var i samband med att vi röstade för nomineringen till vårt första uppdrag: länk. Detta var i runda 1, och där var det du, Mukwa och Recca som var nominerade. Om du kan hitta ett inlägg i runda 2 där Mukwa säger att du aldrig skulle våga rösta framgång ifall du var infiltratör så får jag ursäkta så mycket för missförståndet.

Mukwa said:
KK går från klarhet till klarhet tycker jag. Jag kommer dock ställa upp på Prästostincident Reccas trio. Jag är med, Recca känns som den grönaste näst efter mig och Vimes skulle inte våga sabotera om han var infiltratör, eftersom Recca har prickat in de två grönaste. Alltså - alla som röstar emot det här förslaget kommer bruna ned sig en smula i mina ögon.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Aha. Du pratade om R1. Tja, jag förutsatte nog att det intresanta var att diskutera R2 eftersom vi fått ett sabotage, och tänkte inte att "första gången" refererade till R1. Jag tror inte du ska fortsätta att förutsätta att jag (eller någon annan) har full koll på allt Mukwa skrivit i alla rundor, vilket ju hade varit behjälpligt för att tolka ditt inlägg rätt. Men ok, ingen scum tell, jag missuppfattade dig.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Recca said:
Först: Du ska absolut lägga energi på det personliga IRL-gojset i första hand. Kul att du är tillbaks och skriver i tråden nu iaf. :gremsmile:
Tyr said:
Andra gången tar han upp ett hypotetiskt scenario med Recca som infiltratör. Det hela känns omotiverat och skumt. Av en ren händelse så byter ledare Vimes röst lika omotiverat och skumt snart därefter.
Jag vet exakt vilket inlägg du talar om i R2. Det är min starkaste indicie på Mukwa. Eftersom du noterat det hela är det snudd på scummigt att du tycker att detta brunar Vimes istället. Men jag är väldigt nyfiken på vilken koppling du gör till Vimes om det. För den slutsats jag gör av Mukwas uttalande är att han och Vicotnik är infiltratörer ihop.

Få se lite resonemang om detta. Jag vill se gamla bybo-Tyr från Maffiaspelet komma loss med lite analyser.
Vad menar du med "Vimes istället" i det här fallet? Menar du istället för ledare Vicotnik som du tar upp två meningar efter?

Nä, ledare Mukwa har hållt på så här innan Vic var nominerad också. Det fanns ingen anledning för honom att skriva så om inte han var nominerad tillsammans med en kompisinfiltratör (eller att han spelade dåligt). Jag ser det som bra mycket troligare att ledare Mukwa+Vimes är infiltratörer ihop än att ledare Mukwa+Vic är infiltratörer. Ledare Vimes har jag ju trots allt sett scum tells från. Nu senast när han ändrade sin röst snart efter ledare Mukwas skummisinlägg. Det var som att han nickade åt ledare Mukwas meddelande. Han skulle säkert gärna gjort det tyst om det inte vore för att han tjatat om öppna röster, och röstat emot innan. Skulle han inte skrivit att han ändrat sin röst så skulle det sett ännu skummare ut.

Vad skulle ledare Vicotniks plan vara om han var infiltratör? Gröna den "gröne" infiltratören Mukwa genom att offra sig själv? Ett hopplöst försök att försöka bruna de tre musketörerna? Kanske, jag har blivit lurad förr. Men i nuläget känns ledare Vic grönare än ledare Vimes.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sitter på paddan, men vill bara flika in att du snackar bra skit här Tyr. Vimes påhopp kom lite ur det blå och det är väl inte första gången? Ja har inte möjlighet att forska djupare i det nu, men du är ju på G du Tyrsan.

Passar på att säga att jag kommer vara frånvarande fram över. Åter måndag med all säkerhet men helgen blir mobil så inga mastiga inlägg från min sida.

Blir det en ny president kommer jag att rösta så ni kommer inte att behöva vänta mig trots min borta varo.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Röstningsresultat 3.1



:: Fortfarande FAS 1.
:: President Paxen ska utse fyra kandidater som alla ledare ska rösta om.
:: Enbart eventuella infiltratörer kan skicka FRAMGÅNG/SABOTAGE redan i röstnings-PM:et.
 

