Nekromanti Infiltratör - Runda 1

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,471
Location
Helsingborg
Portalen öppnar sig och skeppet glider ut i den nya galaxen. Jag har meddelat de åtta ledarna i rådet för det nya möte om vår tid i denna galax. Om hur skeppet behöver förnödenheter för att klara resan ut ur denna galax innan Imperiets skepp kommer ifatt. Jag har plottat en kurs förbi fem asteroider som mer än väl har vad skeppet behöver. Mötet med rådet kommer att handla om de tre ledare som president Tyr ska utse. Kandidater som ska leda skeppets trupper till den första asteroiden på vägen. Tre rutter räcker för att få tillräckligt med råmaterial för nästa hopp. Goda råd är dyra, särskilt när alla vet att tre i rådet är falska.

:: President Tyr leder mötet.
:: Det finns åtta ledare.
:: Tre av ledare är infiltratörer.
:: Detta är första rutten av maximalt fem stycken.
:: Det räcker med tre lyckade rutter för att skeppet ska vinna. Tre misslyckade rutter för att infiltratörerna ska vinna.



Till alla som läser tråden
:: Ingen får skriva förrän presidenten har uttalat sig.
:: Ingen förutom de i spelet får skriva i denna tråd.
:: Gör röster så snart som möjligt. Följ de tidigare instruktionerna för hur ni ska skriva.

FAS 1: rösta om presidentens tre kandidater som ska leda rutten till asteroid 1
 

Attachments

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Välkomna ärade rådsmedlemmar till detta extrainsatta möte. Som ni säkert har hört vid det här laget så har Data gett oss minst sagt bekymrande uppgifter. Inte nog med att våra förråd sinar men det finns imperiesympatisörer i självaste rådet. I normala fall så skulle jag beordrat en extern utredning för att rensa ut avskummen, men som ni vet så är förråden det mest pressande problemet just nu. Folket behöver oss mer än någonsin och vi har inte tid med en formell utredning i nuläget. För att ta oss förbi detta hindret så måste vi göra det bästa av situationen. Vi måste på egen hand komma fram till vilka som går att lita på och vilka vi inte kan lita på medan vi planerar våra rutter. När vi skakat av oss imperieskeppen så kan vi fokusera oss på att eliminera infiltratörerna.

Jag nominerar följande personer till att leda det första uppdraget:


Nominering: Tyr, Mukwa, Vimes

Jag nominerar mig själv eftersom jag är den enda jag kan lita på för tillfället. Ledare Mukwa nominerar jag eftersom han är en hal en. Vi behöver sätta press på honom. Ledare Vimes nominerar jag eftersom jag tror hans spel kan må bra av att vara med i hetluften samt att han kommer bli ny president relativt snart.

