Nekromanti Infiltratör - Runda 3

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Re: Midnattsrapport 3.1

Alright nu är jag hemma och bakom ett riktigt tangentbord, så jag ska försöka skriva något längre.

Jag tror att jag vet vilka våra infiltratörer är:
Vicotnik - !Paxen - Tyr

Att Tyr är skurk tycker jag har varit tydligt sedan tidigt i spelet. Hade det här varit ett varulvsspel hade han varit utröstad för länge sedan.

Vicotnik är ulv för att Mukwa och Recca rimligtvis måste vara gröna.

Det som gäckat mig har dock varit vem den tredje är. Efter PAxens nominering tror jag att det är han som är den tredje. Han nominerar alltså en iinfiltratör (sig själv), en grönad (Recca) och två okända (Cassius och KK). Det är smashläge, precis som för Vico i förra rundan. Såhär tror jag Paxy tänkte:
"Infiltratören måste vara jag, för det är konstigt att inte nominera sig själv. Jag behöver ett starkt namn (Recca), och två som mitt sabotage kan spruta brunsylt på (KK och Cassius)." Skulle den här resan gå igenom och bli saboterad skulle vi antagligen misstänka Paxen-KK-Cassius. Tre pers. Det är två bybor som faller bort. Kvar blir då: Vimes, Mukwa, Vico, Tyr, Recca. Det är alltså alla fyra från R2 (som saboterades) plus skurken Tyr. Illa som fan. Tyr och Vico saboterar och ulvarna tar hem spelet.

Ergo: Paxens nominering är insta-win för ulvarna om den skulle gå igenom.

Två saker till på Paxen:
1. Vico ville inte åka på uppdrag med honom (se mitt tidigare inlägg om Vico).
2. Grejen med "jag har skickat FRAMGÅNG". Först tolkade jag det, i ljuset av Datas glappande, som ett grönande moment. Men really, såhär bör det nog tolkas: Datas påminnelse kan handla om vem som helst, eller om ingen, eller om att någon skrivit i tråden att han ska skicka FRAMGÅNG. Det som man däremot kan fråga sig är varför Paxen skriver i tråden att han ska skicka framgång? VIsst, Paxen är oförutsägbar och så, men nog är det konstigt att han gör det? Om man extrapolerar lite kan man se det som att det är Paxen som provocerar fram Datas "gröning".

Så, så länge vi inte skickar dessa tre herrar tror jag vi tar hem det här.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Midnattsrapport 3.1

Vimes said:
Alright nu är jag hemma och bakom ett riktigt tangentbord, så jag ska försöka skriva något längre.

Jag tror att jag vet vilka våra infiltratörer är:
Vicotnik - !Paxen - Tyr

Att Tyr är skurk tycker jag har varit tydligt sedan tidigt i spelet. Hade det här varit ett varulvsspel hade han varit utröstad för länge sedan.

Vicotnik är ulv för att Mukwa och Recca rimligtvis måste vara gröna.

Det som gäckat mig har dock varit vem den tredje är. Efter PAxens nominering tror jag att det är han som är den tredje. Han nominerar alltså en iinfiltratör (sig själv), en grönad (Recca) och två okända (Cassius och KK). Det är smashläge, precis som för Vico i förra rundan. Såhär tror jag Paxy tänkte:
"Infiltratören måste vara jag, för det är konstigt att inte nominera sig själv. Jag behöver ett starkt namn (Recca), och två som mitt sabotage kan spruta brunsylt på (KK och Cassius)." Skulle den här resan gå igenom och bli saboterad skulle vi antagligen misstänka Paxen-KK-Cassius. Tre pers. Det är två bybor som faller bort. Kvar blir då: Vimes, Mukwa, Vico, Tyr, Recca. Det är alltså alla fyra från R2 (som saboterades) plus skurken Tyr. Illa som fan. Tyr och Vico saboterar och ulvarna tar hem spelet.

Ergo: Paxens nominering är insta-win för ulvarna om den skulle gå igenom.

Två saker till på Paxen:
1. Vico ville inte åka på uppdrag med honom (se mitt tidigare inlägg om Vico).
2. Grejen med "jag har skickat FRAMGÅNG". Först tolkade jag det, i ljuset av Datas glappande, som ett grönande moment. Men really, såhär bör det nog tolkas: Datas påminnelse kan handla om vem som helst, eller om ingen, eller om att någon skrivit i tråden att han ska skicka FRAMGÅNG. Det som man däremot kan fråga sig är varför Paxen skriver i tråden att han ska skicka framgång? VIsst, Paxen är oförutsägbar och så, men nog är det konstigt att han gör det? Om man extrapolerar lite kan man se det som att det är Paxen som provocerar fram Datas "gröning".

