Nekromanti Infiltratör - Runda 3

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,482
Location
Helsingborg
Det är mittdag och kön i ett skeppsdistrikt, för att få ut matransonerna, har börjat växa. Skitiga mekaniker, hungriga barn och splittrade familjer väntar på att få sin tur. En tur med otur när maten precis tagit slut. Slut tar också de arbetande när deras arbetskapacitet minskar i takt med matintaget.

President Konrad Konvalj. Vi har ett problem.


:: Konrad Konvalj är president.
FRAMGÅNG
FRAMGÅNG
FRAMGÅNG
SABOTAGE


Jag upprepar röstningsresultat 2.2 som var det sista i förra tråden.



Jag råkade ta bort alla filer till detta spel från datorn så om någonting ser annorlunda ut så är det för att jag har fått återskapa dem från tidigare bilder på forumet. (ARGH!)

Angående spelet. Jag tog in en ny regel i förra rundan (som jag upprepar nedan) och jag tänker ta in ännu en regel i denna runda.

Till alla som läser tråden
:: Ingen förutom de i spelet får skriva i tråden.
:: Ingen får skriva före presidenten i tråden.
:: När sjunde rösten i FAS 1 inkommer så har den sista personen till midnatt nästföljande dygn på sig att rösta, annars kommer rösten att hamna på den sida som har majoritet. Jag kommer att säga om det är en auto-röst i sådana fall.
:: Om en infiltratör lämnar in en röst i FAS 1 och dessutom är kandidat, kan den personen i samma inlägg skriva FRAMGÅNG/SABOTAGE. Om den personen inte har gjort det innan FAS 1 är avklarad kommer jag att räkna den som FRAMGÅNG i FAS 2. Med andra ord behöver inte icke-infiltratörer skicka PM om FRAMGÅNG längre.
:: Folk har frågat om detta och man får ändra röster eller FRAMGÅNG/SABOTAGE.

Bra tempo i föregående runda! Fortsätt med det. Skicka in rösterna så snart som möjligt.

FAS 1 - President Konrad Konvalj ska utse fyra kandidater till nästa rutt.

Tidigare material
Hur en runda går till
Runda 1
Runda 2
 

Attachments

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Kapten Kanalje anmäler sig för tjänstgöring som president.

Jag röstade ner föregående förslag för att få en bättre bredd bland våra resenärer. Lägg där en skaplig noja över vad som skulle kunna ske om föregående resa inte saboterades. Nu saboterades resan och det innebär att vi har minst en sabotör ibland: Vimes-Recca-Mukwa-Vicotnik.

Recca & Tyr röstade nej. Motivera gärna varför.
Vimes ändrade sig från nej till ja i slutet och den sista att rösta avgjorde det hela med en ja röst.

Vem röstade sist? !Paxen?

Hade Vimes suttit lugnt i båten hade det blivit 4-4 i röstningen och det hade inneburit NEJ och en chans för mig att nominera mitt gäng tidigare. Jag vet inte vad vi kan dra för växlar utav det?

Den som röstade sist bör kliva fram och berätta det, men jag misstänker ju att !Paxen är boven :gremsmile:

Jaja. Nu skall det nomineras: K.K-!Paxen-Cassius-Recca

Motivering:

Att Recca röstade ner det grönaste av förslag i förra rundan tyder ju på någonting. Jag vill gärna veta vad och läsa den motivering hon utlovat.

!Paxen är den som gått emot strömmen gällande röstningen i de flesta fall. Han är random och har inte så stor koll på det hela. Detta gör honom i mina ögon semi-grön. En infiltratör har ju inte direkt råd att svajja med röster och inte hänga med.

Cassius har inte gjort mycket väsen av sig, men känns stabil.

K.K är grön.

-><-

Att välja Vimes/Mukwa känns otänktbart. Dom ligger ju med varandra och täcker ryggen på varandra. Jag vågar inte förlita mig på någon av dom. Recca hörde ju tidigare till den här gruppen, men hon röstade nej av någon anledning. Vimes hade chansen, men ändrade sig tack vare Mukwa eller kanske på inrådan av Mukwa via kodat infiltratörs språk.

