Va? Kan man köpa böcker i fysisk form från DriveThruRPG?Gick i fredags loss ordentligt på både DriveThruRPG och Alphaspel.
Va? Kan man köpa böcker i fysisk form från DriveThruRPG?
Mä...hade ingen aning! Där ser man. Väldigt bra att veta när villhöver-känslan blir för stor.Ja, de erbjuder mängder av produkter som print-on-demand.
Det finns tryckta produkter från en hel del små hobbyskapare, men många större rollspelsförlag släpper sina äldre böcker som pod för att kunna göra dem tillgängliga utan att dras med kostnader för tryck och lager.Mä...hade ingen aning! Där ser man. Väldigt bra att veta när villhöver-känslan blir för stor.![]()
Men fasen, där sa du ju något...pod, det borde betyda att jag skulle kunna införskaffa mig ett nytt "exemplar", om än nytryckt, av gamla fina underbara Neotech?Det finns tryckta produkter från en hel del små hobbyskapare, men många större rollspelsförlag släpper sina äldre böcker som pod för att kunna göra dem tillgängliga utan att dras med kostnader för tryck och lager.
Del i Delta Green The Conspiracy KS?

Så det var du som grabbade den i FB-gruppen? Svär fortfarande att jag var pank då grundreglerna släpptes.
Snygg fångst!![]()
Japp! Svängde förbi Beppan idag och hämtade upp den. Såg att du hade varit och nosat på den i en annan grupp än där jag skrev till honom. Jag kan inte låta dig sno åt allt godis däruteHoppas att du hittar en! Och tack!
Haha! Nä, helt rätt. Och jag känner ingen panik ännu. Har fortfarande ett tiotal böcker kvar i Vampire-samlingen- hade varit värre om det varit den sista. Men den och Vampire Encyclopedia lär bli de jobbigaste att få tag i.
Tack för tipset!Jag har sett ett par exemplar gått av den boken i World of Darkness Trade-gruppen på FB. Nu var det nog några månader sedan iofs, men värt att hålla öga på.

Tyvärr inte, men jag vet att jag sett den fladdra förbi. Hoppas att du hittar den!Udda grejer skrev du...du har möjligtvis inte Eternal Hearts-boken att sälja? Leter efter denna med ljus och lykta. View attachment 18291
Köpte den i något sort ebok-bundle för 1000 år sedan. Den är speciell läsning.Udda grejer skrev du...du har möjligtvis inte Eternal Hearts-boken att sälja? Leter efter denna med ljus och lykta. View attachment 18291
Helt klart speciell läsning. Mycket sex och kink.Köpte den i något sort ebok-bundle för 1000 år sedan. Den är speciell läsning.

Nu är det fredag och då är det påfyllning i rollspelssamlingen.
Jag börjar misstänka att du införskaffat fler rollspelsprodukter hittills i år än vad jag gjort sedan jag började spela ca -86.

Så roligt! Och tack för de fina orden.View attachment 18474
Fick hem idag från Lulu. Riktigt peppad på att spela detta i sommar och måste säga att det är ett sjukt fint spel du har gjort @Genesis! Jag lyckades dessutom lura min fru att det var en riktig guidebok vilket var ett plus.

Ja de är trevliga som inbundna.Satan vad coolt i synnerhet paket 1!
Var hittade du dem?
Kunde inte hålla mig...
Alienkampanjen ser man fram emot att ta tag i (på sikt), Blade Runner för att en spelare är sugen på att köra något i den världen, samt Twilight 2000 eftersom jag blev väldigt inspirerad av Moggers krönikor och att innehållet i boxen är helt maxat. Men ja, 5 år är nog inte omöjligt hahaDå har du något att göra närmaste 5 åren.

Street Fighter! Har du möjlighet att ta lite bilder på det?View attachment 18833
Det kom visst hem ett par rollspelssaker den här veckan.
Street Fighter! Har du möjlighet att ta lite bilder på det?
Street Fighter! Har du möjlighet att ta lite bilder på det?
Fasen va ballt. Hade ingen aning om att det ens fanns. Så roligt att se. Är samtliga karaktärer från spelen representerade?Glömde bort, men kom ihåg nu!
Fasen va ballt. Hade ingen aning om att det ens fanns. Så roligt att se. Är samtliga karaktärer från spelen representerade?
It includes statistics for all characters from Capcom's Street Fighter II and Super Street Fighter II, with information on their signature fighting styles to allow players to create their own characters using these special martial arts techniques. The exceptions are the Shadaloo-affiliated characters M. Bison (Dictator), Vega (Claw) and Sagat, all of whom would instead appear as Storyteller characters in the sourcebook Secrets of Shadaloo, along with their respective martial arts styles.
Så jäkla häftigt. Jag nötte bägge spelen när jag var liten. Älskade dem båda två!
Säg till om du eventuellt vill sälja.![]()

Är inte det skönaste en riktig bok?En 10,3 tums e-ink läsplatta med färg... Lite mindre poppande färger, men ack så skönt för ögonen att läsa på e-ink istället för LCD display
View attachment 19676
Gör inte heller lika ont att få i huvudet när man somnar.Är inte det skönaste en riktig bok?
Tar väldigt mycket mer plats...... Sambons konstanta hot med "en in = en ut" kommer på skam här.Är inte det skönaste en riktig bok?
Men hur ont gör det egentligen att få en e-ink på pannan i jämförelse med en pocketbok?Tar väldigt mycket mer plats...... Sambons konstanta hot med "en in = en ut" kommer på skam här.
Samt rent läsmässigt märker jag inte skillnad på att läsa på papper eller e-ink (när man stänger av bakgrundsbelysningen helt)
Pocketbok vinner där...men ex fria ligans väsenbok är ett mordredskap med skadebonus jämfört med e-inkenMen hur ont gör det egentligen att få en e-ink på pannan i jämförelse med en pocketbok?![]()
Haha fair.Pocketbok vinner där...men ex fria ligans väsenbok är ett mordredskap med skadebonus jämfört med e-inken![]()
Tycker det låter rimligt! En Väsenbok in i samlingen, och en sambo ut.Tar väldigt mycket mer plats...... Sambons konstanta hot med "en in = en ut" kommer på skam här.

Update: Jag valde att inte hämta ut boken (475 kr på Dragon’s Lair), eftersom jag efter lite kontemplerande kom fram till att jag aldrig kommer att spela det (eller åtminstone spelleda).Jag slår till på specialomslaget (alternative cover).
View attachment 19576
En 10,3 tums e-ink läsplatta med färg... Lite mindre poppande färger, men ack så skönt för ögonen att läsa på e-ink istället för LCD display
View attachment 19676
reMarkable har just släppt en större modell med färgskärm. Ser riktigt bra ut. Se https://remarkable.com/Har alltid funderat på en större, vad hitta du denna och vad kostade den?
Det där är denna https://www.webhallen.com/se/product/372921-BOOX-10-3-Note-Air3-C-4GB-64GBHar alltid funderat på en större, vad hitta du denna och vad kostade den?