Så, så länge vi inte skickar dessa tre herrar tror jag vi tar hem det här.
Jag har Mukwa och Vicotnik som ett ulvpar och med halvstor sannolikhet Tyr.

Notera alltså att Mukwas inlägg efter Vicotniks nominering är:

Mukwa said:
Presidenten är i naturlig ledarroll och således skulle inte den andra infiltratören skicka in något sabotage, eftersom beslutsfattandet skulle få ligga på presidenten.
Tydligare än så här kan man inte säga till sin ulvkompis att sköta sabotaget. Så är det bara. Det blir ytterligare rödande eftersom Mukwa konstruerar en strategi som ulvarna kan använda sig av för att inte råka köra 2 sabotage när det räcker med 1. Den här strategin skulle en bybo inte räcka över till ulvarna på det viset. Inte INNAN en resa i alla fall. Kanske möjligtvis efter ett sabotage då man funderar över möjliga anledningar till att sabotaget skedde. Men så är inte fallet här. Mukwa är genomröd på grund av detta. Vi har ju redan ett ganska starkt indicie på Vicotnik och här visar ju Mukwa tydligt att de är polare eftersom han snackar med presidentpolaren Vicotnik i citatet. "Fixa du sabotaget, kompis, så är jag grön." Att resten av inlägget dessutom är rena snömoset där Mukwa kommer fram till att grupp 1 är grön gör det hela inte bättre.

Nä. Mukwa ska inte åka med något mer. Dessutom är det han som är president nästa runda och då vill jag gärna se en helt ny runda så att vi inte MÅSTE ta Mukwas alternativ.

Det faktum att Tyr, Vicotnik och Mukwa röstade nej till K.K's nominering gör det hela inte bättre för dem. Vimsy, för tillfället skulle jag vilja skicka Paxen, Cassius, Vimsy, K.K och mig själv i runda 4. Först ska vi bara testa vår teori i runda 3.

Om jag har fel och det är så att Tyr är bybo och Vimsy är ulv så kan ju Tyr bevisa att jag har fel genom att lägga sin röst FÖR Paxens nominering.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Midnattsrapport 3.1

Sitter på en dålig lina i (eller på) Kåldålmen. Vill ju absolut inte låta Mukwa få spika de som skall få åka på vår nästa resa. Det Vimes/Recca dragit igång tycker jag är jättebra men just nu finns ingen tid för kommentarer.

Ingen panik att rösta eftersom Data inte är närvarande förens i mörnst men jag kommer rösta JA.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Midnattsrapport 3.1

Vimes said:
Alright nu är jag hemma och bakom ett riktigt tangentbord, så jag ska försöka skriva något längre.

Jag tror att jag vet vilka våra infiltratörer är:
Vicotnik - !Paxen - Tyr

Att Tyr är skurk tycker jag har varit tydligt sedan tidigt i spelet. Hade det här varit ett varulvsspel hade han varit utröstad för länge sedan.

Vicotnik är ulv för att Mukwa och Recca rimligtvis måste vara gröna.

Det som gäckat mig har dock varit vem den tredje är. Efter PAxens nominering tror jag att det är han som är den tredje. Han nominerar alltså en iinfiltratör (sig själv), en grönad (Recca) och två okända (Cassius och KK). Det är smashläge, precis som för Vico i förra rundan. Såhär tror jag Paxy tänkte:
"Infiltratören måste vara jag, för det är konstigt att inte nominera sig själv. Jag behöver ett starkt namn (Recca), och två som mitt sabotage kan spruta brunsylt på (KK och Cassius)." Skulle den här resan gå igenom och bli saboterad skulle vi antagligen misstänka Paxen-KK-Cassius. Tre pers. Det är två bybor som faller bort. Kvar blir då: Vimes, Mukwa, Vico, Tyr, Recca. Det är alltså alla fyra från R2 (som saboterades) plus skurken Tyr. Illa som fan. Tyr och Vico saboterar och ulvarna tar hem spelet.

Ergo: Paxens nominering är insta-win för ulvarna om den skulle gå igenom.

Två saker till på Paxen:
1. Vico ville inte åka på uppdrag med honom (se mitt tidigare inlägg om Vico).
2. Grejen med "jag har skickat FRAMGÅNG". Först tolkade jag det, i ljuset av Datas glappande, som ett grönande moment. Men really, såhär bör det nog tolkas: Datas påminnelse kan handla om vem som helst, eller om ingen, eller om att någon skrivit i tråden att han ska skicka FRAMGÅNG. Det som man däremot kan fråga sig är varför Paxen skriver i tråden att han ska skicka framgång? VIsst, Paxen är oförutsägbar och så, men nog är det konstigt att han gör det? Om man extrapolerar lite kan man se det som att det är Paxen som provocerar fram Datas "gröning".