Vicotnik var mitt alternativ till Recca från de tre musketörerna och d´arte.

Tyr undviker jag av respekt för Recca. Att stoppa honom i samma båt som Recca känns vanskligt. Hon får leva med att dela hytt med mig, men det kommer att gå vägen.

Och avslutningsvis:

Jag tycker Recca var exemplarisk i förra rundan då hon inte öppet berättade hur hon skulle rösta. Har jag som president rätt till att kräva att röstningen skall ske bakom lykta dörrar så gör jag det. Annars lägger jag fram det som förslag och nått vi kan snacka om. Vad tycker övriga?

Jag har för övrigt röstat. Gör det ni med!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Min främsta anledning till nej-rösten var att jag anser att byn tjänar på fler nomineringar. Ju fler nomineringar som görs ju mer information kan vi i efterhand analysera. Dessutom har ett par misstankar vuxit hos mig under rundans gång. Jag kommer utveckla det senare i runda 3.1 men just nu är jag på jobbet.

Anledningen till att det är så intressant med omröstningar beror på att det bland de som röstade ja för föregående nominering finns infiltratörer. Och det blir plötsligt mindre troligt att någon av de som röstar nej till nomineringen som senare saboteras är infiltratörer. Det beror förstås på vilket klimat det är i diskussionerna; om infiltratörerna känner att det är troligt att byn kommer rösta JA på en nominering med infiltratörer i så har de mer frihet att rösta nej till förslaget. Därför är jag väldigt nyfiken på Tyrs nej-röst då jag haft honom som en av mina misstänkta sedan runda 1.

Ska bli intressant att se vad folk tycker om nomineringen också. Med föregående sabotage i backspegeln så gillar jag grupp 3.1.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Jag tycker det är helt bisarrt att du fortfarande tror att det finns ens en liten chans att Mukwa är infiltratör, ledare Tänkarkräm. Data har ju mer eller mindre i och med sitt regeltillägg erkänt att han mixtrade med första uppdraget. Så om det inte var uppenbart tidigare att Mukwa är grön så borde det vara det nu, till och med för dig.

För egen del är jag i pirncip 100% säker på att Vicotnik är tjuven. Recca skulle kunna vara det, men då måste vi bortse från att hon är byns bästa spelare och förutsätta att infiltratörerna i sina PM fått info om att skeppsbefolkningen saknar PM. Så Recca borde rimligtvis vara grön. Mukwa ÄR grön.

Jag inser att det inte finns några externa varibler som grönar mig (likt det finns fallen Recca och Mukwa), men från min synvinkel är fortfarande "de tre musketörerna" från det första uppdraget + någon annan än Vicotnik det bästa valet. Dock fattar jag ju att jag inte alls ärlika självklart grön för er andra som Recca och Mukwa.

Just nu sitterjag på KB och ägnar mig åt Viktig Forskning, men när jag har tid (ikväll kanske) ska jag kolla närmare på Vico, vilka han pratat med, hur han röstat, hur andrapratat om honom etc.

Nu börjar spelet, era Sumprunkers!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Och nej. Jag är faktiskt inte det minsta förvånad över den här utvecklingen. Jag hade varit besviken om det inte gått så här. Det var alldeles för många ja-tyckare till förra nomineringen och för lite protester mot den. Tyr röstar t.om. nej till den utan att skriva något i tråden. De enda som diskuterar är jag och K.K. Vimsy följer med strömmen... Nä, det var jävligt lurt. Tänk på att om byn vunnit föregående resa via framgång hade det varit game over för infiltratöterna. Infiltratöterna borde protesterat högljutt mot föregående nominering om det inte funnits en eller t.om. två infiltratöter i den gruppen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Sitter du och är efterklok nu Recca? Om du hade sådana hunchar under förra rundan hade det ju varit bättre om du låtit munnen glappa om det istället för att linda in dig i en för alla utomstående obegriplig diskussion med ledare Tänkarkräm.

Sen har du förstås rätt. Det var ett smashupplägg för Vicotnik att lägga till sig själv.

