Läste Droger og Demoner och tänkte att nu har man missat något…
Läste Droger og Demoner och tänkte att nu har man missat något…
Och här trodde vi att du hittat Bergatrollets skattkistaSka kanske nämna att det där är inköp spridda ut över en längre tid, inte på en gång. Det är bara nu jag delar med mig av det.
Runt hälften av de där är under 50 sekiner.Och här trodde vi att du hittat Bergatrollets skattkista![]()
Rollspelsbanta. Allt om nya trenden!Runt hälften av de där är under 50 sekiner.
...sedan är några av dem över 200 sekiner men väldigt intressanta för mig och de är ändå noterbart billigare än vid helpris. Man får tänka på det som uteluncher, en normal lunch går sällan numera under 120 sekiner (om du vill bli mätt), så jag får dra in på den typen av unna mig utgifter istället.
Jag antar att du sett Babylon Berlin eller läst romanerna av Volker Kutscher? Det är ju en fantastisk (och tragisk) miljö med spännande konflikter och kontraster.Inte direkt rollspelsmaterial, men inköpt med avsikt att kunna användas till rollspelande.
Idag fick jag boken "Berlin Police Force in the Weimar Republic" levererad.
Det var den TV-serien som gjorde att jag fick upp ögonen för Weimar republiken som rollspelssetting, oberoende om det är till t.ex. Call of Cthulhu eller som en Noir setting.Jag antar att du sett Babylon Berlin eller läst romanerna av Volker Kutscher? Det är ju en fantastisk (och tragisk) miljö med spännande konflikter och kontraster.
Supergänget är värt att prova. Jag har reskinnat det för andra genrer, såsom tex over the top super-fantasy och mytologisk gudar och super-hjältar på himlavalvet, vilket passat utmärkt.Idag fick jag hem mitt ex av Supergänget!
Tror inte att det blir så spelat, men kanske kanske! Kan kanske dra en brädspelskväll för detta istället.
Jag som inte skulle köpa mer rollspel på ett tag... Det var inte bara Noir some åkte ner i varukorgen utan Troubleshooters följde också med tillsammans med Kopparhavets hjältar...Från Helmgasts rea. Chansade lite på Noir, för priset var så otroligt nedsatt, men jag älskar verkligen stämningen i det.
Beställde andra utgåvan av Dimmor och Borgar. Fick bli från AdLibris eftersom jag ändå skulle beställa andra böcker. Annars hade jag hellre beställt direkt från @Broger
Told ya!Jag beställde Barbarians of Lemuria efter @Badmojo s eviga tjat om hur bra S&S det är.
Told ya!
Efter att ha blivit frälsta av BoL Legendary Edition, spelade vi inget annat under system under flera år, tills Ligan släppte Svavelvinter, vilket ledde till att man vågade sig på Väsen m fl YZ-grejer.Jag köper det enkom för att skaffa mig rätten att klaga på det.![]()
Efter att ha blivit frälsta av BoL Legendary Edition, spelade vi inget annat under system under flera år, tills Ligan släppte Svavelvinter, vilket ledde till att man vågade sig på Väsen m fl YZ-grejer.
Mythic är senaste versionen. Ingen stor skillnad, mer än att de gjort Initative till grundstat istället för hand-to-hand som nu ingår i melee. Dock mycket mer löptext än tidigare, så inte lika slimmat. Men reglerna lär man sig och ut på tio minuter och att fixa en sammansatt karaktär tar lika lång tid.Tror den jag beställde hette Mythic Edition. Alltså, jag är ju svag för genren överhuvudtaget. Alltid roligt att se hur olika spel gör "grejen".
Om du inte ogillar systemet i BoL kan även Sword+Sorcery Codex till Everywhen vara av intresse. Boken är kompatibel med och avlemurifirerar BoL Mythic till mer klassisk S&S.Tror den jag beställde hette Mythic Edition. Alltså, jag är ju svag för genren överhuvudtaget. Alltid roligt att se hur olika spel gör "grejen".
Usch!avlemurifirerar

Youtube actual play please.Jag fick hem Horse Girl från kickstartern i veckan. Ett solorollspel där man spelar en kvinna i ett fantastiskt förhållande med en underbar man som gärna skulle se att hon var en häst.
Eftersom man ska rita på sin kropp och så när man spelar så vet jag inte om jag någonsin kommer spela det, men jag är glad att det existerar och ångrar inte att jag köpte det.
View attachment 15792
www.humblebundle.com
Tack! Det var den dyraste av dom, ca 300 spänn. Resten var rätt billiga. Lite extra roligt att Coteries har en prislapp från Dragon’s Lair.Invite only verkar ofta gånger en högre slant, så känns som ett bra fynd!
Tack! Det var den dyraste av dom, ca 300 spänn. Resten var rätt billiga. Lite extra roligt att Coteries har en prislapp från Dragon’s Lair.
Om jag hade det och fick för mig att spela det så skulle jag laminera bladen med bilarna, så att man kan markera skador med en whiteboard-penna. Att använda skademarkörerna är ett härke, speciellt då de är lite större än rutorna de ska ligga på.Hittade äventyrsspels svenska utgåva av Combat Cars för 30kr på en loppis. Tror det är komplett. En jävla massa kartongbitar iallfall. View attachment 16047
Smart! Ska nog kopiera orginalen och sedan laminera kopiorna.Om jag hade det och fick för mig att spela det så skulle jag laminera bladen med bilarna, så att man kan markera skador med en whiteboard-penna. Att använda skademarkörerna är ett härke, speciellt då de är lite större än rutorna de ska ligga på.

Jag satt på min höga häst och spelade Köpfritt 2024 när jag kom på mig själv med att köpa en 1e Dungeon Masters Guide av @Mekanurg .
Boken passar fint bredvid min befintliga 2e DMG, och det skall bli spännande att jämföra dem lite närmare över kvällsgroggen.
Var hittar man detta?Inte köpt. Nils-Erik Lindström gav mig igår ett ex av Bärsärks sprillans nya Agent Provocateur. Hollywoodaction som rollspel -- you get exactly what it says on the cover. Det visade sig dessutom att jag gör en cameo inne i spelet.
Det är rätt kul. Ett bra filler spel och litet är det också så det är lätt att ta med.Jag hittade ett ex av Hokkaido på en loppis för en spottstyver. Någon som spelat det? Är det bra eller skulle jag låtit det stå kvar? Efter att ha bläddrat i reglerna och plockat lite med komponenterna så får jag vibbar av Kingdomino som jag spelat och gillar.
Blev lite till:Alfaspel har rea och jag kunde inte låta bli att köpa:
Kom visst ett paket till idag - från England denna gång. Landet som kanske har världens dyraste tullavgift?
Menar du att du fick betala tull för att få något skickat ut ur Storbritannien? Det låter helt galet.
Tekniskt sett är det väl inte inte tull. De kallar det Importmoms och sedan lades deklarationsavgift på det.
Då är det svenska avgifter, vilket är rimligt eftersom varorna skickats hit från ett land utanför EU.