Så, så länge vi inte skickar dessa tre herrar tror jag vi tar hem det här.
Först och främst: varför skulle jag inte ta med mig i uppdraget? Jag är den enda som jag kan vara helt 100 på.

Sen så skickade jag ett PM där jag skrev med FRAMGÅNG eftersom jag tidigare HAR sinkat spelet. Kanske onödigt att skriva det i tråden, men jag ville visa att jag verkligen inte skulle vara anledningen till att spelet skulle sinkas (om det nu hade gjorts det.

Förresten har jag inte påståt själv att det är grönande, men det är inte rödande heller för den delen. Pull your act together, jag sätter dig som en av infiltratörerna. varför skulle jag inte göa det?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Re: Midnattsrapport 3.1

Du är notoriskt svårbedömd Paxen, men du missar den viktiga grejen här. OM vi skickar ditt team, och vi får ett sabotage, vilka ska vi skicka sen?

Sen måste jag erkänna att det Recca har på Mukwa är en klockren scum tell. Jag har nog läst Mukwas inlägg slarvigt, antagligen för att jag tyckt att han varit helgrön. Jag anser fortfarande att det vi har på hans "grönkonto" är väldigt svårt att bortse ifrån, men det här är graverande. Mukwa måste svara på det.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Midnattsrapport 3.1

Vimes said:
Du är notoriskt svårbedömd Paxen, men du missar den viktiga grejen här. OM vi skickar ditt team, och vi får ett sabotage, vilka ska vi skicka sen?

Sen måste jag erkänna att det Recca har på Mukwa är en klockren scum tell. Jag har nog läst Mukwas inlägg slarvigt, antagligen för att jag tyckt att han varit helgrön. Jag anser fortfarande att det vi har på hans "grönkonto" är väldigt svårt att bortse ifrån, men det här är graverande. Mukwa måste svara på det.
Det är klart vi inte kan bortse från de grönande grejerna men jag tycker att vi dragit för stora växlar på de grönande grejerna.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Midnattsrapport 3.1

Recca said:
Vimes said:
Alright nu är jag hemma och bakom ett riktigt tangentbord, så jag ska försöka skriva något längre.

Jag tror att jag vet vilka våra infiltratörer är:
Vicotnik - !Paxen - Tyr

Att Tyr är skurk tycker jag har varit tydligt sedan tidigt i spelet. Hade det här varit ett varulvsspel hade han varit utröstad för länge sedan.

Vicotnik är ulv för att Mukwa och Recca rimligtvis måste vara gröna.

Det som gäckat mig har dock varit vem den tredje är. Efter PAxens nominering tror jag att det är han som är den tredje. Han nominerar alltså en iinfiltratör (sig själv), en grönad (Recca) och två okända (Cassius och KK). Det är smashläge, precis som för Vico i förra rundan. Såhär tror jag Paxy tänkte:
"Infiltratören måste vara jag, för det är konstigt att inte nominera sig själv. Jag behöver ett starkt namn (Recca), och två som mitt sabotage kan spruta brunsylt på (KK och Cassius)." Skulle den här resan gå igenom och bli saboterad skulle vi antagligen misstänka Paxen-KK-Cassius. Tre pers. Det är två bybor som faller bort. Kvar blir då: Vimes, Mukwa, Vico, Tyr, Recca. Det är alltså alla fyra från R2 (som saboterades) plus skurken Tyr. Illa som fan. Tyr och Vico saboterar och ulvarna tar hem spelet.

Ergo: Paxens nominering är insta-win för ulvarna om den skulle gå igenom.

Två saker till på Paxen:
1. Vico ville inte åka på uppdrag med honom (se mitt tidigare inlägg om Vico).
2. Grejen med "jag har skickat FRAMGÅNG". Först tolkade jag det, i ljuset av Datas glappande, som ett grönande moment. Men really, såhär bör det nog tolkas: Datas påminnelse kan handla om vem som helst, eller om ingen, eller om att någon skrivit i tråden att han ska skicka FRAMGÅNG. Det som man däremot kan fråga sig är varför Paxen skriver i tråden att han ska skicka framgång? VIsst, Paxen är oförutsägbar och så, men nog är det konstigt att han gör det? Om man extrapolerar lite kan man se det som att det är Paxen som provocerar fram Datas "gröning".

Så, så länge vi inte skickar dessa tre herrar tror jag vi tar hem det här.
Jag har Mukwa och Vicotnik som ett ulvpar och med halvstor sannolikhet Tyr.