Det är dock intressant att Tyr röstar emot. Han får gärna utveckla det, om han nu fortfarande bryr sig om att skriva i tråden.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
För övrigt är det inte ett dugg jävla bra om vi torskar det här uppdraget.

Eller rättare, får vi framgång med det här uppdraget så ligger vi väldigt väldigt bra till.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Sitter du och är efterklok nu Recca? Om du hade sådana hunchar under förra rundan hade det ju varit bättre om du låtit munnen glappa om det istället för att linda in dig i en för alla utomstående obegriplig diskussion med ledare Tänkarkräm.
Om det för alla var en obegriplig diskussion stod det er fritt att lyfta det så att jag eller K.K kunde förklara bättre.

Jag är inte det minsta efterklok utan har sedan slutet på förra rundan sett fram emot att få analysera nomineringen och röstningen. I'm just that kinda nerd, Vimsy. :gremwink:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
För övrigt är det inte ett dugg jävla bra om vi torskar det här uppdraget.

Eller rättare, får vi framgång med det här uppdraget så ligger vi väldigt väldigt bra till.
Ja, om vi grejar det här uppdraget så vinner vi, typ. Så egentligen har inte så mycket förändrats sedan förra äventyret.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Just nu sitterjag på KB och ägnar mig åt Viktig Forskning, men när jag har tid (ikväll kanske) ska jag kolla närmare på Vico, vilka han pratat med, hur han röstat, hur andrapratat om honom etc.

Nu börjar spelet, era Sumprunkers!
Är det det det heter? Drick inte för mycket bara. xD
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Som precis hemkommen så kan jag säga att jag röstade JA. Såhär i efterhand ångrar jag det.

Jag tackar för nomineringen, och som det ser ut nu så kommer jag rösta JA på denn esemble. Och jag kommer skicka rösten nu och samtidigt FRAMGÅNG i PM:et.

Kan dock hända det att jag ändrar mig senare (ang JA-rösten, förstås) men jag röstar nu så att jag inte sinkar spelet IGEN
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ok. Det var ju helt enkelt för lätt för att vara sant. Recca håller jag fortfarande som trustworthy, så KK har gjort ett schysst val, även om det kunde ha varit ännu bättre med mig i båten. Vico och Vimes håller jag för mer eller mindre lika troliga infiltratörer (jag tror dock inte att de är ulvar tillsammans), och ingen av dem ska få åka på några fler uppdrag det här partiet.

Ja... och jag är mer eller mindre 100% grön efter Datas startinlägg, så att jag inte befinner mig i båten tänker jag ta som en direkt scum tell.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Att Recca röstade nej är väldigt suspekt. I mitt huvud ser det ut som ett "Jag vet vad som kommer hända, och därför är det bättre att rösta emot det, och sedan komma med en förklaring i runda 3".

Ju mer jag tänker på det, desto sämre känns det att vänta med motiveringar till nästkommande runda. Då ser vi ju inga samband mellan hur folk har röstat heller. Det är crap att göra som Recca gjorde nu, och som KK föreslår att alla ska göra.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mukwa said:
Att Recca röstade nej är väldigt suspekt. I mitt huvud ser det ut som ett "Jag vet vad som kommer hända, och därför är det bättre att rösta emot det, och sedan komma med en förklaring i runda 3".

Ju mer jag tänker på det, desto sämre känns det att vänta med motiveringar till nästkommande runda. Då ser vi ju inga samband mellan hur folk har röstat heller. Det är crap att göra som Recca gjorde nu, och som KK föreslår att alla ska göra.
Nä du. Jag har resonerat väldigt extensivt kring min röstning. Gör som Vimsy och skriv att du inte förstått min och K.K's diskussion men påstå inte att jag inte motiverat mig.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mukwa said:
Ju mer jag tänker på det, desto sämre känns det att vänta med motiveringar till nästkommande runda. Då ser vi ju inga samband mellan hur folk har röstat heller. Det är crap att göra som Recca gjorde nu, och som KK föreslår att alla ska göra.
Det beror på hur man ser på det... Det ger ju ganska mycket för oss att analysera folks röster men om folk använder exakt samma anledning som alla andra som motiverat sig innan (dvs, Vimsy, du, jag, K.K och alla andra storsnackande influenser) så får vi absolut noll information när vi analyserar rösterna sen. Därför kan vi dreva folk som röstat på ett visst sätt om det inte finns möjlighet att bara ta rygg på typ Recca eller Mukwa eller nåt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Recca said:
Mukwa said:
Att Recca röstade nej är väldigt suspekt. I mitt huvud ser det ut som ett "Jag vet vad som kommer hända, och därför är det bättre att rösta emot det, och sedan komma med en förklaring i runda 3".