Tack, och med det lämnar jag ordet fritt.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Recca said:
Öhh... Är det brukligt att man inte fått en roll än?
Ska jag vara ärlig så vet jag inte vad som är brukligt. Jag har inte fått någon heller så jag antog att det innebär att jag är del av Resistance.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Jag tror du föresten om min nominering Recca? Nu har vi ju tyvärr inte så mycket att gå på här, men du kanske hade velat ha med några andra ledare istället.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tyr said:
Recca said:
Öhh... Är det brukligt att man inte fått en roll än?
Ska jag vara ärlig så vet jag inte vad som är brukligt. Jag har inte fått någon heller så jag antog att det innebär att jag är del av Resistance.
Det stämmer. Jag har frågat herr Data nu och fått veta att det är infiltratörerna som får roller tilldelade sig. The Resistance får inga hemliga pm's alltså.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Recca said:
Öhh... Är det brukligt att man inte fått en roll än?
Verkar som det, har inte heller fått någon roll så jag antar att Data antingen har glömt det eller att man är rebel (bybo).
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tyr said:
Jag tror du föresten om min nominering Recca? Nu har vi ju tyvärr inte så mycket att gå på här, men du kanske hade velat ha med några andra ledare istället.
Din motivering är bra, tycker jag. Sen så har jag inte kunnat riktigt få nån känsla för hur man bör spela spelet än. Jag väntar gärna på input från andra innan jag börjar teorisera i blindo. :gremsmile:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag håller till stora delar med Presidenten i detta men anser att det vore smart att skicka Recca istället för Mukwa. Eftersom han är näst på tur för president posten. Vilket kan ge oss information tidigt om nästa president, samt vi kan få två läsningar på Recca och Vimes istället för en.
Med två läsningar så menar jag att vi kommer få rundans utfall, dvs om uppdraget lyckas eller inte, samt så kommer vi få information om hur Recca och senare Vimes resonerar då de väljer att skicka sin första trupp.
Vad tror ni övriga om det?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vicotnik said:
Jag håller till stora delar med Presidenten i detta men anser att det vore smart att skicka Recca istället för Mukwa. Eftersom han är näst på tur för president posten. Vilket kan ge oss information tidigt om nästa president, samt vi kan få två läsningar på Recca och Vimes istället för en.
Med två läsningar så menar jag att vi kommer få rundans utfall, dvs om uppdraget lyckas eller inte, samt så kommer vi få information om hur Recca och senare Vimes resonerar då de väljer att skicka sin första trupp.
Vad tror ni övriga om det?
Låter som en bra idé. Så, Tyr, Mukwa, Recca, Vimes då. För om vi nekar denna runda och kör nästa så är vi 4 i den gruppen, väl?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Data said:
FAS 1: rösta om presidentens tre kandidater som ska leda rutten till asteroid 1
Jag tolkar det som om det endast kommer föreslås 3 kandidater hela första rundan. Och inte förens vi fått resultat från uppdraget, dvs lyckat/förstört och nästa runda börjar som nästa president kommer välja 4.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vicotnik said:
Jag håller till stora delar med Presidenten i detta men anser att det vore smart att skicka Recca istället för Mukwa. Eftersom han är näst på tur för president posten. Vilket kan ge oss information tidigt om nästa president, samt vi kan få två läsningar på Recca och Vimes istället för en.
Med två läsningar så menar jag att vi kommer få rundans utfall, dvs om uppdraget lyckas eller inte, samt så kommer vi få information om hur Recca och senare Vimes resonerar då de väljer att skicka sin första trupp.
Vad tror ni övriga om det?
Det är bra resonerat. Jag övervägde att nominera ledare Recca, men gjorde det inte pga jag tyckte hon jobbade på bra i klassikern med minimal information. Så jag resonerade så att ledare Recca på uppdrag kan vänta.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag håller med! Det vettigaste är att skicka Ledare Recca istället för Ledare Mukwa.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Tyr said:
Vicotnik said:
Jag håller till stora delar med Presidenten i detta men anser att det vore smart att skicka Recca istället för Mukwa. Eftersom han är näst på tur för president posten. Vilket kan ge oss information tidigt om nästa president, samt vi kan få två läsningar på Recca och Vimes istället för en.