Notera alltså att Mukwas inlägg efter Vicotniks nominering är:

Mukwa said:
Presidenten är i naturlig ledarroll och således skulle inte den andra infiltratören skicka in något sabotage, eftersom beslutsfattandet skulle få ligga på presidenten.
Tydligare än så här kan man inte säga till sin ulvkompis att sköta sabotaget. Så är det bara. Det blir ytterligare rödande eftersom Mukwa konstruerar en strategi som ulvarna kan använda sig av för att inte råka köra 2 sabotage när det räcker med 1. Den här strategin skulle en bybo inte räcka över till ulvarna på det viset. Inte INNAN en resa i alla fall. Kanske möjligtvis efter ett sabotage då man funderar över möjliga anledningar till att sabotaget skedde. Men så är inte fallet här. Mukwa är genomröd på grund av detta. Vi har ju redan ett ganska starkt indicie på Vicotnik och här visar ju Mukwa tydligt att de är polare eftersom han snackar med presidentpolaren Vicotnik i citatet. "Fixa du sabotaget, kompis, så är jag grön." Att resten av inlägget dessutom är rena snömoset där Mukwa kommer fram till att grupp 1 är grön gör det hela inte bättre.

Nä. Mukwa ska inte åka med något mer. Dessutom är det han som är president nästa runda och då vill jag gärna se en helt ny runda så att vi inte MÅSTE ta Mukwas alternativ.

Det faktum att Tyr, Vicotnik och Mukwa röstade nej till K.K's nominering gör det hela inte bättre för dem. Vimsy, för tillfället skulle jag vilja skicka Paxen, Cassius, Vimsy, K.K och mig själv i runda 4. Först ska vi bara testa vår teori i runda 3.

Om jag har fel och det är så att Tyr är bybo och Vimsy är ulv så kan ju Tyr bevisa att jag har fel genom att lägga sin röst FÖR Paxens nominering.
Vimes tycker att jag måste svara på det här... Recca har fel och är som vanligt paranoid för att jag ska vara en elitvarulv. Oavsett vem vi väljer att granska i det här spelet kommer vi hitta likadana grejer som kan tolkas på det sättet Recca har gjort. Det Recca tar upp är shajt. Det är mitt svar, för det som står kan precis lika gärna tolkas som att jag är bybo som är orolig för att en varulvspresident har ett naturligt övertag (som jag har skrivit mao). Det krävs inte mycket för att vara "Genomröd" nowadays, alltså... jeez.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Midnattsrapport 3.1

Recca said:
Vimes said:
Du är notoriskt svårbedömd Paxen, men du missar den viktiga grejen här. OM vi skickar ditt team, och vi får ett sabotage, vilka ska vi skicka sen?

Sen måste jag erkänna att det Recca har på Mukwa är en klockren scum tell. Jag har nog läst Mukwas inlägg slarvigt, antagligen för att jag tyckt att han varit helgrön. Jag anser fortfarande att det vi har på hans "grönkonto" är väldigt svårt att bortse ifrån, men det här är graverande. Mukwa måste svara på det.
Det är klart vi inte kan bortse från de grönande grejerna men jag tycker att vi dragit för stora växlar på de grönande grejerna.
Medhåll... Reccas gröning är inte värst grönande. Ulvarna fick säkerligen ett pm där det står "Du är infiltratör. Du gör bla bla bla för att vinna. Btw - det är bara ni som har fått pm, så det finns ingenting att ljuga om. Hälsningar Data". Det HÄR är inte särskilt osannolikt. Och det jag just gjorde nu var att kritisera grunden för det grönande som vi lagt upp på Recca, fixar du att göra samma sak på mig, Recca? Eller är det helt enkelt så att Datas sena regeltillägg talar för att det var på grund av mig som vi bybor inte längre behöver skicka in FRAMGÅNG? Låter det mer troligt att Data ger mig information om hans regeltillägg på förhand tycker du? Nä. Skärpning nu.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Midnattsrapport 3.1

Mukwa said:
Recca said:
Vimes said:
Sen måste jag erkänna att det Recca har på Mukwa är en klockren scum tell. Jag har nog läst Mukwas inlägg slarvigt, antagligen för att jag tyckt att han varit helgrön. Jag anser fortfarande att det vi har på hans "grönkonto" är väldigt svårt att bortse ifrån, men det här är graverande. Mukwa måste svara på det.
Det är klart vi inte kan bortse från de grönande grejerna men jag tycker att vi dragit för stora växlar på de grönande grejerna.
Medhåll... Reccas gröning är inte värst grönande. Ulvarna fick säkerligen ett pm där det står "Du är infiltratör. Du gör bla bla bla för att vinna. Btw - det är bara ni som har fått pm, så det finns ingenting att ljuga om. Hälsningar Data". Det HÄR är inte särskilt osannolikt. Och det jag just gjorde nu var att kritisera grunden för det grönande som vi lagt upp på Recca, fixar du att göra samma sak på mig, Recca? Eller är det helt enkelt så att Datas sena regeltillägg talar för att det var på grund av mig som vi bybor inte längre behöver skicka in FRAMGÅNG? Låter det mer troligt att Data ger mig information om hans regeltillägg på förhand tycker du? Nä. Skärpning nu.
Så ditt svar på mitt anklagande är att du anklagar mig?