Ju mer jag tänker på det, desto sämre känns det att vänta med motiveringar till nästkommande runda. Då ser vi ju inga samband mellan hur folk har röstat heller. Det är crap att göra som Recca gjorde nu, och som KK föreslår att alla ska göra.
Nä du. Jag har resonerat väldigt extensivt kring min röstning. Gör som Vimsy och skriv att du inte förstått min och K.K's diskussion men påstå inte att jag inte motiverat mig.
Jag har läst, och jag avfärdar det. Det är kasst. Motiveringar är bra så länge de inte är efterhandskonstruktioner.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Recca said:
Mukwa said:
Ju mer jag tänker på det, desto sämre känns det att vänta med motiveringar till nästkommande runda. Då ser vi ju inga samband mellan hur folk har röstat heller. Det är crap att göra som Recca gjorde nu, och som KK föreslår att alla ska göra.
Det beror på hur man ser på det... Det ger ju ganska mycket för oss att analysera folks röster men om folk använder exakt samma anledning som alla andra som motiverat sig innan (dvs, Vimsy, du, jag, K.K och alla andra storsnackande influenser) så får vi absolut noll information när vi analyserar rösterna sen. Därför kan vi dreva folk som röstat på ett visst sätt om det inte finns möjlighet att bara ta rygg på typ Recca eller Mukwa eller nåt.
Det är ju precis den typen av info som är så viktig att få fram... men jag tänker fortfarande varulvsspel och vinst till byn. I det här partiet kan vi leka lite, eller ja... jag leker lite iallafall.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,482
Location
Helsingborg
Midnattsrapport 3.1

Midnattsrapport. Det är två kvar som ska rösta. Bra tempo!

Kom ihåg den nya regeln om att om någon nu röstar så kommer den sista att få till nästa dygns midnatt på sig att rösta, annars kommer det att bli en automatisk röst på den sida som har flest röster.

Kom också ihåg att ni som inte är infiltratörer behöver inte skicka FRAMGÅNG längre i PM.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Midnattsrapport 3.1

Data said:
Midnattsrapport. Det är två kvar som ska rösta. Bra tempo!

Kom ihåg den nya regeln om att om någon nu röstar så kommer den sista att få till nästa dygns midnatt på sig att rösta, annars kommer det att bli en automatisk röst på den sida som har flest röster.

Kom också ihåg att ni som inte är infiltratörer behöver inte skicka FRAMGÅNG längre i PM.
Okay. Mukwa är grön. :gremtongue:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Midnattsrapport 3.1

Recca said:
Data said:
Midnattsrapport. Det är två kvar som ska rösta. Bra tempo!

Kom ihåg den nya regeln om att om någon nu röstar så kommer den sista att få till nästa dygns midnatt på sig att rösta, annars kommer det att bli en automatisk röst på den sida som har flest röster.

Kom också ihåg att ni som inte är infiltratörer behöver inte skicka FRAMGÅNG längre i PM.
Okay. Mukwa är grön. :gremtongue:
Alltså. Jag har ju suttit och kikat väldigt noggrant på Mukwas inlägg under gårdagskvällen. Har hittat en rejäl scumtell på honom och var beredd att börja dreva. Men så i ett slag är han nu helt grön. Det är ju väldigt skönt för mig. Det fick faktiskt t.om. Tyr att bli lite grönare eftersom jag hade byggt upp en teori kring ett oheligt triumvirat med Tyr, Mukwa och Vicotnik.

Skönt!
 
Top