Attachments

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Re: Röstningsresultat 3.1

Jag kommer för övrigt inte att vara tillgänglig under hela lördagen och stunder av söndagen. :gremdrink:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Röstningsresultat 3.1

!Paxen öppnar spelet.....Ses efter helgen :gremsmile: Eller annan random tid.
Sorry att jag posta utan presidentens öppnande, men jag kunde inte hålls mig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
[Åh guid tyr, om du ska fortsätta hävta at tjag ändrat min röst lärdu läsa mitt inlägg (eller för all del tråden R2)!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Sry,k man skulle visst inte skriva. Jag fyller påäntyar på Paxytaxys nominering then!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Re: Röstningsresultat 3.1

Midnattsrapport.

Konrad Konvalj said:
!Paxen öppnar spelet.....Ses efter helgen :gremsmile: Eller annan random tid.
Som förut redan påpekat från runda 1.

"Presidenten är den första av ledarna som får skriva i en ny tråd. Ingen annan får skriva i en ny tråd förrän presidenten har talat!"
-- Min emfas i citatet från regel-PM:et.

Ses på söndag!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Min nominering är: !Paxen - Recca - Konrad Konvalj - Cassius

Varför? Jag vete fan, det är dom som känns mest gröna. Vic, Vimes och Tyr gör mig mest förvirrad tror jag. Cassius har jag fan ingen koll på. Kanske dumt att ha med Cassius? Men i vilket fall, dessa är mina nominerade nu.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Röstningsresultat 3.1

Data said:
Midnattsrapport.

Konrad Konvalj said:
!Paxen öppnar spelet.....Ses efter helgen :gremsmile: Eller annan random tid.
Som förut redan påpekat från runda 1.

"Presidenten är den första av ledarna som får skriva i en ny tråd. Ingen annan får skriva i en ny tråd förrän presidenten har talat!"
-- Min emfas i citatet från regel-PM:et.

Ses på söndag!
Fast det är ingen NY tråd. Så vi får skriva?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
!Paxen said:
Min nominering är: !Paxen - Recca - Konrad Konvalj - Cassius

Varför? Jag vete fan, det är dom som känns mest gröna. Vic, Vimes och Tyr gör mig mest förvirrad tror jag. Cassius har jag fan ingen koll på. Kanske dumt att ha med Cassius? Men i vilket fall, dessa är mina nominerade nu.
Tack för förtroendet, herr president. Jag kommer inte svika er! :gremsmile:

Är det någon som tänker kommentera president Paxens nomineringar?

Ledare som röstade nej, bollen är er (vår). Jag föreslår att den som börjar förklara sin tanke kring nej-rösten är Tyr, sedan kan vi ta Vimes, Mukwa, Vicotnik.

Motiveringar, motiveringar!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Midnattsrapport 3.1

Recca said:
Recca said:
Fast nu blev jag osäker bara för det. Man skulle ju kunna tolka det som att det är en ny ändring också, som du skriver K.K. Blä.

Det är fortfarande ett skitdrag av Data men ett skitdrag som vi får förlåta med att han aldrig spelat varulvsspel.
En av anledningarna till att jag såg det som grönande var att Data, som inte spelat varulvsspel så mycket kanske trott att vi helt avskrivit Mukwa från eventuella misstankar och då tänkt att om Mukwa ändå är grön i allas ögon kan han lika gärna göra det officiellt. Dock tycker jag att Data skriver på tok för mycket i tråden.

En spelledare måste konstant vakta sin tunga och får inte göra inlägg som kan tolkas på det här viset. Jag kan säga att det här får mig att inte riktigt lita på Datas motiv eller kompetens. Kan han ha tänkt att eftersom jag grönade mig med meta-kunskap så kan Data gröna en infiltratör för att utjämna??
Intressant, för jag har börjat tänka exakt likadant...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Midnattsrapport 3.1

Jag röstade nej till KKs förslag eftersom det är större sannolikhet att det finns två infiltratörer i den gruppen, eftersom det är sjukt osannolikt att det är två infiltratörer i den första gruppen (Recca-Vimes-Mukwa). Det och att jag inte fanns med på listan. !Paxens föslag är ännu mer shajt, och jag har redan röstat nej till det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Midnattsrapport 3.1

Jag är bakfull som fan, men nu, iochmed Paxens nominering, har jag listat ut spelet. Ska ta mig till en ordentlig dator och berätta hur det liggerr till, vilka våra infiltratörer är och allt det andra ni kan behöva veta.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Midnattsrapport 3.1

Eller vänta. Varför nominerar inte Paxen Mukwa för? Iofs kan det vara för att hans ulvpolare Tyr ska kunna rösta för utan att se alltför suspekt ut. Men det känns ändå som att en nominering utan Mukwa Tappar fler röster än den tjänar. Får tänka något varv till med min vin- och Soplicamarinerade hjärna.
 
Top