Med två läsningar så menar jag att vi kommer få rundans utfall, dvs om uppdraget lyckas eller inte, samt så kommer vi få information om hur Recca och senare Vimes resonerar då de väljer att skicka sin första trupp.
Vad tror ni övriga om det?
Det är bra resonerat. Jag övervägde att nominera ledare Recca, men gjorde det inte pga jag tyckte hon jobbade på bra i klassikern med minimal information. Så jag resonerade så att ledare Recca på uppdrag kan vänta.
Okej, personligen tror jag det är bättre att skicka Ledare Recca än Ledare Mukwa. Detta eftersom Ledare Mukwa troligtvis aldrig kommer bli president eftersom spelet håller på max 5 rundor. Vilket innebär att Konrad Konvalj är den sista som kommer Ta president posten om jag har förstått spelets upplägg korrekt. Så jag finner det mer väsentligt att försöka gröna möjliga presidenter eftersom de kommer kontrollera spelet genom att välja vilka Ledare som skickas ut på uppdrag.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vicotnik said:
Tyr said:
Vicotnik said:
Jag håller till stora delar med Presidenten i detta men anser att det vore smart att skicka Recca istället för Mukwa. Eftersom han är näst på tur för president posten. Vilket kan ge oss information tidigt om nästa president, samt vi kan få två läsningar på Recca och Vimes istället för en.
Med två läsningar så menar jag att vi kommer få rundans utfall, dvs om uppdraget lyckas eller inte, samt så kommer vi få information om hur Recca och senare Vimes resonerar då de väljer att skicka sin första trupp.
Vad tror ni övriga om det?
Det är bra resonerat. Jag övervägde att nominera ledare Recca, men gjorde det inte pga jag tyckte hon jobbade på bra i klassikern med minimal information. Så jag resonerade så att ledare Recca på uppdrag kan vänta.
Okej, personligen tror jag det är bättre att skicka Ledare Recca än Ledare Mukwa. Detta eftersom Ledare Mukwa troligtvis aldrig kommer bli president eftersom spelet håller på max 5 rundor. Vilket innebär att Konrad Konvalj är den sista som kommer Ta president posten om jag har förstått spelets upplägg korrekt. Så jag finner det mer väsentligt att försöka gröna möjliga presidenter eftersom de kommer kontrollera spelet genom att välja vilka Ledare som skickas ut på uppdrag.
Ah, då förstår jag varför du gärna vill byta. Men det är så att varje gång en nominering röstas för eller emot så byter vi president. Så om vi har svårt att bestämma oss så kan vi byta president upp till 24 gånger. Det är rätt troligt att alla kommer få vara president åtminstone en gång.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Men när den femte presidentens tur är kommen så måste vi säga ja till den gruppen, annars så får infiltratörerna poäng, väl? Hur kommer du fram till siffran 24?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Recca said:
Men när den femte presidentens tur är kommen så måste vi säga ja till den gruppen, annars så får infiltratörerna poäng, väl? Hur kommer du fram till siffran 24?
Siffran 24 kommer från att vi kan komma att byta president 24 gånger. Jag räknar inte mig själv i denna rundan eftersom det inte direkt är ett byte. Sedan har du rätt i att den femte röstningen under varje runda saknar värde. Men det är ju en sits som vilken spelare som helst kan hamna i. Det jag försökte poängtera var att jag ser det som rätt troligt att alla kommer få vara president. Så att nominera någon annan bara av anledningen att denne kanske inte kommer få bli president är lite överförsiktigt. Det finns bättre anledningar till att nominera folk i mitt tycke.

Sedan ska tilläggas att matematik inte är min starka sida, så jag kanske har fel. :gremtongue:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,471
Location
Helsingborg
Vicotnik said:
Data said:
FAS 1: rösta om presidentens tre kandidater som ska leda rutten till asteroid 1
Jag tolkar det som om det endast kommer föreslås 3 kandidater hela första rundan. Och inte förens vi fått resultat från uppdraget, dvs lyckat/förstört och nästa runda börjar som nästa president kommer välja 4.
Det stämmer. Endast när rundan är slut (någon har vunnit rundan) så byter man till nästa runda och därmed 4 ledare att skicka iväg. Skeppet förlorar enbart rundan i röstningen om det är fem nedröstningar i rad.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Tyr said:
Sedan har du rätt i att den femte röstningen under varje runda saknar värde.
Ok, det är bara delvis sant. Nomineringen kan man lära sig från. Men alla kommer antagligen rösta för, så man kan inte riktigt säga något om röstningen i sig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Eftersom jag själv är nominerad i Presidentens förslag kommer jag att stödja Presidentens förslag. Övriga omflyttningar, med Recca istället för Mukwa är rimliga.
 
Top