Som jag redan påvisat tidigare går det att utan större problem argumentera för att ett utelämnat sabotage är en automatisk framgång oavsett om det är en infiltratör eller en bybo som åker på resan. Det här är faktiskt ett mycket mer sannolikt resultat av ett utelämnat sabotage-inskick än att ett utelämnat sabotage skulle bli ett sabotage. Det säger sig självt per all logik att om du inte saboterar resan så lyckas den. Således är du inte grönad på något vis av detta.

Medhåll... Reccas gröning är inte värst grönande. Ulvarna fick säkerligen ett pm där det står "Du är infiltratör. Du gör bla bla bla för att vinna. Btw - det är bara ni som har fått pm, så det finns ingenting att ljuga om. Hälsningar Data". Det HÄR är inte särskilt osannolikt.
Jag tycker att ditt pm-exempel inte ser det minsta trovärdigt ut. Och då har du ändå fabricerat ett pm. Pinsamheter åt sidan så tycker jag faktiskt att det här scenariot inte ser så himla troligt ut.

Men om vi utgår från att jag inte är det minsta grönad av första rundans outning så måste du ändå peka på något specifika tillfällen där jag beter mig som en ulv för annars har du ju inget att anklaga mig för. Det håller ju inte i längden att som anledning till att anklaga mig för att vara ulv påpeka att jag anklagar dig. Du måste ju producera bevismaterial som stödjer tesen att jag är ulv. Om du tycker att det finns anledning att misstro mig. Annars kan du snällt rösta vidare grupp 3.2 och därigenom visa att du är grön. För enligt min teori är tre av Tyr, Vicotnik, Mukwa och Vimes ulvar. Och huruvida detta stämmer kommer visa sig nu. Om den stämmer har byn vunnit. Och min teori bygger ganska stenhårt på att du är ulv, Mukwa för du implikerar Vicotnik. Och någon av dig, Vimes och Vicotnik är ulvar. Jag tror att du och Vicotnik är ulvar.

Den sista ulven skulle kunna vara någon ur grupp 3.2 men Tyr är mest misstänkt sedan runda 1. Vimes är jag osäker på men lutar mot att han är bybo.

Eftersom du, Mukwa, är i hetluften just nu med ganska starka indicier mot dig så finns det inget intresse för byn att rösta nej till Paxens förslag. Den nomineringen skulle ge mycket mer information än att vi låter dig bestämma en grupp som består av samma namn som sist fast utan Vicotnik den här gången. För då kommer du ju sabotera rundan igen och så står vi där med långa näsor när vi ska välja en femmannagrupp nästa gång.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Midnattsrapport 3.1

Så ditt svar på mitt anklagande är att du anklagar mig?
Nej.

Som jag redan påvisat tidigare går det att utan större problem argumentera för att ett utelämnat sabotage är en automatisk framgång oavsett om det är en infiltratör eller en bybo som åker på resan. Det här är faktiskt ett mycket mer sannolikt resultat av ett utelämnat sabotage-inskick än att ett utelämnat sabotage skulle bli ett sabotage. Det säger sig självt per all logik att om du inte saboterar resan så lyckas den. Således är du inte grönad på något vis av detta.
Så då ska jag alltså ha glömt att skicka in SABOTAGE, Data gett mig ett FRAMGÅNG och sedan skrivit i tråden att jag tror att det här gäller bybor? Det är ju bara dumt. Jättedumt.

Jag tycker att ditt pm-exempel inte ser det minsta trovärdigt ut. Och då har du ändå fabricerat ett pm. Pinsamheter åt sidan så tycker jag faktiskt att det här scenariot inte ser så himla troligt ut.
haha, darrigt Recca?

Men om vi utgår från att jag inte är det minsta grönad av första rundans outning så måste du ändå peka på något specifika tillfällen där jag beter mig som en ulv för annars har du ju inget att anklaga mig för.
Jag har inte gått in för det här spelet, och har inte ork att göra det heller så jag kommer inte kolla upp någonting... och jag har inte sagt att du är röd, Recca. Jag har sagt att du inte längre är grön.

Och min teori bygger ganska stenhårt på att du är ulv,
Ja, och därför är det ju en kass teori, eftersom jag är grön without reasonable doubt. Kanske är Vico, Vimes och !Paxy ulvar, men vad är det som tyder på det liksom? Recca har gissat sig till en massa saker och lyfter fram det som om det vore värsta grejen... Over and out.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Re: Midnattsrapport 3.1

Recca: du verkar ha tänkt till rejält kring det här. Vi verkar dock ha tänkt helt olika. Jag anser att om Paxens nominering går igenom, och uppdraget saboteras, så sitter vi i gödselstacken (se tidigare inlägg). Tror du su kan systematiskt berätta om fördelarna du ser med nomineringen? Vad gör vi om uppdraget saboteras?

Mukwa: alltså, hade det inte varit för metaanledningarna hade jag, om det här varit ett varulvsspel, röstat för att rösta ut dig nu. Det Recca presenterat är blytungt, och det är väldigt svårt att se varför du skulleskriva det om du är bybo. Har du inga spärrar eller? Eller är du så säker på din egen grönhet i andras ögon att du skiter helt i det vi snackade om direkt i början? Alldeles oavsett har du hjälpt infiltratörerna med ditt glappande. Det är bara skit att du sitter och viftarbort det sen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Midnattsrapport 3.1

Nu är du ju bara dryg. Varför bryr du dig ens om vad som händer om du inte går in det minsta för spelet?

Inget du skrivit förtjänar ett riktigt svar av mig.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Midnattsrapport 3.1

Mukwa: alltså, hade det inte varit för metaanledningarna hade jag, om det här varit ett varulvsspel, röstat för att rösta ut dig nu.
Hade det inte varit för metaanledningarna hade jag inte spelat så här, så du hade inte haft samma anledningar att rösta ut mig då.

Det Recca presenterat är blytungt, och det är väldigt svårt att se varför du skulleskriva det om du är bybo.
Nej, det Recca har skrivit är precis som en nattmordsanalys. Det kommer alltid gå att tolka på flera sätt. Att du och Recca kör med grejer som "genomröd" och "blytungt" gör mig en aning rädd för då är det mycket i varulvsspelen som är instant hängning. Reccas "case" är ingen biggie, och ni drar på tok för stora växlar på någonting som kan tolkas åt det andra hållet precis lika lätt. Vad är då det andra hållet? Att jag ifrågasatte Reccas försvar mot KKs anklagelser, och att jag menade att Recca + 1 till i gruppen mycket väl kan vara ulvar. Jag redogjorde för varför det ligger till på det viset. Jag har inte gett ulvarna mer info än de kan räkna ut med röven ändå. Det är inte alls något blytungt. Det är lövtunnt.

Eller är du så säker på din egen grönhet i andras ögon att du skiter helt i det vi snackade om direkt i början?
Det jag själv tog upp och fick alla att snacka om menar du? Jag har tröttnat på att alla spelar halvdant. Antingen kör vi det här spelet knäpptyst så att ulvarna inte ges möjlighet att prata med varandra, eller så tillåter vi dem att snacka och fäller ulvar på det vanliga sättet. Det vi gör nu är ett mellanting och det tjänar ulvarna på, dels genom att de kommer kunna kommunicera, och dels genom att allas poster kan tolkas som ulvkommunikation så att alla enkelt och effektivt kan ställas i det bruna ljuset... Men mest har jag tröttnat på "blytungt" och "genomröd". Fan, bedöm metainformationen som jag så fint fick inslaget i presentpapper av Data istället. För det har ni bara gjort utifrån vad ni vill få ut, inte vad som de facto framgår av trådarna. Jag skriver en grej som SL himself bekräftar lite senare. Varför i hela världen skulle jag vilja gå ut med det här om jag var infiltratör? Nej. Data skulle naturligtvis inte ha lagt till en sådan regel om det var en infiltratör som glömde bort att skicka ett pm, eftersom det skulle sabbat för mycket när han inte berättat om regeln innan. Det skulle inte ske. Möjligtvis skulle han göra en regeländring till nästa gång, men nu gjorde han en regeländring i första nattfasen. Något som hade förstört infiltratörernas upplägg om det varit en infiltratör som inte var aktiv under >helgen<. Helgen, folks. Nej, det sannolika är att han lade till regeln för att han redan visste vad jag skulle skicka in, och tyckte att jag bara stoppade upp spelet helt i onödan (vilket han förstås har helt rätt i). Hade jag varit infiltratör och Data skrivit att det blev en autoframgång för att jag inte skickade in något pm så hade jag ju iallafall inte vetat att det gällde bybor, och jag hade förmodligen inte ens reflekterat över att bybor också skulle skicka in pm, eftersom det bara finns Framgång att välja på.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Midnattsrapport 3.1

Recca said:
Nu är du ju bara dryg. Varför bryr du dig ens om vad som händer om du inte går in det minsta för spelet?

Inget du skrivit förtjänar ett riktigt svar av mig.
Well... jag kände egentligen detsamma för ditt inlägg, och det var kanske därför jag inte förklarade mig särskilt väl.

Jag bryr mig visst om hur det går i spelet, annars skulle jag inte spela det, men jag orkar inte gå in för det som jag brukar. Jag är fortfarande här, och än så länge har jag gjort mitt jobb. Inte för att jag har kollat, men jag är ganska säker på att det är flera andra som har skrivit mindre än vad jag har gjort, som det brukar vara. Den här gången har jag velat vara en av de som skriver mindre, och som inte hänger på wrnu-låset innan öppning. Mest för att jag inte har haft någon varulvspaus sedan... typ urminnes tider, och en annan orsak är för att Data gång på gång har sagt att det är med låg aktivitet som spelet ska spelas. Det här har gjort att jag inte är lika insatt i spelet, och att jag inte har gått in för spelet ordentligt. Men jag bryr mig visst om hur det går.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Midnattsrapport 3.1

Mukwa said:
Hade jag varit infiltratör och Data skrivit att det blev en autoframgång för att jag inte skickade in något pm så hade jag ju iallafall inte vetat att det gällde bybor, och jag hade förmodligen inte ens reflekterat över att bybor också skulle skicka in pm, eftersom det bara finns Framgång att välja på.
Du körde ju ett försök i början att gröna dig också.

Mukwa said:
Vafan, är det igång redan? Jag har inte ens fått veta om jag är bybo eller ulv! Ska vi lära känna varandra innan eller? Och mitt i helgen...
Så att du är inne och nosar på sätt att använda metainformation för att gröna dig själv är ju inte det minsta konstigt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Midnattsrapport 3.1

Mukwa said:
Reccas "case" är ingen biggie, och ni drar på tok för stora växlar på någonting som kan tolkas åt det andra hållet precis lika lätt. Vad är då det andra hållet? Att jag ifrågasatte Reccas försvar mot KKs anklagelser, och att jag menade att Recca + 1 till i gruppen mycket väl kan vara ulvar. Jag redogjorde för varför det ligger till på det viset. Jag har inte gett ulvarna mer info än de kan räkna ut med röven ändå. Det är inte alls något blytungt. Det är lövtunnt.
Det här är inte information som ulvarna "räknar ut" bara genom att spela spelet utan du har skapat en strategi för dem. Så spelar inte bybor. Occhams razor i det här fallet säger att du är en ulv. Det är det mest rimliga.

Den metainformation som du släppt grönar dig inte. Precis som jag skrivit innan. Du gjorde ett bra bybojobb i första rundan. Resonemangen imponerade då.

Att Data gått ut med den nya regeln kan tolkas lite hur som helst. Du vill tolka den på ett sätt men eftersom den går att tolka på ett annat sätt lika väl kan du ju inte vara grön. Det här förstår du ju själv så jag vet inte varför jag skriver det.

Du är ju inte dum Mukwa. Du måste ju inse att när du skänker en strategi som är godawesome till ulvarna på det viset som du gjorde så kommer det ju väcka en hel del misstanke. Ditt försvar är alltså att du inte orkade tänka ordentligt för att du inte har orkat gå in för spelet ordentligt?

Eftersom du inte är dum i huvudet utan bara slappspelar och saboterar för byn av misstag så kan man ju fråga sig varför du plötsligt börjar försöka vända det här mot mig och Vimsy? För att jag upptäckte dina misstag och han insåg hur grava de var? Därför måste du nu ge dig på oss? Men grejen är ju att vi tre är typ de enda som skrivit nåt i tråden på hela dan så om nån annan hade reagerat hade väl de också varit ulvar, antar jag? Det är visserligen likt hur du spelade i klassikern, men jag tycker ju att du borde lära dig att det inte är givande att slå ifrån dig på det här viset.

Jag tycker att du ska formulera dig lite mer strukturerat. Jag har ingen lust att gå tillbaks och dragga Datas inlägg. Kan inte du göra det och sedan försvara dig genom att beskriva hur man bör tolka hans inlägg i tråden? På så vis kan vi korsreferera med ditt citat medan du försvarar din grönhet. Det har du säkert tid med. Jag har ingen lust.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Midnattsrapport 3.1

Du är bra på att bestämma dig för vad andra tycker och tänker, men du läser slarvigt och tvingas förvränga de poster du svarar på för att hitta det du söker.

Som ett exempel på vad jag menar med nattmordsanalyser kan jag ta upp det här:
recca said:
Du måste ju inse att när du skänker en strategi som är godawesome till ulvarna på det viset som du gjorde så kommer det ju väcka en hel del misstanke.
Gång på gång bekräftar du att du vill att infiltratörerna ska göra så här. Alla vet att du tycker så nu och du har gjort det klart för alla att det är så du resonerar när du är president, eller när någon infiltratör bjuder in dig på resan. Det här har inte jag skrivit. Det här har du skrivit. Det jag skrev var att det är ganska logiskt, rent psykologiskt att en ulv som är inbjuden av en annan inte skulle sabotera, eftersom ulvpresidenten är fullt medveten om vad den har gjort. Dina inlägg kan tolkas som att det är den här strategin du vill att ulvarna ska ta... Nattmordsanalys. Det är inte långsökt, men det är antingen eller. Antingen har du skrivit det som en ulv för andra ulvar att se, eller så har du skrivit det som bybo för att du tror att jag är ulv. Det går att tolka på flera sätt. Så här kan vi göra med mer eller mindre alla inlägg och allting som skrivits, och därför gör inte sådana här grejer någon "genomröd" och casen med det här i grunden blir inte "blytunga".

Det är visserligen likt hur du spelade i klassikern, men jag tycker ju att du borde lära dig att det inte är givande att slå ifrån dig på det här viset.
Jag har svarat på era anklagelser, och exemplifierat dem för att visa att er retorik och begreppsapparat är på randen till löjlig. Men jag har inte försökt presentera något case som rödar er. Halmdockor, Recca...

Recca said:
Jag tycker att du ska formulera dig lite mer strukturerat. Jag har ingen lust att gå tillbaks och dragga Datas inlägg. Kan inte du göra det och sedan försvara dig genom att beskriva hur man bör tolka hans inlägg i tråden? På så vis kan vi korsreferera med ditt citat medan du försvarar din grönhet. Det har du säkert tid med. Jag har ingen lust.
För att svara med ett citat från föregående parti:
Recca said:
Dragga dina egna jävla scumtells
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Midnattsrapport 3.1

Recca said:
Mukwa said:
Hade jag varit infiltratör och Data skrivit att det blev en autoframgång för att jag inte skickade in något pm så hade jag ju iallafall inte vetat att det gällde bybor, och jag hade förmodligen inte ens reflekterat över att bybor också skulle skicka in pm, eftersom det bara finns Framgång att välja på.
Du körde ju ett försök i början att gröna dig också.

Mukwa said:
Vafan, är det igång redan? Jag har inte ens fått veta om jag är bybo eller ulv! Ska vi lära känna varandra innan eller? Och mitt i helgen...
Så att du är inne och nosar på sätt att använda metainformation för att gröna dig själv är ju inte det minsta konstigt.
Här blandar du äpplen med päron. Gör om gör rätt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Re: Midnattsrapport 3.1

Nu har jag läst ditt inlägg (det du och Recca bråkar om hur det bör tolkas) i sin kontext, Mukwa. Min bedömning är att det här "infiltratörstipset" visserligen är en ganska central del av ett resonemang (att det kan finnas två ulvar i grupp 1), vilket ju är förmildrande. Å andra sidan är resonemanget knas (det är en brainfart som inte håller), vilket ju illvilligt kan tolkas som att du hittar på ett alibiresonemang för att skohorna in dina instruktioner till Vico i diskussionen.

Sen är det ditt försvar här, och det är ju inget bra alls :gremsmile: resonemang om att alla inlägg kan tolkas negativt är ju jävla varulvsspelsnihilism - finns det inga scum tells alls eller? Och att Recca också bekräftar infiltratörstaktiken är visserligen sant, men det är ditt fel, och en av anledningarna till att vi inte skulle föra explicita resonemang om hur infiltratörerna ska arbeta!

En sak har du däremot helrätt i, och det tycker jag blir tydligare i din och Reccas diskussion, och det är att din uteblivna FRAMGÅNGsröst grönar dig, det ska till väldigt avancerade ad hoc-teorier för att det inte ska vara så. Så mitt samlade intryck av det här är att du har börjat spela slappt sen du blev grönad, att du helt frankt sket i att explicita resonemang om infiltratörernas arbete är scum tells (för att du är grön) och att du är för stolt för att erkänna att det nog var lite dumt av dig att berätta för infiltratörerna hur de ska jobba.

Jag håller dig alltså för grön fortfarande, men skulle hellre inte göra det, eftersom du bevisligen (inte bara i det här spelet) är bättre när du inte är helgrönad. Du kan vara ganska vass, men här har du faktiskt tabbat dig tycker jag, och det är en tabbe som skulle kunna undvikits om du tänkt till en extra gång innan du lät munnen glappa.

---

Varför röstar inte folk? Jag har röstat.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Midnattsrapport 3.1

Vimes said:
Varför röstar inte folk? Jag har röstat.
Ja, om folk är tveksamma att rösta så vill jag gärna att dom säger det. Om dom bara är upptagna så är det tyvärr inte så mycket att göra :gremfrown:.
 
Top